زبانهای عاشقانه ریشه در یک دید دوتایی از جهان دارند: این معلمان چالشهایی را برای معلمان ایجاد می کنند که به دنبال ایجاد یک فضای کلاس فراگیرتر در کلاس هستند.

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی در زبانهایی مانند ا

توسط HONARENEWS در 14 فروردین 1400
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

در زبانهایی مانند اسپانیایی ، فرانسوی و ایتالیایی ، اشیا، ، صفتها و مقالات یا مذکر هستند یا ماده. در انگلیسی ، بحث در مورد "جنسیت خنثی" بر ضمایر متمرکز است. پروفسور دبورا جی ، شاعر ، مترجم و دانشگاهی ، در زبان های عاشقانه پیچیده تر است. بنت پروفسور بنت با سیمون پیلون ، رئیس گروه هنرهای لیبرال در ، نویسنده مشترک است برکلیکالج موسیقی ، برای مطالعه اصطلاحات مربوط به جنسیت در زبانهای رومانیایی. در پادکست اخیر ، بنت مرزهای آموزش زبان را فقط با ضمایر نر یا ماده بررسی می کند. بنت می گوید ، مربیان در بین هنجارهای آکادمی ها و تمایل به تشخیص حضور افراد با غریبگی جنسی در کلاس درگیر شده اند.

جنسیت در اسپانیایی و فرانسوی خنثی است

فعاليت بي طرفي جنسيتي در زبان بخشي از جنبش گسترده تري است براي س questionال از جنسيت گرايي منتقل شده از زبان. بنت می گوید ، تلاش ها برای ایجاد اشکال خنثی جنسیتی از طرف جامعه LGBTQ و نسل جوان صورت گرفته است.

آداپتورهای زبان غیر باینری اولیه در اسپانیایی نویسه ها به جای نر به عنوان @ یا "x" استفاده می شوند -اوه و زن پایان ، یک مثال شناخته شده است Latinx. با این حال ، تلفظ این پایان ها در زبان گفتاری چالش برانگیز است. تلاش های اخیر معطوف به پایانی که جنسیت خنثی باشد. هنگام نوشتن ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از اسلش (/) استفاده کنند ، مانند موارد زیر: نامزد. در مورد ضمایر ، برخی از افراد اسپانیایی زبان از استفاده از استفاده می کنند سپس (مفرد) و آنها (جمع) ، با هم او (او) و او (او)

که در فرانسه اولین راه برای درک نوشتار فراگیر استفاده از اشکال خنثی موجود در صورت امکان ، به عنوان مثال ، خوانندگان (خوانندگان) در عوض خوانندگان (متر) یا خوانندگان (e) تکنیک دوم شامل انتهای نر و ماده است ، به عنوان مثال فرانسه اولین راه برای درک نوشتن فراگیر ، استفاده از اشکال خنثی موجود در صورت امکان ، به عنوان مثال ، خوانندگان (خوانندگان) در عوض خوانندگان (متر) یا خوانندگان (e) تکنیک دوم شامل انتهای نر و ماده است ، به عنوان مثال خواننده. درباره ضمایر آهان به نظر می رسد همان چیزی باشد که اکثر مردم ترجیح می دهند. این انقباض است بر (او و سپس (او). اگرچه آهان استفاده می شود ، ممکن است بعداً گویندگان مجبور شوند یکی از گزینه های جنسیتی باینری را برای پایان صفت یا اسم انتخاب کنند (اسم ها و صفت ها جنسیت دارند).

در مورد آینده چطور؟

بنت گفت ، آکادمی های تنظیم کننده اسپانیا و فرانسه با این تغییرات مخالف هستند. وی افزود: اگرچه املای جدید توسط برخی رسانه ها ، دانشگاه ها و چندین شرکت به تصویب رسیده است ، اما به خصوص در فرانسه بسیار بحث برانگیز است.

زبان فرانسوی "نگهبان" ، نخبگان Académie Française ، به اتفاق آرا بیانیه رسمی را علیه نوشتن فراگیر تصویب کرد در اوایل سال 2017 ، گفت که این انحرافی است که تهدیدی مرگبار برای زبان فرانسوی است که ملت باید پاسخگوی نسل های آینده باشد. اخیراً ، گروهی متشکل از 60 قانونگذار نامه ای را در اعتراض به استفاده از کلمات حساس به جنسیت در خدمات ملکی امضا کردند. سیاستمداران می گویند این امر یادگیری زبان فرانسه را دشوار می کند و "زبان را تهدید می کند".

در کانادا ، دفتر Quebecois de la Language Francaise (OQLF) iel را به عنوان ضمیر خنثی جنسیتی تشخیص نمی دهد. در واقع ، از اضافه کردن کلمات جدید به زبان پشتیبانی نمی کند. بلکه او پیشنهاد می کند که افراد هنگام استفاده از کلمات خاص جنسیت خودداری کنند. و در نوشتن پیشنهاد می شود که از هر دو پایان نر و ماده با هم استفاده کنید (مانند مثال بالا خواننده) اما برخی می گویند این فقط جنسیت دوتایی را تقویت می کند.

نتیجه گیری

بنت گفت ، ما به عنوان محقق و معلم زبان مجبور شدیم از بین استانداردهای تعیین شده توسط آکادمی ها و نیاز به تشخیص وجود عجیب و غریب جنسیتی در کلاس یکی را انتخاب کنیم. از آنجا که استفاده از زبان خنثی جنسیتی ریشه در دنیای اسپانیایی زبان و فرانسه زبان دارد ، او انتظار دارد که شاهد تکامل بیشتری در این زبانهای زنده باشد. "این مکالمه تازه آغاز شده است."

همچنین ببینید مقاله ما در مورد "معضلات مترجمان با زبانهای عاشقانه روبرو می شود ، جایی که هر صفت اطلاعات بیشتری از انگلیسی را منتشر می کند" در این پیوند

درباره زبانهای عاشقانه

زبانهای عاشقانه گروهی از زبانهای مرتبط هستند که همگی از زبان لاتین مبتذل در زمانهای تاریخی گرفته شده و زیرگروهی از شاخه ایتالیایی از خانواده زبانهای هندو اروپایی را تشکیل می دهند. زبانهای اصلی خانواده شامل فرانسه ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، پرتغالی و رومانیایی ، همه زبانهای ملی است (منبع: Britannica).

پاعتبار hoto Adrien Swankar @ Unsplash


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن