صفحه اصلی میلیون دلاری

افرازهای مبادله انعطافپذیر نیستند نمیتوان آنها با افراز و به راحتی را افزایش داد که باعث ایجاد پیچیدگی میشود.

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

افرازهای مبادله انعطافپذیر نیستند نمیتوان آنها با افراز و به راحتی را افزایش داد که باعث ایجاد پیچیدگی میشود. استفاده از افراز مبادله را پیشنهاد میکند. گفته میشود. بعضی اوقات سیستمها یک دیسک سخت را فقط به مبادله کردن اختصاص میدهند و دادهها را در دیسکی دیگر ذخیره میکنند که این دیسک، فقط یک افراز مبادله دارد. بعضی اوقات آدرسهای داخلی برای ورودی/خروجی استفاده میشود و نمیتوان تمام آن را به حافظه اصلی اختصاص داد. بعضی اوقات بیشینه مقدار حافظه اصلی را نمیتوان نصب کرد به دلیل هزینه بالا یا اینکه مفید نخواهد بود. اگر سیستم عامل و پردازنده از حافظه مجازی چندگانه پشتیبانی کنند میتوان حافظه اضافه را برای اجرای پردازههای بیشتر استفاده کرد. در اکثر سیستمها حافظه مجازی بیشتر از حافظه اصلیست. مکانیسم به کار رفته در دکمههای لپتاپ شبیه سوییچهای قیچی است و بر خلاف صفحهکلیدهای کامل، چندان شباهتی به سوییچ پلاستیکی ندارند. یکی از صفحهکلیدهای با تعداد کم دکمه، صفحهشماره است.

همچنین صفحهکلیدهای بیسیم نیز دارای یک دانگل هستند که براساس یواسبی (نوع A) است. صفحهبندی این اجازه را به یک پردازه میدهد که بتواند فضای موجود برای آدرس مجازی و منطقی را به شکلی آدرس دهی و استفاده کند که وابسته به محدودیت آدرس فیزیکی که همان حافظه اصلیست نباشد. طراحی اختصاصی صفحه کلیدها به کاربران آنها اجازه میدهد تا با آزادی عمل و راحتی بیشتر در حوزهٔ کاری خود به فعالیت بپردازند. انواع کیبورد ارگونومیک امکان نشستن افراد را در موقعیتهای مختلف فراهم میکند و به دلیل نوع طراحی انعطافپذیری بیشتری را به کاربران خود میدهد. یک صفحه وب همچنین میتواند شامل المانهای دینامیکی برای تطبیق با کاربران باشد. صفحه کلید رایانههای شخصی مثل ۱۰۱ کلید صفحه کلیدهای سنتی آمریکایی یا ۱۰۴ کلید صفحه کلید ویندوز شامل حروف الفبایی، نمادهای نشانه گذاری، اعداد و دکمههای عملیات گوناگون اینتکس جنت آباد هستند. در مرز غربی صفحهٔ عربستان، منطقهٔ گسل تبدیلی شامل گسلهای آناتولی شرقی و دریای مرده واقع است که صفحات مجاور در این نقطه در حال سایش یکدیگرند. یک سیستم صفحهبندی مشخص میکند که کدام صفحات به دیسک مبادله شوند. از ویژگیهای معمول صفحهکلیدها داشتن دکمههایی است که روی آن پوسته صفحه کلید باشد، بدینترتیب نویسهها یا کاراکترها حکاکی یا چاپ شدهاند و هر کدام از این دکمهها مربوط به یک نماد نوشتاری است.

این دستگاه شبیه به ماشین تحریر است که با استفاده از یک آرایش از دکمهها به حالت اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل میکنند. انسان ابتدا با استفاده از ماشین تحریر توانست تایپوگرافی کند. با وجود این که در سیستم مذکور آدرس دهی محدود به ۴ گیگ هست سیستم عامل میتواند با استفاده از سیستم صفحهبندی و فایل مبادله بیش از ۴ گیگ را آدرس بدهد که این اندازه این فایلها بنا به نیاز تغییر میکند. اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده سازد (TLB miss)، باید بهطور دستی جدول صفحه را جستجو کرد تا عمل تبدیل آدرس صورت پذیرد. تصویرسازی صفحه کلیدها میتواند صفحه کلید تمام صفحه را از روی نمونه کوچکتر شبیهسازی کند. صفحه کلید رایانه هر کلید فیزیکی را از هر کلید دیگر متمایز و تمام فشار کلیدی به نرمافزار کنترل گزارش میکند. در استفاده معمولی، صفحه کلید به عنوان یک رابط ورودی متن برای تایپ متن و شماره درون یک واژه پرداز، ویرایشگر متن یا برنامههای دیگر استفاده میشود. نرمافزارهای صفحه کلید یا صفحه کلید در نمایشگر اغلب گونهای از برنامههای رایانهای هستند که تصویری از صفحهکلید را بر روی صفحه نمایش میدهند. This  da᠎ta w᠎as generat ed by G​SA ​Conten t Genera to r  DEMO.

صفحهٔ اصلی وبگاه از یک میلیون پیکسل که در شبکهای ۱۰۰۰ × ۱۰۰۰ چیدمان یافتهاند تشکیل شدهاست و پیوندهای تصویری موجود در آن به ازای یک دلار برای هر پیکسل در قالبهای ۱۰ × ۱۰ به فروش رفتند. خریداران قالبهای پیکسلی، تصویری کوچک بر روی پیکسلها قرار میدادند که به یک نشانی اینترنتی پیوند میخورد و هنگامی که مکاننمای ماوس بر روی تصویر قرار میگرفت نوشتهای تبلیغاتی نیز ظاهر میشد. و در نتیجه قیمت پیکسلها برای بسیاری از خریداران احتمالی بیش از حد گران بود. ۱٬۰۰۰ پیکسل آخر در ۱ ژانویهٔ ۲۰۰۶ در ایبی به حراج گذاشته شد و در ۱۱ ژانویه با بالاترین پیشنهاد به قیمت ۳۸٬۱۰۰ دلار به فروش رسید و سود ناخالص ۱٬۰۳۷٬۱۰۰ دلاری را نصیب الکس تیو کرد. ایدهٔ ایجاد صفحهٔ اصلی میلیون دلاری در اوت ۲۰۰۵ به ذهن الکس تیو، دانشجویی از کریکلید در ویلتشر انگلستان، وقتی که ۲۱ سال داشت خطور کرد. دان اولدنبرگ از واشینگتن پست از معدود افرادی بود که به تحسین وبگاه نپرداخت و آن را «یک بازاریابی پرمنفعت ولی بدقواره، بیکیفیت، و دور از ذهن، یک سنگلاخ آکنده از تبلیغ، اسپم، بنر، و پاپآپ» خواند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن