بیشترین زبانهای جهان در سال 2020

[ad_1] آیا می دانید امروزه حدود 6500 زبان در جهان صحبت می شود؟ هر یک از این زبانها جهان را به مکانی متنوع و

توسط HONARENEWS در 15 بهمن 1399
[ad_1]

آیا می دانید امروزه حدود 6500 زبان در جهان صحبت می شود؟ هر یک از این زبانها جهان را به مکانی متنوع و جالب توجه تبدیل کرده است. متأسفانه برخی از این زبانها به اندازه سایر زبانها گسترده نیستند. بسیاری از این زبانها در اینترنت استفاده می شود ، اما برخی دیگر از آنها استفاده نمی کنند. یک مثال خوب Busuu است که در یک زمان فقط هشت نفر صحبت می کردند.

چگونگی حتی شناخته شدن یا اختراع برخی از این زبانها فراتر از درک ماست. با این حال ، زبانهایی وجود دارد که میلیاردها نفر در کشورهای مختلف صحبت می کنند. بعضی هستند انتخاب محبوب زبان یادگیرندگان ، در حالی که دیگران گزینه های کنجکاو هستند. برای درک هر زبان ، باید به تعداد بومیان زبان و میزان درک آن در جهان توجه کنید. بدون شک می توان گفت که انگلیسی در سراسر جهان با استقبال خوبی روبرو است ، اما بیشترین زبان مادری را ندارد. از طرف دیگر ، زبان چینی ، ماندارین ، بومی زبانان زیادی دارد ، بیشتر در جهان ، اما چگونه در سراسر جهان پذیرفته می شود؟

بیشترین زبانهای جهان در سال 2020

برای اختراع بیشترین زبان مکالمه در جهان ، باید به بومیان گذشته نگاه کنیم. این ترکیبی از سخنرانان محلی و دیگران است که این زبان را در سراسر جهان پذیرفته اند.

اسناد ، مطالب و وب سایت خود را به بیش از 40 زبان ترجمه کنید. پرونده های خود را بارگذاری کنید یا متن خود را جای گذاری کنید و یک مترجم حرفه ای بلافاصله شروع به کار می کند. ترجمه خود را همین الان سفارش دهید

در اینجا برخی از حقایق زبانی آورده شده است. بنابراین برخی از بیشترین زبانهای جهان چیست؟ بیایید بیشترین زبانهای گفتاری را بررسی کنیم.

چینی ، ماندارین

زبان چینی روز را به ارمغان می آورد ، اما این بیشتر به دلیل تعداد زیادی از سخنرانان محلی است. با 1.3 میلیارد سخنران ، این حدود 15 درصد از جمعیت جهان است ، اما همه در یک کشور است. زبان چینی در جهان با استقبال خوبی روبرو نیست ، اما تعداد افراد بومی زبان غیر معمول است. تا همین اواخر ، بسیاری از کشورها علاقه مند به یادگیری ماندارین به عنوان یک زبان نبودند.

مردم چینی صحبت می کنند انگار که یک زبان باشد ، اما اینطور نیست. چینی ترکیبی از زبانهای مرتبط است و ماندارین یکی از آنها و بزرگترین زبانهای تاکنون است. این زبان رسمی جمهوری چین (تایوان) ، جمهوری خلق چین و سنگاپور است.

ماندارین با کمک نمادهای خان یا چینی نوشته می شود. اینها سیستم های تصویری باستانی هستند که هر نماد نمایانگر یک کلمه متفاوت است. دو نسخه اصلی وجود دارد - "سنتی" ، که در هنگ کنگ ، ماکائو و تایوان استفاده می شود ، و شخصیت های "ساده" مورد استفاده در چین ، مالزی و سنگاپور.

با این حال ، چین به ویژه در آفریقا در جهان زبان ، فن آوری و توسعه نفوذ می کند. این کشورها اکنون در حال بررسی معرفی زبان ماندارین به عنوان زبانی هستند که در مدارس آموزش داده می شود. این استفاده از ماندارین چینی تنها به تسلط زبان در سالهای آینده کمک خواهد کرد. با این وجود ، دشواری یادگیری زبان مانع بزرگی است. فقط برای تصویر سازی ، طبق محاسبات خود ، فقط برای خواندن روزنامه باید 2000-3000 کاراکتر یاد بگیرید. یک چینی تحصیل کرده حدود 9000 حرف می داند.

انگلیسی

این واضح است ، اما چندان واضح نیست. 1.13 میلیارد سخنران در سراسر جهان دارد. اگرچه تعداد زیادی بومی زبان نیستند ، این زبان یکی از محبوب ترین زبانها در جهان است. در دنیا نیز بسیار استقبال می شود.

اکثر کشورها از این زبان به عنوان زبان رسمی ملی خود استفاده می کنند ، اگرچه این زبان مادری آنها نیست. کشورها در آفریقا قبایل مختلفی دارند و آنها انگلیسی را به عنوان زبان استاندارد پذیرفته اند. به عنوان مثال ، کشوری مانند کنیا 43 قبیله دارد که هر کدام زبان خاص خود را دارند ، در حالی که تانزانیا بیش از 47 قبیله دارد. این کشورها سواحیلی و انگلیسی را به عنوان زبان رسمی ملی خود پذیرفتند. انگلیسی در اکثر مدارس دنیا نیز به عنوان زبان استاندارد استفاده می شود. دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و امتحانات به زبان انگلیسی انجام می شود.

برتری زبان انگلیسی در سراسر جهان به دلیل سلطه تاریخی انگلیس است. همچنین ، نفوذ فرهنگی و اقتصادی اخیر ایالات متحده عامل مهمی است. انگلیسی بیشترین ارتباط را با آلمانی دارد و آلمانی است. ساختار و واژگان جمله به هلندی و آلمانی نزدیک هستند. در طول تاریخ عجیب و غریب ، زبان انگلیسی تحت تأثیر زبان های دیگر مانند لاتین و فرانسه قرار گرفته است.

هندی

با نگاهی به جمعیت خود ، هند سخنوران محلی بسیاری دارد. این رقم ، با تقریباً 250 میلیون سخنران خارجی ، مجموع هندی زبانان را به حدود 615 میلیون سخنران می رساند. مانند ماندارین ، این زبان بیشتر توسط هندوها صحبت می شود. این زبان رسمی هند است ، اما در کشورهایی مانند فیجی ، نپال ، گویان و موریس نیز صحبت می شود.

آیا می دانید اگر انگلیسی صحبت می کنید ، احتمالاً کمی هندی می دانید؟ کلماتی مانند گورو ، کارما ، یوگا ، جنگل ، آواتار و خانه ی ییلاقی ، از جمله ، از هندی گرفته شده است. نام این زبان هندوستانی است ، ترکیبی از هندی و اردو. این دو گویش هستند اما به یک زبان هستند. اردو به طور عمده در پاکستان صحبت می شود. در حالی که اردو و هندی تلفظ و فرهنگ لغت متفاوتی دارند ، گویندگان این دو به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

اسپانیایی

زبان اسپانیایی چهارمین زبان بزرگ جهان از نظر تعداد کل گویندگان است. اگر فقط به زبان مادری نگاه می کردیم ، این دومین مورد پس از ماندارین است. در کل 534 بلندگو در سراسر جهان دارد که دارای 443 سخنران محلی است. این زبان از منطقه قلعه در اسپانیا سرچشمه می گیرد ، به همین دلیل به آن "Castilian" - Castellano گفته می شود. اسپانیایی در آمریکای جنوبی و مرکزی به علاوه کارائیب با تعدادی سخنران در جنوب شرقی آسیا و آفریقا صحبت می شود. گینه استوایی تنها کشوری در آفریقا است که زبان رسمی آن اسپانیایی است.

در ایالات متحده ، اسپانیایی دومین زبان محبوب است. 40 میلیون اسپانیایی زبان در ایالات متحده زندگی می کنند. به این ترتیب ، ایالات متحده پس از مکزیک به دومین کشور بزرگ اسپانیایی زبان در جهان تبدیل شد. در صورت ادامه روند فعلی ، وی پیش بینی می کند که ایالات متحده در آینده نزدیک از مکزیک پیشی بگیرد و به بزرگترین کشور اسپانیایی زبان تبدیل شود.

فرانسوی

تشخیص برخی از زبانهای فرانسه و اسپانیایی برای برخی از افراد دشوار است. برای سهولت کار ، فرانسوی زبان رمانتیک و زبان رسمی بیش از 27 کشور است. بیشتر فرانسویان در فرانسه ، بلژیک ، کانادا و سوئیس هستند. با کمال تعجب در مناطقی از آفریقای مرکزی و غربی ، دریای کارائیب و سرزمین اصلی آمریکای جنوبی صحبت می شود.

زبان رمانتیک به شدت تحت تأثیر آلمانی و سلتیک بود. این زبان و کشور به نام مجموعه ای از قبایل قرون وسطایی معروف به فرانک نامگذاری شده است که زبان فرانکی آنها آلمانی است و نه رومانتیک. اعتقاد بر این است که فرانکی در حال حاضر منقرض شده بر زبان فرانسوی تأثیر گذاشته و به بسیاری از کلمات فرهنگ لغت فرانسه کمک کرده است. فرانسه ، به نوبه خود ، به لطف واژگان انگلیسی کمک کرد.

عربی

این زبان رسمی 26 کشور در سراسر جهان است. برخی معتقدند که این یک زبان نیست بلکه ترکیبی از چند زبان است. بیایید این را کنار بگذاریم و فرض کنیم زبانی وجود دارد که به عربی معروف است و آن را به زبانی عظیم تبدیل می کند. این زبان بیش از 400 میلیون سخنران دارد که بیش از 130 میلیون نفر خارجی دارند. این زبان از شبه جزیره عربستان نشأت گرفته و از آن زمان به خاورمیانه ، شمال آفریقا و مناطقی از شرق آفریقا گسترش یافته است.

عربی زبان اسلام است. بیشتر مسلمانان بومی زبان عربی نیستند ، اما این زبان برای دین آنها از اهمیت و اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان دومین دین بزرگ جهان ، اسلام می گوید که خداوند از طریق فرشته جبرئیل ، در حالی که قرآن را به پیامبرشان محمد (ص) 1400 سال قبل دیکته می کرد ، به زبان عربی صحبت کرد.

روسی

روسی با بیش از 267 میلیون سخنران ، یکی از زبانهای بسیار مکالمه در جهان است. این طیف گسترده ای از سخنرانان خارجی در مجموع 113 میلیون نفر دارد و بقیه بلندگوهای محلی هستند. روسی زبان اسلاوی است و زبان رسمی روسیه ، قزاقستان ، بلاروس و قرقیزستان است. همچنین در بسیاری از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق با وضعیت رسمی در بسیاری از مناطق فرعی ملی به طور گسترده ای صحبت می شود.

با توجه به تعداد گویشوران محلی ، روسی بزرگترین زبان در کل اروپا است. نزدیکترین بستگان وی اوکراینی و بلاروسی هستند. منشأ هر سه زبان زبانی است که در ایالت قرون وسطایی کیف صحبت می شود. روسی همچنین با زبان های اسلاوی دیگری مانند چکی ، بلغاری ، لهستانی و صربستانی-کرواتی همراه است.

مانند بیشتر زبانهای اسلاوی به زبان سیریلیک نوشته شده است. در غرب برخی افراد این زبان را زبان جنگی یا زبانی تند می دانند. به همین دلیل ، غرب زیاد صحبت نمی کند یا نمی آموزد یا دلیل آن ممکن است باشد ، مردم فقط آن را دوست ندارند. با این حال ، این یک زبان زیبا برای یادگیری است و یادگیری آن آسان تر از زبانهای دیگر است.

بنگالی

توسط بسیاری از انگلیسی زبانان به بانگلا معروف است و بیشتر در هند و بنگلادش صحبت می شود. بسیاری از مردم این زبان را بعد از فرانسه دومین زبان زیبا می دانند. این زبان حدود 206 میلیون نفر بومی و 60 میلیون نفر غیر بومی از مجموع 265 میلیون گوینده در سراسر جهان دارد. در هند ، این دومین زبان پرطرفدار پس از هندی است.

اکثر مردم انتظار ندارند بنگالی به بیشترین زبانهای جهان نزدیک باشد. بنگالی یک زبان هندو آریایی است ، شاخه ای از خانواده هند و اروپایی.

بنگالی با الفبای بنگالی نوشته شده است ، همچنین به عنوان خط بنگالی-آسامی یا ناگاری شرقی نیز شناخته می شود. الفبا در غرب به خوبی شناخته نشده است ، اما به عنوان پنجمین سیستم نوشتاری پرکاربرد رتبه بندی می شود. در الفبای بنگالی ، هر ثابت یک صدای مصوت دارد که بعید به نظر می رسد در غرب باشد. برای جالب تر کردن آن ، شخصیت های مختلف الفبا صدای واکه کلمه را تغییر می دهند و کل معنی را تغییر می دهند.

کشور پرتغال

پرتغالی با در مجموع حدود 230 میلیون گوینده ، لیست پرمصرف ترین زبانهای جهان را می بندد. 218 میلیون نفر بومی و حدود 11 میلیون نفر غیر بومی زبان دارد. این همچنین یک زبان عاشقانه است که از زبان لاتین توسعه یافته و با اسپانیایی مدرن مرتبط است.

افرادی که به پرتغالی صحبت می کنند به نام Luzofon شناخته می شوند ، نامی رومی برای منطقه ای که اکنون به پرتغال معروف است. بیشتر Lusophones در برزیل زندگی می کنند ، که جای تعجب دارد که دو برابر پرتغالی بیشتر از بقیه جهان دارد. پرتغالی برزیل یک زبان زیبا برای یادگیری و صحبت است ، به همین دلیل اکثر مردم آن را دوست دارند.

موارد فوق برخی از بیشترین زبانهای جهان هستند. ما تمام تلاش خود را برای رتبه بندی زبانها انجام داده ایم ، اما انتظار می رود که در آینده تغییر چشمگیری در تسلط این زبانها ایجاد شود. زبانهای مختلف رشد می کنند در حالی که دیگران کوچک می شوند. زبانهای رو به افزایش زبانهایی هستند که اکنون سخنرانان آنها در سراسر جهان در حال گسترش هستند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام زبان را یاد بگیرید ، بشناسید که چند نفر به این زبان صحبت می کنند و میزان استقبال از آن در سراسر جهان چیست.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن