راه بودن در بالاترین 10 با صفحه اصلی

ویکیپدیا دانشنامهای اینترنتی با بیش از ۳۲۹ زبان با محتوای آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته میشود و هر

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

ویکیپدیا دانشنامهای اینترنتی با بیش از ۳۲۹ زبان با محتوای آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته میشود و هر کس که به اینترنت دسترسی داشته باشد میتواند مقالههای آن را ویرایش کند. یک وب میتواند هرچیزی را به نمایش بگذارد، اما معمولاً با اچتیامال یا زبانهای نشانه گذاری دیگری نوشته میشوند. در نسخههای جدید این سیستمعامل، که ویندوز ۸ و ۸٫۱ (ویندوز آبی) نامگذاری شدهاند، صفحهکلید فارسی دیگری با نام فارسی (استاندارد) (به انگلیسی: Persian (Standard)) اضافه شده و قابل فعالسازی است؛ این صفحهکلید شباهت بیشتری به صفحهکلید استاندارد ملی ایران (۹۱۴۷) دارد. آنگاه صفحه کلید با استفاده از دوربین یا حسگر فروسرخ مشخص میکند که انگشت کاربر در کجا حرکت میکند و تا هنگامی شمارش کلیدهای فشرده شده ادامه پیدا میکند که انگشت کاربر عکس تصویرسازی شده را لمس کند. اولین کیبوردهای تولید شده توسط شرکت آیبیام، از پورت دیآیان استفاده میکردند. طبق تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تأثیر استفاده از طرح بندیهای مختلف صفحه کلید در پیدایش این بیماری، محققان دریافتهاند که استفاده از طرح بندی QWERTY به دلیل نزدیکی دستها در زمان تایپ با یکدیگر و توزیع نامناسب فشار بر هرکدام، یکی از عوامل ایجاد سندروم مچ دست میباشد. به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیستهای حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند.

 Th​is content h᠎as  been done by G᠎SA C on᠎tent Gener​at or DE᠎MO᠎!

چون استاندارد کردن تعداد و شکل حروف و اعداد و علامات در ماشینهای تحریر فارسی ضروری بود در سال ۱۳۵۲ کمیسیونی از نمایندگان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و برخی اشخاص علاقهمند و خبره تشکیل شد و پس از بررسیهای جامعی که دربارهٔ این موضوع به عمل آورد تصمیم گرفت که اولاً حداقل تغییرات ممکن را در ترتیب حروف و اعداد و علامات به عمل آورد تا تایپیستهایی که به حروف سابق عادت کردهاند دچار سردرگمی نشوند و تعویض سنگین ماشین تحریرهای موجود به مردم و دولت وارد نشود و همچنین حروف، علامات و اعداد در ماشینهای تحریر فارسی از نظر تعداد، شکل و ترتیب استاندارد شوند تا کلیه ماشینهای تحریر که به صورت تجاری وارد کشور میشوند از جهات مذکور یکنواخت گردند و در نهایت استاندارد صفحه کلید ایزیری ۸۲۰ شکل گرفت. کلیدهای تابعی از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت عمل میکنند. کاربران صفحه کلیدهای تصویرساز اغلب ناراحتی فزایندهای را در نوک انگشتان خود حس میکنند که ناشی از فقدان احساس تماس در هنگام تایپ کردن است. برای مثال: بجای استفاده از ماوس برای کلیک کردن روی آیکان This PC، میتوان با فشردن Start و بعد E این کار را در چندین ثانیه سریعتر انجام داد. دان اولدنبرگ از واشینگتن پست از معدود افرادی بود که به تحسین وبگاه نپرداخت و آن را «یک بازاریابی پرمنفعت ولی بدقواره، بیکیفیت، و دور از ذهن، یک سنگلاخ آکنده از تبلیغ، اسپم، بنر، و پاپآپ» خواند.

در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. بیشتر منتشرکنندهها و حسگرها در اطراف بر برد مدار چاپی سوار شدهاند. لاجیتک و مایکروسافت را میتوان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان کیبورد استاندارد در جهان نام برد. نرمافزارهای صفحه کلید یا صفحه کلید در نمایشگر اغلب گونهای از برنامههای رایانهای هستند که تصویری از صفحهکلید را بر روی صفحه نمایش میدهند. در صفحه کلیدهای نرمافزاری با حرکت دادن موشواره و کلیک کردن بر روی حروف، حرف مورد نظر چاپ میشود. تصویرسازی صفحه کلیدها میتواند صفحه کلید تمام صفحه را از روی نمونه کوچکتر شبیهسازی کند. صفحه کلیدها میتوانند به پلیاستیشن ۴ و با استفاده از یواسبی اوتیجی، به تلفن همراه متصل شوند. معمولاً صفحه کلیدها با یک مینی سیدی حاوی درایور مخصوص به فروش میرسند. صفحه کلیدها نیز مانند هر سختافزار ورودی رایانه برایشناسی (recognition) توسط سیستم عامل، نیاز به نصب درایور مخصوص خود را دارند.

کاربران با استفاده از دیگر وسایل ورودی مانند موشواره(Mouse) یا صفحه لمسی میتوانند هر یک از کلیدهای مجازی را برای ورود متن فشار دهند. بدین ترتیب ابتدا باید با عکس برداری واضح از کلیدها محل دقیق آنها را شناسایی و ثبت کرده تا پس از درآوردن کلیدها، تمیز کردن بدنه و قراردادن کلیدها دچار جابجایی اشتباه کلیدها نشویم. به دلیل این که کلیدها به سادگی تصویر سازی شدهاند آنها نمیتوانند زمانی که لمسش میکنند آن را حس کنند. س. پ. آببازسانان آغازین بهطور کامل با زندگی در آب خو گرفته بودند و فرزندان خود را در آن به دنیا آورده و شیر میدادند. صفحه کلیدهای تصویرساز تصویری از کلیدها را به وسیلهٔ لیزر بر روی سطح صاف مجسم میکنند. البته این روش بر روی دستگاههای All in one بسیار کار آمد است. 2. روی برگه General کلیک کنید. 3. روی Yes کلیک کنید. خریداران میتوانستند تصویر، لوگو یا تبلیغ خود را روی پیکسلها نمایش دهند و پیوندی به وبگاه خود نیز برقرار سازند. مرورگرهای وب میتوانند منبع یا کدهای یک وب سایت را به شما نمایش دهند. این استانداردها باعث میشود که مرورگرها به راحتی بتوانند سایت شما را اجرا و به نمایش در بیاورند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از فروشگاه اینتکس در ایران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن