جزییات توقف کامل تولید پژو 405 در تابستان سال 99

206 با این موتور شتابی در حدود 7.4 ثانیه برای 0 تا 100 میتواند داشته باشد که با همین شتاب میتوان خیلی از غوله

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

206 با این موتور شتابی در حدود 7.4 ثانیه برای 0 تا 100 میتواند داشته باشد که با همین شتاب میتوان خیلی از غولهای بازار ایران را شکست داد. تعیین قیمت روز خودروها امروزه یکی از سخت ترین قسمت های خرید و فروش خودرو در بازار بشمار می رود و اعداد و ارقام ثابتی برای تعیین ارزش خودروها منتشر نمی شود، این بی ثباتی در قیمت گذاری خودروهای به عوامل مختلفی چون محدود شدن واردات خودرو، بی ثباتی در نرخ ارز که یکی از اصلی ترین عوامل این بخش محسوب می شود و از سوی دیگر محدود شدن تولیدات کمپانی های داخلی باعث بالا رفتن و متغیر شدن قیمت خودرو در فصل های مختلف سال شده اند. در نهایت 288 GTO زاده شد که متاسفانه هرگز به مسابقات رالی نرسید و با تغییر جهت پروژه، به صورت یک مدل تولید محدود راهی خیابان شد. در سال 1374 سواری پژو 405 در دو مدل دندهای و اتوماتیک با حجم موتور 2 لیتر، سواری پژو 205 مدل GR با حجم موتور 1360 سیسی به صورت محدود تولید شد.

دستگیره ها و زه ها همگی با سلیقه مالک برای زیبایی هر چه تمامتر به رنگ بدنه خودرو در آمده منبع اند. در ایران نیز شرکت سازنده پس از توقف چند ساله در تولید مجددا با تولید این خودرو تحت نام سپند و در سه کلاس سپند 1 ، سپند 2 و سپند جوانان برای چند سالی اقدام به تولید کرد ، پس از آن نیز با عرضه سپند پی کی توسط یکی از زیر مجموعه های این خودرو ساز تولید آن ادامه داده شد . امروزه یکی از دشوار ترین کارهایی که در خرید و فروش خودرو انجام می شود تعیین سلامت خودرو چه از لحاظ فنی، بدنه و سیستم ها و امکانات کاربردی خودرو است. پی کی نیز در عمر کوتاه تولید خود به لطف تغیرات مداومی که در آن داده می شد از تنوع بسیاری برخوردار است ، همانند 1100 سی سی ، 1300 سی سی کاربراتوری ، 1300 سی سی کاربراتوری سی ال سی ، 1300 سی سی انژکتوری و در گام آخر نیز اتاق آن پس از نزدیک 3 دهه تولید در ایران دچار تغییر شد که البته این کار به زیبایی انجام پذیرفت . سپند که در کیفیت به سطحی بسیار پایین ، چه از لحاظ بدنه و چه تولید و بخش فنی آن سقوط کرده بود به نسبت از فروش خوبی برخوردار بود .

این ها تنها بخشی از تاریخچه رنو 5 بود که به حضورتان معرفی شد ، این خودرو که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد با وجود عدم راهیابی نسل دوم و بهینه سازی شده این خودرو به کشور هنوز هم دارای طرفداران بسیاری می باشد . در دنیای حرفهای تیونینگ رسم است که اگر خودروی از نظر فنی و قوای محرکه ارتقاء پیدا کند، به همان میزان نیز باید ترمزهایش بهینه سازی شود زیرا کنترل یک خودی قدرتمند با ترمزهای ضعیف کاری نشدنی است.بههمین دلیل تیونر بوستر و تعدادی از متعلقات سیستم ترمز را با نمونههای مورد استفاده در مدلهای RC جایگزین کرده است که میتواند به خوبی خودرو را متوقف کند. بهینه سازی بدنه در نسل دوم ، حدفاصل سالهای 1985 تا 1996 ، مدلی که به دلیل سیاست های غلط خودرو سازان داخلی که تمایل به ساخت یک مدل خودرو برای تمامی اعصار دارند و نیازی به بهینه سازی آن نمی بینند هرگز به داخل کشور راه نیافت ، مدلی که حتی در کشور ترکیه نیز به وفور یافت می شود . از دیگر قطعات کرومي داخل خودرو میتوان روکش پدال ها را نام برد. از قابلیت های این برف پاککن ها میتوان به بزرگتر و کشیده تر بودن تیغه ها اشاره کرد که سطح زیادی از شیشه را در برمی گیرند و به طور کلی، دید راننده را باز می کنند.

قیمت این دو خودرو در سال های گذشته زیر 100 میلیون تومان از سوی کمپانی ارائه شده بود اما امروزه با رشد حداقل 3 برابری این محصولات در قیمت های بالای 150 میلیون تومان معامله می شوند که کارشناسان اعتقاد بر حباب بودن این قیمت ها دارند. قیمت این خودرو در حال حاضر حدود 20 هزار تا 30 هزار پوند است. قطعه دیگر در بخش ایمنی، دزدگیر فابریک این خودرو است که از برند TEXTON انتخاب شده و برای تهیه و نصب آن باید حدود 750 هزار تومان هزینه کنید. این خودرو با اتکا به این اعداد و ارقام میتواند ظرف 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که از این حیث باید گفت حتی از خودروهای چند ده میلیونی بازار هم سریعتر است. با اظهارات امروز مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر توقف کامل تولید پژو 405 در تابستان سال 99 گویا موضوع توقف تولید یکی از قدیمی ترین محصولات تولیدی این شرکت کاملا جدی شده و باید با این خودرو که تولیدش در مواقعی با حاشیه هایی مانند آتش سوزی نیز همراه بود خداحافظی کرد. صاحب خوش سلیقه این ماشین از ابتدا یکی از پیشگامان نصب لوازم آپشن بر روی 206 بوده و از انواع آپشن های بسیار خاص مثل ESP ، ایربگ های جانبی و اخیرا موتور RC مشاهده وب سایت میتوان نام برد!

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اینجا کلیک کنید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402