چگونه گنجاندن LQA و LQC در طراحی آزمون می تواند به حداقل رساندن خطای کلی مطالعه در مطالعات 3MC کمک کند

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی پیشرفت در تحقیقات ر

توسط HONARENEWS در 13 بهمن 1399
[ad_1]
از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

پیشرفت در تحقیقات روش تحقیق ، به ویژه در مطالعات 3MC (زمینه های چند ملیتی ، چند منطقه ای و چندفرهنگی) ، به قابلیت اطمینان و روایی داده ها مزایایی داشته است. "خطای پیمایشی مشترک" (TSE) مثالی از پارادایمی است که با به حداکثر رساندن کیفیت داده ها در محدودیت های بودجه ، چارچوب مفهومی برای بهینه سازی تحقیقات را فراهم می کند. این چارچوب مراحل مختلف بررسی ، جمع آوری و ارزیابی را به منبع خطای (بالقوه) آنها پیوند می دهد (به عنوان مثال اندازه گیری ، پردازش ، پوشش ، نمونه برداری و خطاهای عدم پاسخ) ، به سازماندهی و شناسایی منابع خطاها و ارزیابی نسبی آنها کمک می کند. بزرگی (Biemer، 2010). این مورد عمدتا در طراحی و ارزیابی مطالعات در یک کشور مورد استفاده قرار می گیرد ، اما یک چارچوب جدیدتر ، سازگار با TSE برای تحقیق در زمینه های بین فرهنگی ، چالش هایی را برطرف می کند که در مطالعات 3MC منحصر به فرد هستند یا بیشتر قابل توجه هستند (پنل و همکاران ، 2017).

همه منابع خطاها شناخته شده نیستند ، برخی مخالف بیان هستند و برخی ممکن است به دلیل هدف خاص مطالعه مهم باشند ، مانند اشتباهات ترجمه در تحقیقات بین فرهنگی. این مطالعات برای اطمینان از مطابقت نسخه های چند زبانه با بالاترین استانداردهای برابری زبانی ، فرهنگی و عملکردی به طرحی نیاز دارند. در اوایل سال 1989 ، ادبیات معتبر (Groves، RM ، "خطاهای پژوهشی و هزینه های تحقیق") این را یافتند شناسایی زود هنگام مشکلات احتمالی ترجمه و سازگاری (محلی سازی) می تواند به حداقل رساندن TSE کمک کند و بنابراین "از مصالحه بین خطا و هزینه" مطلوب جلوگیری می شود.

در cApStAn ، در 20 سال تجربه ترجمه و انطباق پرسشنامه برای برخی از معتبرترین سازمانها و شرکتهای جهان (به عنوان مثال PISA و PIAAC OECD ، PIRLS و TIMSS IEA ، نظرسنجی اجتماعی اروپا) ، ما دیدیم که بیشترین خوب است که به ممکن تبدیل شود ابهامات در معنا ، و همچنین اصطلاحات و کلمات محاوره اییا سایر مشکلات بالقوه ترجمه ، از جمله مشکلات فرهنگی ، خیلی زود. به همین دلیل استدلال های جدی را برای زبان شناسان ارائه می دهیم تا در مراحل اولیه آزمون یا طراحی مطالعه شرکت کنند: رسرمایه گذاری نسبتاً پایین به سمت بالا می تواند منجر به نتایج بسیار مثبتی در پایین دست شود.

LQA و LQC کجا در چارچوب TSE قرار می گیرند؟

در TSE ، زبانها و فرهنگهای مختلف از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به آنها شوند خطاهای اندازه گیری در مطالعات بین المللی عوامل زمینه ای شامل تجربه تحقیق محلی ، زیرساخت های تحقیقاتی ، منابع انسانی موجود ، محیط تحقیق و سنت ، اما همچنین تحرک جمعیت ، تعداد زبان ها و گویش ها ، جنبه های فرهنگی است که ممکن است بر واکنش و محیط تحقیق تأثیر بگذارد (جمع گرایی ، نگرانی در مورد محرمانه بودن ، مردانگی) ) شامل اطمینان از کیفیت زبان(LQA) و کنترل کیفیت زبانی (LQC) روشهای (تأیید) در طراحی 3MC بررسی ، سوگیری پاسخ و سایر خطاهای اندازه گیری ناشی از طراحی ضعیف پرسشنامه را کاهش می دهد.

جدول 1 - توسط گرووز و همکاران ، 2004

رویکرد مدولار cApStAn به LQA و LQC

الف - ترجمه مقدماتی

مال ما "ارزیابی قابلیت ترجمه بودن"(TA) روشی آزمایش شده برای" بهینه سازی "نسخه اصلی پرسشنامه برای ارزیابی یا تحقیق قبل از شروع فرآیند ترجمه و سازگاری است. در روند cApStAn TA ، هر پروژه منبع پیش نویس در برابر مجموعه ای از 14 گروه ترجمه برای شناسایی ترجمه های بالقوه ، سازگاری ها یا موانع فرهنگی نمایش داده می شود. این یکی از بهترین خدمات ماست (و در OECD PISA پیاده سازی شده است)

کار ترجمه ممکن است شامل سازماندهی باشد سمینارهایی برای نویسندگان مطالب / نویسندگان سوالات برای آگاهی از مشکلات ترجمه و کمک به آنها در نوشتن محتوای قابل ترجمه بیشتر (بدون اصطلاحات ، ابهامات ، عوارض غیر ضروری).

گروه های متمرکز و مصاحبه های شناختی همچنین می تواند برای کسب بینش در مورد جامعه محلی و تجربه جمعیت هدف مورد استفاده قرار گیرد که محققان ممکن است قادر به تشخیص آن نباشند.

یادداشت هایی در مورد ترجمه و اقتباس یا می توان رهنمودهایی در مورد عناصر منفرد تهیه کرد تا به شما کمک کند تا معنای مورد نظر مفهوم ، عبارت یا اصطلاح متن منبع را روشن کنید.

ب. ترجمه

این یک ماژول جامع است که در آن cApStAn می تواند به شما کمک کند تعیین کند که آیا یک پروژه به ترجمه دوتایی پیچیده یا یک فرایند ترجمه منفرد مستقیم نیاز دارد و مترجمان به چه مهارتهایی نیاز دارند یا می تواند رویکردهای ترکیبی ، از جمله ترجمه انسان و ماشین را ارائه دهد.

در صورت ترجمه دوتایی، آشتی وجود دارد (که توسط یک سازشگر انجام می شود که ترجمه های 1 و 2 را به یک نسخه نهایی ترکیب می کند که بهترین عناصر هر یک را به خود اختصاص می دهد). cApStAn روش های دقیقی را برای (تیم) ایجاد کرده است جمله، از جمله آماده سازی و پیگیری. کارمندان ارشد cApStAn می توانند در تعدیل جلسات سخنرانی و مستندسازی نتایج کمک کنند. برای مطالب تخصصی cApStAn می تواند از کمک کمک کند کارشناسان در مورد موضوعات دو زبانهیا SME ها برای هماهنگی کار خود با زبان شناسان ما و مستند کردن آن.

مدل های پیشرفته ترجمه شامل TRAPD (مدل ترجمه ، بررسی ، جایزه ، پیش آزمون و مستند سازی (Harkness ، 2003). مانند موارد فوق. این دو ترجمه جداگانه توسط یک مترجم ارشد با تجربه در این زمینه بررسی می شود. در طی جلسه دادگاه ، سه زبان شناس به طور مشترک نسخه اجماعی را تهیه کردند ، در مورد موضوعات بحث برانگیز بحث کردند و هر تصمیم را مستند کردند. جلسه توجیهی شناختی (P در TRAPD برای آزمایش مقدماتی است) با یک سازمان شریک سازمان یافته است.

ترکیبی فرایندهای کار ماشین آلات انسانی مواردی هستند که در آنها یک یا چند مکانیزم ترجمه ماشین عصبی (NMT) فراخوانی می شوند تا ترجمه را انجام دهند در حالی که حافظه ترجمه این کار را نمی کند. مترجم پیشنهاد NMT را می پذیرد ، ویرایش یا رد می کند. اطمینان از کیفیت ترجمه انسانی.

ج- ترجمه پس از ترجمه

کنترل کیفیت زبانی (تأیید): استفاده سیستماتیک از cApStAn در لیستی از دسته هایی که کیفیت ترجمه و مباحث معادل سازی را توصیف می کنند ، کمک می کند تا کیفیت ترجمه به روشی استاندارد گزارش شده و آمارهای مربوطه تولید شود. آ بازبینی منظم بازخورد تأیید کننده همیشه اتفاق خواهد افتاد اسناد راستی آزمایی تجربه زبانی و حساسیت فرهنگی آزمونگر و عمق بازبینی کننده را ترکیب می کند. آموزش راستی آزمایی بخش مهمی از روند LQC ما است.

منابع

Groves، RM (1989). خطاهای تحقیق و هزینه های تحقیق. نیویورک: ویلی و پسران

پنل ، B.-E. ، Cibelli Hibben ، K. ، Lyberg ، LE ، Mohler ، P. Ph. ، و Worku ، F. (2017). دیدگاه کامل برای خطا در نظر سنجی در یک زمینه چند ملیتی ، چند منطقه ای و چند فرهنگی.

Biemer، P.، Paul، (2010) Total Survey Error: Design، Implementation، and ارزیابی ، افکار عمومی به صورت فصلی، دوره 74 ، شماره 5 ، 2010 ، صفحات 817–848 ،

مهارت های قرن 21st (26) هوش مصنوعی (32) cApStAn به روز می شود (41) همایش ها (17) آموزش آنلاین (2) تحصیلات (67) تکامل زبان (18) فیلم ها (1) سرگرم کننده با زبان (2) سرگرم کننده با زبان (2) مراقبت های بهداشتی (1) طرفداری از زبان (6) زبان ها / کنجکاوی های زبانی (107) تحقیقات زبانی (6) ترجمه ادبی (20) گواهینامه های حرفه ای (1) نظر سنجی و پرسشنامه (33) ترجمه و بومی سازی مطالعه (30) مدیریت استعداد (12) تست ها و ارزیابی ها (70) ترجمه و بومی سازی آزمون (46) صنعت ترجمه (39) فناوری ترجمه (24)


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن