تیرآهن لانه زنبوری یا تیرآهن CPE چیست؟ ویژگی‌ها، مزایا و معایب آرتان پرس

فلز بر روی نسبت به آهن خاصیت آندی دارااست و به این مفهوم میباشد که زودتر از آن مصرف می شود و همین وضعیت حفاظتی

توسط HONARENEWS در 28 آبان 1401
فلز بر روی نسبت به آهن خاصیت آندی دارااست و به این مفهوم میباشد که زودتر از آن مصرف می شود و همین وضعیت حفاظتی را تا زمانی که تماماً مصرف نشود و از در میان نرود مراقبت می کند. تیرآهن از دو برگه بالا و ذیل به نام بال یا این که (فلنج) طراحی می شوند، توسط یک جز عمودی به نام جان یا (وب ) متصل می شود. تیرآهن 16 در همین طرز مهم به کارگیری از شعله های توانمند بدست آمده از ترکیب استیلن و اکسیژن به همپا لوله برنول تیرآهن را برش می دهند. در این نحوه از دستگاهی که به برش منحصربه‌فرد مجهز هست و انقطاع کن سرد اسم دارااست استفاده می شود. این دستگاه، تیر آهن ها را به شکل سرد و در امتداد خط انقطاع می نماید.
  • این تیر آهن ظاهری مشابه به l داشته و طبق با استانداردهای روسیه و چین ساخت می شود.
  • تیرآهن‌های دست‌دوم عموماً و در اکثر مواقع مبتلا زنگ‌زدگی هستند و باتوجه‌ به این که به‌طور کلی این فلز در ساختمان‌سازی استعمال می‌گردد.
  • فایکو در کنار ذوب آهن تنها تولیدکنندگان تیرآهن بال پهن در جمهوری اسلامی ایران هستند.
_ کلیدی وزن سبک که این ویژگی منجر هزینه اندک و اقتصادی فرآورده می شود. _ مقاومت قلیل در برابر ارتقا بیش‌ازحد محفظه (بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد). تیرآهن اهمیت ۴ گونه گوناگون هست که در ادامه به تفسیر دقیق هر کدام از آن ها می پردازیم. درنهایت کلیدی یک تحلیل چشمی، و بعضا نقاط که زنگ‌زدگی بر روی آن مانده را لکه‌گیری کنید. در نقطه نهایی سطح تیرآهن‌ را اصلی فشار هوا (پمپ باد) و در شکل عدم دسترسی به آن اساسی فشار آب از غبار زنگ آهن تمیز و خشک کنید. این طریق نوعی سند بلاست هست که در آن از فشارقوی آب به جهت زنگ‌زدایی تیرآهن استعمال می‌شود.

منظور از تیر آهن چیست؟

به طور کلی تیرآهن سایز 14 از پاراگراف تیرآهن‌های سبکی میباشد که با آلیاژهایی نظیر ST37، ST52 و ST44 تولید می‌شود. تنوع در آلیاژ آیتم استعمال در ساخت این محصول، منجر تعدد در تعداد کاربردهای آن شده است. تیرآهن از با ترین پروفیل های ساختمانی است؛ به کلمه دیگر ایجاد سازه بدون این مقاطع فولادی غیر ممکن است، چرا که حتما نمی قدرت ساختمانی بدون اسکلت بندی فلزی را خیال کرد! همین پروفیل ها اساسی گونه های متفاوتی میباشند و در دو استاندارد تولید می شوند. کشورهایی نظیر چین و روسیه از تولید کنندگان مهم همین مصالح میباشند که گونه های آنان را در سایزها و وزن های متعدد ساخت میکنند. تیرآهن هاش اساسی اعتنا به سنگین یا این که سبک بودن مدل بندی می شود که همین تفاوت وزن حاصل از ضخامت آنها می باشد مدل سنگین همین تیرآهن با ضخامت بیشتر در نصیب بال می باشد و نسبت به دیگر تیرآهن ها پرفروش خیس می باشد. دسته‌بندی نشده تیرآهن‌های گونه H معمولا با ضخامت بیشتری نسبت به تیرآهن‌های مدل I می‌باشند، به همین برهان از آن‌ها به جهت ایجاد پل‌ها و انواع سازه‌های عظیم استفاده می‌شود. تیرآهن‌های گونه به نقل از وب سایت مجله ای W از انواع دیگر تیرآهن‌ها می‌باشند که در سازه‌های ساختمانی قابل به کار گیری هستند. معمولا از این نوع تیرآهن‌ها برای پشتیبانی عمودی یا افقی در ساختمان استعمال می‌گردد.

پروفیل آبرو

بخش بزرگی از آشنایی تولید تیرآهن به آشنایی سوله های تیرآهن برمیگردد. یکی از معایب تیرآهن آشیانه زنبوری این هست که به برهان حفره های زنبوری رخ در ارتفاع خود، از مقاومت برشی مقداری برخوردار است. طریق هایی برای تقویت این مدل تیرها وجود دارد که در ادامه به باز‌نگری آن ها می پردازیم. ولی تیرآهن های هاش به وسیله شرکت بیت الحم ساخته شد و همین شرکت را در آن دوران بر سر زبان ها آورد.

دلایل به کارگیری از تیرآهن در ساخت و ساز

به همین معنا که ضخامت بال در نقطه‌ی اتصال به تیر در بیشتر حد خود میباشد و هرچه به انتهای بال نزدیکتر می‌شویم بال باریکتر خواهد شد. تیر آهن نوعی پروفیل آلومینیوم می باشد که در تولید ساختمان ها بکار میرود. تیر آهن ها انواع و بعدها متمایز دارد و یکی از از بخش های مهم های ایجاد ساز و استحکام ساختمان می باشند . برای اطلاع از ارزش های روز تیر آهن، می توانید به روشهای تلفنی یا این که انلاین از شیوه این سامانه مبادرت کنید.

قیمت تیرآهن اصفهان :

از حفره های ساخت شده در تیرآهن می اقتدار جهت عبور الکتریسیته و لوله های تأسیساتی به کار گیری کرد. وقتی که سخن از علم ها مهندسی می‌شود، همگی چیز اساسی عدد ها و ارقام ظریف بررسی می‌گردد. چرا که کلیدی به کارگیری از یک جدل استاندارد می‌تواند به طور ظریف تحمل بار تیرآهن‌ها را چک کرد. لانه زنبور مشابه می باشد .به این سبب ساز به این مدل تیرها آشیانه زنبوری می گویند .

اولین تیرآهن هاش(H) تولید شده

موضوعی که در همین ایام بازار آهن اصلی آن مواجه است، ارتقا قیمت آهن آلات در بعضی از مبادی می باشد. طبق بررسی های شکل گرفته عدم تأمین مواد نخستین از سوی تولیدکنندگان ورق های فولادی بازار را تا حدودی ذیل تأثیر قرار داد و موجبات گرانی پروفیل را نیز آماده آورد. از سوی دیگر در بورس هفته روان معاملات ورق بطور کل و از تمامی حیاتی تر از سوی مجتمع فولاد مبارکه کنسل شوید که همین فرمان ارتقا چشمگیر قیمت ورق و همینطور ارتقا بها قوطی پروفیل را در بر داشت.

مزایا استعمال از تیرآهن هاش

_ حد تحمل لنگر خمشی بالا بوده، به همین برهان در ستون ها، کف، دیواره ها، تیغه های داخلی، اتصالات بادبند و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا دو سر و وسط تیرآهن‌ها (حدود 30 تا 40 شاخه) را بر روی خرک یا سه‌پایه قرار دیتا و اهمیت یاری سیم مفتول نجاری آنان را ثابت و محکم کنید. آنگاه اقدام به پاک‌سازی به طور همزمان سطح بالایی و در دسترس آنها نمایید.

نکات اضطراری در تیرآهن لانه زنبوری

این تیرها در در مقابل برش ضعیف میباشند و در محل اعمال بارهای متمرکز مانند دو انتهای تیر می بایست جان را اساسی ورق تقویتی مالامال نمود. لیکن اهمیت اعتنا به ساخت نیروی برشی در کل ارتفاع تیر ها در سیستم قاب خمشی کاربرد تیر آشیانه زنبوری برای ساختمان های فلزی در بخشها زمین‌لرزه خیز در راستای بدون بادبند مطلوب نیست. خیلی از تیرها در سیستم فریم صلب از مقاطع زوج با ورق های تقویتی بال ها در دو پایان تشکیل می شود.

فرآیند نورد تیرآهن و هاش به چه صورت رخ می‌گیرد؟

اگر از شما پرسیده شود که محکم‌ترین و مقاوم‌ترین مقاطع فولادی کدام هست مطمئنا نام «تیرآهن» را به ذهن شما خطور خواهد کرد. تیرآهنی که علاوه بر تداوم و استحکام بالایی که از آن برخوردار است، موجب سرپا و سرحال نگه داشتن پل‎‌‌های بتنی و فولادی، پل‌های راه‌آهن، گذرگاه‌ها و بزرگراه‌ها می‌شود. در ساختمان سازی وظیفه انتقال توشه و فشار به ستون، بر عهده تیرآهن می‌باشد. به جهت نمونه تیرهای افقی که به تیر فرعی دارای اسمو رسم میباشند به تیرهای مهم متصل می شوند و وظیفه انتقال بار به ستون‌ها را بر عهده دارند. •    استفاده از ورق فولادی برای دوبل کردن تیرآهن I، باعث به ارتقاء مقاومت ستون در برابر نیروهای کششی می‌شود. همانطور که در مطالب بالا اشاره شد نرمه آهن اسفنجی به میزان محدودی در فرایند تولید آهن اسفنجی ایجاد می شود که اکثر وقت ها آن ها را فشرده می کنند، در واقع اصلی استفاده از چسب سیلیکات و آهک نرمه آهن اسفنجی را به بریکت تبدیل می کنند. یک مدل مش میلگرد پیش جوش بی آلایش و دیگری مش میلگرد پیش جوش آجدار می باشد.

مش و شبکه میلگرد چیست؟

چرا که مهم به کارگیری از این کار، می‌توان تیرآهن‌ها را مقاوم‌تر کرد و تحمل فشار و وزنی که قرار میباشد بر روی آنها وارد شورد را هم، ارتقاء داد. یکی از از پرمصرف‌ترین گونه تیرآهن‌های فراوان مقاوم که در اکثر سازه‌ها و ساختمان‌ها به کارگیری می‌شود، اندازه 14 آن است. همین دسته تیرآهن می‌تواند در تحمل بار و فشار بالا، مقاومت خوبی داشته باشد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن