تحقیقات نشان می دهد هر چقدر افراد با سرعت و سرعت کند به زبان های مختلف صحبت کنند ، سرعت انتقال اطلاعات یکسان است.

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی فرانسوا پلگرینو ، ز

توسط HONARENEWS در 20 دی 1399
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

فرانسوا پلگرینو ، زبان شناس تکاملی از دانشگاه لیون ، همکار نویسنده یک مطالعه در این زمینه ، می گوید ، دانش زبان مدت طولانی بر مواردی مانند پیچیدگی های دستوری متمرکز شده است که اطلاعات در مورد "میزان انتقال" نادیده گرفته شده است. پیشرفت علمی. جالب هست مقاله در مجله Science، توسط کاترین ماتاچیچ ، زبان شناس و کارشناس علوم اجتماعی ، در مورد این مطالعه و یافته های شگفت آور آن ، که نشان می دهد افراد دارای میزان مشخصی از انتقال اطلاعات در گفتار هستند ، به ما می گوید ، اگرچه زبانها از نظر استراتژی کدگذاری تفاوت قابل توجهی دارند ، هیچ زبانی در ارائه اطلاعات موثرتر از زبان دیگر نیست.

ایتالیایی ها که معمولاً سریع صحبت می کنند ، هنگام صحبت حدود 9 هجا در ثانیه برای 5-6 هجا در هر ثانیه برای آلمانی ها ارائه می دهند ، اما ایتالیایی ها و آلمانی ها هر دقیقه به همان میزان اطلاعات "انتقال" می دهند. چطور ممکنه؟ Pellegrino و همکارانش یک مجموعه بزرگ بین زبانی را از 17 زبان از 9 خانواده مختلف زبان در سراسر اروپا و آسیا تجزیه و تحلیل کردند. آنها با استفاده از "بیت" ، همان واحدی که شرح می دهد مودم کامپیوتر با چه سرعتی اطلاعات را انتقال می دهد و می یابد زبانهای مختلف دارای شناسه های مختلف هجا هستند ، مقدار اطلاعات هجا (تراکم اطلاعات یا ID) را برای هر زبان محاسبه می کنند. و مهم نیست که سرعت گفتار چقدر سریع یا کند است ، چه ساده یا پیچیده ، هر زبان تجزیه و تحلیل شده در این مطالعه دارای سرعت داده 39.15 بیت در ثانیه است.

این یافته موید آنچه بسیاری از زبان شناسان مدتهاست تصور می کنند اما تاکنون نتوانسته اند ثابت کنند ، یعنی زبانهای "اشباع شده از اطلاعات" ، آنهایی که اطلاعات بیشتری در مورد زمان ، جنسیت و صحبت در واحدهای کوچکتر جمع می کنند به عنوان مثال ، برای جبران تراکم اطلاعات خود ، به آرامی حرکت کنید ، در حالی که زبانهایی که دارای اطلاعات نوری هستند (به عنوان مثال ایتالیایی) می توانند با سرعت بسیار بالاتری صدا بزنند. پلگرینو نتیجه می گیرد که هر زبان انسانی یک سیستم ارتباطی به سخنرانان خود ارائه می دهد که نیازهای آنها را برای انتقال اطلاعات به همسالان خود برآورده می کند.

مطالعه درباره محدودیت های انسانی به ما چه می گوید؟

داده های این مطالعه فقط از طریق تولید گفتار حاصل می شود ، اما نتایج ، به گفته نویسندگان ، به طور ضمنی مربوط به درک و پردازش گفتار است ، زیرا در حین دستیابی ، استفاده و تغییر زبان با هم توسعه می یابند. سرعت اطلاعات 39.15 بیت در ثانیه به ما چه می گوید؟ برای مقایسه ، اولین مودم رایانه ای جهان (منتشر شده در سال 1959) می گوید سرعت انتقال آن 110 بیت در ثانیه است و متوسط ​​اتصال به اینترنت خانگی امروز دارای سرعت انتقال 100 مگابیت در ثانیه (یا 100 میلیون بیت) است. . Pellegrino و همکارانش گمان می کنند که این به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط زیست شکننده ما است - مغز ما چه مقدار اطلاعات را می تواند در هر زمان دریافت یا تولید کند. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه های فیلادلفیا (ایالات متحده آمریکا) و کمبریج (انگلستان) انجام شده است نشان می دهد که به جای اینکه ما با گوش دادن به سرعت پردازش اطلاعات محدود شویم ، احتمالاً با توجه به سرعت جمع آوری افکار محدود خواهیم شد. بارت دی بوئر ، یک زبان شناس تکاملی در دانشگاه آزاد بروکسل ، بلژیک ، می گوید که یک فرد متوسط ​​می تواند ضبط شده های صوتی را با سرعت 120٪ گوش دهد و هنوز هیچ مشکلی در درک مطلب ندارد ، بنابراین گلوگاه می تواند واقعاً ایده ها را جمع کند. .

منابع

"کلام انسان می تواند سرعت انتقال جهانی داشته باشد: 39 بیت در ثانیه" ، کاترینا ماتاچیچ ، علوم پایه، 4 سپتامبر 2019

"زبانهای مختلف ، کارایی کدگذاری مشابه: نرخ اطلاعات قابل مقایسه در مکان ارتباطات انسانی" ، کریستف کوپه ، یون می اوه ، دن ددیو ، فرانسوا پلگرینو ، پیشرفت علمی، 4 سپتامبر 2019: eaaw2594

"نوسانات عصبی ریتم گفتار را به درک می رساند" Jonathan E. Pele و Matthew H. Davis ، مرزها در روانشناسی ، 6 سپتامبر 2012


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب