روغن موتور پژو پارس TU5 و XU7 (مشخصات و خرید) - لیلیمگ

پیشرانه TU5 از سال ۱۳۸۳ بر روی پژو ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ کارگزاری شد و امروزه یکی از از پیشرانههای مهم جمهوری اس

توسط HONARENEWS در 16 دی 1400
پیشرانه TU5 از سال ۱۳۸۳ بر روی پژو ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ کارگزاری شد و امروزه یکی از از پیشرانههای مهم جمهوری اسلامی ایران اتومبیل برای نصب بر روی محصولات این شرکت به شمار میآید. نصب توربو روی پیشرانه TU5 یکی از راههای همگانی برای ارتقا اقتدار همین پیشرانه میباشد که به خوبی وجود کیتهای آماده به جهت همین پیشرانه، کار به رخ علمی و فنی انجام خواهد شد. یک عدد از ویژگیهای مثبت موتور TU5 وجود قطعات و اسباب و اثاث باکیفیت و کلیدی بهمنظور ارتقا کارایی و بازدهی آن است. در در آغاز همین موتور در دو دسته ۸ و ۱۶ سوپاپ وجود داشت البته حالا صرفا جور ۱۶ سوپاپ آن گزینه استعمال قرار می گیرد. مراد از شرايط دشوار رانندگی، یعنی رانندگی با توقفهای كوتاه و مكرر، ترافيک سنگين شهری، حركت حیاتی دنده سنگين به مدت طولانی يا دورهای بالا، پيمايش كم، محيط کثیف به گردوغبار، اختلاف دمايی بيش از45 درجه، استعمال از سوخت نامناسب و … ضمناً اختلاف میان این دو در وضعیت رانندگی شهری شدیدتر نیز میشود، جایی که XU7 به جهت مصرف شهری عدد وحشتناک 13.8 لیتر در هر صد km را از باک بنزین طلب خواهد کرد. در اتومبیل هایی که تایمینگ آن ها بوسیله تسمه انجام می شود (و نه زنجیر) قدمت تسمه رابطه متعددی حیاتی جور رانندگی نیز دارد. اکسل عقب خودرو هم هر ۲ -۳ سال نیاز به خدمت دارد. ولی لازم هست در فواصل بین تعویض روغن موتور، تراز روغن را به امداد میله اندازهگیری روغن نظارت کرده و در صورت نیاز روغن موتور مناسب برای پژو پارس TU5 و XU7 طولانی تر کنید. به گزارش سایت خبری «پیشرانه» ازاینرو به جهت اولین توشه در تاریخ مونتاژ ماشین در کشورمان، دو ماشین زانتیا و پژو ۲۰۶ اساسی دو پیشرانه گوناگون عرضه شدند تا خریداران بتوانند بر اساس نیاز و مراد خود، یک پیشرانه را انتخاب کنند. به گزارش وبسایت خبری ساعد نیوز، موتورهای TU5 یکی از موتورهای چهار سیلندر مجموعه TU PSA هستند. این پیشرانه از ابتدای معرفی در کشورمان بهواسطه بازده خوب و عجله قابل قبولی که به پژو ۲۰۶ میداد بهعنوان پیشرانه پرطرفدار و محبوب معرفی شده هست و این در حالی میباشد که این روز ها مثال اهل ایران شده آنکه به پیشرانه TU5 ایرانیزه معروف است، در حد و اندازههای مدلهای دیرین آن نیست. پیشرانه TU5 اگرچه این روز ها سرگرم مسائل و ایراداتی شده هست که ناشی از کفیت پایینتر ایجاد آن می باشد ولی در تمام می توان به این پیشرانه هنوز همرتبه قابل قبولی داد اگر‌چه که همین پیشرانه در مقایسه اساسی پیشرانههای روز عالم دیگر یک پیشرانه بهصرفه اهمیت بازده بالا و مصرف مناسب قلمداد نمیشود؛ ولی در کل این پیشرانه نسبت به حجم خود بازده مهربانی داشته و اقتدار و گشتاور قابل قبولی اهمیت مصرف سوخت ذیل در اختیار راننده میگذارد. خودرویی ٣٠ ۴٠ میلیونی که در عین ظاهر مطلوب و جوانپسندانه و قابلیت حرکتی مناسب، امکانات رفاهی عالی و ایمنی قابل قبول ( حداقل بین خودرو های داخلی ) هم در لیست ویژگی های خویش داشته باشد. برگه کلاچ آیتم مصرفی بعدیست که گشوده نیز ذیل اثر گذاری گونه رانندگی، میان ۴۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر مفید عمر می کند. هزینهی حدودی آن را در بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در لحاظ بگیرید. پس خوبتر میباشد ۲۰ هزار کیلومتر از این ۹۰ هزار را به ترافیک اختصاص بدهید و ۱۰ هزار km را هم سوپاپ اطمینان پاره شدن تسمه تایم در اثر فشار دوچندان یا این که متاع نامرغوب در لحاظ بگیرید. پارس tu5 در نسخه گیربکس اتوماتیک نیز ساخت و عرضه می شود و مهمترین تفاوت در بخش موتوری به کارگیری از گیربکس چهار سرعته ای ال فور یا EL4 است. برای ایجاد این پاد شاه فرانسوی، از ادغام پژو 405 و پژو 406 استعمال شد و به نوعی یک نسخه فیس لیفت شده از پژو 405 طراحی کردند. پیشرانه همین ماشین حتی در مقایسه اهمیت دیگر پیشرانه مجموعه PSA موجود در کشور، بالاتر میباشد که اما اصلی سیستم کاری در لحاظ گرفتهشده و طراحیشده برای آن سازگار است؛ ولی همین گرمای بالا سبب ساز میشود تا نسبت به کیفیت روغن کمی مهم باشد. همچنین در پارس LX، سروصداهایی از درب راننده به گوش می رسد و همینطور چنانچه اتومبیل را سوای گرم کردن و بلافاصله پس از شروع زدن به حرکت درآورید هرازگاهی صدایی عجیبوغریب و ممتد به جهت مدت یک سری ثانیه از بخش عقبی خودرو به گوش میرسد. به جهت نمونه گشوده نمودن قطعاتی نظیر پمپ هیدرولیک و یا این که دینام همین پیشرانه مقداری دشوار و زمانبر هست و این در حالی میباشد که قطعهای مانند دینام را در بیشتر پیشرانهها در دسترس قرار میدهند. در واقع بهترین واکنش در زمان مواجهه اساسی لرزش و یا خفگی ماشین یافتن علت و رفع آن است. ولی دارای این هم اکنون حیاتی امکانات لطف است. اما حجم ۱.۶ لیتری این پیشرانه در کنار فضای محدود داخل محیط پیشرانه پژو ۲۰۶ سبب ساز شده میباشد تا تعمیرات این پیشرانه یه خرده پردردسر بوده و بهاصطلاح پاره ای بددست باشد. پژو ۲۰۶ به دلیل بوش خشک بودن سیلندرها، قابلیت خوبی به جهت توربو شدن دارد و به گفتهی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 حیاتی ۱.۶ لیتر حجم، بضاعت پرخوران تا ۳۰۰ اسببخار را به همراه پیستون و شاتون گرمای موتور tu5 استاندارد کارگاه دارد! در کل میتوان گفت سمند TU5 از نظر ظاهری تفاوت خاصی دارای جور های معمولی ندارد و شامل تکات جزئی است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن