انواع سقف‌های شیروانی فلزی و سقف شیبدار + مزایا و معایب آن آهن‌آنلاین

اگر کار مورد قرارداد بابت هر متر مربع تومان ذکر شده باشد عدد در 68 ضرب خواهد شد و هزینه تمام شده کار بدست خواه

توسط HONARENEWS در 29 مرداد 1401
اگر کار مورد قرارداد بابت هر متر مربع تومان ذکر شده باشد عدد در 68 ضرب خواهد شد و هزینه تمام شده کار بدست خواهد آمد. شیب سقف به گونه ‌ای‌ است که برف به راحتی از روی آن سُر می‌خورد و از آب اثری به‌ جا نمی‌گذارد . بام‌های شیب دار چند بر در مقایسه با سقف‌ های شیروانی مقاوم‌ تر هستند . این نوع از سقف ها برای افرادی که قصد دارند در آینده بخش های جدیدی را به ساختمان خود اضافه کنند ، انتخاب شایسته و بسیار زیبایی است . فضای بیشتری در اختیار سکنه منزل قرار می دهد تا از آن به عنوان اتاق زیر شیروانی یا بالاخانه ها استفاده کنند . استفاده از این نوع سقف باعث می شود که یک فضای جدیدی برای بام خانه به وجود بیاید و می توان از فضا استفاده های مختلفی کرد. امروزه چه در ایران و چه در کشور های دیگر به علت مدرن بودن و شیک بودن از سقف های شیب دار استفاده می شود که البته این سقف ها یکی از کاربردی ترین سقف ها در جهان نیز به شمار می آید. به طور معمول، سقفی که شیبی در حدود 15 الی 70 درجه داشته باشد را https://civiljungle.com/pitched-roof/ می گویند. ورق های سقف شیروانی بطور معمول کرکره ای سینوسی و ذوزنقه ای هستند ولی برای ویلاها و الاچیق ها و ... همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت فولاد کبیر می‌توانید با مشتریان ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری در خصوص سقف شیروانی و قیمت روز این دسته از سقف‌های شیبدار به دست بیاورید. یکی از مهمترین پارامترها در تعیین قیمت جدیدترین سقف شیروانی، نوع ورق شیروانی است. همانطور که در قسمت‌های قبلی هم ذکر شد، ورق‌های شیروانی دارای انواع مختلفی هستند.

سقف شیروانی با تایل های سفالی

در منطق سردسیر و مرطوب که بارش باران و برف بسیار زیاد می‌باشد، استفاده از این گونه سقف شیبدار کمک می‌کند تا آب باران و برف به راحتی‌ بتواند از لوله هایی که به آنها ناودان گفته میشود، سرازیر شده و به پایین بریزند. در چنین حالتی نیازی به برف روبی نمی‌باشد و همچنین استحکام مصالح ساختمانی بیشتر خواهد بود. در این ویلا، وجوه داخلی سقف شیبدار با متریال چوب، هماهنگ با نمای کلی ویلا، شکل گرفته است. ایستایی پیش آمدگی آن با چند ستون باریک تامین شده و شیب آن در جهت بهترین وجه دریافت نور خورشید اجرا شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت که سقف شیب‌دار چندبر مناسب مناطقی است که در معرض بادهای شدید و بارش سنگین برف قرار دارند. از معایب این‌گونه سقف‌ها می‌توان به پیچیدگی طراحی آنها، مصرف بیشتر متریال در هنگام ساخت، احتمال نشت در صورت اجرای غیراستاندارد سقف و زمان اجرای بیشتر آن اشاره نمود.
  • این سقف ها، برای مناطقی مناسب است که وزش باد در آنجا زیاد نیست.
  • با این حال، ترک‌خوردگی می‌تواند مسئله‌ای جدی برای این نوع سقف‌ها باشد، بنابراین باید هنگام اجرای این سقف مراقبت‌های لازم را در نظر گرفت.
  • ساخت سقف های شیبدار قدمتی دیرینه دارد و خیلی ها بر این باورند که ابتدا سقف شیبدار به عنوان سقف به رسمیت شناخته شده است و سقف های مسطح فقط حکم سرپناه را داشته اند.
  • خط فاصل و مرز میان دو سقف را اصطلاحاً دره می‌نامند و احتمال جمع شدن آب در حد فاصل میان سقف‌ها زیاد است لذا می‌بایست در این قسمت‌ها از مواد و مصالح ضد‌آب بهره گرفت.
  • درست است که این محصول طرح‌های زیادی ندارد؛ اما رنگ بندی آن گسترده است.
  • خوشبختانه استفاده از پوشش‌ها محدود به یک بخش و منطقه نیست و کاربرد فراگیری دارند.
مجری سقف شیبدار با توجه به منطقه ی اجرایی میتواند محصولات متنوعی را ارائه دهد. شرکت آسابام مجری تمامی پوشش‌های استاندارد سقف های شیروانی در کشور میباشد. هزینه اجرای سقف شیب دار با توجه به پوشش انتخابی شما کمتر است. همچنین استفاده از این سقف‌ها مخصوصا در متراژ بالا مثل سوله‌ها، سالن‌های ورزشی و … مقرون به صرفه است. استفاده از سقف شیبدار هم به مقاومت سقف ویلا می افزاید و هم باعث می شود که ویلا زیبایی خاصی داشته باشد. اخیرا نیز به جهت ماندگار بودن سقف شیبدار و داشتن عمر بالای ویلا، از متریال های کلاسیک و جدیدتری استفاده میشود تا سقف شیبدار جلوه عالی تری داشته باشد.

نصب آردواز - اجرای آردواز - سقف شیبدار آردواز

سقف شیب‌دار تک بر همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک ضلع دارد. در گذشته این نوع سقف‌ها را بیشتر در سقف بالکن ساختمان و پارکینگ و کلبه استفاده می‌کردند، اما امروزه از آن برای سقف مدرن‌ترین ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود. سقف‌های شیب‌دار مزایای بسیاری دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد و انواع گوناگون آن را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. این‌گونه سقف‌ها عموماً از نظر بصری خوشایندتر هستند و دوام بیشتری هم دارند، زیرا آب بلافاصله از روی آنها به پایین می‌ریزد و از ایجاد یخ‌زدگی نیز جلوگیری می‌شود.

سقف شیروانی باورق آبی

طراحی کناف سقف شیب دار در سالن های عمومی بخاطر فضای بزرگ تر می توانند از طرح های پیچیده و شلوغ هم استفاده کنند اما همانطور که در بالا اشاره شد، این کار در فضای داخلی منازل مسکونی سقف کاذب ساده و مدرن بهترین انتخاب است. سقف شیب دار سفالی جزو قدیمی ترین سقف ها هستند به گونه ای که بسیاری از خانه ها و آثار تاریخی قدیمی دارای این نوع سقف می باشند. همین مورد می تواند تاییدی بر طول عمر بالا و کیفیت این نوع مصالح باشد. سقف شیروانی سفالی از مقاومت بالایی در مقابل عوامل جوی برخوردار است و دچار پوسیدگی نمی شوند. البته تنها موردی که در راستا مطرح می شود بالا بردن بار اضافی ساختمان است زیرا این مصالح وزن زیادی دارند.

مراحل اجرای سقف شیبدار ویلا

چرا که زمانی که شما اسباب اثاثیه خود را در ویلا قرار می دهید . بدون آنکه به این مسئله فکر کنند که در آینده مالک بخت برگشته این ویلا با هزار و یک مشکل و مسئله باید دست و پنجه نرم کند . و اذعان داشت یک شب که بارندگی شدیدی شده بود از گره یکی از لمبه ها آب از سقف به وسط تخت خواب یکی از اتاقها جاری شده بود.

نصب و اجرای سقف شیروانی

ترکیب بندی ها و فرمهای متنوعی در اجرای سقف شیبدار ویلا امکان پذیر است که هرکدام جنبه های کارکردی و جذابیت های بصری منحصر به فردی دارند. سقف شیبدار، وجه داخلی و خارجی ویلا را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. گرچه ویلا با سقف شیبدار جذاب است، اما در صورتی که شیب سقف نامتناسب طراحی و اجرا شود، باعث می شود نمای ویلا ناهمگون به نظر آید. اگر قصد ساخت خانه یا ویلایی مدرن دارید و یا در حال ساخت آن هستید و می‌خواهید https://skylux.eu/en/climacrown-patio-roof طرح سقف بام ساختمانتان را از میان طرح‌های لاکچری و زیبای امروزی انتخاب کنید، متخصصان بنیان سقف آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. ما در راستای طراحی، اجرا و انتخاب بهترین سقف شیروانی با بهترین قیمت از ایده ابتدایی طراحی تا آخرین مراحل اجرا در کنار شما هستیم. نکته‌ای که در مورد این نوع سقف شیب‌دار وجود دارد آن است که دو پانلی که شیب ملایم‌تری دارند، در برابر بارش برف‌وباران آسیب‌پذیرتر هستند.

کاربرد سقف شیبدار

ترکیبات به رفته در این پوشش به هیچ وجه دچار کپک زدگی و قارچ نمی‌شوند. یکی دیگر از انواع پوشش‌ها که برای ساخت سقف‌های شیبدار در سقف سوله یا سقف ویلا کاربرد زیادی دارد، ورق شینگل است. شینگل به عنوان یکی از مصالح ارزان‌قیمت از مقاومت بسیار بالایی در مقابل باد و باران و سرما و صدا دارد و با رنگ‌بندی‌های متنوعی به فروش می‌رسد. در کشور آمریکا اکثر سقف‌های شیبدار را با استفاده از این پوشش می‌سازند. اتصال سقف شیبدار به دیوارهای پیرامونی این ویلا به گونه ای است که هم حسی از گشایش و هم خلوت و حریم خصوصی را به وجود می آورد. تیرهای عرضی این سقف از فضای داخلی تا فضای بیرونی و تراس ها امتداد یافته اند. برای اجتناب از ظاهر یک کابین پناهگاهی کلاسیک، دو سقف شیبدار روی دو بخش اصلی این ویلا کوهستانی اجرا شده که جهت شیب آنها مقابل یکدیگر است.

مزایای سقف شیبدار چهار‌بر :

سقف ترکیبی به معنای واقعی کلمه ترکیبی از انواع سقف ها است. این نوع سقف اغلب با دو یا چند طرح طراحی می‌شوند که سایت خبری می‌توانند دارای طیف وسیعی از سبک‌ها باشند. این نوع سقف یک گزینه عالی برای ظاهری منحصر به فرد و جالب است. ورق گالوانیزه یک لایه فولادی با روکش روی است و مقاومت بسیار بالایی در برابر اکسید شدن دارد. سقف گالوانیزه نسبت به میزان مقاومت و استحکامی که دارد، سبک است و برای سازه‌هایی با مقاومت کم نیز مناسب هستند. ورق‌های گالوانیزه در ابعاد مناسب بنیان سقف تهران برش داده می‌شوند و به وسیله پیچ‌های مخصوص روی سقف نصب می‌شوند. عمر ورق‌های گالوانیزه بسیار طولانی است و استفاده از آن‌ها موجب کاهش هزینه‌های اجرایی می‌شود. سقف ساختمان به دو دسته کلی تقسیم می‌شود، سقف‌های مسطح و سقف‌های شیبدار. به عبارت ساده‌تر، سقف شیروانی فرانسوی متشکل از 4 شیب بر روی سقف است. بام شیب‌دار چهار‌بر در کشورهای اروپایی نیز محبوبیت بسیاری دارد. یافتن سیستم مناسب شامل بررسی بسیاری از متغیرها از جمله هزینه، وزن، میزان شیب سقف، طول عمر، نیازهای نگهداری و از همه مهم‌تر زیبایی‌شناسی است. در سال‌های اخیر عوامل محیطی مانند قابلیت بازیافت، پایداری مواد اولیه و دمای سقف نیز موردتوجه قرار گرفته‌اند. بعد از مشخص شدن طرح اولیه اجرای سقف شیبدار باید در اولین قدم نوع سازه مشخص شود. خوشبختانه اغلب انواع پوشش سقف شیبدار را می توان بر روی انواع سازه و زیر سازی کار کرد. نصب سقف شیبدار به نقل از منازل و ساختمان ها با بهترین هزینه دریافتی . انواع سقف شیبدار را با استفاده از اکیپ مجرب نصب و تعمیر می کنیم . سقف شیبدار آردواز با مقاومت فراوان در برابر تغییرات آب و هوایی .
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
https://beauty-laser.ir
تاریخ ثبت : 20 مهر 1401

https://beauty-laser.ir


avatar
بیوتی لیزر
تاریخ ثبت : 20 مهر 1401

خرید دستگاه لیزر موهای زائد