سوئیس به چه زبانی صحبت می کند؟

[ad_1] برای اکثر کشورها این س theال آسان است. با این حال ، وقتی به سوئیس می روید ، اوضاع کمی پیچیده تر می ش

توسط HONARENEWS در 8 تیر 1400
[ad_1]

برای اکثر کشورها این س theال آسان است. با این حال ، وقتی به سوئیس می روید ، اوضاع کمی پیچیده تر می شود و لازم است توضیحاتی ارائه شود. در سوئیس این سوال باید مطرح شود که کشور به چه زبانی صحبت می کند. این نشان می دهد که بیش از یک زبان در سوئیس وجود دارد. این یکی از کشورهای جهان است که زبان رسمی در آن وجود ندارد.

سوئیس یکی از کشورهایی است که به دلیل کیفیت بالای زندگی ، ظاهر اکولوژیکی و زیرساخت های کامل شناخته شده است. راز موفقیت آنها را می توان از سطح تنوع آنها دریافت. هماهنگی کشور نیز در سطح اول است که به موفقیت آنها کمک می کند. اگرچه ممکن است متنوع ترین منطقه در جهان نباشد ، اما یکی از کشورهایی است که بیشترین تنوع و هماهنگی را پذیرفته است.

سوئیس چهار زبان رسمی دارد. نه دو سه تا بلکه چهار تاشون چهار زبان رسمی در سوئیس فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی و رومانشی است. هر چهار زبان در مناطق مختلف کشور صحبت می شود. این کشور با تنوع آنها زبان ها را به خوبی پذیرفته و آنها را با دیگران ترکیب کرده و جوامع اجتماعی و متنوعی ایجاد کرده است. با توجه به چهار زبان ، این یک کشور رویایی برای تحصیل دانشجویان خارجی است. برنامه های دانشگاه در کشور به این چهار زبان ارائه می شود و افراد با استفاده از چهار زبان ارتباط برقرار می کنند. این امر ارتباطات را در کشور بسیار آسان می کند. شما همیشه می توانید کسی را پیدا کنید که زبان شما را درک کند.

اسناد ، مطالب و وب سایت خود را به بیش از 40 زبان ترجمه کنید. پرونده های خود را بارگذاری کنید یا متن خود را جای گذاری کنید و یک مترجم حرفه ای بلافاصله شروع به کار می کند. ترجمه خود را همین الان سفارش دهید

بیایید نگاهی دقیق به مناطقی که هر یک از این زبانها صحبت می کنند ، بیاندازیم.

آلمانی

آلمانی سوئیسی بیشترین صحبت را در بین چهار زبان سوئیس دارد. این زبان تقریباً بیش از 60٪ از کل جمعیت صحبت می کنند. آلمانی سوئیسی که محلی ها به آن Schwyzerdütsch نیز می گویند ترکیبی از گویشهای آلمانی است که دیگر در اتریش یا آلمان صحبت نمی شود.

آلمانی سوئیس غالباً در مناطق شرقی ، مرکزی و شمالی کشور صحبت می شود. این زبان اصلی در سوئیس است ، اما مانند آلمانی استاندارد نیست. آیا می دانید زبان آلمانی استاندارد در مکاتبات رسمی ، روزنامه ها و کتاب ها چگونه استفاده می شود؟ این در مقایسه با گویش آلمانی سوئیسی زبان را کمی آسان می کند.

آلمانی سوئیسی مانند یک غذای پیچیده است که فقط توسط افرادی در سوئیس که به این زبان صحبت می کنند سرو می شود. همانطور که اشاره کردیم ، این مجموعه ای از گویشهای آلمانی است ، اما با بسیاری از اصطلاحات و اصطلاحات فرانسوی جعلی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا یک زبان آلمانی استاندارد ، کلمات مشابه را در لهجه های مورد استفاده در بازل ، برن یا زوریخ پیدا خواهید کرد. اما لازم نیست نگران این موضوع باشید. همیشه در صورت تردید می توانید از مردم محلی توضیحات را بخواهید.

فرانسوی سوئیسی

فرانسوی دومین زبان شایع در سوئیس است. این زبان عمدتا در قسمت غربی کشور صحبت می شود که تقریباً 20٪ از جمعیت را نشان می دهد. اگر به سوئیس سفر می کنید و قصد سفر به شهرهایی مانند لوزان یا ژنو معروف را دارید ، بازی فرانسه بهتر است. اینها از محبوب ترین مقصدهای کشور هستند و کاملاً فرانسوی زبان هستند. اما در آن صورت می توان سال کرد ، اگر زبان آلمانی صحبت شده در کشور همان گویش آلمانی استاندارد نیست ، در مورد فرانسوی چطور؟

فرانسوی سوئیس ، همانطور که اکثر مردم آن را صدا می زنند ، با فرانسه استاندارد متفاوت است. با این حال ، تفاوت ها در مقایسه با آلمان سوئیسی و آلمان استاندارد کمتر مشهود است. از لحاظ واژگان و اصطلاحات تفاوت وجود دارد ، اما اگر سوئیس در زبان فرانسه استاندارد مهارت داشته باشد ، زبان سوئیس مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد. برخلاف آلمانی سوئیسی ، تفاوت بین فرانسه و فرانسه سوئیسی برای خارجی ها لذت بخش و سرگرم کننده است.

اگر برای زبان فرانسه سوئیسی چیزی برای گفتن وجود دارد ، این است که این زبان در مقایسه با فرانسه استاندارد برای یادگیری و صحبت کردن سرگرم کننده است. برخی از کلمات و کلماتی که در فرانسه استاندارد با آنها دست و پنجه نرم می کنید در فرانسه سوئیس وجود ندارد.

برخی از افراد ، به ویژه فرانسه زبان ، ادعا می کنند که زبان فرانسه سوئیسی بسیار کندتر به نظر می رسد زیرا دارای واکه های طولانی تر است. این خبر خوبی برای مردم استاندارد فرانسوی زبان است که گپ زدن با مردم محلی در مناطق فرانسوی زبان را آسان تر می کنند.

ایتالیایی سوئیسی

در مناطق جنوبی Grabunden و کانتون Ticino به زبان ایتالیایی صحبت می شود. این بخشی از سوئیس است که از ترکیبی خاص از فرهنگ ایتالیا و سوئیس برخوردار است. این زبان در طول تاریخ با نام لومبارد شناخته می شود و در حدود 350،000 نفر در سوئیس صحبت می کنند. این زبان تحت تأثیر فرانسه و آلمانی است و برخی از این اختلافات گیج کننده است ، به خصوص اگر شما ایتالیایی استاندارد صحبت کنید یا تحصیل کنید. برای اینکه نگران نباشید ، ممکن است این گویش متفاوت باشد ، اما شما همچنان می توانید با مردم محلی ارتباط خوبی برقرار کنید.

وام گرفتن از آلمان و فرانسه معمولاً زبان را دشوارتر می کند ، اما با ایتالیایی استاندارد تفاوتی ندارد. ایتالیایی سوئیسی با وجود "kalki" از ایتالیایی استاندارد متمایز می شود ، عباراتی که به صورت ترجمه تحت اللفظی از کلمه به کلمه از آلمانی و فرانسوی خوانده می شوند.

رومانشی

این زبان کوچکترین زبان ملی سوئیس است که در سال 1996 به رسمیت شناخته شد. این زبان رومانیایی فقط 37000 سخنران دارد و اغلب مورد توجه گردشگران بین المللی قرار نمی گیرد. با این حال ، این زبان به عنوان یک زبان رسمی در جنوب شرقی کانتون (Gravizoni) شناخته شده است. در اینجا ، زبان به عنوان ابزاری برای آموزش و مدیریت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از تجربه ای کاملاً سالم به عنوان زبان جامعه برخوردار است.

این زبان قرن ها در برخی از دره های Graubünden صحبت می شد قبل از اینکه به عنوان یک زبان ملی تا 1996 شناخته شود. امروزه از این زبان به عنوان یک زبان رمانتیک یاد می شود که بیشتر نحو آن را از زبان آلمانی گرفته شده است. بیشتر سخنرانان بلاغی یادگیری زبان آلمانی را در مهد کودک آغاز می کنند ، این امر صحبت آنها را بدون لهجه فرانسوی یا ایتالیایی آسان می کند.

سوئیس دارای کانتون های دو زبانه و یک زبانه است. 22 کانتون دارای یک زبان رسمی هستند ، اگرچه چهار زبان رسمی وجود دارد. برخی از کانتون های دو زبانه شامل فریبورگ ، برن و وال است. در کشور ، آنها از انگلیسی به عنوان زبان مشترک تجارت استفاده می کنند. کانتون زوریخ در حال بحث برای تصمیم گیری در مورد استفاده از انگلیسی به عنوان زبان اول است ، زیرا از آن به عنوان زبان اصلی تجارت در کشور استفاده می شود.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن