راهنمای مرد تنبل به تقویت خودرو

برای رفع این مشکل می توانید از قطعه ای به نام کوئیک شیفتر استفاده کنید تا در فاصله تعویض دنده تا حدودی از شتا

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

برای رفع این مشکل می توانید از قطعه ای به نام کوئیک شیفتر استفاده کنید تا در فاصله تعویض دنده تا حدودی از شتاب و کاهش سرعت جلوگیری کنید. یکی دیگر از روش تقویت موتور خودرو؛ استفاده از توربو شارژر یا سوپر norbert performance شارژر می باشد. اگر این انرژی بهوسیله یک توربین که در مقابل گازهای خروجی موتور قرار میگیرد تأمین گردد، به آن توربوسوپرشارژر یا به اختصار توربو شارژر یا همان توربو اطلاق میگردد. در سال ۲۰۰۸ میلادی، برای اولین بار، عابران پیاده بیش از سرنشینان وسایل نقلیه در ژاپن توسط خودروها کشته شدند. استفاده از وسایل نقلیه شخصی نیستند. بازرسی میتواند در زمانهای مختلف مورد نیاز باشد، به عنوان مثال، به صورت دوره ای یا در مورد انتقال مالکیت یک وسیله نقلیه. درحالت نخست، اگر ژیگلور ایراد داشته باشد، باید آن را تعویض کرد تا سوخت مورد نیاز وارد موتور شود. در حالیکه فقط دلیل این ضعف کاربرد سوخت با ارزش خودسوزی اشتباه بوده. به همین دلیل این افراد ممکن است به سمت تقویت خودرو بروند و در این مسیر انواع قطعاتی و روشهایی وجود دارد که میتوان از آنها برای افزایش توان و عملکرد خودرو استفاده کرد. اما دوفوریتیهایی داریم که هیات رئیسه در دستور صحن قرار نمیدهد. هم­چنین فضای بیشتری برای ورود هوا قرار می ­دهد و ازآن­جایی که تراتل­ها هوای بیشتری را بدون وجود فیلتری وارد موتور می­ کنند، موجب دوده گرفتن مجاری سوپاپ­ها هم می­ شود که باید به این نکته هم توجه داشته باشید. در خودروهای اسپرت سعی می شود تا این مسیر حدالامکان صاف و بدون پیچ و تاب طی شود. در یکسری از خودروهای تیبا مشکلی برای بخش دسته سیم ورودی به رله باکس وجود داشت و باعث گرم شدن این بخش میشد. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است. انجام هر یک از این کار ها به تنهایی تاثیری در عملکرد خودرو ندارد و انجام تمامی این کارها به صورت همزمان، پاشش سوخت بیشتر،توان بیشتر و در مقابل افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد. کامپیوتر خودرو یا ECU یکی از مهمترین قطعات خودروهای امروزی می باشد که تقریبا تمامی رفتارها و حرکات اتومبیل را کنترل می کند. ما در این قسمت از تقویت موتور خودرو ، به ارائه راهکارهایی در زمینه افزایش قدرت موتور خودرو خواهیم پرداخت که بدون نیاز به دانش خاصی بوده و خود راننده به تنهایی یا با کمک یک تعمیرکار معمولی، می تواند از عهده انجام آن برآید.

در کنار این، نصب قطعهای به­نام هدرز می تواند به تخلیه سریع­تر و کامل­تر سیلندر از گازهای منفجر شده و مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر موتور کمک شایانی کند. چراغهای هشدار دهنده DPF یا ضد آلودگی (Anti-Pollution) را در پشت آمپر مشاهده می کنید؟ در چنین حالتی شما به ماشینی نیاز دارید که حجم موتور بیشتری نسبت به حالت norbert performance استاندارد داشته باشد. برنامه ریزیECUیا ریمپ کردن کامپیوتر خودرو یکی از ابتدایی ترین و کم هزینه ترین عملیاتی است که در زمینه تقویت می توان انجام داد.ECU در حقیقت مغز پیششرانه خودرو است و هرگونه رفتار و وظیفه خودرو را کنترل می کند.هم اکنون نیز با توجه به مسئله کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلایندگی خودرو ها کامپیوتر به قطعه ای بسیار پیچیده و پیشرفته در خودرو ها تبدیل شده است.کامپیوتر خودرو برای کنترل موارد مختلفی نظیر نحوه جرقه زنی شمع ها، میزان هوای ورودی به پیشرانه، دما ی هوا، میزان اکسیژن سوخته نشده در اگزوز، میزان سوخت منتقل شده به پیشرانه وبسیاری از موارد دیگر برنامه ریزی شده است.برنامه ای که سازنده بر رویکامپیوتر خودرو ایجاد می کند باید با انواع شرایط آب و هوایی و سوخت سازگار باشد.از طریق ریمپ و برنامه ریزی مجدد می توان تغییراتی در نرم افزار کامپیوتر انجام داد تااز این طریقبتوان به توان و گشتاور بیشتری دست یافت.این تغییرات در خودرو های بدون توربو چاجر می تواند تا 10 الی 15 درصد افزایش توان را به همراه داشته باشد. طبق گفته های بالا، عمل احتراق و میزان اکسیژن ورودی به شدت روی عملکرد موتور تاثیر می گذارد. افزایش حجم در پیشرانه پراید با در نظر گرفتن میزان افزایش حجم و مدل پیستون انتخاب شده، مسائل جانبی دیگری هم دارد که باید برای کسب نتیجه مطلوب به آنها توجه نمود. ایجاد تغییرات فنی در موتور ماشین برای به­دست آوردن شتاب و سرعت بیشتر انجام می­ گیرد، هم­چنین در کنار این تغییرات باید سیستم ترمزگیری و کنترل ماشین هم بهبود پیدا کند تا به­صورت همروند یک ماشین تقویت شده داشته باشید.

به کمک افزایش راندمان حجمی بسته به تکنیک مورد استفاده می توان از ۵% تا بیش از۱۰۰% موتور یک خودرو را تقویت کرد و یا مشخصه های توان و گشتاور موتور را در دورهای متفاوت تغییر داده و اصلاح کرد.پیش از شروع این مبحث نکاتی به نظرم می رسد که با رعایت آنها می توان خودرو و موتور آنرا به شرایط کاری استاندارد نزدیک کرد و در بسیاری از موارد رسیدن به حالت های استاندارد توانایی حل مشکل را داشته و احتمالابًاعث انصراف شما از ایجاد تغییرات در موتور و افزایش توان آن می گردد.فرض می کنیم شما یک خودروی انژکتوری با نسبت تراکم بالاتر از ۹به یک (نظیر اکثر خودروهای انژکتوری کشور) در اختیار دارید.خوب به صورت استاندارد برای بدست آوردن حداکثر توان تولیدی این موتور شما حتماً باید از بنزین سوپر با شاخص اکتان ۹۶ به بالا استفاده کنید. قانون کلی در مورد یک موتور درو نسوز (از هر نوع) این است که انجام تغییرات کوچک در سیستم سوخت رسانی و جرقه موجب ایجاد تغییرات بسیار بزرگ در عملکرد و مصرف سوخت خودرو می باشد.شایان ذکر است که ایجاد این تغییرات به صورت اصولی و استاندارد نیاز به دانش پایه در زمینه شناخت خودرو و مسائل مربوط به آن داشته و انجام این تغییرات بدون دانش کامل در بسیاری موارد نتیجه معکوس نظیر کاهش نیروی تولیدی موتور و افزایش مصرف سوخت را بدنبال خواهد داشت غیره پس دقت کنید! بسیاری از شهرهای تاریخی و قدیمی در اروپا، آسیا و آفریقا قرنها قبل از ظهور خودرو تأسیس شدهاند. شما باید به بودجه ای که برای تیونینگ خودرویتان در نظر می گیرید توجه کنید تا بتوانید از میان روش های مختلف، روشی را که مناسب با بودجه شما است انتخاب کنید . تغییر در این قسمت عملکرد موتور را به ­صورت فوقالعادهای ارتقا می ­دهد. اگر شما هم یکی از آن افراد هستید و قصد دارید شتاب و قدرت بیشتری را در خودروی خود تجربه کنید با ما در اینجا و در این قسمت همراه باشید چرا که قصد داریم بهترین و کم خرج ترین راه های تقویت خودرو را به شما معرفی کنیم. اگر واقعاً قیمت درست است پس سازوکار فروش آن هم باید به طور عادلانه برای همه باز باشد. حال پس از گذشت دو هفته خودرویم در زمان حرکت در دور موتورهای بالا ریپ میزند و توان خوبی برای حرکت ندارد.

↑ «رانت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بازار خودرو| استخدام نزدیکان در صنعت خودرو، زیان یکپنجمی به بار آورد». به دنبال طرح این وعدهها تلاشهای زیادی در زیرمجموعههای این وزارتخانه انجام شد و درصد قابل توجهی از این وعدهها به هدف نزدیک شده است اما با اقدامات نادرستی که در دولت گذشته در این صنعت اتفاق افتاده است، آثار این اقدامات ممکن است کمی با تأخیر ظاهر شود. به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش قیمت خودرو در دولت گذشته آغاز شد، به طوری که بسیاری از متقاضیان خودرو نسبت به کیفیت محصولات دو خودروساز مطرح کشور ناراضی بودند، به همین علت با وجود گستردگی حوزههای تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصلی ترین شعارهای وزیر پیشنهادی این وزارتخانه در ابتدای دولت سیزدهم به صنعت خودرو اختصاص پیدا کرد. درزهای کوچک در مانیفولد ورودی و یا لوله های متصل به آن (در بسیاری از موارد خرابی بوستر ترمز و کشیدن هوای بی مورد از این قسمت موجب شده که عملکرد موتور مختل شود و موتور بواسطه کشیدن هوای بی مورد بدرون بسیار ضعیف کارکند ولی موقع بررسی شما با این استنباط که کلیه موارد مؤثر بر سوخت رسانی و احتراق در موتور سالم هستند به این نتیجه می رسید که موتور ضعیف است!) با این توضیحات مختصر به دنبال مبحث اصلی یعنی تقویت موتوری که از نظر کارکرد و مسائل جنبی در شرایط نرمال و استاندارد قرار دارد می رویم. فردی که کار تیونینگ موتور را انجام می دهد باید، دارای تجربه کافی در این امر باشد. بسیاری از این شرکت های تیونینگ خودرو بسیار مطرح و شناخته شده هستند و در طراحی و ایجاد تغییرات فنی در انواع خودروها خبره شده اند. به صورت کلی قانون در مورد خودروهای انژکتوری اینست که این خودرو ها بسیاری از نواقص موجود در سوخت فشار هوا یا مسائل دیگر مربوط به کارکرد موتور را (که ارتباطی به طراحی موتور ندارد) به صورت خودکار و تا حد زیادی اصلاح می کنند و موتور را برای کارکرد در شرایط جدید آماده می کنند در بسیاری از موارد این اصلاحات موجب اشتباه مصرف کننده موتور در مورد توان تولیدی موتور می شود. معمول ترین راهها جهت افزایش نیروی تولیدی موتور افزایش راندمان حجمی موتور می باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402