تکامل تفاوتهای اجتماعی و اقتصادی در مهارتهای سوادآموزی 15 تا 27 ساله در 20 کشور: مطالعه ای که اخیراً در BERJ ، مجله تحقیقات آموزشی بریتانیا منتشر شده است

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر کاپاستا در دهکده جهانی فرانچسکا بورگونوو

توسط HONARENEWS در 12 مرداد 1400
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر کاپاستا در دهکده جهانی

فرانچسکا بورگونووی از کالج دانشگاهی لندن ، انگلستان و آرتور پوکرپک ، م Instituteسسه تحقیقات آموزشی (IBE) ، ورشو ، لهستان ، چشم انداز وسیع تری را در مورد نابرابری های اجتماعی و اقتصادی در پیشرفت تحصیلی و دستاوردهای یک مطالعه بسیار تحقیقی تحت عنوان: "تکامل تفاوتهای اجتماعی-اقتصادی در مهارتهای سواد آموزی بین 15 تا 27 سال در 20 کشور جهان" ، که اخیراً در BERJ منتشر شده است. این نظرسنجی بر اساس داده های جامع در مورد وضعیت اجتماعی-اقتصادی (SES) دانش آموزان و مدارس PISA ، برنامه OECD برای ارزیابی بین المللی دانش آموزان و بزرگسالان و در PIAAC ، برنامه OECD برای ارزیابی بین المللی شایستگی های بزرگسالان است. PISA یک نظرسنجی سه ساله بین المللی در مقیاس بزرگ است که دانش و مهارت نمونه های نماینده دانش آموزان 15 ساله ای را که در دبیرستان یا دبیرستان در بیش از 60 سیستم آموزشی در سراسر جهان شرکت می کنند ، اندازه گیری می کند. وی از سال 2000 به ارزیابی مهارت های خواندن ، ریاضی و سواد علمی پرداخته است. PIAAC یک ارزیابی بین المللی در مقیاس بزرگ است که شامل افراد بزرگسال غیر موسسه بین 16 تا 65 سال است که در زمان جمع آوری داده ها در کشور زندگی می کنند. ، صرف نظر از ملیت ، تابعیت یا وضعیت زبان. در سال 2012 در اکثر کشورها و در سال 2015 در یونان ، نیوزلند و ترکیه برگزار شد. داده های PISA به محققان اجازه می دهد تفاوت های اقتصادی اجتماعی را در سن 15 سالگی تشخیص دهند ، در حالی که داده های PIAAC به آنها اجازه می دهد تفاوت های اجتماعی و اقتصادی را در 27 سالگی تشخیص دهند. محققان می گویند PISA و PIAAC به طور گسترده ای در تحقیقات بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا برای اطمینان از مقایسه طراحی شده اند. در cApStAn ، ما مفتخریم که در هر دو تلاش علمی نقشی متوسط ​​داشته ایم و به معادل سازی بین زبانی ابزارهای جمع آوری داده ها کمک کرده ایم (برای PISA از آغاز به کار در سال 2000 ؛ برای PISA 2021 ، این نشان دهنده 86 کشور و بیش از 100 نسخه ملی است). )

این مطالعه بررسی می کند که آیا تفاوت هایی در تکامل تفاوت های اجتماعی و اقتصادی در سواد بین نوجوانی و بزرگسالی در بین دانش آموزان با موفقیت بالا (صدک 90) و دانش آموزان کم پیشرفت (صدک دهم) وجود دارد و تفاوت سیستم های آموزشی را مقایسه می کند. یافته ها نشان می دهد که مدارس و سیستم های آموزشی نقش جبرانی مهمی در توسعه مهارت های سواد بازی می کنند. تفاوتها قبل از شروع مدرسه افزایش می یابد و در طول سالهای مدرسه نسبتاً پایدار می ماند و پس از فارغ التحصیلی افزایش می یابد. این نشان می دهد که دسترسی به فرصت های بیشتر برای تحصیل می تواند بر توسعه شکاف های اجتماعی و اقتصادی که در پایان آموزش اجباری در سالهای حساس گذار بین نوجوانی و جوانی مشخص شده است ، تأثیر بگذارد. در اکثر کشورها ، محققان می گویند ، فارغ از سوابق اجتماعی ، دانش آموزان عموماً برنامه درسی مشابهی را دنبال می کنند ، حداقل تا زمانی که تحصیلات متوسطه را به پایان برسانند. حتی اگر مشارکت در یک تجربه آموزشی مشترک ، تفاوتهای اجتماعی و اقتصادی در نتایج یادگیری را از بین نبرد ، تأثیرات تفاوت در زمینه اجتماعی و تفاوت در دسترسی به منابع ، و همچنین نگرشها و نگرشهای مربوط به مهارتهای یادگیری را کاهش می دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری در صورت جمع آوری مورد نیاز است ، این نتایج نشان می دهد که وقتی مسیرهای یادگیری و آموزش در دسترس افراد متفاوت است ، طبقه بندی اجتماعی رخ می دهد و در نتیجه تجربیات و فرصت های جوانان با پیشینه های مختلف متفاوت می شود. آنها نتیجه می گیرند که تعجب آور نیست ، نابرابری در مهارت های سواد آموزی در حال افزایش است ، به ویژه در میان افراد کم پیشرفت.

همچنین ببینید سایر مقالات وبلاگ ما در مورد سواد ، مهارت های دانشجویی و بزرگسالان ، PISA و PIAAC

cApStAn عضو کنسرسیوم چرخه 2 PIAAC

قرارداد PISA 2021 Core D به cApStAn واگذار شده است

چرخه سازگاری فوق العاده پرسشنامه PISA2018 (و تحولات بعدی)

دو ارزیابی اخیر بین المللی ، PISA و ICILS ، نگرانی های جدی را در مورد توانایی دانش آموزان در ارزیابی انتقادی اطلاعات موجود در اینترنت ایجاد می کند.

انتشار نتایج نظرسنجی های OECD PISA 2018 - طنینی جهانی

ارزیابی های وسیع چه چیزی به درک ما از سواد بزرگسالان افزود؟

ارزیابی های بین المللی در مقیاس بزرگ و تأثیر آنها بر برنامه های درسی مدارس ملی

در مورد کار cApStAn برای اطمینان از برابری زبانی ابزارهای جمع آوری اطلاعات بیشتر بخوانید از این ارتباط

منابع

"تکامل تفاوتهای اجتماعی-اقتصادی در مهارتهای سوادآموزی 15 تا 27 سال در 20 کشور" ، فرانچسکا بورگونووی ، آرتور پوکرپک ، مجله انجمن تحقیقات آموزشی بریتانیا ، BERJ، 15 ژوئیه 2021

اعتبار عکس Shutterstock


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن