آیا مصاحبه کنندگان آموزش دیده از اسکریپت آنها پیروی می کنند؟ گزارش از Zedland

[ad_1] توسط استیو دپت ، مدیر عامل cApStAn در مطالعات چند زبانه ، تعدادی

توسط HONARENEWS در 8 فروردین 1400
[ad_1]
توسط استیو دپت ، مدیر عامل cApStAn

در مطالعات چند زبانه ، تعدادی از عوامل می توانند به مقایسه داده ها در کشورهای مختلف ، بین فرهنگ ها و به زبان های مختلف منجر شوند - یا آن را به خطر بیاندازند. کار تضمین کیفیت بالادستی ممکن است شامل آزمایشگاه های شناختی ، آزمایشی و ارزیابی ترجمه باشد. از طراحی ترجمه پیشرفته تیم می توان برای به حداقل رساندن تعصب ابتدایی ناشی از تغییر معنی در زبان و تغییر در برداشت به دلیل فرهنگ استفاده کرد. نتایج آزمون مقدماتی را می توان به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و اقدامات اصلاحی را انجام داد. در پایین زنجیره ، می توان مراحل کنترل مختلفی را برای تعیین کیفیت و قابلیت اطمینان داده ها به کار برد.

این نشریه یافته های شگفت آور حاصل از بازرسی های انجام شده از نظرسنجی خانوارهای چند کشور را گزارش می کند. یک سازمان معتبر جامعه شناسی پس از مشاهده اینکه تعدادی ضبط مصاحبه از زلند به طور غیرمعمول کوتاه به نظر می رسید ، از آنها سال شد. نیازی به گوگل زدلند نیست: این یک نام کشوری خیالی است که در اینجا استفاده می شود ، زیرا تمرکز بر رفتار مصاحبه کنندگان است ، که این یک ویژگی ملی نیست. در زدلند ، اکثر مردم به زبان سوئدی صحبت می کنند ، که یک زبان هند و اروپایی نیست. به همین دلیل سازمان جامعه شناسی از cApStAn س askedال کرد که آیا گزارشات مربوط به ضبط مصاحبه ها به زبان سوئدی می تواند در مدت زمان کوتاهی تهیه شود؟ زبان شناس زدایی ما نباید مصاحبه ها را رونویسی یا ترجمه کند - که این بسیار گران خواهد بود - بلکه با دقت گوش می کند و میزان مصاحبه را از مصاحبه کننده پیروی می کند ، تمام س questionsالات را می پرسد ، تمام گزینه های پاسخ را می خواند و با چه سرعتی ، آیا وقتی پاسخ دهنده ناامن به نظر می رسد ، او تلاش می کند.

زبان شناس ما - که قبلاً وظیفه تأیید و تأیید نسخه نظرسنجی را بر عهده داشته بود - شوکه شد: مصاحبه کنندگان زیدی از هر طریق ممکن از دستورالعمل های فیلمنامه و مصاحبه گران منحرف شدند: آنها خود پاسخ می دادند. سوالات اصلاح شده؛ س missedالات یا گزینه های پاسخ را فراموش کرده اید (احتمالاً وقتی پرسیدن خیلی ناجور است) و به شخص دوم اجازه می دهد وارد مصاحبه شود.

انتخاب کوتاه یافته ها

س Questionال در مورد پذیرش اجتماعی گرایش جنسی ، مصاحبه کننده خود به این س answeredال پاسخ داد و به س nextال بعدی پرداخت. شما می توانید شرط بگذارید که تمام مصاحبه های این مصاحبه کننده جواب یکسانی داشته باشند ...

سوال در مورد وضعیت تأهل ، که مصاحبه کننده باید پنج گزینه پاسخ متفاوت را برای آن بخواند ، با "ساده" به "شما ازدواج نکرده اید؟" پاسخ دهنده پاسخ داد: "نه".

در یک سوال متداول در مورد کمک های مذهبی به اماکن مقدس ، مصاحبه کننده عبارت را از "تقسیم ایمان خود" به "تحمیل دین خود را همانطور که شاهدان یهوه انجام می دهند" تغییر داد و شکل سوال را از مقیاس فرکانس به سوال بله / خیر تغییر داد . جای تعجب است که چگونه پاسخ ها در چنین مواردی کدگذاری می شوند.

در مصاحبه ای دیگر ، پاسخ دهنده پس از پاسخ دادن به نیمه اول سالات ، آنجا را ترک کرد. مصاحبه کننده به دلیل طولانی نگه داشتن او عذرخواهی کرد. وقتی پاسخ دهنده قصد ترک داشت ، مصاحبه کننده از وی شنید که گفت: "مطمئناً می توانی بروی ، عمه به س otherالات دیگر پاسخ می دهد." عمه را به عنوان پاسخ دهنده دوم وارد کنید. وی فقط به چند س answeredال پاسخ داد و پایان س ofال از دست رفت. سپس زبان شناس ما نظر واقعاً غنی داد: "در واقع ، من می توانم سریعتر از آن انجام دهم. من یک پاسخ دهنده ، شخصی بسیار باهوش داشتم ، او بدون اینکه فکر کند بلافاصله به سوالات من پاسخ می داد و ما این کار را در 18 دقیقه انجام دادیم ، اما آنها مصاحبه را رد کردند ، آیا تصور می کنید؟ گفتند خیلی کوتاه است. خیلی شرم آور! "و عمه جواب داد:" اوه! چه شرم آور است! شما باید تعارف می کردید چون خیلی سریع هستید. "

این سازمان بررسی شده گفت كه گزارش های مختصر مربوط به ضبط مصاحبه زلند را "بسیار مفید" می داند و توضیح بیشتری در این باره نمی دهد. آنها تحت تأثیر سطح حرفه ای برخی از مصاحبه کنندگان جود تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

cApStAn چگونه می تواند کمک کند

cApStAn به عنوان یک آژانس کنترل کیفیت زبانی مستقل ، می تواند در بسیاری از مراحل پروژه های چند زبانه شما مداخله کند: از بهینه سازی منبع تا تیم های آموزش ترجمه ، از مستند سازی سازگاری تا اعتبار سنجی ترجمه پرسشنامه ها ، از تحلیل تعصب عناصر ، زبان محور ، تا مدیریت حافظه ترجمه چرخه های بررسی و ما می توانیم گزارش های آموزنده ای درباره ضبط مصاحبه شما در مدت زمان کوتاهی تولید کنیم: مهم نیست که هر چقدر تلاش می شود ترجمه های معادل آن انجام شود ، اگر مصاحبه کننده از متن خارج شود ، مقایسه می شود.

برای بحث در مورد نیازهای خود با ما در اینجا تماس بگیرید


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن