Brexit به چه معناست؟ این چیست و چرا اصلاً اتفاق افتاده است؟

[ad_1] Brexit به یک واقعیت تبدیل شده است. چه زمانی این اتفاق افتاد؟ تاریخ رسمی 31 ژانویه 2020 نیمه شب است ،

توسط HONARENEWS در 6 فروردین 1400
[ad_1]

Brexit به یک واقعیت تبدیل شده است. چه زمانی این اتفاق افتاد؟ تاریخ رسمی 31 ژانویه 2020 نیمه شب است ، اما دوره انتقال در 1 ژانویه 2021 به پایان رسید. این امر برای بسیاری از کارآفرینان و همچنین بسیاری از شهروندان عادی به دلیل چندین تغییر در فعالیت های روزمره آنها است. علی رغم تمام شرایطی که منجر به عقب نشینی انگلیس از ساختارهای اروپایی شد ، این واقعیت بسیار غافلگیرکننده بود. Brexit به چه معناست؟ چگونه اتفاق افتاد؟ پاسخ این س andالات و بسیاری دیگر را پیدا کنید.

ما به هر زبان دنیا خدمات ترجمه انگلیسی ارائه می دهیم

What is Brexit?

اصطلاح "Brexit" خود در سال 2012 در نتیجه ترکیبی از دو کلمه "انگلیس" و "خروج" ظاهر شد. این اولین بار توسط پیتر ویلدینگ ، که سپس مسئول کارزار تشویق انگلیسی ها برای ماندن در اتحادیه اروپا بود ، استفاده شد. شایان ذکر است که ویلدینگ مدت طولانی قبل از نوشتن اصطلاحات توسط نخست وزیر انگلیس ، دیوید کامرون ، از این واژه استفاده می کرد.

چرا Brexit اتفاق افتاد؟

شایان ذکر است که جنبش های یوروسپتیکی در انگلیس از همان ابتدا کاملاً مشخص بودند. اولین همه پرسی این کشور در مورد خروج از اتحادیه اروپا تنها دو سال پس از پیوستن آن به اتحادیه اروپا برگزار شد. این دقیقاً همان اتفاقی است که در 5 ژوئن 1975 رخ داد. در آن روز ، انگلیس به شدت از باقی ماندن در ساختارهای اروپا حمایت کرد.

رفراندوم دوم خیلی دیرتر ، در 23 ژوئن 2016 برگزار شد. در آن زمان ، نخست وزیر وقت انگلیس ، دیوید کامرون ، این رفراندوم را در 23 ژانویه 2013 در طی سخنرانی خود اعلام کرد ، زمانی که او همچنین خواستار اصلاح اتحادیه اروپا شد و انگلیسی ها را به ماندن در جوامع اروپایی

نتایج همه پرسی سال 2016 در انگلیس

همانطور که مشخص شد ، مشوق ها کافی نبودند. شهروندان بریتانیای کبیر در 23 ژوئن 2016 برای Brexit تصمیم گرفتند و نتیجه 51.89٪ در مقابل 48.11٪ آرا بود. بیش از 70 درصد انگلیسی ها در آرا شرکت کردند. خود همه پرسی از نظر تئوری برای دولت انگلیس لازم الاجرا نبود. با این حال ، گام هایی برای تحقق Brexit برداشته شده است.

اولین گام ها برای رسیدن به Brexit تنها پس از صدور رای در دیوان عالی انگلستان در 24 ژانویه 2017 برداشته شد. دادگاه گفت که روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند با موافقت پارلمان انگلیس آغاز شود. قسمت مهم سند ، نكته ای بود كه تصمیم دولت نیازی به تصویب پارلمان اسكاتلند ، مجلس ملی ولز و مجمع ایرلند شمالی نداشت.

بعد چه اتفاقی افتاد؟ تاریخ های کلیدی

در اینجا سیر وقایع وقایع منجر به Brexit است. بیایید از ابتدا شروع کنیم:

5 ژوئن 1975 - اولین همه پرسی

23 ژانویه 2013 - دیوید کامرون دومین همه پرسی را اعلام کرد

23 ژوئن 2016 - همه پرسی درباره Brexit در حال برگزاری است

2 فوریه 2017 - به اصطلاح "کاغذ سفید Brexit" منتشر می شود ، اولین سند انگلیسی که روابط انگلیس با اتحادیه اروپا را پس از Brexit تعریف می کند

24 ژانویه 2017 - دیوان عالی کشور درمورد امکان آغاز رویه Brexit رأی می دهد

7 فوریه 2017 - پارلمان اسکاتلند رسماً از نمایندگان پارلمان انگلیس که مخالف Brexit هستند حمایت می کند

30 مارس 2019 - اولین تاریخ Brexit شروع به کار کرد

12 آوریل 2019 - دومین اجرایی شدن Brexit

28 اکتبر 2019 - اتحادیه اروپا موافقت کرد مهلت Brexit را تا 31 ژانویه 2020 تمدید کند.

19 دسامبر 2019 - کمیسیون اروپا با تصویب برنامه اضطراری انگلیس را تهدید به ترک اتحادیه اروپا بدون توافق کرد

23 ژانویه 2020 - اتمام کار قانونگذاری در مورد توافق نامه خروج پادشاهی متحده از اتحادیه اروپا

29 ژانویه 2020 - پارلمان اروپا توافق نامه Brexit را تصویب می کند

4 دسامبر 2020 - اتحادیه اروپا و انگلیس بسته ای از توافق نامه های حاکم بر روابط آینده را امضا کردند

31 دسامبر 2020 - آخرین روز دوره انتقالی

1 ژانویه 2021 - روزی که Brexit لازم الاجرا شد

بعد چه اتفاقی می افتد؟

پس از یک دوره آشفته مذاکره درباره توافق نامه های حاکم بر روابط اتحادیه اروپا با انگلیس ، Brexit به واقعیت تبدیل شده است. جزئیات همکاری اتحادیه اروپا و انگلیس در بسته ای از توافق نامه های نظارتی ذکر شده است:

● در یک قرارداد تجارت و همکاری ؛

● در یک توافق نامه همکاری در زمینه استفاده ایمن و صلح آمیز از انرژی هسته ای ؛

● در یک توافق نامه در مورد روش های امنیتی برای تبادل و محافظت از اطلاعات طبقه بندی شده.

اولین این معاهدات بیشترین تأثیر را بر زندگی روزمره شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس دارد. عمدتاً به این دلیل که کلیه موضوعات مربوط به تنظیم مشاغل خاص ، عبور از مرزها یا جنبه های مربوط به بخشهای مختلف اقتصاد را در بر می گیرد.

Brexit برای شهروندان اتحادیه اروپا چه معنایی دارد؟

شایان توجه است که Brexit برای لهستانی ها به چه معناست. اول از همه ، شرایط برای به رسمیت شناختن متقابل مدارک تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال ، تاکنون مدارک تحصیلی بالاتر که در کشورشان گرفته شده است ، می تواند توسط افراد انگلیسی شناخته شود. پس از Brexit ، این تنها از طریق تأیید صلاحیت دیپلم امکان پذیر است. برای موفقیت آمیز بودن مراحل شناسایی ، ممکن است کمیسیون گاهی اوقات از شما بخواهد ترجمه اضافی اسناد را ارائه دهید.

به رسمیت شناختن متقابل مدارک حرفه ای نیز تغییر خواهد کرد. اسناد صادر شده توسط مقامات ملی شما ممکن است در انگلستان شناخته نشوند. باید به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در یکی از مشاغل به اصطلاح تنظیم شده کار کنید ممکن است به یک مدرک حرفه ای نیاز داشته باشید. می توانید لیستی از این مشاغل را در وب سایت کمیسیون اروپا بیابید. توافق نامه های نظارتی اتحادیه اروپا و انگلیس شناخت صلاحیت های حرفه ای را پوشش نمی دهد ، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر باید با ارگان انگلستان مسئول حرفه انتخابی خود تماس بگیرید.

خرید در یک شرکت انگلیسی و مسائل مالیات بر ارزش افزوده

اگر در خارج از کشور زندگی می کنید در هنگام خرید در انگلیس نیز تغییراتی ایجاد خواهید کرد. در این حالت ، این تغییر برای شما سودمند است ، به ویژه هنگامی که صحبت از خرید خدمات می شود. چرا؟ این به این واقعیت برمی گردد که انگلستان به عنوان یک کشور سوم ، همچنین از نظر مسائل مالیاتی ، از جمله مالیات بر ارزش افزوده ، رفتار می شود.

هنگام خرید خدمات از یک شرکت انگلیسی ، مالیات بر ارزش افزوده را در انگلیس پرداخت می کنید. صادرات خدمات به افراد به کشورهای ثالث در انگلیس مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست. این برای شما چه معنی دارد؟ هنگام سفارش ، به عنوان مثال خدمات ترجمه از یک شرکت مستقر در انگلستان ، 20٪ مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی کنید. البته این فقط درصورت خرید چنین خدماتی به عنوان شخص خصوصی اعمال می شود. می توانیم بگوییم شما 20٪ تخفیف ثابت دارید. علاوه بر این ، ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که lingy.pro در انگلستان مستقر است ...

آیا می توانید از انگلیس بازدید کنید؟

تغییر بسیار محسوس دیگر هنگام عبور از مرز انگلستان است. به طور کلی ، هنگامی که از اتحادیه اروپا به انگلیس و از انگلیس به اتحادیه اروپا سفر می کنید ، مشمول ترخیص استاندارد گمرک خواهید شد. بنابراین ، کارت شناسایی به تنهایی کافی نیست. شما همچنین به یک گذرنامه معتبر نیاز خواهید داشت.

صادرات به انگلیس پس از Brexit

کارآفرینانی که به انگلیس صادر می کنند نیز دستخوش تغییراتی می شوند. این امر در درجه اول به این دلیل است که از اول ژانویه 2021 ، کلیه کالاها باید از ترخیص استاندارد گمرکی عبور کنند تا در بازار انگلیس قرار گیرند. با این حال ، همانطور که توسط دولت انگلیس اعلام شد ، دو روش برای کالاهای وارداتی وجود دارد. رویکرد کاربردی عمدتا از طبقه بندی محصول ناشی می شود.

طبق قوانین موجود ، صادرات به انگلستان با توجه به موارد زیر انجام می شود:

● مواد شیمیایی ،

● مواد مخدر ،

● وسایل نقلیه ،

هواپیمایی.

مقررات ویژه قانونی برای گروه های زیر کالا اعمال خواهد شد:

devices دستگاه های پزشکی ،

const اجزای قابلیت همکاری راه آهن ،

● محصولات ساختمانی ،

explos مواد منفجره غیرنظامی ،

● محصولاتی که نیاز به برچسب های طراحی محیط زیست و انرژی دارند.

بنابراین ، قبل از تصمیم به صادرات محصولات به انگلستان ، مطمئن شوید که ابتدا محصولات آنها طبقه بندی شده اند. در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد شرایط جدید را برآورده کنید. و این به نوبه خود کلیه فرایندهای سازمانی شرکت شما را تعیین می کند.

بنابراین Brexit برای شما چه معنایی دارد؟

کل روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاملا آشفته بود. پس از چندین تغییر در رابطه با تاریخ واقعی Brexit ، سرانجام این اتفاق افتاد. به طور رسمی ، انگلستان از اول فوریه سال 2020 عضو اتحادیه اروپا نبوده است ، اما دوره انتقالی در 1 ژانویه 2021 به پایان رسیده است. از آن زمان ، روابط بین اتحادیه اروپا و انگلستان در یک بسته توافق نامه های نظارتی تعریف شده است. تعدادی از فعالیتهای روزمره از جمله واردات خدمات ، به رسمیت شناختن گواهینامه ، به رسمیت شناختن صلاحیت های حرفه ای یا صادرات کالا به انگلستان تغییر کرده است. منظور از Brexit چیست؟ خرید ارزانتر خدمات از شرکتهای مستقر در انگلیس. و این شامل خدمات ترجمه است.

ما به هر زبانی در دنیا خدمات ترجمه انگلیسی ارائه می دهیم


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب