خرید کتاب اورجینال توضیح صد و یک

در ابتدا به نظر میآمد که این دسته بندی باعث حل مشکل گردد، اما تصمیم تازه کمیسیون ارتباطات باعث بدتر شدن شرایط

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

در ابتدا به نظر میآمد که این دسته بندی باعث حل مشکل گردد، اما تصمیم تازه کمیسیون ارتباطات باعث بدتر شدن شرایط شد، این تصمیم سازندگان را مجبور میکرد دستگاه هایشان را هنگام تولید در آزمایشگاه هایشان امتحان کنند. با ادامه کشمکش میان کمیسیون ارتباطات و سازندهها، شرکتهای تولیدکننده بهطور زیادی سعی نمودند محصولاتشان را وارد «کلاس ب» نمایند تا از قانون دست و پا گیر «کلاس آ» رهایی پیدا کنند. هنگامی که هیچ نرمافزاری بارگذاری نشود، به جای این که کاربر را وارد یک صفحه سیاه یا محیط ویرایشگر زبان ماشین کند، سیستم عامل بهطور خودکار وارد حالت "Memo Pad" میشد. در طول این مدت، شرکت آتاری بر سر مسئله تداخلهای سیگنال تلویزیونی و وجود پوسته سنگین آلومینیومی با کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا وارد نبردی شده بود، این اتفاق به تحریک فعالیت Texas Instruments شروع شد، زیرا این شرکت برای حل مشکل تداخلهای سیگنالی اقدام به ارائه راه حل جدیدی نمود که البته از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال و به دلیل مسائل حقوقی رد شد. از طرفی بعضی از شرکای فروش مانند فروشگاه سیرز نیز خواستار تولید دستگاههایی بودند که هماهنگ با دستور کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا باشند تا بتوانند آنها را به راحتی در فروشگاهها به فروش این لینک برسانند.

مانند مدلهای قبلی، "سوئیت ۸ و ۱۶" دارای دو مدل ۱۰۰۰ با ۱۶ کیلوبایت و 1000X با ۶۴ کیلوبایت حافظه رم بود. برای پشتیبانی از کارتهای اضافه شونده مانند اپل ۲، سری رایانه ۱۰۰۰ از اینترفیس درگاه موازی نیز پشتیبانی میکرد و دارای یک اسلات گسترش در پشت دستگاه بود. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دو کلاس برای دسته بندی دستگاهها به وجود آورد، «کلاس آ» برای تجهیزات صنعتی و «کلاس ب» برای دستگاههای مصرفکننده. در آن زمان کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دستوری صادر نمود تا سازندگان از تداخل سیگنالهای منتشر شده از وسایل متصل به تلویزیون با دیگر دستگاهها جلوگیری کنند. این تنش زمانی به اوج رسید که شرکت «ریدیوشک» (در آن زمان به نام تندی کورپوریشن) تولید رایانه تی آر-اس ۸۰ مدل ۱ را لغو و مدل ۳ را جایگزین آن نمود. متصل کردن حافظه رم به مادربورد سیستم آتاری ۸۰۰، از نظر هزینه تولید ارزان تر از اتصال از طریق کانکتور درمیآمد، در همان زمان مدل ۴۰۰ نیز از نظر تکنیکی قابلیت رقابت با رایانههای جدید بازار (اوایل دهه هشتاد میلادی) را که بهطور استاندارد با حافظه رم بیشتر و صفحه کلید توسعه یافته تولید میشدند را نداشت.

↑ در آن زمان رایانههایی که از تلویزیونهای آنالوگ به عنوان نمایشگر اصلی خود استفاده میکردند، دارای سرعت ساعت CPU عجیبی بودند تا بتوانند با سیگنال تلویزیونهای آن زمان خود را مطابقت دهند. نتیجه این طرحها سیستمهایی به روز شده شبیه مدلهای ۴۰۰ و ۸۰۰ بود با این تفاوت اساسی که طرحهای جدید بسیار سادهتر ساخته و بهای کمتری در هزینه تولید به همراه داشت. از آنجایی که پایهها قابل استفاده مجدد در عطرهای مختلف میباشند، تلاش برای ساخت و توسعه پایههای جدید به اندازه تولید خود عطرهای موجود در بازار زیاد میباشد. با وجود پیکربندی مجدد پورتها، تعدادی از جوی استیکها و کارتریجها با این دستگاه کار نمیکردند. هر دوی این مدلها دارای چهار درگاه جوی استیک بودند که البته تنها تعداد بسیار محدودی از بازیها بهطور همزمان از چهار بازیباز استفاده میکردند. هر دو مدل از یک پوشش آلومینیومی ضخیمی (که مانند یک قفس فاراده عمل میکرد) در داخل بدنه خود استفاده میکردند. خلاصه کلام اینکه هرچه سریعتر یک مدل ۸۰۰ بخرید! در سال ۱۹۸۴ کتابی منتشر گردید که بهطور خلاصه و در ۱۹۸ صفحه اقدام به مقایسه بازیها نموده بود.

برای برآورده کردن این خواسته، سازندگان مجبور به استفاده از محافظهای سنگین وزن در داخل دستگاههای خود بودند. اسلاتهای داخلی سیستم نیز برای اضافه شدن ماجولهای حافظه رم و رام ذخیره شدند. این سیستمها جهت بوت شدن نیازی به ورود دستور کاربر ندارند، سیستم عامل بهطور خودکار درایورهای مورد نیاز دستگاهها را از درگاه (SIO) بارگذاری میکرد. اینترفیس درگاه موازی (PBI) که در مدل 1000X وجود داشت، حذف گردید و کل طراحی مجدداً بر پایه درگاه سریال (SIO) قرار گرفت. ، و در نهایت در رایانههای بعدی منجر به حذف اسلات از نمایش پیوند این مدل شد. مدل Colleen شامل اسلاتهای گسترش حافظه رم و رام، دو اسلات کارتریج ۸ کیلوبایتی، خروجی نمایشگر و تلویزیون، و یک صفحه کلید کامل بود. بازی «آرکون: کلاسیک» برای ویندوز در ماه مه ۲۰۱۰ و توسط شرکت «ری اَکت گیمز» منتشر شد که شامل گیم پلی جدیدی بود که در نسخه اصلی وجود نداشت، از جمله پشتیبانی از چهار بازیباز، چهار سطح مختلف از هوش مصنوعی، صفحههای بازی متنوع جهت انتخاب، مهرههای قابل ارتقاء در نبردها و …

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402