داده های نظرسنجی برای افراد غیر باینری: ابزاری مهم برای اطلاع رسانی مباحث سیاست گذاری ، تخصیص منابع و سایر مواردی که بر آنها تأثیر می گذارد

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی روز جهانی افراد غیر

توسط HONARENEWS در 24 تیر 1400
[ad_1]
از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

روز جهانی افراد غیر دودویی هر ساله در 14 ژوئیه 2012 جشن گرفته می شود و هدف آن آگاهی بخشی از مشکلات افرادی است که خود را مرد و زن معرفی نمی کنند. این موضوع در بحث فعلی در مورد تنوع ، عدالت و شمول (DEI) در حال شتاب گرفتن است. تعدادی از شخصیت های برجسته عمومی در مورد هویت جنسیتی خود (و ضمایر مورد نظر برای استفاده از آنها) باز هستند و بسیاری از سازمان ها در سراسر جهان در تلاشند تا از زبان گسترده تری استفاده کنند. سازمان ملل ، WHO ، سازمان بین المللی کار ، پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا ، و همچنین تعدادی از انجمن های حرفه ای ، دانشگاه ها ، شرکت ها (جدیدترین فورد و جنرال موتورز ، در ژوئیه 2021) ، خبرگزاری ها و نشریات مهم معرفی کرده اند دستورالعمل های داخلی برای استفاده از زبان بی طرف جنسیتی. همه چیز در حال گنجاندن مسائل هویت جنسیتی در نظرسنجی ها است. مطابق گفته موسسه UCLA William's GenIUSS (هویت جنسیتی در نظارت بر ایالات متحده) ، مسائل مربوط به هویت جنسیتی "گامی در جهت مشاهده تراجنسیتی و سایر افراد مرتبط با اقلیت های جنسیتی در نظرسنجی های ملی است" و "داده های بدست آمده ممکن است جنسیت جنسی و جنسیت دیگر را ارائه دهد. اقلیت ها با ابزاری مهم برای هدایت بحث های محلی و ملی در مورد سیاست ، تخصیص منابع و سایر موضوعات م affectثر بر آنها. "بهترین اصطلاحات برای استفاده در هنگام پرسش در مورد هویت جنسیتی در نظرسنجی ها چیست؟ تعدادی از محققان ، از جمله گروه GenIUSS ، یک روش دو مرحله ای را آزمایش می کنند که دو س separateال جداگانه را می پرسد:" جنسیت تعیین شده در هنگام تولد "و" جنسیت فعلی تا آنجا که به زیرمجموعه های جنسیتی مربوط می شود ، بسیاری از آنها گزینه "دیگری" را شامل می شوند (همچنین به مقاله ما در مورد اقدامات جنسیتی "غیر باینری" در مطالعات مراجعه کنید). ما رویکرد مورد استفاده Pew Research در مورد این موضوع و به ویژه تصمیم به محدود کردن آن در مطالعات آینده را بسیار جالب دانستیم. بیشتر نظرسنجی های مرکز ایالات متحده در مورد مسئله جنسیت واحد.

تحقیق درباره چگونگی بهترین ادعای هویت جنسیتی

در ژوئن و ژوئیه سال 2020 ، Pew Research یک نظرسنجی برای ورود دو آزمایش جنسیت جایگزین به انگلیسی و اسپانیایی انجام داد. از 5903 نفر در نظرسنجی ، 4931 به انگلیسی و 972 به اسپانیایی پاسخ داده اند. پاسخ دهندگان به طور تصادفی پس از دریافت سایر س demالات جمعیت شناختی ، یکی از سه س genderال جنسیتی را دریافت کردند. یک گروه از پاسخ دهندگان (1654 نفر =) سوال استاندارد را از مرکز تحقیقات پیو دریافت کردند ("آیا شما مرد هستید یا زن؟"). گروه دیگری (2611 = n) س aboutالی در مورد جنسیت دریافت کردند و به دنبال آن س aboutالی در مورد جنسیت ارائه شد: 1. "آیا از یک مرد یا یک زن متولد شده اید؟" 2. "آیا شما خود را به عنوان یک مرد ، یک زن یا از راه دیگری؟ "از طریق دیگر" نیز شامل یک جعبه متن برای تعیین پاسخ دهندگان است. به منظور به حداقل رساندن تعداد بزرگسالانی که ممکن است با انتخاب اشتباه پاسخ تصادفی به عنوان تراریخته طبقه بندی شوند ، آنها سومین س questionال بعدی را از کسانی می پرسند که پاسخ این دو س questionsال با هم مطابقت ندارد: 3. "فقط برای تأیید ، شما متولد می شوند [male/female] و اکنون خود را توصیف کنید [as a man/as a woman/in some other way]. آیا این درست است؟ "اگر پاسخ دهندگان بگویند که پاسخ آنها به درستی نوشته نشده است ، به آنها فرصت داده می شود تا دوباره به هر دو س answerال پاسخ دهند. گروه نهایی (1638 نفر =) س questionsالات مشابه گروه دوم را دریافت کردند ، اما به ترتیب معکوس (اول از این گروه همچنین خواسته شد تا در صورت عدم تطابق پاسخ آنها با این دو سوال تأیید کند. در پایان نظرسنجی ، پیو از همه پاسخ دهندگان س ifال کرد که آیا فکر می کنند سوالاتشان مغرضانه است (و اگر چنین است ، چرا) و به دنبال آن دو سوال درباره دیدگاه های آنها برای حقوق تراجنسیتی و ارائه گزینه سوم جنسیت در فرم ها و پروفایل های آنلاین.

مسئله جدید جنسیت فراگیرتر است و دقت داده ها را بهبود می بخشد

صرف نظر از روشی که پیو از پاسخ دهندگان جنسیت آنها را می پرسد ، آنها توزیع مداوم بین زن و مرد را مشاهده می کنند ، که تأثیر چندانی در تنظیم پرسش برای اکثر افراد نشان نمی دهد. با این حال ، در میان بزرگسالان انگلیسی زبان که س questionsالات جدید مربوط به جنسیت را دریافت کرده اند ، 1.5٪ گزینه سوم غیر غیر باینری را انتخاب کرده اند یا جنسیتی را انتخاب کرده اند که با جنسیت آنها مطابقت نداشته باشد ، با این فرض که درج گزینه سوم اثر مورد نظر را داشته باشد برای دامنه بیشتر و بهبود دقت داده ها. همچنین ، به نظر نمی رسد ارائه گزینه جنسیت سوم انحرافی باشد. کمتر از 1٪ ترجیح دادند به س theال جنسیتی پاسخ ندهند ، و س questionال اصلاح شده جنسیتی نیز باعث نشد افراد بیشتری قبل از تکمیل آن از شرکت در نظرسنجی جلوگیری کنند.

پرسیدن در مورد رابطه جنسی علاوه بر جنسیت لازم نیست

پیو بر اساس نظرات جمع آوری شده در پایان آزمایش خود دریافت که کمتر از 1٪ از پاسخ دهندگان به نوعی موارد جنسیتی و جنسیتی را ذکر کردند. در میان کسانی که این کار را کردند ، 30٪ از وجود چندین س questionsال یا نگرانی در مورد استفاده از اصطلاح "متولد شده" در مسئله جنسیت ابراز ناامیدی کردند. پیو می گوید درج بیشترین تحقیقات مرکز ، که عمدتاً بر جنسیت است ، درج سوالی در مورد جنسیت پاسخ دهنده ضروری نبود. آنها وزن ها را براساس برآورد جمعیت براساس جنسیت می سازند ، اما همبستگی بین جنسیت و جنسیت نشان می دهد که می توان از جنسیت به عنوان پروکسی برای رابطه جنسی برای این منظور استفاده کرد. نكته مهم دیگر ، زمان پاسخ دهندگان است: "اگر نیازی به طرح سال نباشد ، آن را انجام نمی دهیم."

سایر مقالات ما را در وبلاگ جنسیت مشاهده کنید

نحوه استفاده از زبان بی طرف جنسیتی و چرا امتحان کردن مهم است

آیا ارتباطی بین نتایج مطالعه دانشجویان و شکاف جنسیتی در STEM وجود دارد؟

"اقدامات جنسیتی" غیر باینری در مطالعات

سوگیری جنسیتی در ترجمه ماشینی

روندهای جدید آزمایش: سطح جنسیت خنثی می شود

آیا ما از الگوهای کلیشه ای و سوگیری جنسیتی در محیط های آنلاین پیروی می کنیم؟


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن