مشکل کمبود آهن در انواع کشت و راهکارها وطن‌بیو

از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید کود میکرو معدنی آیتم اعتنا قرار می‌گیرد، قیمت خرید کود میکرو مع... غلظت ب

توسط HONARENEWS در 30 آذر 1401
از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید کود میکرو معدنی آیتم اعتنا قرار می‌گیرد، قیمت خرید کود میکرو مع... غلظت بالای برخی عناصر در خاک نظیر روی، منگنز و مولیبدن سبب ساز تولید رقابت شده و جذب آهن را تحت تاثیر قرار می دهد. اهمیت درود و وقت بخیر بسیاری از گیاهان برای رویش به مواد مغذی نیاز دارا‌هستند که کلیدی استعمال از همین کوه ها می توان همین مواد را تامین کرد. کود آهن از برگزیدگان کودها می باشد البته ممکن هست برای بعضا گیاهان مناسب نباشد. دسته‌بندی نشده استحکام کلات به شدت به سطح pH محلول بستگی دارد، به تیتر نمونه در تحت لایه یا این که در خاک. یک سری کلات در بازار وجود داراست که متناسب اساسی تراز pH در محیط اطراف ریشه است. گونه های خاصی از خاک، مانند خاک رس، گچی، خاک بیش از حد آبیاری یا این که خاک هایی اهمیت pH بالا، می تواند منجر شود که آهن موجود در دسترس ریشه گیاهان قرار نگیرد یا بطورکل در دسترس نباشد.

پژوهش در خصوص کودهای کلات آهن EDDHSAM

کلاتها نسبت به بقیه کودها سبب ساز کاهش آلودگی آبهای زیرزمینی می شوند. چنانچه آزمایش نشان دهد که بافت در درحال حاضر رشد نبود آهن دارد، اما pH طبیعی است، به میزان مصرف کود توجه کنید. کود اساسی کمترین میزان نیتروژن به این مضمون‌ می باشد که آهن هم اهمیت نرخ ذیل اعمال می شود. حیاتی این حال، بادمجانیان، دیاسیا، اطلسی، پنجه بازان، گل میمونی و غیره نیاز به آهن مازاد بالا و بیشتر از آنچه که کود تامین می کند، دارند.
  • شور بودن خاک اثر گذاری مستقیمی در کمتر تولید فرآورده باکیفیت دارد.
  • کودهای آلی توسط گیاهان و یا حیوانات ساخته می شوند که از جلمه ی آنها می اقتدار به کمپوست ها اشاره نمود.
  • این عنصر در موقعیت هوازی اکسید شده و فرم اکسید شده ی آن نامحلول می باشد و بوسیله گیاهان جذب نمیشود.
  • حتی موقعیت اکسیداسیون +3 ، که در حالت کروم در جدول تناوبی حائز دارای می باشد ، می تواند زمین را در موقعیت +2 در حالت آهن از دست دهد.
استفاده از منابع شیمیایی حاوي آهن، یکی از طرز هاي معالجه و تصحیح کمبود آهن است. منابع شیمیایی حاوي آهن کود سولفات آهن و کلات های آهن می باشد که ذیلاً تفسیر دیتا می شوند. این کلات جزو قوی‌ترین و پایدارترین کلات‌های آهن می باشد و دسترسی گیاه به آهن را تقریبادر تمام سطح ها pH مهیا می‌کنند.

شناخت اصلی ترین گونه های آفت کلزا

بهترین زمانه به جهت دادن کود به گیاهان فصل فصل بهار و تابستان می باشد. در درحال حاضر حاضر فروش گونه های کود زیستی، کود بیولوژیک، کود آهن و … در وب سایت های اینترنتی هم انجام می شود. یک عدد از وب تارنما های دارای در این حوزه ” رویان تیسان ” نام دارااست که علاوه بر فروش کود می تواند در زمینه به کارگیری از قارچ کش زیستی ، قارچ کش بیولوژیک و آفت کش بیولوژیک نیز به شما دوستان خوب مشورت دهد. همانطور که گفته شد برای کلاته نمودن آهن از ترکیبات متفاوتی استفاده می گردد ولی کلات‌های رایجی که در بازار عرضه می گردند شامل EDDHA, DTPA, EDTA هستند.

فواید کود آهن در گیاهان:

که در نتیجه‌ی این لکه‌ها برگ‌ها خشک میشوند و رویش شاخه و برگ‌ها هم نماید می‌شوند. چون در این هنگام، جوانترین برگ و یا جوانه، بیشترین تغییر تحول را نشان خواهد داد. که فقدان عنصرها آهن و نیتروژن عمده از سایر عناصر می‌باشد و به نوعی رایج‌تر است.

نکته مخصوص در آیتم کود آهن

شامل مواد آلی میباشند که قابل جزء‌جزء‌کردن به وسیله میکروب ها می باشند. تامین مواد غذایی گیاه از طریق اضافه نمودن مواد آلی به خاک گران کل می شود. بها کلیدی کودهای آلی به علت تغییرات فیزیکی می باشد که در بافت خاک ایجاد می کنند. استفاده بیش از حد از کود های فسفات در فی مابین برخی کشاورزی روایج داراست که همین دستور باعث ارتقاء فسفر خاک و در نتیجه جایگزین شدن آن اهمیت آهن می شود. در مصرف کود های شیمیایی باید دقت شود که خاک تعادل خود را از دست ندهد. همین نکته حساس قابل توجهی دارااست زیرا مقدار زیادتر از حد آن ممکن می باشد موجب مسمویت حیواناتی شود که در مزارع تیمار شده اصلی مولیبدن چرا می‌کنند.

علائم فقدان آهن در گیاهان مختلف

آب چاه‌های عمیق با مقدار بی کربنات بالایی که دارد موجب بالا ماندن ph و خواص قلیایی خاک و در ادامه عدم جذب آهن می گردد. یکی از خط مش حل های رویا رویی اهمیت آب های حساس بی کربنات هوادهی از روش فواره‌هاست. دیگر رویه کنترل ph آب و خاک به کار گیری از اسید سولفوریک می باشد، کود آمونیوم سولفات در خاک به اسید سولفوریک تبدیل می شود.

چند نکته درمورد مصرف کود آهن

امکان جذب بالای کود آهن در زمین ‌هایی که کلیدی کارداران تثبیت کننده ای مانند آهک و منگنز می ‌باشند. تأثیر پر سرعت و حداکثری را می اقتدار دارای استعمال از همین نمونه کود آهن دار شاهد بود. افزایش تأثیر آهن و تحرک پذیری آهن در داخل گیاه به واسطه استفاده کود از کود آهن مایع امکانپذیر است. قابلیت و امکان استفاده از کود آهن اهمیت دوز های بالا بسته به نیاز و دسته گیاه، فارغ از کوچک‌ ترین برگ سوزی. در درختان میوه قابلیت دارااست کمبود آهن در برخی از ساقه ها مشاهده شود و در برخی از ساقه ها فقدان آهن بازدید نشود. قطعات زیر مراحل همگن سازی قرار می‌گیرند و آن‌گاه در رخ نیاز کلیدی خودرو کاری به اندازه‌های گزینه نیاز در می‌آیند. دماهایی که اسلب‌ها در آن آیتم عملیات آنیلینگ قرار می‌گیرند در جدول منبع[۳۱] که به وسیله چبی و لهنرت[۳۲] ارائه شده آورده شده است که دمای آنیلینگ اهمیت دمای فاز جامد آلیاژ مورد حیث دارای ارتباط است. برای منیزیم و فلزات دیگر دو نوع فرآیند نورد وجود داراست که شامل نورد گرم و نورد سرد است. به‌این شکل که اگر دمای روند فراتر از دمای تبلور مجدد آلیاژ مورد لحاظ باشد به مراحل نورد گرم و چنانچه دمای فرآیند پایین‌تر از دمای تبلور مجدد باشد به آن نورد سرد گفته می‌شود. از طرز آزمون CCV متوجه شدیم که دمای بالا جهت شکل دهی منیزیم اهمیت یک حد آخری می‌باشد و از یک دمایی فراتر سبب ساز پاره گی در نوک سمبه می‌شود. یکی از از دلایل حیاتی که گیاهان نمی توانند آهن کافی را از خاک دریافت کنند این هست که pH خاک دوچندان بالا است. چنانچه از آهک (کربنات کلسیم) بیش از حد در باغ خویش به کارگیری کنید، pH کود خاک بالا می تواند صورت دهد. این ممکن هست در صورتی شکل دهد که نتوانید میزان مناسب را بر اساس نوع خاک؛ pH فعلی خاک، pH مطلوب خاک و سستی خاک ترازو گیری و استفاده کنید. کلرید منیزیم به وسیلهٔ تبخیر محلول، بازیافت شده و فلز منیزیم به وسیلهٔ الکترولیز نمک مذاب بدست می‌آید. در دماهای بالا واکنش‌پذیری بالای منیزیم به صورت احتراق در دمای پایین‌تر از دمای ذوب خود را نشان می‌دهد. همین مورد قضیه نیز در کاربرد و تولید قطعات منیزیمی موانعی تولید کرده‌است. به عنوان نمونه تا سال ۲۰۱۵ به کارگیری از قطعات منیزیمی درون کابین هواپیماهای مسافربری ممنوع بوده‌است. بحث اهمیت دیگر در ارتباط به کودهای حاوی عنصر کلسیم این است که نمی توانید همین کودها را دارای کودهای حاوی فسفر هم ترکیب نمایید چون سبب ساز رسوب خواهد شد و توسط ریشه جذب نخواهد شد. اختلاط کودها از مهمترین و حساسترین اقدامات در تغذیه گیاهی است. ما نمی توانیم هر نوع کودی را بدون درنظر گرفتن اثرات کودها کلیدی هم ترکیب کنیم چون قابلیت و امکان واکنش منفی فی مابین بعضی موادتشکیل دهنده بالاست و در رخ واکنش میتواند باعث رسوب و یا این که بی اثر شدن کود شود. درصورتیکه در هر شرایطی کود باغی نکته ها با اختلاط کودها را رعایت نمایید و مطابق برنامه غذایی اختصاصی، کودها را مصرف کنید، شاهد اثرات مثبت کودها در باغ یا این که مزرعه خود خواهید بود. به طور کلی مقدار کود دهی کود آهن در یک هکتار متغیر میان 1 تا 2 کیلو میباشد که شما بایستی حساس توجه به موقعیت مزرعه و فقدان آهن خاک مزرعه خود از کود آهن استعمال کنید. برای همین که میزان فقدان آهن خاک مزرعه خود را بدانید می‌توانید که کمی از خاک مزرعه را آزمایش نمایید تا از همین موضوع اطلاع پیدا کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن