چگونه درب ضد سرقت را ضد عفونی کنیم؟

تمیز کاری و ضد عفونی کردن درب ضد سرقت از جمله مواردی است که امکان دارد ساکنین را دچار سردرگمی در مورد چگونگی

توسط HONARENEWS در 10 مرداد 1401

تمیز کاری و ضد عفونی کردن درب ضد سرقت از جمله مواردی است که امکان دارد ساکنین را دچار سردرگمی در مورد چگونگی انجام آن بدون آسیب به درب مورد نظر نماید. این درب با توجه به رویه ها و پوشش رنگی با کیفیت و مقاومی که دارند می توانند در برابر عوامل مختلف دوام آورده و شکل اولیه خود را حفظ نمایند، با این حال بهتر است که در هنگام شسشتو و ضد عفونی این نوع درب ها در وهله اول آموزش های لازم را از سایت های مختلف کسب کرده و سپس با استفاده از مواد استاندارد و روش های اصولی آن را به انجام برسانید.

درب ضد سرقت همانگونه که می دانید دارای رویه های مختلفی از جنس چوب های طبیعی مانند راش، فلز، لامینوکس و پی وی سی می باشند که هر کدام از این موارد ممکن است نقاط ضعفی داشته باشند و در برخوردر عوامل و مواد شیمیایی دچار آسیب های جزئی و شدیدی شوند. پس احتیاط در انجام تمیز کاری این درب ها در اولویت ساکنین باید قرار بگیرد، چرا که ممکن است دچار ضرر های مالی و اجبار به تعویض درب خود شوند.

انواع محلول های تمیز کننده درب ضد سرقت

شما می توانید با مواد و محلول هایی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد، شروع به ضد عفونی کردن و تمیز کاری درب ضد سرقت منزل و محل کار خود بدون ایجاد آسیب نمایید.

·         محلول مایع ظرفشویی و جوش شیرین : که یکی از محلول هایی است که در اکثر محصولاتی که نیاز به تمیز کاری و ضد عفونی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد که درب ضد سرقت نیز از جلیه این موارد می باشد. یک راه حل ساده و ارزان برای تمیز کردن درب، استفاده از صابون ظرفشویی و جوش شیرین است. این روش آنقدر موثر است که درب مانند روز اول براق و زیبا می شود. برای این کار ابتدا چند لیتر آب در ظرف بزرگی بریزید و سپس یک چهارم لیوان مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. حالا روکش را با اسفنج بشویید. پس از اتمام کار، محتویات ظرف را خالی کنید و دوباره داخل ظرف آب بریزید و این بار حدود نصف لیوان جوش شیرین به آب اضافه کنید. پوشش را برای بار دوم با این محلول بشویید. بعد از اینکه تمام قسمت های روکش با آب و جوش شیرین شسته شد، باید آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.

·         تمیز کردن یراق آلات درب : سخت افزار درهای ضد سرقت ساختمانی از جمله دستگیره ها و قفل ها معمولاً از فلز آبکاری شده یا رنگ شده ساخته می شوند و برای تمیز کردن سخت افزار، محلول های پاک کننده با غلظت کم مانند شیشه پاک کن، پاک کننده سطوح یا گازهای پاک کننده باعث خوردگی رنگ و آبکاری می شوند و به هیچ وجه توصیه نمی شود. . الکل و وایتکس را نباید مستقیماً برای ضدعفونی کردن اتصالات استفاده کرد. همچنین باید مقداری الکل را با آب رقیق کنید و روی یراق آلات اسپری کنید و با یک پارچه نخی تمیز یراق آلات را پاک کنید. توجه داشته باشید که محصول اسپری شده نباید روی درب پاشیده شود که آسیب جدی به درب ساختمان وارد می کند.

·         گرد گیری درب ضد سرقت: اگر هفته ای یکبار گرد و غبار درهای چوبی را با پارچه مرطوب پاک کنید، ابن مساله از ایجاد لکه های بزرگ و غیرقابل حرکت جلوگیری می کند. درب های شیشه ای و پلاستیکی به راحتی آسیب می بینند پس از باز و بسته شدن محکم آن ها خودداری کنید و سعی کنید سالی یک بار وضعیت درب ضد سرقت خود را بررسی کنید و برای شستن دستگیره باید به جنس آن ها توجه کنید. و شوینده مناسب آن را انتخاب کنید، پین های ضد سرقت درب بعد از مدتی آسیب می بینند، یادتان باشد به موقع آن ها را تعمیر کنید تا دیگر درب شما آسیب نبیند.

تمیز کاری و ضد عفونی درب ضد سرقت روکش راش

درب های ضد سرقت راش از راش و به طور طبیعی ساخته می شوند و هر چیزی که به درب چوبی آسیب برساند به روکش راش آسیب وارد می کند بنابراین توصیه می شود درب های ضد سرقت راش در عین نرمی با حوله نخی گردگیری شوند. خشک کنید و در صورت نیاز از یک حوله نخی نرم و کم رطوبت استفاده کنید و به آرامی پاک کنید و در صورت نیاز به استفاده از محلول پاک کننده یا محلول ضد عفونی کننده به هیچ وجه مستقیماً روی در اسپری نکنید و محلول دارای غلظت مناسبی است. که باید روی یک پارچه نرم اسپری شود و به آرامی بالای درب پاک شود.

در صورت رعایت نکردن این نکات رنگ درب جذابیت و کیفیت خود را از دست می دهد و چون ساید چوبی از روی متریال عبور می کند باعث جدا شدن سایدینگ از لایه های داخلی درب و جدا شدن قسمت بالای درب می شود. درب متورم می شود و ظاهری ناخوشایند و زشت می دهد و بارها اتفاق افتاده است که مشتریان پس از نصب درب ضد سرقت به دلیل رعایت نکردن نکات ذکر شده با مشکلات زیادی در نظافت مواجه شده اند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
google
تاریخ ثبت : 29 مرداد 1401

https://www.google.com


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 29 مرداد 1401

پیستون شاپ