صفحه اصلی آموزش کشاورزی مدرن و حرفه ای نیاز گیاهان

مباحث گروهی یا تیم متمرکز یک جلسه گروهی نیمه ساختاری است که به­وسیله رهبر تیم هدایت و در شرایطی غیررسمی به هدف

توسط HONARENEWS در 30 آذر 1401
مباحث گروهی یا تیم متمرکز یک جلسه گروهی نیمه ساختاری است که به­وسیله رهبر تیم هدایت و در شرایطی غیررسمی به هدف گردآوری داده ها در آیتم عنوانی خاص، برگزار می‌شود. یک عدد از فرضیات اساس در این نحوه همین است که افراد منابع پرارزش داده ها میباشند و قادرند که احساسات و رفتارهای خویش را تعریف نمایند. فرضیه زمینه‌ای دیگر در به کارگیری از تیم متمرکز این هست که پویایی مجموعه می‌تواند اشخاص را به توصیف دیدگاه‌های خود، به شکلی که در یک گفتمان فردی کم­تر رخداد می‌افتد، تشویق کنند . این پژوهش بر بر روی یک گروه از سبزی­کاران شهرستان بوکان (استان آذربایجان غربی) و در قالب 5 دوره دعوا متمرکز گروهی شکل گرفت. کود سولفات آمونیوم کودی میباشد اسیدزا و دومنظوره که اصلی 20 درصد نیتروژن و 24 درصد گوگرد می‌باشد. کود سولفات آمونیوم یک عدد از محصولات فرعی صنایع کک سازی هم می باشد. مصرف این کود به جهت برنج و نیز برای عمده محصولات زراعی در خاک های آهکی و قلیایی و در مناطق خشک و نیمه خشک جمهوری اسلامی ایران به ویژه فضای سبز میوه اثر گذار است.
  • نتایج مقایسه میانگین‌ها نشان داد که در میان دیدگاه کشاورزان به کشاورزی ارگانیک بر مبنا متغیرهای مستقل روش کشت، به کار گیری از علف­کش و به کارگیری از سموم اختلاف معنی­داری وجود دارد.
  • استفاده از کود کلسیم در این راستا یاری متعددی به اصلاح خاک و مراقبت تعادل شیمیایی در آن می نماید تا حیاتی از در بین بردن شوری خاک و بهبود در فرآیند رخنه آب به باطن خاک بتوان سرانجام مثمر به ثمر تری را در خرید کردن کلسیم و به فعالیت بردن آن در صنعت کشاورزی به دست آورد.
  • توت‌فرنگی‌، کاهو و میوه‌های دارای کیفیت بالا، به برنامه‌ی پیوسته و ظریف نیاز دارند.
  • به طور ویژه مصرف این کود در باغات پسته، گردو، پرتقال، انگور، سیب، کیوی، و میوه های دانه‌دار و هسته‌دار می بایست مورد اعتنا ویژه قرارگیرد.
  • این کود بر مغایر سایر کودهای مصرفی در کشاورزی و ...، مضرات کم‌تری دارد.
یکی از علائمی که به شما نشان می دهد گیاهتان اهمیت کمبود نیتروژن مواجه است، تغییر‌و تحول رنگ برگ هاست. در صورت مشاهده همین نماد بهتر میباشد به گیاه کود NPK مهم % نیتروژن بالا بدهید. ولی از قرن بیستم، کودهای معدنی به جهت تأمین نیازهای غذایی جمعیت رو به رشد دنیا اضطراری می باشد. میزان مواد مغذی در کود های آلی متفاوت و اهمیت غلظت کمتری از کود های معدنی است. گیاهان به جهت این که بتوانند پرورش عالی داشته و مقاوم باشند و محصولات حساس میزان مرغوب بودن را در اختیار شما قرار دهند، به مواد معدنی و مغذی نیاز دارند که اکثر اوقات این مواد را از خاک تأمین می‌کنند.

تاثیر نیتروژن و گوگرد بر رویش گندم

آب و برخی کود های مایع دو حامل متداولی هستند که به جهت آماده سازی سموم دفع آفات در تانک سمپاش استفاده می شوند. آب حامل بهتری برای اختلاط در مخزن سمپاش میباشد و اکثریت سموم اهمیت آب رقیق می گردند. ضمن آنکه کودهای مایع محلول های الکترولیتی هستند که حاوی یون های حامله مثل سدیم، پتاسیم، کلر، کلسیم ، فسفات و امونیاک هستند. در سرانجام جهت انحلال سموم دفع آفات ، اهمیت مولکول های آب در دسترس کمتری به جهت انحلال هستند. دسته‌بندی نشده PH خاک اطراف دانه کود اوره به علت تشکیل کربنات آمونیوم ممکن است به 8 یا این که عمده از آن ارتقاء یابد. دارای برداشت فرآورده از مزارع از هر هکتار 15 تا 200 کیلوگرم نیتروژن از خاک بیرون می‌شود. و این دامنه نوسان تا حدود متعددی بستگی به بقایای گیاهی داراست که در خاک باقی می‌ماند. بررسی های انجام شده نشان می دهد یک هکتار مزرعه گندم با میانگین کارایی 5 تن در هکتار، به طور میانگین 75 کود باغی کیلوگرم نیتروژن از خاک خارج می نماید و این میزان در صورتی که کاه و کلش کالا نیز عده آوری شود تا 120 کیلوگرم در هکتار ارتقاء خواهد یافت. می بایست به خاطر داشت که برخی آنیونها نظیر فسفات و سولفات بیش از نیترات جذب خاک شده و نیترات اضافی بر مصرف و جذب گیاه در معرض آبشویی و آب باران یا این که آبیاری است. 30 تا 50 درصد از کارایی مزارع و باغ‌ها به مصرف مواد کودی متعلق است.

۳٫ کود شیمیایی

منابع نیتروژن شامل اوره، نیترات آمونیوم، نیترات کلسیم، نیترات پتاسیم، سولفات آمونیوم و تیوسولفات آمونیوم محلول در آب هستند. در صورتی که از کودهای آمونیومی استفاده شود، نبود منیزیم ممکن هست به دیده بخورد. دکر این نکته در رابطه حساس کودهای نیتراته حائز کلیدی هست که به کار گیری فراوان آن‌ها، همچنین در نور کم و ضعیف، خطر تجمع نیترات در سبزیجات را فراوان می‌کند. برخی مواقع کودها بر مبنای طبیعی (ارگانیک) و شیمیایی (غیر ارگانیک) بودن گونه بندی می‌شوند. کودهای طبیعی یا ارگانیک اصولا گیاهان بازیافت شده می باشند یا این که از فضولات حیوانات تشکیل شده اند. به کودهای غیرارگانیک کود شیمیایی می گویند به همین خاطر که جهت مهیا سازی آن ها پروسه های شیمیایی شکل می گیرد. نانو کود‌های ماکرو در واقع آن گونه از کود‌هایی میباشند که به شدت به جهت پرورش و همچنین افزایش کیفیت محصولات کارآمد هستند. از مواد مغذی ماکرو که در همین نانوذرات قرار می‌گیرند می‌توانیم به نیتروژن، پتاسیم و فسفر اشاره کنیم. حتی ممکن هست کود شیمیایی را به گیاهان خود اضافه نموده اید اما ترکیبات آن چندان توانمند نبوده باشد. گیاهان همین موجودات زنده زیبا و سبز، اهمیت میباشند و باید حواسمان به آن‌ها باشد به این ترتیب فهمیدن این مسئله که کود شیمیایی از چی صحیح میشه برای افرادی که به گل و گیاه خود با می دهد امداد شایانی در محافظت از آنها می کند. گلهایی که در که از آن ها داریم نگه داری می نماییم می بایست تمام نیازهای آن ها را تامین نماییم اما قبل از هر چیزی درصورتیکه بدانیم کود شیمیایی چیست و از چی درست میشه برای رویش گیاهان ما تاثیر لطف کود درختان دارند. "نظارتی بر مقدار مصرف کودهای مصرفی در اراضی نمی­شود و ما نیز اطلاع از حیث مقدار تجمع موادسازنده در سبزی نداریم و بیش­تر عملکرد را در نظر می­گیریم". با ترین ماده کود حیوانی ماده آلی می باشد که در کودهای دوچندان پوسیده این ماده به مقدار دوچندان یه خرده وجود دارااست و عملکرد واجب را ندارد. از گذشته‌های مضاعف دور کشاورزان دریافتند درجایی ‌که فضولات حیواناتی مثل اسب، گاو، گوسفند و مرغ وجود دارد، گیاه رویش خوب تر و بیشتری داراست و از آن به بعد از آن همواره از کود حیوانی جهت رشد گیاهان استفاده‌شده است.

کود ارگانیک

توت فرنگی یکی‌ از میوه های کوچک می باشد که به جهت داشتن بو و طعم خاص، به تیتر منشاء خوبی از ویتامین ث و عناصر معدنی مثل پتاسیم اساسی طرفدارن زیادی است. سلام باتشکر از مطالب خوبتون لطفانوع و میزان و مقدار کود حتمی برای هر هکتار زمین که از شوری رنج می موفقیت را راهنمایی بفرمایید . اصلی این عمل میزان قابل توجهی از نمک مازاد خاک حیاتی آب حل شده و بیرون می شود. رویش رویشی به مدت طولانی ادامه یافته و در سرانجام گیاه مقاومت خویش را به سرمای زمستانه از دست می دهد. حال چنانچه یک کود تمام همین موادسازنده را به میزان متناسب در خویش دارا باشد، کود تمام نامیده می شود. آیا میدانید چرا گیاهان نیاز به کود دارند ؟ به طور معمول به جهت پرورش محصولات کشاورزی سالم کشاورزان باید از تندرست خاک زمین گزینه نظرشان، اطمینان حاصل کنند. خوبتر است بدانید؛ هنگامی که محصولات زراعی و کشاورزی برداشت می‌شوند، مواد مغذی حیاتی نیز از خاک بیرون می‌آیند چون تمام مواد مغذی توسط گیاهان به کارگیری شده‌اند. به این استدلال چنانچه خاک از روش کوددهی اهمیت مواد مغذی تغذیه نشود؛ به مرور روزگار بازدهی محصولات خیلی کمتر می‌یابد. همچنین می‌توانید برای اهداف متفاوتی اعم از گلدهی بیشتر، باردهی عمده و حتی بالا بردن میزان مرغوب بودن ریشه‌ها و ساقه‌های گیاهان و فضای سبز میوه نیز از این کود خوب به کار گیری کنید.

کود سه بیست و مزایای آن به جهت گیاهان خانگی

کشاورزی ارگانیک اساسی اکولوژی هماهنگ هست و باعث تثبیت بافت خاک، نگهداری چرخه آب، چرخه کربن، چرخه مواد غذایی و آلودگی کمتر زمین و آب شرب است. کشاورزی ارگانیک نیز در حفظ تنوع زیستی کمک متعددی می نماید و هم از تنوع زیستی به کارگیری می‌کند. در سطوح اکوسیستم مراقبت منابع طبیعی در بخش ها کشاورزی ارگانیک و فقدان مواد شیمیایی منجر حفظ حیات وحش می‌گردد. به کارگیری از فرآوده های تصحیح شده ژنتیکی (تراریخته) در کشاورزی ارگانیک مجاز نیست، زیرا اثرات جنس های اصلاح شده ژنتیکی هنوز بخوبی شناخته نشده اند و گیاهان تراریخته ژنتیکی خطرات بسیاری را به جهت محیط زیست به همپا دارند.

بهترین کود محرک رشد

توجه به ترتيب طولانی تر كردن مواد به تانكر سم پاشي بسيار دارای هست و بايد بر اساس ترتيبي باشد كه در برچسب سموم يا كود به آن اشاره شده است. در برخي موردها اينكه مواد از حیث فيزيكي سازگار هستند يا خير بستگي به ترتيب حل كردن آن ها در تانكر سم خواهد داشت. يك غلط در ترتيب اختلاط ممكن است سبب ساز به انحلال ناقص و نيز مانع پخش يكنواخت سم درمخزن سم کود کشاورزی پاشي شود. در رویش رویشی گیاه موثر می باشد البته اعتنا داشته باشید ازدیاد کود ازت موجب کاهش رشد زایشی گیاه و ریزش گل می شود. • یکی دیگر از فواید به کار گیری از کودهای ارگانیک این هست که شما می توانید کود ارگانیک را باکمپوستمنابع ارزان قیمت تهیه و تنظیم کنید. •خاکبرگکه از پوسیده شدن موادی مانند برگ و دمبرگ درختان، چمن های قیچی شده و غیره حاصل می شود.

سکان‌دار نو صنعت های شیر جمهوری اسلامی ایران معرفی شد

کودهای ارگانیک از اشکال مواد گیاهی و حیوانی ساخت میشوند و پروسه ایجاد زیاد سالم‌تری در مقایسه حیاتی کودهای شیمیایی دارند. چک های زیادی نشان دیتا می باشد که به جهت مثال محلول پاشیکودهای شیمیاییاورهبا نسبت %۱در باغات مرکبات سبب ساز افزایش کارایی در مقایسه حساس تیمار شاهد معنی داری بوده است. همچنین محلول پاشیکودهای شیمیاییاورهدر مزارع برنج با نسبت %۲ سبب ارتقاء مفهوم دار عملکرد گردیده است. امروز تمامی کشاورزان و باغداران جهت تقویت و تغذیه گیاهان یا این که درختان خویش از کودهای مختلفی به کارگیری میکنند و اصلی کمک آنان می‌توانند مواد ضروری و فقدان غذائی گیاهان را به‌خوبی تامین نمایند. کودهایی که در بازار موجود هستند به ۳ گونه کودهای زینتی، شیمیایی و همین‌طور آلی تقسیم می‌شوند. کودهای شیمیایی به‌خاطر اینکه مصرف آن‌ها نسبت‌ به کودهای دیگر بسیار آسان‌تر است، اکثری از افراد ترجیح میدهند که به جهت تقویت گیاهان خود بخش اعظم از همین مدل کود به کارگیری نمایند. پتاسیم موجود در محلول خاک در درحال حاضر تعادل هست و ذخیره پتاسیم خاک به حساب می آید و اگر که شدت تثبیت بالا برود بایستی پتاسیم را به رخ نواری و پیش از کاشت در خاک گذاشت. مهم به کار گیری از کودهای شیمیایی در زمین های کشاورزی چیست؟ کودهای شیمیایی از مواد مغذی آیتم نیاز گیاهان تشکیل شده میباشد که ترکیبات آن در آزمایشگاه یا پالایشگاه به دست می آید. در یکسری سال پیش خبری از همین جور کودها فقدان و برای به دست آمدن محصولات کشاورزی از کودهای ارگانیک به کار گیری می کردند. کودهای شیمیایی سرعت بالا عمل می نماید و مواد مغذی موجود در آن ها دوچندان پر سرعت حل می‌شود. به همین خاطر، مواد مغذی خیلی سریع در دسترس گیاهان قرار می گیرد. حساس به کار گیری از کودهای شیمیایی به خاطر تامین مواد مغذی مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن است. تعیین یک دکان اینترنتی باتجربه و دارای سوابق و در عین حال تخصصی در زمینه عرضه انواع محصولات مناسب برای کشاورزی اعم از گونه های کودها می‌تواند مزیت‌های دوچندان متعددی به جهت شما به دنبال داشته باشد. امکان دسترسی به محصولات حساس کیفیت زیاد بالا و در عین حالا خرید کردن گونه های کود کشاورزی مهم قیمت مطلوب و مقرون به صرفه از اصلی‌ترین مزیت‌هایی است که در چنین شرایطی در اختیار خواهید داشت. برای رسیدن به تمام همین مزیت‌ها می‌توانید از مغازه اینترنتیاطلسی هااستفاده کنید. همچنین می‌توانید از تجربیات خوب و سرویس ها مشاوره متخصصین همین تیم نیز به جهت هر چه بهتر نمودن وضعیت به دست آوردن و فعالیت خویش در زمینه کشاورزی استفاده کنید. اطلسی‌ها آخرین تعیین شما به جهت خرید کردن محصولات گزینه استفاده به جهت کشاورزی خواهد بود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن