Cloud Linux یا کلود لینوکس چیست ؟

  Cloud Linux یا کلود لینوکس چیست ؟ کلود لینوکس یکی از سیستم عامل های لینوکسی به حساب می آید. اگر بخواه

توسط HONARENEWS در 29 آذر 1400

 

Cloud Linux یا کلود لینوکس چیست ؟

کلود لینوکس یکی از سیستم عامل های لینوکسی به حساب می آید. اگر بخواهیم به صورت جزئی تر بگوییم می توانیم اینطور بیان کنیم که Cloud Linux مجموعه ای از تغییرات هستند که در ارتباط با کرنل توزیعی از لینوکس است. Cloud Linux این توانایی را دارد تا قابلیت های گوناگونی را در اختیار مدیر سیستم قرار دهد.

در توییتر و تامبلر آدرس ما را دنبال کنید.

مدیر سیستم نیز با بهره مندی از این قابلیت ها تمامی تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند مصرف منابع سرور را در بهترین و دقیق ترین حالت ممکن کنترل کند. همچنین این فضا قادر است تا کاربرانی که هدف آن ها ایجاد اختلال است را شناسایی کرده و آن ها را را باقی کاربران مجزا نگه دارد. در ادامه به صورت کامل تر به بررسی Cloud Linux خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

 

کلود لینوکس برای هاست های اشتراکی مفید است

امروزه سرویس های ابری مثل فضای ابری بسیار در بستر کلود، رونق بسیار زیادی داشته است و خرید آن می توانید یک گزینه مناسب برای ذخیره سازی داده های شما باشد.

حتما تا به حال چندین بار با این جمله مواجه شده اید که Cloud Linux برای هاست های اشتراکی مزیت هایی دارد ولی سوالی که به وجود می آید این بوده که چگونه می تواند مفید بودن خود را برای هاست های اشتراکی به نمایش بگذارد. در ابتدا اجازه دهید یک توضیح کلی درباره هاست اشتراکی دهیم. هاست اشتراکی یک محیط بوده که بر روی آن ها صدهای وبسایت مختلف در یک سرور میزبانی می شوند. تمامی این وبسایت ها از منابع سرور اشتراکی استفاده می کنند. در این شرایط مدیر سیستم کمترین دسترسی را برای کنترل کردن منابع مصرفی دارد.

اگر در هاست اشتراکی یک وبسایت به صورت ناعدلانه منابع را مصرف کند، در آن صورت تمامی سرورهای موجود کند می شوند و ممکن است به صورت کامل از دسترس خارج شوند. در نهایت می توانید تصور کنید که تمامی کاربران ضررهای بسیار زیادی را باید جبران کنند. در هاست هایی که مبتنی بر کلود لینوکس هستند، این مشکل وجود نخواهد داشت و هر وبسایت در استفاده از انواع منابع با محدودیت هایی مواجه خواهد شد.

قابلیت هایی که Cloud Linux دارد

Cloud Linux توانسته قابلیت های گوناگونی را به خود اختصاص دهد که هر کدام از آن ها بسیار پراهمیت هستند. از برترین قابلیت های موجود می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

·        برای هر کاربر میزان مشخصی از منابع تعریف می شود

Cloud Linux از تکنولوژی LVE استفاده می کند؛ این بدان معناست که هر وبسایت میزان مشخصی از منابع را در اختیار خواهد داشت. این منابع شامل CPU، Ram و... هستند. با کمک این تکنولوژی می توانید به این اطمینان دست پیدا کنید که هر کدام از منابع با هیچ وبسایت دیگری به اشتراک و تعامل گذاشته نخواهد شد.

·        محیط هاستینگ در مقایسه با شرایط دیگر، پایدارتر خواهد بود

افزایش ناگهانی ترافیک می تواند تاثیرات بسیار منفی را بر روی وبسایت بگذارد. استفاده از کلود لینوکس دیگر این مشکل را به همراه خواهد نداشت و می توانید از شرایط پایدارتری بهره مند شوید.

·        می توانید از کرنل امن و سخت شده بهره ببرید

کرنل امن و یا سخت شده این قابلیت را دارد تا از فعالیت کاربران و یوزرهای مخرب و همچنین حمله به سایر وبسایت های موجود، نهایت جلوگیری را داشته باشد.

·        می توان از ورژن های مختلف PHP بهره برد

یکی از قابلیت هایی که می توانید از Cloud Linux مشاهده کنید، PHP Selector است. قابلیت ذکر شده این اختیار را در دسترس شما می گذارد تا بتوانید هر ورژنی از PHP که مدنظرتان است را انتخاب کنید.

·        شاهد پایداری بسیار عالی از mysql خواهید بود

یکی از دردسرهای همیشگی که کاربران هاست اشتراکی با آن رو به رو می شوند، mysql است. در حالی که در Cloud Linux این مشکل به دلیل وجود MySQL Governor وجود نخواهد داشت و به مدیران کمک می کند تا سوءاستفاده کنندگان را به راحتی شناسایی کنند و اجازه حمله مخربی را به آن ها ندهد.

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به توضیح کلود لینوکس بپردازیم که نوعی سیستم عامل لینوکسی به حساب می آید. Cloud Linux برای هاست های اشتراکی بسیار مفید واقع شده و توانسته مزیت های گوناگونی را به خود اختصاص دهد. در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین این مزیت ها و قابلیت ها را برای شما نام ببریم. از این رو اگر بارهای اسم کلود لینوکسی را شنیده باشید، مطالعه این مطلب می توانست دید جامعی را به شما بدهد.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن