برخی از افراد با صفحه اصلی اکسل می کنند و برخی نه - شما کدام یک هستید؟

مثلاً وقتی چندین برنامه همزمان استفاده میشوند که ممکن است با هم بیش از ۴ گیگ را مصرف کنند که لزومی ندارد تمام

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

مثلاً وقتی چندین برنامه همزمان استفاده میشوند که ممکن است با هم بیش از ۴ گیگ را مصرف کنند که لزومی ندارد تمامی این مقدار در حافظه اصلی باشد. کاربران نیاز دارند تا بتوانند دانلود کردن تصاویر و ویدئوها را در مرورگر برای ذخیره کردن زمان غیرفعال کنند. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات را در یک بازه زمانی کوتاه پیگیری میکند اما NFU تنها به میزان استفاده صفحات در آخرین وقفه ساعت نگاه میکند. به خاطر وجود چنین مشکلاتی در پیادهسازی، معمولاً از الگوریتمهای مشابه LRU استفاده میشود که پیادهسازی آنها ارزانتر و به صرفه تر است. این قسمت به وسیله یک پیچ در امتداد عمود یا مایل بر روی کله گی حرکت داشته و کار تنظیم بار عمودی را به وسیله حلقه تنظیمی انجام میدهد. میتوان در طراحی صفحات وب از قالب از پیش ساخته شدهاستفاده کرد یا یک قالب برای آن ساخت. به طور مشابه، وقتی که اطلاعات صفحهای تغییر میکند، «بیت تغییر» مربوط به آن صفحه هم ۱ میشود تا نشان دهد اطلاعات صفحه دستکاری شده است. این حالت وقتی پیش میآید که در گروه ۳، وقفه ساعت بیت دستیابی یک صفحه را صفر کرده باشد. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک بار فعال میشود و یک وقفه ایجاد میکند. ​Th​is a᠎rticle has  been generated by G SA Cont ent Gene᠎rato r DEMO!

در این الگوریتم، هر صفحه دارای یک «بیت دستیابی» است. هر وقت که صفحه مورد دستیابی قرار گرفت (از آن استفاده شد)، این بیت توسط سختافزار ۱ میشود. ایده اصلی LRU آن است که صفحاتی که در چند لحظه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفتهاند، در چند لحظه آینده هم به شدت مورد استفاده خواهند بود. در حالی که به صورت تئوری الگوریتم LRU میتواند تقریباً به اندازه الگوریتم بهینه کارایی داشته باشد، پیادهسازی آن در عمل مشکل است. برای مثال اگر اندازه هر صفحه به صورت سختافزاری ۵۱۲ بایت باشد، سیستمعامل میتواند با چیدن دو قاب صفحه در کنار هم صفحات ۱ کیلو بایتی داشته باشد. بهطور سنتی، تمام صفحات اندازه یکنواختی دارند، مثلاً ۴۰۹۶ بایت. اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند. پرهزینهترین روش، استفاده از یک لیست پیوندی است که تمام صفحات موجود در حافظه را در بر میگیرد. در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. Th is da​ta w as written with G SA C on​tent Gene ra​tor DE MO!

ویکیپدیا در بسیاری از زبانها وجود دارد؛ برخی از بزرگترین آنها در زیر فهرست شدهاند. برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژهای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرتو نور در هر ردیف از کلیدها (بیشتر پرتو عمودی) استفاده میکند. در سیستم عاملهای جدید، کلیدهای ترکیبی یا کلیدهای میانبر کاربرد گستردهای پیدا کردهاند. صفحه کلیدهای دستی ارگونومیک برای شبیهسازی دستههای بازی طراحی شدهاند و میتوانند این چنین استفاده بشوند به جای اینکه روی سطح صاف قرار داده شوند. در این صورت باید قبل از آزاد کردنش داده آن را در ریسک بنویسیم. میتوان این صف را مانند یک صف حلقوی فرض کرد که ابتدای صف به انتهای آن متصل است. اما کارکرد اصلی آن مشابه الگوریتم شانس دوم است. الگوریتم ساعت، یک لیست حلقوی از صفحات را در حافظه نگه میدارد. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند.

تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. این توجه رسانهها که همراه شده بود با دهان به دهان چرخیدنِ ایده، موجب شد یک همهمهٔ واقعی دربارهٔ صفحهٔ اصلی به وجود بیاید که باز خود این همهمه، باعث شد توجه رسانهها بیشتر به این موضوع جلب شود. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. در این الگوریتم وقتی که یک نقص صفحه اتفاق میافتد، صفحهای از حافظه خارج میشود که نسبت به دیگر صفحات، مدت طولانیتری بلااستفاده بوده است. توجه کنید که در این الگوریتم اولویت صفحهای که تغییر کرده، اما استفاده نشده، از صفحهای که استفاده شده، اما تغییر نکرده کمتر است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمایندگی رسمی اینتکس.

آخرین مطالب