ترجمه و سازگاری: سفر یک شی scientific علمی از کلاس 8 TIMSS

[ad_1] چهار شنبه 24 فوریه 2021 12:00 ET | ساعت 5:00 به وقت گرینویچ | 6

توسط HONARENEWS در 17 بهمن 1399
[ad_1]

چهار شنبه 24 فوریه 2021

12:00 ET | ساعت 5:00 به وقت گرینویچ | 6:00 بعد از ظهر CET

انجمن بین المللی ارزیابی موفقیت (IEA) در سال 1958 تاسیس شد و پیشگام ارزیابی های بین المللی در مقیاس بزرگ (ILSA) است. تحقیقات IEA موفقیت دانش آموزان را در سراسر جهان اندازه گیری می کند. نتایج این مطالعات سیاست های آموزش را آگاه می کند و سخت ترین استانداردهای تضمین کیفیت ، از توسعه عناصر تا تجزیه و تحلیل داده ها را اعمال می کند.

از سال 2001 ، کنترل کیفیت زبانی cApStAn با IEA همکاری کرده است تا از مقایسه بین نسخه های زبان و بین کشورها اطمینان حاصل کند.

  • ترجمه های واقعی نمرات ممکن است به خوبی کار نکند. برای حفظ هم ارزی ممکن است لازم باشد از نسخه بین المللی منبع منحرف شوید. چگونه می توان بر این امر نظارت کرد؟
  • تأیید ترجمه چه تفاوتی با تأیید یا اصلاح دارد؟
  • برای نشان دادن این روند ، ما به چرخه زندگی عنصر واقعی TIMSS (روندهای تحقیقات ریاضی و علمی بین المللی) خواهیم پرداخت.

    در 24 فوریه برای یک وبینار 45 دقیقه ای زنده با دیوید ایبس ، محقق ارشد IEA و بنیانگذار cApStAn ، استیو دپت ، که شما را در چرخه توسعه ، ترجمه ، تطبیق و اعتبار سنجی مطالب علمی از سطح TIMSS 8 راهنمایی می کند ، به ما بپیوندید. در پایان یک جلسه پرسش و پاسخ زنده برگزار می شود. بی صبرانه منتظر دیدار تو هستم!

    درباره گویندهs

    دیوید ابس ، همکار ارشد تحقیقات ، IEA

    دیوید ابس همکار ارشد تحقیقات در IEA است. این تأیید ترجمه بین المللی برای تحقیقات IEA (TIMSS ، PIRLS ، ICILS) و خارج از IEA ، از جمله آموزش و بازآموزی ترجمه های تأیید بین المللی ، را هماهنگ می کند. وی همچنین در توسعه سیستم ارزیابی IEA نقش دارد.

    استیو دپت ، بنیانگذار cApStAn

    استیو یکی از بنیانگذاران cApStAn است. او به انگلیسی ، هلندی ، فرانسوی و آلمانی تحصیل کرده است ، اما اساساً خود را دیکته می کند و در محل تمرین می کند. از زمان تأسیس cApStAn در سال 2000 ، استیو تضمین کیفیت زبان را در PISA و در بسیاری از مطالعات و آزمایشات بزرگ انجام داده است. روش آن برای ارزیابی قابلیت ترجمه در پروژه های مختلف پرمخاطره اعمال می شود. استیو نیروی محرک استراتژی انطباقی cApStAn است.


    [ad_2]
    منبع
    آخرین مطالب
    مقالات مشابه
    نظرات کاربرن