چگونه هنگام نصب ویندوز ۷ پارتیشن بندی کنیم؟ جالب آموز

Active@ Partition Manager نرم‌افزاری می باشد که قابلیت و امکان تولید پارتیشن‌های نو از فضای خالی هارد و همچنین

توسط HONARENEWS در 1 مهر 1401
Active@ Partition Manager نرم‌افزاری می باشد که قابلیت و امکان تولید پارتیشن‌های نو از فضای خالی هارد و همچنین رئیس پارتیشن‌های قبلی را مهیا می‌کند. این برنامه از گونه های فرمت‌ها مانند FAT و NTFS و همینطور HFS پلاس پشتیبانی می‌کند. همینطور همین برنامه قابلیت بوت از شیوه نشانه گر را هم داراست و در کنار آن، امکاناتی مثل انتقال سیستم‌عامل از یک درایو به درایو دیگر، تبدیل پارتیشن‌های مهم به منطقی، تغییر و تحول سایز، فرمت، تولید پارتیشن تازه را نیز ارائه می‌کند. به عنوان مثال، برای حل مشکلات فضای اندک در درایوها تغییر ترازو پارتیشن‌ها شما را قوی می‌سازد، اندازه پارتیشن را ارتقاء بدهید یا این که ترازو پارتیشن را کوچک کنید تا ترازو پارتیشن منطقی‌تر باشد. حساس استعمال از گزینه‌های ادغام پارتیشن‌ها، حذف پارتیشن، فرمت پارتیشن، نسخه برداری پارتیشن و غیره می‌توانید فضای دیسک را به رخ انعطاف پذیری مدیریت کنید. عمومی در این روش در دسکتاپ بر روی آیکن Computer راست کلیک کرده و آیتم Manage را تعیین کنید. این فعالیت به این مفهوم میباشد که خیر صرفا هر چه بر روی هارد هست، پاک می شود بلکه، هر چه پیش از این روی آن بوده و پاک شده هم نمی باشد و نابود می شود و دیگر قابلیت و امکان بازگردانی نخواهد داشت. همین قابلیت و امکان به ویژه برای افرادی که حریم خصوصی داده ها هارد به جهت نحوه اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون شان مهم دارد، امکانی کاربردی می باشد تا دیگر نگران بازیابی تحمیلی دیتاها پاک شده بوسیله افراد سودجو در آتی نباشند. در همین نوشته همت شد که روش‌های متفاوت پارتیشن‌بندی در سیستم‌عامل‌های ویندوز و اوبونتو رو به شما تدریس بدم. همون‌طور که مشاهده کردین، خیلی فعالیت پیچیده‌ای نیست و به دانش خاصی هم نیاز نداره.

پارتیشن بندی Disk به چه معناست؟

مثلا اپل اصلی فایل سیستم APFS از resize کردن پارتیشن‌ها و ایجاد ولوم‌های تازه فارغ از فرمت کردن و پاک کردن داده ها پشتیبانی می‌کند. EaseUS Partition Master یک برنامه رئیس پارتیشن می باشد که اهمیت امداد آن می‌توانید هارد دیسک خویش را به رخ پیشرفته پارتیشن بندی کنید، پارتیشن را تغییر تحول دهید، پارتیشن را تقسیم نمایید و غیره. برنامه EaseUS Partition Master می‌تواند ترازو پارتیشن NTFS را فارغ از ریبوت شدن تغییر و تحول دهد. در همین مقاله پارتیشن بندی هارد را به ۳ طرز متعدد تدریس می‌دهیم. قبل از پاک کردن یا بیشتر کردن پارتیشن به هارد اینترنال یا این که هارد اکسترنال، مطلقا و حتما از دیتاها خویش بکاپ بگیرید تا از وقوع احتمالی هر اتفاقی، جهت از دست دادن اطلاعاتتان پرهیز کرده باشید. به خواسته پارتیشن بندی و انجام همین عمل در داخل ویندوز مثل هارد دیسک های اینترنال یا این که داخلی می بایست فعالیت کرد روی My Computer كليك راست كرده و Manage را انتخاب كنيد . تنها نقطه ضعف همین برنامه این است که برخی ویژگی‌های آن صرفا در ورژن مبلغی قابل دسترسی هستند. در همین مرحله پارتیشنی به نام System Reserved را می‌بینید که نباید تغییری در آن ایجاد کنید. یا این که باید اسلایدر مشخص شده در تصویر زیر را به سمت چپ بکشانید و یا مقدار فضای پارتشن خویش را در قاب Unallocated Space وارد نمایید و دکمه Ok را کلیک کنید. درآخر خلاصه‌ای از تنظیماتی که انجام داده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. واینکه اون‌ یک عدد حافظه ۹ مگابایت هم نمیشه simple volume ایجاد و فرمتش کرد .
  • بعد از تعیین اسم اصلی زدن آیتم FINISH، روند پارتیشن بندی درایوهای لپ تاپ دل اصلی ابزارهای ویندوز به پایان می رسد.
  • به طور کلی پارتیشن‌ها، فضای یک دیسک فیزیکی را به یک یا یک‌سری دیسک منطقی تقسیم می‌کنند.
  • پس از ساختن اول پارتیشن روند را مجدد به جهت ساخت پارتیشن نو تکرار کنید.
  • این ابزار از پارتیشن سیستم EFI پشتیبانی کرده و به شما قابلیت و امکان می دهد درایو C را بازیابی کنید.
خوب اون بخشی که مد نظرتون میباشد رو نسخه برداری ودر پارتیشن C یا این که هر جا که مد لحاظ است paste کنید. » در تارنما قرار داده شده که پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه کنید.

ارتباط دارای کارشناسان متین

در همین وضعیت می‌توان پارتیشن جدیدی از فضای تخصیص نیافته بر روی SSD تولید کرد. می بایست اشاره نماییم که حافظه های SSD حیاتی میزان حافظه‌های ذخیره سازی گوناگونی هستند. پارتیشن primary به پارتیشنی می‌گویند که توان کارگزاری کردن سیستم ادله روی آن وجود دارد. چنانچه پارتیشن primary را طبق MBR پارتیشن بندی کنیم، توان این را داراست که 4 پارتیشن primary تولید کند به ابلاغ معمولی تر اینکه می توانید 4 سیستم استدلال دیگر هم ساخت کنید . در صورتی که شما نیز به طراوت به دنبال تغییر و تحول حافظه‌ی سیستم خویش میباشید یا این که قصد دارید پارتیشن بندی هارد اس اس دی را یاد بگیرید، در ادامه دارای ما همپا باشید.

دلیل پارتیشن بندی

GPT تا حدود متعددی شبیه MBR است حیاتی این تفاوت که قوی به شناسایی هرگونه پارتیشن مهم هر ظرفیتی را دارد. به ابلاغ دیگر چنانچه شما قصد به کارگیری از هارد دیسک ها یا این که پارتیشن هایی دارای گنجایش بیش از 2 ترابایت را دارید قطعا از GPT استفاده کنید. مورد قضیه اینجاست که شاید در هنگام کارگزاشتن ویندوز و فرمت نمودن درایو خویش مهم همین ارور مواجه شوید. حالا فضای اختصاص نیافته که حاصل حذف یک پارتیشن بود، به پارتیشن دیگری طولانی تر می‌گردد و در واقع دو پارتیشن حیاتی یکدیگر مخلوط خواهند شد؛ اما دقت داشته باشید که این فرآیند حساس پاک شدن داده ها موجود در یک عدد از پارتیشن‌ها شکل می‌گیرد. برای انجام اقداماتی مثل کپی، انتقال، تبدیل، تغییر‌و تحول میزان و موارد دیگر می‌توانید از IM-Magic Partition Resizer به کارگیری کنید. این ابزار به شما امکان میدهد هر پارتیشن دیسک را توسعه دهید. یک عدد از ایراداتی که کاربران مک حساس آن مواجه میباشند همین است که بدلیل اختلاف پارتیشن ها در مک و ویندوز، کاربران مک نمی توانند نشانه گر یا حافظه های ذخیره سازی USB مثل هاردهای اکسترنال اهمیت فرمت های ویندوزی مثل Ms-Dos , NTFS و ... را در مک شناسایی و نقل و انتقال دیتا اهمیت همین دسته حافظه های ذخیره سازی بپردازید روش حل همین نقص‌ زیاد معمولی می باشد تنها کافی هست قابل انعطاف افزار Paragon NTFS را کارگزاشتن نمایید. در سیستم عامل‌های سابق عمل پارتیشن بندی صرفا در روند formatting یا reformatting انجام می گردد به این معنی که می بایست هارد را reformat کنیدکل دیتاها را پاک کنید) تا پارتیشن بندی تغییر و تحول کند. اما سیستم عامل‌های مدرن و disk utility ها قابلیت و امکان resize نمودن پارتیشن‌ها و ایجاد ولوم‌ها و پارتیشن‌های تازه را به راحتی مهیا می‌کنند.

رفع ایراد میکروفون در ویندوز 10

با زدن امر Exit عمل پارتیشن بندی هارد اکسترنال به انتها می‌رسد. به جهت این که بخواهید از طریق ویندوز پارتیشن بندی کنید می توانید از دو طرز متفاوت همین فعالیت را انجام دهید. طرز اولیه پارتیشن بندی هارد حساس به کارگیری از قابلیت و امکان Disk Management در ویندوز و نحوه دوم استعمال از پنجره Command Prompt است. احتمالاً بر روی یک درایو یواس‌بی فلش نیازی به چندین پارتیشن نخواهیم داشت و یک پارتیشن اجازه می‌دهد که حافظه فلش را به شکل یک جزء منفرد آیتم به کار گیری قرار دهیم. هر پارتیشن می‌تواند از پارتیشن‌های دیگر جدا شود و حتی سیستم فولدر مختلفی داشته باشد. از همین رونحوه پارتیشن بندی کلیدی cmd، عنوان یکی دیگر از مطالبی است که گروه فنی رایانه امداد قصد دارااست اصلی تدریس آن در خدمت شما باشد. پس تا انتها همین مطلب کلیدی ما همپا باشید تا این مطلب را به خوبی یاد بگیرید. • درصورتیکه عمده از یک نفر از سیستم به کارگیری می کند و شما می خواهید که فایل ها را به رخ جدا از هم نگهداری کنید، به هر نفر حق دسترسی دهید و نیاز به امنیت دارید. سی‌دی را در درایو خویش بگذارید و منتظر بمانید تا برگه پایین برای شما سناریو دیتا شود. پارتیشن بندی هارد، حساس هدف تقسیم بندی فضای هارد به ندازه دلخواه انجام می شود.به عنوان مثال اگر هارد ما تک پارتیشن باشد بدون چاره میشویم کل داده ها را در پارتیشن C(پارتیشن ویندوز) ذخیره کنیم. در این صورت کلیدی فساد ویندوز، دیتاها شما قابل تماشا نخواهد بود.

رفع حصر نصب ویندوز در هارد اهمیت فرمت MBR

فرمت و پارتیشن‌ بندی هارد ، اولی کاری میباشد که برای به کارگیری از یک هارد بایستی انجام شود. زمانی که هارد دیسک تازه به کامپیوتر متصل میگردد ، سیستم‌ عامل هم در کامپیوتر وجود ندارد این عمل درست قبل از کارگزاشتن سیستم‌ ادله انجام می‌گردد . همینطور اگر شما یک هارد جدید خریداری کرده باشید بایستی قبل از استعمال آن را پارتیشن بندی نمایید این که آیا می خواهید یک هارد جدید یا این که هارد فعلی را پارتیشن بندی کنید فرق چندانی ندارد و فرایند کار زیاد شبیه به هم است. خوشبختانه طریق پارتیشن بندی هارد دیسک نو یا استفاده شده دوچندان ساده است. تا قبل از این در انزل وب طریق پارتیشن بندی و نصب کالی لینوکس روی هارد، در کنار ویندوز و VMware را به شما آموزش دادیم، در ادامه آموزش تام پارتیشن بندی هارد در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ بدون قابل انعطاف افزار و اصلی قابل انعطاف افزار را مطالعه خواهید نمود. با کلیک راست بر روی مورد کامپیوتر من یا My Computer آیتم مدیریت را تعیین کنید. 7- در همین قست شما به وسیله مورد Do not format this volume( فرمت نکردن) و Format this volume whit the following setting(فرمت نمودن ) و همینطور در قسمت Volume label میتوانید نام دلخواه به جهت درایو را انتخاب کنید. در پایان امیدوارم مطلب ” پارتیشن بندی از شیوه cmd“ به جهت شما آموزنده و اثر گذار بوده باشد و اهمیت به کار گیری از آن به رخ تام اساسی طریق پارتیشن بندی اساسی CMD آشنا شده باشید. تقسیم بندی فضای هارد دارای حجم بیش از 2 ترابایت را پشتیبانی نخواهد کرد. یکی از کلیدهای کاغذ سوییچ خود را فشار بدهید تا وارد سطح کارگزاشتن ویندوز شوید. زبان و منطفه هنگامی خویش را مشخص نمایید و بر روی دکمه Next کلیک کنید. در صورتی که شما فضای خالی در هاردتان داشته باشید می‌توانید از آن به جهت ساخت یک پارتیشن جدید استعمال کنید. فضاهایی که پارتیشن بندی نشده‌اند کلیدی برچسب Unallocated یا Free space اکران دیتا می‌شوند. به پارتیشن بندی گفته می شود که توانایی کارگزاشتن سیستم عامل روی پارتیشن وجود داشته باشد . همین روش نسبت به روشی که در بالا گفته شد محدودیت کمتری داراست و تعداد پارتیشن های بیشتری میتوانید بسازید . در درحال حاضر حاضر برنامه های پارتیشن بندی به طور کامل رایگانی وجود دارا هستند که در ادامه ۵ مورد از همین برنامه های بدون‌پول را به شما معرفی می کنیم. شما می‌توانید مهم استفاده از برنامه‌های متنوعی که در internet به صورت بدون‌پول یافت می‌گردد عملیات پارتیشن بندی هارد را انجام دهید. در این بخش ما روش پارتیشن بندی هارد کلیدی به کار گیری از برنامه EaseUS Partition Master را توضیح خواهیم داد. این فرمت سیستم پوشه ترجیح داده شده و پیش‌فرض نسخه‌های ویندوز میباشد همچنین عملکرد را افزایش می‌دهد. اندازه Volume را وارد کنید، برای ادامه “Next” را کلیک کنید. ۳- روی دکمه Execute Operation کلیک نمایید و سپس Apply را بزنید تا پروسه انتقال فضای خالی از درایو D به درایو C آغاز شود. ۲- پارتیشن مقصد را که میخواهید Extend شود لیست هارد اکسترنال را انتخاب کنید. پنل پارتیشن را به سمت راست بکشید تا فضای allocated از پارتیشن مبدا به پارتیشن مقصد بیش تر شود. با استفاده از برنامه EaseUS Partition Master به ترتیب تحت می‌توانید سوای فرمت هارد، پارتیشن نو اضافه کنید. پارتیشن فعال در واقع همان پارتیشنی است که فایلهای گزینه نیاز به جهت بوت سیستم در آن وجود دارد. همین پارتیشن معمولا همان پارتیشن Primary که C نام دارد می باشد. اعتنا کنید که همین حجم مربوط به درایو C یا این که همان داریو ویندوز می باشد پس حجم گزینه لحاظ خویش را وارد کنید. کلید Y وسپسEnter رو فشار بدین.سپس ورقه اهمیت Fdisk ظاهر میشود. بایستی در شروع عمل قرار گیرد و تمامی داده ها شامل پارتیشن‌های منطقی، کد اجرایی و جدول پارتیشن‌ها هم در درون آن لحاظ شود. با ترین اختلال پارتیشن بندی این می باشد که نسبت به وضعیت بی آلایش فضای کمتری در اختیار خواهید داشت. پارتیشن های Extended قابل قسمت به Logical هستند و هر هارد دیسک می تواند ۴ پارتیشن primary داشته باشد یا این که می‌تواند یک پارتیشن primary و یک پارتیشن Extended به هارد دیسک اختصاص داد. زمانی چندین پارتیشن primary در هارد دیسک باشد، تنها می‌توان یکی از آنها را فعال کرد و باقی پارتیشن ها نهفته به نقل از خواهند شد. پس از تولید پارتیشن‌ها یک بار روی هر‌کدوم از اون‌ها کلیک کنید تا به‌رنگ آبی دربیان و گزینش بشن. سپس گزینه‌ی Format رو بزنید تا در ویندوز درگیر نمایش داده‎‌نشدن پارتیشن نباشید. اعتنا نمایید هارد من یک هارد 128 گیگابایتی هست که می‌خوام اون رو به چندین درایو جداازهم تبدیل کنم. برخی از همین برنامه‌ها عبارتند از Mini Tool Partition Wizard Free و EaseUS Partition Master Free و AOMEI و GParted. ۱- پارتیشنی که میخواهید ویندوز روی آن کارگزاشتن شود را انتخاب کنید و دکمه Delete را بزنید. همین پارتیشن می بایست همان پارتیشنی باشد که ویندوز پیشین روی آن کارگزاری است. چنانچه یک سری Drive 0 می‌بینید، یک عدد یکی آنها را تعیین نمایید و کلید Delete و آنگاه آیتم Yes را بزنید تا کل درایو برای کارگزاری تازه آماده شود. در مطالب پیشین به شکل کامل به موضوعات ” هارد دیسک چیست ؟ ” و ”فرق هارد دیسک عادی دارای SAS چیست ؟ ” پرداختیم ولی به عبارتی طور که میدانید. نمایندگی ایسوس عهده دار کلیه ی عمل های مربوط به فروش و خدمات پس از فروش محصولات کمپانی ایسوس در کشور‌ایران می باشد. همین مرکز اهمیت سرلوحه قرار دادن شعار خرید کننده مداری در همگی بخش هایش، همواره در کارایی بوده تا راضی بودن شما اعضا گرامی را جلب کند. در نمایندگی ایسوس ، سرویس ها مربوط به هر متاع در پارت یگانه به همان فرآورده ارائه می شود . هم چنین همین مرکز ، اهمیت تجهیز هر بخش به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مربوط به به عبارتی بخش، گامی بلند در جهت ارائه ی سرویس ها تخصصی به مشتریان با شخصیت برداشته است. • کنترل پنل Control Panel را باز کنید، به ابزار Administrative Tools رفته و بر بر روی کامپیوتر منجمنت click Computer Management کلیک کنید.

ترفندهای انتقال داده ها از یک هارد به هارد دیگر

در همین امر به جای عدد 2048 هر عددی را که برای ظرفیت پارتیشن قرار هست اختصاص دهید وارد کنید. مهم فشردن کلید ترکیبی windows+R یک قاب تایپ برای شما گشوده می شود که بایستی درون آن عبارت diskmgmt.msc را تایپ کنید و آن گاه گزینه OK را بزنید. ۱- ویندوز را روی تمام فضای دیسک که در اختیار دارید کارگزاشتن کنید. ورقه بعدی از شما میپرسد که می‌خواهید سیستم را کجا، در واقع روی کدام پارتیشن، کارگزاشتن کنید. در اینجا باید بر روی “سفارشی (پیشرفته) | (Custom (advanced” کلیک کنید؛ چرا که داریم ویندوز ۷ را از در آغاز کارگزاری میکنیم. ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows +R را فشار دهید تا منوی Run باز شود. مانند کمدی که کلیدی تجهیزات طبقه بندی شده می باشد و کمدی که فضای یکپارچه دارااست مطمئنا تقسیم بندی فضای داخلی باعث می‌گردد که از فضای موجود بیشترین بهره برداری را کرد. یکی از از دلایلی که اکثری از کاربران به خاطر آن از سیستم خود به طور کامل بکاپ نمی گیرند این هست که جایی برای محافظت فولدر بکاپ ندارند. اخذ پوشه پشتیبان روی دیسک هم هم وقت گیر است و نیز چنانچه قرار باشد به طور منظم همین عمل را انجام دهید، فعالیت مالامال زحمتی است. البته دریافت بکاپ بر روی هارددیسک، نیز سریع است، نیز آسان و نیز بی دردسر. البته به ندرت پیش می آید که دو هارد دیسک بر روی یک سیستم وجود داشته باشد، البته خوشبختانه اگر دو پارتیشن داشته باشید، می توانید از دومی به عنوان بکاپ پارتیشن نخستین استفاده نمایید. در همین وضعیت می توانید کل ویندوز را روی پارتیشن دوم بک آپ بگیرید تا هر وقت ویندوز از کار افتاد یا این که مبتلا مشکل شد ظرف مدت کوتاهی، آن را اساسی کل برنامه ها و قابل انعطاف افزارهایش برگردانید. این پارتیشن همان پارتیشنی هست که فولدر های گزینه نیاز برای رویه اندازی سیستم دلیل در آن قرار دارد و به عبارتی پارتیشن Active کامپیوتر شماست. بخش اعظمی از کاربران ویندوز و سیستم عامل‌های دیگر، دوست دارا هستند پارتیشن سیستم برهان از پارتیشن ذخیره‌سازی اطلاعات قطع باشد. چنین چیدمانی فایده‌اش همین هست که اگر بخواهید سیستم ادله کامپیوترتان را عوض کنید، کافی می باشد پارتیشن سیستم استدلال را فُرمت کنید و پارتیشن مربوط به اطلاعات‌تان دست‌نخورده می‌ماند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن