زبان "قادر" در بحث فعلی در مورد تنوع ، عدالت و شمول توجه جدیدی می یابد

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی "گوش ناشنوا" ، بستن

توسط HONARENEWS در 14 اردیبهشت 1400
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

"گوش ناشنوا" ، بستن "چشمان بسته" ، انتخاب "گنگ" ... عباراتی از این قبیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، اما می توانند بر روی میلیون ها نفر اثرات مضر بگذارند ، حتی اگر قصد آسیب رساندن نداشته باشند. سارا نوویچ ، نویسنده ، مترجم ، استاد نویسندگی خلاق و فعال حقوق ناشنوایان آمریکایی ، می گوید که حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان - 15٪ از جمعیت جهان - دارای نوعی معلولیت مستند هستند و در ایالات متحده این نسبت حتی بیشتر است. ، حدود 25. "توانایی" به عنوان نوعی تبعیض براساس ناتوانی تعریف شده است. البته این پدیده جدیدی نیست ، حتی اگر این اصطلاح نسبتاً جدید باشد. جنبش های جهانی مانند #meetoo و #blm توجه مجدد را به تبعیض در انواع مختلف آن و همچنین زبان و نقشی که می تواند در حفظ تعصب و به حاشیه بردن افراد داشته باشد ، مورد توجه قرار داده است. آلیس ونگ ، فعال آمریکایی ، بنیانگذار رسانه و بنیانگذار پروژه قابلیت معلولیت ، می گوید تقاضا برای اصطلاح "توانایی" در ایالات متحده در سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. صدای آلیس و دیگران در گفتگوها درباره توانایی ها و سیستم های موجود پشتیبانی می کنند. وونگ می گوید ، مبارزه با این سیستم ها نه تنها به تغییر نگرش و بازاندیشی در فرضیات ، بلکه برای تغییر فرهنگ نیز نیاز به رویکردی چند وجهی دارد.

"ریز تجاوز زبان" که صدمه می زند

استفاده از زبانی که صدمه به چیزی منفی را برابر می کند ، از چند جهت می تواند مشکل ساز باشد. جمله "گوش ناشنوا ، به عنوان مثال ، كلیشه ها را تداوم می بخشد در حالی كه واقعیت وضعیتی را كه توصیف می كند پنهان می كند" ، جیمی هیل ، مدیر عامل خیریه اتحادیه عصبی عضلانی Pathfinders ، گفت: ناشنوا بودن یک حالت غیرارادی است ، در حالی که افرادی که درخواست "گوش ناشنوا" شدن را ترک می کنند ، انتخابی آگاهانه انجام می دهند تا این خواسته ها را نادیده بگیرند. برچسب زدن به آنها به عنوان "ناشنوا" منفعل است ، نه به عنوان افرادی که مسئول تصمیمات خود هستند. به گفته روزا لی تیم ، مدیر ارشد بازاریابی سرویس ارتباطات غیرانتفاعی ناشنوایان ، زبان توانا فرهنگ تقسیم را پرورش می دهد: این افراد افراد را شناسایی ، طرد و به حاشیه می برد.

نمونه هایی از توانایی روزمره

هر توانایی روزانه می تواند شامل استفاده از زبان بیماری روانی (دیوانه ، دیوانه ، روان ، لودوری) ، اختلال شناختی (عقب مانده ، سفیه ، احمق) یا اختلال جسمی (فلج ، لنگ ، اسپاسم) به عنوان روشی برای توهین یا رد دیگران باشد مردم اصطلاحات Abelian در زمینه های مختلف استفاده می شود ، به عنوان مثال "اقتصاد توسط یک بخش فلج شده است" ، "شما باید دیوانه باشید تا بخواهید به سوریه حمله کنید." "آنها فقط از رنج دیگران چشم پوشیده اند." "فقط یک احمق این را باور می کند." Lydia XZ Brown فعال اوتیسم در ایالات متحده می گوید همه ما از مهارت های زبانی به درجات مختلف استفاده کرده ایم ، اما "اگر شما از نظر شناختی / زبانی برای اصلاح زبان خود برخوردار هستید ، قطعاً ارزش دارد که در مورد چگونگی کمک به زبان روزمره آگاهی بیشتری کسب کنید". ارزش های توانایی ها ".

توانایی در محیط کار

اندرو پرلانگ ، نویسنده مستقل با معلولیت مادام العمر ، در شماره اخیر خود برای فوربس اینکه او "بیش از حد حساس" یا خیلی "جدید" نیست به دلیل نگرانی سازمان ها و مشاغل برای نگاه محکم به اصلاح زبان قادر. محدود کردن چنین زبانی می تواند مشاغل را از نظر تنوع ایمن تر ، برای کارمندان پربارتر و مشتری پسندتر کند. تلاش ها برای کاهش مهارت های زبانی باید شامل بازنگری در کلمات و اصطلاحات معمولاً مورد استفاده و پذیرفته شده سنتی درباره معلولیت ها باشد که گرچه همیشه توهین آمیز نیستند ، اما باعث تقویت مهارت های تفکر می شوند. وی افزود: استفاده از این اصطلاحات با وجدان ، همچنین می تواند ما را مجبور کند تا درباره آنچه صحبت می کنیم عمیق تر بیندیشیم و احساسات خود را با دقت بیشتری بیان کنیم ، شاید انسانی تر.

ریشه کن کردن زبان توانایی ها

دانستن کلماتی که فرد در زندگی روزمره به کار می برد گامی ضروری در روند ریشه کن کردن توانایی و زبان توانایی هاست. "به منظورتان بیندیشید. فقط یک عبارت را تکرار نکنید زیرا آن را شنیده اید ، به آنچه می خواهید منتقل کنید فکر کنید. " پرهیز از تعبیرهای احتمالی صرفاً به معنای انتخاب یک زبان مستقیم تر و واقعی تر است - به جای "کر شدن" ، می توانید بگویید "نادیده گرفتن" یا "انتخاب نکردن تعهد". بررسی با افراد معلول همچنین می تواند روشی م effectiveثر برای ساختن واژگان با دامنه بیشتر باشد. تیم می گوید: "توصیه من این است که همیشه گوش کنید." "س Askال کنید ، از پیش فرض ها اجتناب کنید و با گوش دادن به افرادی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند شروع کنید. در نظر بگیرید که آیا انتخاب خود کلمات در مظلومیت آنها مutesثر است؟ "

گزینه های جایگزین زبان غیر خون

لیدیا XZ براون در فرهنگ لغت Ableism / Language خود ، لیست آخرین گزینه های متنوعی برای انواع مختلف کلمات و موقعیت ها را ارائه می دهد ، آخرین بار در فوریه 2021 به روز شد. این فرهنگ لغت از زمان آغاز به کار خود در سال 2012 ، صدها هزار بازدید از صفحه داشته است. ، اما مورد بسیاری از اظهارات عصبانی و متهم کننده قرار گرفته است. یکی از رایج ترین انتقادها ، چه در داخل و چه در خارج از جامعه افراد معلول ، اتهام این لیست به عنوان ابزاری برای زبان پلیس یا سانسور کلمات است. براون تأکید می کند که تئوری فمینیسم ، تئوری کوئر و نظریه نژاد تجزیه و تحلیل کرده اند که چگونه تبعیض جنسی ، دگرجنس گرایی ، سیسکسیسم ، دوگانگی و نژادپرستی در زبان تعبیه شده است ، و این همان روند است.

وبلاگ حمایت از معلولیت "The Rolling Explorer" سری زبان Ableist را راه اندازی کرد که آخرین بار در آوریل 2021 به روز شد ، و راهنمایی هایی در مورد چگونگی جلوگیری از لغات لکه دار کردن لغات ارائه می دهد. مطالب سمعی و بصری در وب سایت وبلاگ و همچنین واژه نامه اصطلاحات در صورت درخواست در دسترس است. بنیانگذار وبلاگ جسیکا پینگ وایلد ، که با سندرم کودک متولد شده و با نقص اندام زندگی می کند ، می گوید نمایندگی فراگیر یک روند جدید است. اطمینان از اینکه رسانه های مصرفی ما جهانی را که در آن زندگی می کنیم به طور دقیق منعکس می کند ، واقعاً در ده سال گذشته در ذهن مردم بوده است. وی افزود ، در حالی که پیشرفت هایی در حال انجام است ، مکان های بسیاری وجود دارد که هنوز فقدان نمایندگی وجود دارد.

منابع

یانگ لی ، Charcot-Marie-Tooth News ، 20 آوریل 2021: "اگر کلمات سلاحی باشد ، من نمی خواهم یک جنگجوی ناخودآگاه باشم."

"زبان مضر شما ناآگاهانه استفاده می کنید" ، سارا نوویچ ، BBC.com ، 5 آوریل 2021.

اریکا مونه ، پوپسوگار ، 17 فوریه 2021 ، "12 کلمه و عبارت رایج که ممکن است متوجه نشوید توانایی آن را دارند."

"10 سوال در مورد اینکه چرا زبان ابلیست مهم است" ، راشل کوهن-روتنبرگ ، پروژه مردان خوب ، 31 مارس

اندرو پولانگ ، فوربس ، 20 فوریه 2021: "وقت آن رسیده است که حتی از سوusing استفاده بی دقتی از سخنان افراد معلول دست برداریم."

"اجتناب از زبان با مهارت: پیشنهادهایی برای محققان اوتیسم" ، کریستن بوتما-بوتل ، استیفن کی کپ ، جسیکا نینا لستر ، نوح جی. ساسون و بریتنی N. هند ، م Houseسسه انتشارات ماری آن لیبرت ، 18 مارس 2021

اوه ، چه سالی! آنچه را که ما درGoogle #YearInSearch جستجو می کردیم بیاموزید "، آلیس وونگ ، Google Trends 2020

ادامه مطلب در مورد زبان و کنجکاوی های زبان در وبلاگ ما در این ارتباط


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن