شخصیت های شگفت انگیز برای برانگیختن شوخ طبعی و بی احترامی به بخشی از گویش خاص شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی فرانسیس اسکات فیتزج

توسط HONARENEWS در 10 تیر 1400
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

فرانسیس اسکات فیتزجرالد از علامت تعجب متنفر بود ("مثل خندیدن به شوخی خودت است. ") ، ویرجینیا وولف ، جین آستین و جیمز جویس آنها را دوست داشتند و آنتون چکوف حتی به احترام آنها یک داستان کوتاه نوشت. نویسنده و ویراستار انگلیسی نوشت: "مدت ها" عموی سرگرم کننده "خانواده علائم نگارشی در نظر گرفته می شد ، علامت تعجب قرن هاست که در ادبیات مورد تمسخر ، نادیده گرفته و تحقیر شده است. Penguin.co.uk آلیس وینسنت ، در مقاله ای تحت عنوان "در دفاع از نشانه شگفت انگیز!" کودکان و نویسندگان تازه کار هنوز در حال یادگیری استفاده کم از آنها هستند ، اما زمان آن رسیده است که ادبیات یک جمله مورد علاقه را در اینترنت تشخیص دهد ، عصر اینترنت منجر به کشف مجدد اساسی علائم نگارشی شده است: در متن "سه نکته" صحبت می شود یا یک سوال بدون علامت سوال ، می توان یک رسول یا نقطه گمشده را با معنای جدید بارگذاری کرد. گوئن راک وود نویسنده آمریکایی می گوید ، به عنوان مثال یک دوره ساده مانند در است که به صورت شما می زند. "خوب" و به دنبال آن یک نقطه راهی است که به دیگری می فهماند که شما قطعاً خوب نیستید. راک وود می گوید دوستش به دلیل "علائم نگارشی تهاجمی" توسط دختر نوجوانش مورد حمله قرار گرفت. حالا او برای جلوگیری از به نظر رسیدن "رونق دست نخورده" از استفاده از عادت ماهیانه پرهیز می کند. نشانه های حیرت انگیز ، به نوبه خود ، همانطور که گرتچن مک کالوچ ، زبان شناس جامعه شناس و نویسنده تحسین شده اشاره کرد ، اکنون نه به شدت ، بلکه به عنوان نشانگر صداقت مورد استفاده قرار می گیرد. او می گوید نوشتن "کار عالی" در بهترین حالت کنایه آمیز ، در بدترین حالت کنایه آمیز به نظر می رسد ، اما "کار عالی!" برای گذراندن روز دیگری کافی است. وینسنت افزود ، جایی که صداقت آغاز می شود ، طنز به زودی دنبال می شود و معلوم شد که آنلاین است. هزاره های باسواد دیجیتالی آنها را برای شوخ طبعی خود تخریب می کنند ("من حاوی چیزهای زیادی هستم!") ، و از این طریق آنها بیشتر اثبات درست بودن فیتزجرالد هستند - یک نشانه شگفت انگیز مانند خندیدن به شوخی خودتان است. او می گوید به همین دلیل ما او را دوست داریم.

متراکم ترین علامت نگارشی در ادبیات است

با اختراع چاپخانه در قرن 14 و 15 ، به یک سیستم علامت گذاری استاندارد نیاز بود: این امر به نوبه خود منجر به رونق علائم اختراع اعم از تعجب ، پرانتز (یا پرانتز) و نقطه ویرگول می شود. این رسول در اوایل قرن شانزدهم ظاهر شد و در قرن 18 نیز خط تیره و بیضوی ظاهر شد. سیستم علائم نگارشی مدرن ما در قرن نوزدهم ظاهر شد. وینسنت می نویسد ، هنگامی که برای اولین بار از آن استفاده شد ، علامت تعجب به عنوان "نقطه تحسین" ("من کلاه تو را دوست دارم!") استفاده شد. در قرن هفدهم ، نام تجاری "معجزه" ("آه ، چه کلاه با شکوه!") نامیده می شد. این نشانه "تعجب" نبود تا اینکه ساموئل جانسون آن را در قرن 18 گفت. وینسنت توضیح می دهد ، در اوایل قرن 20 "واكنشی اجتناب ناپذیر به چنین شادی" وجود داشت ، به استثنای مدرنیست هایی كه آنها را می پرستیدند. ماشین تحریر در قرن نوزدهم اختراع شد ، اما کلید ویژه ای با علامت تعجب تا سال 1970 (!) اضافه نشد ، زیرا این علامت در نوشتن حرفه ای ضروری تلقی نمی شود. علاقه مندان متخصص مجبور بودند با ورود به ایستگاه کامل ، مقابله کرده و بر روی آن ویرگول بگذارند.

علائم نگارشی در ارتباطات آنلاین

اختصارات اجتماعی ، اختصارات ، حروف بزرگ زیر خط دار ، طولانی شدن بیان واژه ها ، احترام خلاقانه ، تاری کلیدها ، هشتگ ها ، شکلک ها و استفاده خوب از علائم نگارشی تنها برخی از روش های ابتکاری برای انتقال تفاوت های ظریف لحن صدا است که نحوه ارتباط آنلاین ما را تغییر می دهد و نشانه های موجود در مکالمات رو در رو را جایگزین کنید. علائم علائم نگارشی نیز شکل های جدیدی به خود گرفت: دو نقطه ، خط تیره و پرانتز به عنوان شکلک برای تغییر انواع خوشحال و ناراحت تغییر شکل داده شد. چیزی که جولیان بارنز ، نویسنده بریتانیایی پشیمان است: او می گوید از یک علامت تعجب که از "شرکت عالی" "سرباره علائم نگارشی ، بهم ریخته با شکلک ها و OMG" افتاده است ، پشیمان می شود. مک کلاخ این وقایع اخیر را از منظر مثبت تری می بیند. به گفته وی ، با انفجار افراد "عادی" که به صورت آنلاین می نویسند ، نوشتن های ظریف دیگر زمینه انحصاری افراد حرفه ای نیست و ژانر ادبی جدیدی ایجاد می شود ، نوشتاری "غیررسمی" (بدون ویرایش): موثر ، رنگارنگ ، بازیگوش. مک کالوچ همچنین استدلال می کند که این زبان جدید دموکراتیک است زیرا شامل افراد آنلاین می شود ، و درمورد معانی چیزهایی مانند شکلک (و علائم نگارشی را اضافه می کنیم) مذاکره می کنند.

علائم نگارشی در فعالیت های حقوق مدنی

طبق مقاله ای که اخیراً در گفتگو. به عنوان مثال از نقل قول ها برای انتقال سوions ظن استفاده می شود. در سال 1892 ، فعال لینچ ، آیدا بی ولز ، از علامت های سال در پرانتز برای توصیف جنایاتی که گفته می شود توسط سیاه پوستان آمریکایی مرتکب شده است استفاده کرد: میلدری براون در کلمبیا به دار آویخته شد ». "شهروندان به ندامتگاه حمله كردند و مرد خود را بردند." اخیراً ، در سال 1938 ، مدافع شیکاگواستفاده استراتژیک از علامت های نقل قول ، گزارش های رسمی یک سیاه پوست به عنوان یک قاتل را زیر سال می برد. نویسنده مقاله می گوید که علائم نگارشی می تواند گسترش یابد ، متناقض باشد و با معنا بازی کند ، افزود که فعالیت همچنین می تواند یک همراه مهم برای فعالیت در زمین باشد. "این توانایی زبان را برای تبدیل جهان آشکار می کند و در عین حال اغلب نقش پنهان زبان در حفظ ساختارهای قدرت را نشان می دهد." و می تواند ابزاری مفید برای فعالان برای تغییر روایت های غالب باشد.

منابع

"بخور ، شلیک کن و برو: رویکردی طنزآمیز به علائم نگارشی" ، برایان می ، 26 ژوئن 2021.

"علائم نگارشی ارزشمند هنوز هم مورد توجه نویسندگان سنتی است" ، گوئن راک وود ، روزنامه دموکراتیک در آرکانزاس شمالی، 17 ژوئن 2021

شانون کره ، "چگونه Emoji راه ارتباطی ما را تغییر داده است" MUO، یک نشریه فناوری آنلاین

"چگونه نویسندگان و روزنامه نگاران سیاه پوست از علائم نگارشی در کارهای خود استفاده می کردند ،" گفتگو، 18 ژوئن 2021

"در دفاع از علامت تعجب!" ، آلیس وینسنت ، اخبار مربوط به پنگوئن ها، 10 نوامبر 2020

سایر مقالات دستور زبان / علائم نگارشی را مشاهده کنید

"رساندن پرونده به یک نقطه و ویرگول ، غم انگیزترین و ناعادلانه ترین قربانی رژیم علائم نگارشی فعلی"

"در عصر زبان اینترنتی ، علائم نگارشی در حال تبدیل شدن به فرم جدیدی است ، و وظایف جدید و معنای جدیدی پیدا می کند."

"یک مقاله بسیار خنده دار درباره ویرگول آکسفورد و دلیل استفاده از آن توصیه می کنیم."

"نوشتن در اینترنت: پشت بی توجهی آشکار آگاهی دقیق از طیف کامل زبان است"

اعترافات ملکه: راهنمای دستور زبان کاملاً درخشان

"از آنجا که اینترنت. درک قوانین جدید زبان "

آیا این رسول محکوم به مرگ است؟ با تکامل زبان و هنجارها ، آینده این علامت علائم نقطه گذاری مبهم به نظر می رسد. "


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن