ترجمه وب سایت ها در مرورگرهای مختلف را فعال کنید - بلاگ

[ad_1] آیا می خواهید ترجمه وب سایت را در یک مرورگر فعال کنید؟ روند کار به نوع مرورگر بستگی دارد. در Opera ،

توسط HONARENEWS در 1 مرداد 1400
[ad_1]

آیا می خواهید ترجمه وب سایت را در یک مرورگر فعال کنید؟ روند کار به نوع مرورگر بستگی دارد. در Opera ، Chrome یا Safari کمی متفاوت به نظر می رسد. در بعضی موارد ، ترجمه صفحه به لطف ابزاری که از قبل در مرورگر تعبیه شده امکان پذیر است. در سایر موارد ، باید افزونه مناسبی را بارگیری و نصب کنید.


ترجمه آنلاین 24/7


چگونه می توانم ترجمه وب سایت را در Chrome فعال کنم؟

بیایید با Chrome شروع کنیم ، که محبوب ترین مرورگر در جهان است. طبق StatCounter Globe Stats ، این راه حل توسط بیش از 70٪ از کاربران دسک تاپ و 63٪ از کاربران تلفن همراه انتخاب شده است.

ترجمه وب سایت در این مرورگر یک ویژگی داخلی است. نیازی به نصب افزودنی نیست زیرا Chrome مرورگری است که توسط Google ارائه شده است ، بنابراین با سایر ابزارهای Google مانند Google Translate تلفیق شده است. این یکپارچه سازی است که امکان ترجمه صفحات در مرورگر را فراهم می کند.

یک وب سایت را در Chrome ترجمه کنید

چگونه می توانم ترجمه وب سایت را در Chrome فعال کنم؟ خیلی ساده است. برو به هر صفحه ترجیحاً در یک حوزه خارجی است. Chrome به طور خودکار تشخیص می دهد که وب سایت به زبانی غیر از زبان پیش فرض تنظیم شده در مرورگر است. همچنین ترجمه صفحه به صورت خودکار ارائه می شود.

بخاطر داشته باشید که وقتی به دامنه های کمتر رایج مانند .pro ، .me یا .tech دسترسی پیدا می کنید ، ممکن است Chrome تشخیص ندهد وب سایت به زبان خارجی است. سپس در جایی کلیک راست کرده و "ترجمه به انگلیسی" را انتخاب کنید.

آیا به زوج زبانی دیگری نیاز دارید؟ پس از فعال کردن ترجمه ، نماد زیر را لمس کنید در نوار مرورگر ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید و سپس روی سه نقطه کلیک کنید. اکنون روی "انتخاب زبان دیگر" کلیک کنید و زوج زبانی را که می خواهید تنظیم کنید.

در نسخه موبایل Chrome ، معمولاً همیشه از شما س ifال می شود که آیا می خواهید صفحه را ترجمه کنید. در صورت تمایل ، می توانید پیشنهادات ترجمه را برای زبانهای انتخابی غیرفعال کنید. این همه برای این مرورگر است.

چگونه ترجمه صفحه در Safari را روشن کنیم؟

به دنبال سفارش براساس محبوبیت مرورگر ، Safari گزینه دوم است. چگونه می توانم ترجمه صفحه را در این مرورگر فعال کنم؟ به همان روشی که در Chrome وجود دارد. هر زمان ترجمه سایت به زبان دلخواه شما امکان پذیر باشد ، نماد را مشاهده خواهید کرد در نوار جستجو می توانید جفت زبان و تنظیمات برگزیده ترجمه را به همان روشی که در Chrome تنظیم کرده اید.

توجه داشته باشید که ویژگی ترجمه وب سایت سافاری از قبل در این مرورگر تعبیه شده است. بنابراین ، نیازی به بارگیری افزونه ها نیست. به این ترتیب ، دیگر مجبور نیستید پردازنده Mac خود را بیش از حد شارژ کنید. همانطور که احتمالاً می دانید ، هر افزونه مرورگر سرعت رایانه شما را کمی کند می کند. هرچه تعداد افزونه ها بیشتر باشد ، سرعت کامپیوتر کم می شود.

ترجمه وب سایت را در Firefox فعال کنید

اگر می خواهید ترجمه صفحه را در Firefox روشن کنید ، باید کمی بیشتر وقت بگذارید. عمدتا به این دلیل که این ویژگی در ابتدا با آن یکپارچه نیست. بنابراین ، برای اینکه بتوانید صفحات را به صورت خودکار در Firefox ترجمه کنید ، باید افزونه مناسب را بارگیری و نصب کنید.

پسوند Firefox توصیه شده را از کجا بارگیری کنید؟

می توانید پسوندهای پیشنهادی را در addons.mozilla.org بیابید. وقتی وارد این وب سایت می شوید ، می بینید که ویژگی های Firefox با بسیاری از برنامه های افزودنی قابل افزایش است. از جمله تعدادی اختصاص داده شده به ترجمه.

شما می توانید ترجمه وب سایت ها را در Firefox با افزونه To Google Translate یا Google Translator for Firefox شروع کنید. پس از نصب ، فرآیند ترجمه وب سایت ها مانند روشی است که در Chrome انجام می شود. ترجمه صفحه در این مورد نیز بر اساس همان ابزاری است که در مرورگر ارائه شده توسط Google ارائه شده است.

ترجمه وب سایت به Opera

ترجمه وب سایت در Opera به همان روشی است که در Firefox انجام می شود. باید پسوند مناسب را بارگیری و نصب کنید. می توانید افزونه های پشتیبانی شده رسمی را در addons.opera.com بیابید.

محبوب ترین افزونه ترجمه در Opera نیز براساس افزودنی Google Translate است. خوب است بدانید که این برنامه افزودنی به شما امکان می دهد کارهای بیشتری نسبت به ترجمه وب سایت ها انجام دهید. همچنین به شما امکان می دهد متنی را که وارد می کنید در پنجره بازشو ترجمه کنید.

برخی دیگر از برنامه های افزودنی ترجمه مرورگر چیست؟

وقتی دانستید که چگونه می توانید ترجمه وب سایت را در محبوب ترین مرورگرها فعال کنید ، وقت آن است که درباره سایر برنامه های افزودنی ترجمه بحث کنیم. و تعداد بسیار کمی از آنها وجود دارد. آنها کار با متن را بسیار آسان تر می کنند ، در حالی که موارد فراتر از ترجمه وب سایت ها را شامل می شود. ما چندین راه حل را انتخاب کرده ایم که می توانید آنها را روی هر مرورگری نصب کنید.

املای انگلیسی خود را با Grammarly بررسی کنید

آیا شما هر روز انگلیسی صحبت می کنید؟ مطمئن شوید که اشتباهات تایپی یا دستوری مرتکب نشده اید. برنامه افزودنی Grammarly در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. این ابزاری است که به طور خودکار هجی را بررسی می کند و تغییرات را پیشنهاد می کند.

علاوه بر این ، این افزونه برای ارزیابی ماهیت متن نوشته شده عملکرد داخلی دارد. آیا شما پیام رسمی یا تصادفی ارسال می کنید؟ گرامارلی با یک شکلک چشمگیر به شما می گوید که با چه لحنی مخاطب را مخاطب قرار می دهید.

پسوند LanguageTool برای مرورگرها

LanguageTool به روشی مشابه Grammarly کار می کند. به عنوان مثال ، می توانید این برنامه افزودنی را در مرورگر خود یا در Google Docs نصب کنید. همچنین از بسیاری از زبانهای دیگر پشتیبانی می کند. در حالی که Grammarly هجی کردن متن ، مانند انگلیسی را بهبود می بخشد ، LanguageTool همچنین از تعدادی زبان دیگر ، از جمله لهستانی ، انگلیسی ، آلمانی یا حتی بلاروسی پشتیبانی می کند.

LanguageTool چگونه کار می کند؟ این ابزار عمدتا برای تصحیح غلط نوشتاری استفاده می شود. در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی ، آنها را با رنگ قرمز مشخص کرده و پیشنهاد تغییر می دهد. همچنین از سبکی که استفاده می کنید قدردانی می کند. بنابراین به شما خواهد گفت که متن رسمی است ، گاه به گاه یا خنثی.

مترجم جامع - ImTranslator

اگر به ابزار دقیق تری نسبت به Google Translate نیاز دارید ، ImTranslator را بررسی کنید. این ابزار بر اساس سه راه حل نرم افزاری از جمله Google Translate فوق الذکر ساخته شده است. با این کار دقت بیشتری در ترجمه خواهید داشت.

با استفاده از ImTranslator می توانید صفحات را ترجمه کنید و همچنین به عنوان یک فرهنگ لغت مناسب و دستیار ترجمه از آن استفاده کنید. همه اینها به لطف قابلیت اجرای آن در یک پنجره جداگانه امکان پذیر است. ImTranslator به همان اندازه پشتیبانی می کند 90 زبان. همچنین دارای یک صفحه کلید مجازی و یک ابزار آوانویسی است. هر دو ویژگی کار با زبانهایی را که از یک سیستم نویسه غیر لاتین استفاده می کنند آسان می کند.

چگونه می توانم با پسوندهای زبان مرورگر کار کنم؟

یک سوال جداگانه این است که چگونه با همه این برنامه های افزودنی کار کنید. امکان ترجمه یک وب سایت به یک مرورگر به شما امکان می دهد تا زمینه ، مانند اطلاعات در مورد سایت های خبری خارجی را درک کنید.

افزونه هایی مانند Grammarly ، LanguageTool یا ImTranslator به شما کمک می کنند تا به زبان های خارجی بنویسید ، اما باید یک نکته را بخاطر بسپارید. همه این ابزارها براساس الگوریتم ها ساخته شده اند ، بنابراین می توانند نادرست باشند.

بنابراین ، یک قسمت جدایی ناپذیر ، شهود و حس زبان شما است. ابزار فوق باید به عنوان کمک اضافی در نظر گرفته شود. در حال حاضر ، آنها جایگزین کار شما نخواهند شد. به شرطی که هوشمندانه از آنها استفاده کنید ، می توانند سرعت آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

چگونه می توانم ترجمه وب سایت را در مرورگرهای مختلف فعال کنم؟

به وضوح می بینید که از محبوب ترین مرورگرها ، فقط Chrome و Safari یک گزینه داخلی برای ترجمه صفحات دارند. برای مرورگرهای دیگر مانند Opera و Firefox ، افزونه مناسب را بارگیری کنید تا این ویژگی در دسترس باشد. پسوندهای زبان دیگر قابل تأمل است. به خصوص وقتی روزانه با زبان کار می کنید و می خواهید بهره وری خود را بهبود ببخشید.


ترجمه آنلاین 24/7



[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن