اتاق گفتگو در ایران

اتاق های گفتگو ، به ویژه اتاق هایی که برای کودکان طراحی شده اند ، معمولاً قوانینی دارند که کاربران را ملزم به

توسط HONARENEWS در 4 آذر 1399

اتاق های گفتگو ، به ویژه اتاق هایی که برای کودکان طراحی شده اند ، معمولاً قوانینی دارند که کاربران را ملزم به رعایت آنها می کنند. این قوانین معمولاً قبل از ورود به سیستم ، در صفحه وب یا بنر MOTD در مورد IRC و سایر سیستم های گفتگوی متنی در چت احساس منتشر می شوند. این قوانین معمولاً به کاربران اجازه استفاده از عبارات توهین آمیز / بی ادبانه یا ترویج نفرت ، خشونت و سایر موارد منفی را نمی دهد. بسیاری نیز ارائه به کاربر دیگر را ممنوع می کنند. اتاق های گفتگو اغلب اجازه تبلیغات یا "جاری شدن سیل" را نمی دهند ، که صفحه را دائما با متن تکراری پر می کند. نوشتن با درپوش معمولاً فریاد زدن (به منزله عصبانیت) تلقی می شود و دلسرد نمی شود. ناقضین این قوانین را می توان "لگد زد" (به طور موقت از اتاق بیرون انداخت ، اما اجازه بازگشت داد) یا به طور کامل یا موقت ، یا به طور دائم ممنوع کرد.


گاهی اوقات اتاق های گفتگو یا با محدود کردن مجاز به صحبت (غیر معمول) ، با تأیید نظرات ناظران (اغلب به عنوان س askingال از مهمان یا افراد مشهور ارائه می شوند) یا توسط داوطلبان تعدیل تعدیل می شوند. که در سایت گشت می زنند ، نظاره گر اختلالات یا رفتارهای ناخواسته هستند. با این حال ، اتاق های گفتگوی متداول مورد استفاده قرار نمی گیرند و کاربران می توانند آزادانه با سایر ساکنان اتاق صحبت کنند.

چت روم یک وب سایت ، بخشی از یک وب سایت یا بخشی از خدمات آنلاین مانند America Online است که محلی را برای ارتباط جوامع کاربرانی که علاقه مشترک دارند فراهم می کند. در مقایسه با انجمن ها و گروه های گفتگو ، کاربران می توانند پیام ارسال کنند ، اما ظرفیت پیام های تعاملی را ندارند. بیشتر اتاق های گفتگو نیازی به کاربران ندارند که از نرم افزار خاصی استفاده کنند. مواردی که انجام می شود ، مانند اینترنت رله چت (IRC) به کاربران امکان می دهد آن را از اینترنت بارگیری کنند.


کاربران چت روم برای چت روم انتخابی خود ثبت نام می کنند ، نام کاربری و رمز عبور را انتخاب می کنند و وارد یک اتاق خاص می شوند (در اکثر سایت ها چندین اتاق چت وجود دارد). در داخل چت روم ، معمولاً لیستی از افرادی که در حال حاضر آنلاین هستند وجود دارد که همچنین به آنها هشدار داده شده است که شخص دیگری وارد چت روم شده است. برای چت ، کاربران پیامی را در جعبه متن وارد می کنند. پیام تقریباً بلافاصله در ناحیه بزرگتر پیام عمومی قابل مشاهده است و سایر کاربران پاسخ می دهند. کاربران می توانند وارد اتاق گفتگو شوند و پیام ها را بدون ارسال آنها بخوانند ، روشی که به آن stalking معروف است.

از آنجا که پیام ها در اتاق چت خود به خودی هستند و بلافاصله قابل مشاهده هستند ، سو potential استفاده بالقوه ای وجود دارد که ممکن است عمدی باشد یا نباشد. میزبانان سایت معمولاً لیستی از سوالات متداول (سQالات متداول) را برای راهنمایی کاربران به سمت رفتار چت روم مناسب منتشر می کنند ، مانند معرفی خود هنگام ورود به اتاق ، نشان دادن واضح هنگام آدرس دهی سوال یا پاسخ به کاربر خاص و گزارش وقفه کاربران ، به عنوان مثال. کاربران دخالت می توانند با وارد کردن مکرر همان کلمه یا عبارت مشابه به مکالمه ، از گفتگوهای دیگر سو استفاده کنند ، مکالمه را در انحصار خود درآورند یا حتی به سادگی غیرفعال کنند - روشی (بسیار اخمو) که به پیمایش معروف است.


می توان اتاق های گفتگویی را یافت که تقریباً به هر جنبه از تلاش و علاقه انسان توجه دارند: به عنوان مثال جوامع فعلی براساس فیلم های کلاسیک ، ریشه ای ایرلندی ، چوب های چرخان و روانخوانی ها وجود دارد. سایت های مختلفی مانند یاهو فهرست سایت های چت را ارائه می دهند. موارد دیگر ، مانند MSN Web Communities ، کاربران را از طریق مراحل لازم برای ایجاد اتاق گفتگوی خود راهنمایی می کنند.

این نمونه ها به طور خودکار انتخاب می شوند و ممکن است حاوی محتوای حساس باشند. ادامه مطلب

افراد حاضر در اتاق گفتگو به اندازه من حیرت زده بودند.

خورشید (2009)

ما در اتاق گفتگو با افرادی صحبت می کنیم که مشکلاتی از جمله آزار و اذیت دارند.

خورشید (2010)

چت روم هایی که مردم برای به اشتراک گذاشتن نکات و نظرات سرمایه گذاری ناشناس از آنها استفاده می کنند به قدمت اینترنت هستند اما دارای یک اشکال نیز هستند.

Times، Sunday Times (2015)

از نظر بیشتر افراد ، اتاق گفتگو به معنای اتاق گفتگو است.

Times ، Sunday Times (2006)

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن