فناوری همگام سازی لب عمیق می تواند بدون از دست دادن عملکرد اصلی بازیگر ، به ترجمه فیلم ها و تلویزیون کمک کند

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی کپی یا زیرنویس ، کد

توسط HONARENEWS در 10 خرداد 1400
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

کپی یا زیرنویس ، کدوم بهتره؟ debate بحث یک قرن در سال 2020 با برنده شدن اسکار برای فیلم کره جنوبی "Parasite" دوباره به کانون توجهات بازگشت ، جایی که در مراسم اهدای جوایز ، بونگ جون هو ، مدیر استدلال قوی برای زیرنویس ها را ارائه داد. وی گفت: "هرگاه با زیرنویس بر ارتفاع یک اینچ غلبه کنید ، فیلمهای بسیار شگفت انگیزی را خواهید دید." در حالی که زیرنویس ها به بینندگان اجازه می دهد عملکرد بازیگر را کاملاً تجربه کنند ، اما می توانند حواس بینندگان را پرت کنند و خواندن آنها دشوار است. و عمل را همزمان دنبال کنید. از طرف دیگر ، دوبله به تماشاگران اجازه می دهد تا بهتر روی فیلم تمرکز کنند ، اما می تواند باعث از بین رفتن تفاوت های ظریف (به عنوان مثال لهجه های محلی) شود و به کیفیت بازیگران افرادی که صدا را ایجاد می کنند بسیار وابسته است. همچنین ، همگام سازی لب ها - ترکیب حرکات لب گوینده با صدای از پیش ضبط شده - دشوار است و مطابقت همیشه مطلوب نیست (حرکات دهان غلط دهان معمول است). فناوری Deepfake می تواند بازی را از این نظر تغییر دهد. ما معمولاً به عنوان deepfakes فکر می کنیم دستکاری کل تصویر یک شخص یا صحنه ، اما به فناوری استفاده شده توسط پرتاب جدید گفته می شود AI بی عیب و نقص ، بنیانگذار کارگردان فیلم Scott Mann ، فقط بر روی یک عنصر تمرکز دارد: دهان. مدلهای بی عیب یادگیری ماشینی نحوه حرکت دهان به بازیگران و سپس تغییر حرکات خود را جهت همگام سازی یکپارچه با کلمات جایگزین یا تکراری در زبانهای مختلف بررسی می کنند. نتیجه می تواند این باشد که به نظر می رسد تام هنکس می تواند ژاپنی صحبت کند یا به نظر می رسد جک نیکلسون قادر است فرانسه صحبت کند. این ویدیوی تبلیغاتی که توسط این شرکت ساخته شده است ، شامل یک دوتایی فرانسوی از درام حقوقی کلاسیک "چند مرد خوب" در سال 1992 با بازی جک نیکلسون و تام کروز است. و بسیار چشمگیر است. اما ، شخصاً ، مهم نیست که چطور بی عیب و نقص دوبله می تواند به آینده تبدیل شود ، هیچ چیز نمی تواند جایگزین تجربه بازیگران شود كه خود را با زبان خود ، با لهجه ، لحن و تفاوت های ظریف صدا بیان می كنند. و تقلید اصلی آنها از حرکات صورت و لب. بنابراین تنظیمات برگزیده من هر روز روی زیرنویس ها خواهد بود.

فیلم تبلیغاتی Flawless را در این لینک مشاهده کنید

چشم اندازهای آینده

مان می گوید وقتی دید که چگونه دوبله بر انسجام روایی فیلم Heist 2015 با بازی رابرت دنیرو تأثیر می گذارد ، از این ساز الهام گرفت. او می گوید ابزار آنها به سازندگان كنترل می دهد و اجازه می دهد داستان ها دقیقاً همانطور كه ​​در نظر گرفته شده است ، تعریف شوند. "فرصت های جدید ، بازارهای بکر و جریانهای جذاب درآمد آماده کاوش است." او می گوید ، تکثیرهای Deepfake ارزان هستند و به سرعت ایجاد می شوند. آنها می توانند مورد توجه ویژه ای برای بازسازی قرار بگیرند. نیک لاینز ، بنیانگذار بی عیب و نقص ، فیلم دانمارکی "یک دور دیگر" را مثال می زند که در سال 2020 با بازی مادس میکلسن اسکار گرفت. فیلم پس از موفقیت در خانه و جایزه بین المللی ، قرار است برای مخاطبان انگلیسی زبان با بازی لئوناردو دی کاپریو اقتباس شود. در مورد آینده چطور؟ در حال حاضر ، اکثر شرکت های رسانه پخش جریانی هم زیرنویس و هم دوبله ارائه می دهند که به کاربران اجازه می دهد متناسب با ترجیحات خود انتخاب کنند. به طور خاص ، Netflix محتوای زیرنویس و تکراری را ارائه می دهد و مخاطبان هر یک به همین ترتیب در حال گسترش هستند. Flawless می گوید که او در حال حاضر اولین قرارداد با مشتری را دارد که نمی تواند نامش را ببرد ، اما هنوز هیچ مهلتی وجود ندارد که بتوانیم او را در یک فیلم ببینیم ، این آزمایش واقعی است.

پانویسها و منابع

  • زیرنویس ها گفتگوی فیلم را به متن نوشتاری تحمیل شده روی صفحه ترجمه می کنند و به بینندگان اجازه می دهد در حالی که بازیگران دنبال می کنند ، در حالی که به زبان مادری خود صحبت می کنند ، بخوانند. بازنویسی شامل ترجمه و همگام سازی لب های متن اصلی سمعی و بصری است ، جایی که آهنگ صوتی در زبان اصلی با یک آهنگ صوتی در زبان مقصد جایگزین می شود.

همچنین ببینید

کپی یا زیرنویس ، کدوم بهتره؟ بحث یک صد ساله با پیروزی در اسکار Parasite دوباره به اوج توجه خود بازگشت

منابع

رولو راس ، IOL ، 19 مه 2021

"جان راسل ، صدای آمریکا ، 23 مه 2021:" ابزار هوش مصنوعی می تواند زبان را در فیلم ها تغییر دهد. "

جیمز وینسنت ، The Verge ، 18 مه 2021: "دوبله Deepfake می تواند به ترجمه فیلم ها و تلویزیون بدون از دست دادن عملکرد اصلی یک بازیگر کمک کند."


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن