Google Docs چیست و هنوز چه چیزی در مورد آنها نمی دانید؟

[ad_1] Google Docs مجموعه ای از ابزارهای عالی است که کار روزمره را برای افراد بیشتر آسان می کند. طرفداران ای

توسط HONARENEWS در 18 دی 1399
[ad_1]

Google Docs مجموعه ای از ابزارهای عالی است که کار روزمره را برای افراد بیشتر آسان می کند. طرفداران این راه حل بیشتر و بیشتر می شوند و شرکت ها خوشحال هستند که از آن برای بهبود سازماندهی کار با اسناد مختلف استفاده می کنند. با این حال ، این ابزار چیزهای دیگری بیش از ایجاد و ویرایش فایل های متنی یا ایجاد ارائه های جالب ارائه می دهد. Google Docs چیست و چه چیز دیگری باید در مورد آنها بدانید؟

Google Docs چیست؟

همانطور که از نامش پیداست Google Docs ابزاری رایگان است که توسط Google ارائه شده است. آنها ایجاد صفحات گسترده ، ارائه ها ، پرونده های متنی و فرم هایی را که برای مثال برای ایجاد نظرسنجی استفاده می شوند ، امکان پذیر می سازند. با یک حساب Google ، می توانید تمام کارهای خود را در Google Drive ذخیره کنید ، جایی که به 15 گیگابایت فضای ذخیره رایگان دسترسی دارید. اگر این کافی نیست ، شما همیشه می توانید فضای اضافی بخرید.

Google Docs آفلاین و آنلاین

علاوه بر این ، می توانید از Google Docs به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کنید. کار در حالت اول بسیار ساده است و تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که به اینترنت دسترسی داشته باشید. وارد حساب Google خود شوید ، به Drive بروید ، روی یک فضای خالی کلیک راست کرده و فایلی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید. اکنون آماده شروع کار هستید.

Google Docs Offline و برنامه افزودنی ghbmnnjooekpmoecnnilnnbdlolhkhi

اسناد آفلاین Google نیز موجود است. با این حال ، اگر از مرورگر Chrome استفاده می کنید یا فقط آن را نصب کرده اید ، این امکان وجود دارد. تمام کاری که شما باید در این مورد انجام دهید این است که برنامه افزودنی آفلاین Google Docs را بارگیری و نصب کنید (در اینجا قابل دسترسی است: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-docs-offline/ghbmnnjooekpmoecnnilnnbdlolhkhi) و در جای خود وجود دارد فضای کافی برای کامپیوتر یا لپ تاپ برای ذخیره فایل های موقت. اکنون فقط باید Google Docs را پیکربندی کنید تا بتوانید آنها را به صورت آفلاین ویرایش کنید. برای این کار ، به drive.google.com/drive/settings بروید و "همگام سازی سندنگار Google ، صفحات گسترده ، اسلایدها و نقشه ها با این رایانه را بررسی کنید تا بتوانید به صورت آفلاین ویرایش کنید".

Google Docs برای رایانه

همچنین می توان با Google Docs در رایانه کار کرد. برای این کار ، کافیست نسخه پشتیبان تهیه را در هارد دیسک خود بارگیری کرده و تمام پرونده های خود را با حساب Google خود همگام سازی کنید. یعنی شما هم اکنون می توانید برنامه Google Drive را راه اندازی کنید و مانند آن در دسک تاپ خود میانبری به آن اضافه کنید. بدون اتصال به اینترنت ، همه تغییرات در دستگاه محلی شما ذخیره می شود و پس از اتصال به شبکه ، همه تغییرات به طور خودکار با Google Drive آنلاین همگام سازی می شوند. به همین راحتی

ویژگی های Google Docs چیست؟

اکنون که می دانید چگونه با Google Docs به صورت آفلاین و آنلاین کار کنید ، وقت آن است که ویژگی های پیشرفته تری را کشف کنید. انواع مختلفی از پرونده ها وجود دارد که می توانید با Google Docs ایجاد کنید ، اما بیایید به رایج ترین آنها بپردازیم ، یعنی. پرونده های متنی آنها در یک ویرایشگر قابل خواندن و شفاف ایجاد می شوند ، که دارای امکانات زیادی است. به هر حال ، رابط کاربری این ویرایشگر متن به طرز عجیبی به نسخه های قدیمی Word یا LibreOffice شباهت دارد.

هنگام بحث درباره Google Docs ، این واقعیت را نیز باید تغییر دهیم که جهت نوشتن متن تغییر کرده است ، توانایی نوشتن محتوا ، چرخش صفحات ، تنظیمات شماره گذاری صفحه یا حتی ابزار شمارش کلمات. برای دقت بیشتر ، همه این گزینه ها را در جعبه ابزار استاندارد سفارشی ، در برگه های قالب و ابزار پیدا خواهید کرد.

سندنگار Google و ورودی صوتی

ارزش دارد که کمتر به راه حل های استاندارد نگاه کنید. در بخش "ابزارها" ویژگی جالبی خواهید یافت. به نظر می رسد ورودی صدا در Google Docs در دسترس است. روش استفاده کاملاً ساده است: روی گزینه Voice Input کلیک کنید و با رایانه خود صحبت کنید. همه کلمات به طور خودکار در پرونده ای که ویرایش می کنید ذخیره می شوند. این به عنوان مثال برای افرادی که ترجیح می دهند به جای نوشتن صحبت کنند بسیار مفید است. معایب این راه حل این واقعیت است که شما هنوز هم باید سند را قالب بندی کنید تا خواندن متن آسان شود.

Google Docs Script Editor. چگونه کار می کند؟

اگر یک برنامه نویس هستید یا تا به حال با زبان برنامه نویسی کار کرده اید ، از ویرایشگر اسکریپت موجود در Google Docs قدردانی می کنید. این یک ابزار جالب است زیرا به شما امکان می دهد کد را به هر زبانی ویرایش کنید ، همچنین اقدام به رفع اشکال آن و موارد دیگر می کنید. با ویرایشگر اسکریپت ، همچنین می توانید کارهای خود را به عنوان یک برنامه وب ، API قابل اجرا منتشر کنید یا آن را به عنوان یک افزودنی در Google Docs استفاده کنید. Google Docs for Developers می تواند یک افزونه رایگان و مهم باشد.

افزودنیهای Google Docs for Business and Freelance

در حالی که Google Docs دارای ابزارهای اساسی بسیاری است ، اما اگر از افزونه های شخص ثالث استفاده کنید ، میزان استفاده از آنها می تواند بسیار بیشتر باشد. Diagrams.net که برای ایجاد نمودارها ، نمودارها ، طرح بندی ها یا انواع مختلف نمودارها استفاده می شود ، می تواند برای شرکت ها بسیار مفید باشد. این راه حل ایده آل برای انواع مختلف سازمانی است که می خواهند فرایندها ، ساختار سازمانی ، جریان اسناد یا مدیریت نقشه خود را در وب سایت خود مدیریت کنند ، به عنوان مثال برای یک برنامه نویس و طراح گرافیک. شرکت هایی که نیاز به چاپ برچسب یا برچسب دارند از افزودنی موسوم به Avery Label Merge قدردانی می کنند که کار با چنین چاپی را بسیار آسان می کند.

همچنین ، Google Docs برای تجارت تنها راه استفاده از آنها نیست. همچنین برخی مکمل های بسیار مفید برای انواع فریلنسرها وجود دارد. آنها واقعاً چه هستند؟ به عنوان مثال ، نویسندگان متن می توانند از دستیار GDoc SEO یا Grammar و Spell Checker استفاده کنند. مورد اول پشتیبانی ارزشمندی در ایجاد محتوا برای اهداف SEO خواهد بود ، در حالی که مورد دوم به کنترل ویرگول در نتیجه اصلاح خودکار متن کمک می کند. چنین افزودنی های پشتیبانی گرامری زیادی برای زبانهای مختلف وجود دارد ، بنابراین مترجمان همچنین می توانند از Google Docs استفاده کنند.

افزودنیهای Google Docs برای معلمان

جالب اینجاست که در Google Docs راه حل های بسیاری برای معلمان مانند JoeZoo Express پیدا خواهید کرد که می تواند برای سازماندهی آنلاین آزمون ها و امتحانات استفاده شود. همچنین می توان با کمک Orange Slice: Teacher Rubrik کتاب های درسی جالب ایجاد کرد ، که ایجاد جداول و مقایسه های بصری را بسیار آسان می کند. سرقت ادبی نیز بسیار جالب است ، بنابراین به عنوان یک معلم می توانید بررسی کنید که مقاله دانش آموز شما در واقع کار اصلی وی است یا از اینترنت کپی شده است. و این فقط در چند دقیقه انجام می شود.

چگونه می توانم از Google Docs به عنوان دانشمند استفاده کنم؟

تعداد زیاد افزونه های موجود به این معنی است که می توانید از Google Docs هنگام کار به عنوان محقق نیز استفاده کنید. در مورد علم ، شما احتمالاً مجبورید اغلب روی محاسبات پیچیده کار کنید و MathType در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. از طرف دیگر ، به لطف EasyBib Bibliography Creator ، می توانید به راحتی پاورقی هایی را برای استناداتی که در تحقیقات خود به آنها اشاره می کنید تولید کنید. البته می توانید از ماشین تحریر یا diagrams.net نیز برای ایجاد نمودارهای با کاربرد آسان استفاده کنید.

سندی را از Google Drive ترجمه کنید

ویژگی جالب دیگر ، ادغام کامل Google Docs با Google Translate است. بنابراین ، اگر می خواهید از ترجمه ماشینی استفاده کنید ، کافیست هر پرونده متنی را در Google Drive باز کرده و از برگه "Tools" گزینه "Translate document" را انتخاب کنید. پنجره ای ظاهر می شود که در آن فایل جدید را نام می برید و "ترجمه" را کلیک کنید. ترجمه سند در چند لحظه انجام می شود و اگر کیفیت آن شما را راضی نمی کند ، می توانید از یکی از افزودنی های ترجمه خارجی مانند ترجمه + استفاده کنید.

Google Docs چیست و چه چیزهایی را باید در مورد آنها بدانید؟

Google Docs یک راه حل رایگان است که Google در اختیار کاربران خود قرار می دهد. شما می توانید فایل های متنی را ایجاد و ویرایش کنید ، ارائه هایی ایجاد کنید ، با صفحات گسترده کار کنید و نظر سنجی ها و فرم ها را ایجاد کنید. آنها اغلب به عنوان ویرایشگر متن استفاده می شوند و گزینه های زیادی را ارائه می دهند. اگر از ابزار استاندارد راضی نیستید ، می توانید با بارگیری و نصب افزونه هایی برای Google Docs ، عملکرد خود را بهبود بخشید. این راه حل را برای شرکت ها ، فریلنسرها ، معلمان ، دانشگاه ها ، دانشجویان و بسیاری دیگر مناسب می کند.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن