معایب پژو پارس موتور زانتیا

راستي زانتيا در تست تصادف موسسه euroncap مفتخر به كسب 1.5 ستاره شد! مطلبي كه من توي اون تونستم پيدا كنم كه مگا

توسط HONARENEWS در 10 شهریور 1400

راستي زانتيا در تست تصادف موسسه euroncap مفتخر به كسب 1.5 ستاره شد! مطلبي كه من توي اون تونستم پيدا كنم كه مگان از تست تصادف چند ستاره گرفته مربوط ميشه به مجله دنياي خودرو ،ترجمه مقاله اصلي تست فني خودروهاي فرانسوي دهه 95 به بعد! بعد از آبخوردگی از دیگر موارد شایع در مورد خرابی این ایسیو ها بی احتیاطی فنی کاران می باشد. در اثر موتور شوئی یا بی احتیاطی در تمیر کردن خودرو، ممکن است ایسیو دچار آبخوردگی شده و صاحب خودرو را به دردسر بی اندازد. بیشتره - هر 100 کیلومتر حدود 12 لیتر - کلا ماشینه پر اصطحلاک و پر خرجیه و فقط اسمش خوبه توی رنج قیمت این ماشین با این مدل 206 اتوماتیک صفر عالیه -لااقل 5 سال بی دردسر سواری و 3 سال گیربکس گارانتی داره و میدونی که خودت از اول سواری و ماشین اذیت نشده. زانتیا یکی از محبوبترین خودروهایی است که تا به حال در ایران مونتاژ و تولید شده است. وجود قابلیت هایی مانند برف پاک کن های اتوماتیک، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک و امکان تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان خودرو که در حال حاضر به قابلیتی معمولی در خودروها تبدیل شده است، نسبت به زمان تولید زانتیا جالب توجه هستند و هنوز هم نظر خیلی از افراد را به سمت خود جلب می کنند.

صرف نظر از مشکلات این مدل از خانواده پژو، ویژگی های زیر می توانند دلایل منطقی ای بر پر طرفدار بودن این محصول باشند. سلام دوستان من دو ماه در مورد اینکه خودرویی در رنج قیمت 40میلیون چی بخرم ازدوستان مکانیکهای مجرب و کسانی که از این مدل استفاده میکنند و سایت های مختلف تحقیق کردم و به یک نتیجه رسیدم و اونم پارس lx به دلایل کم مصرف بودن .شتاب عالی.آپشن های مناسب .مقبول بودن در جامعه.خرید و فروش راحت.من الان 3ماهه این ماشینو دارم و باهاش در جاده ای پر پیچ و خم و سربالایی ببت پنج سرنشین رفتم و مرتب کولر گرفتم آقا سرعت شتاب و قدرت عالی واقعا از این انتخاب سختی که هرکس چیزیم یگفت راضی ام و خواستم به دوستانی که دو دلند در انتخاب ماشین بگم شک نکنیدپارس lx عالیه عالیه . رستم مهرزاد: در موتور XU7P از واشر سر سیلندر مشابه موتور XU7 دوگانه سوز استفاده می شود که دارای بهبود کیفی است. همچنین آیسی فلش استفاده شده بر روی این مدل یکبار مصرف بوده و جهت خدمات نرم افزاری می بایست آیسی فلش تعویض گردد. این ایسیو بر روی خودروی زانتیا ۱۸۰۰ استفاده شده است. از مهم ترین دلیلهای خرابی این مدل ایسیو آبخوردگی می باشد.

خودروی بعدی این فهرست از موتور زانتیا آمریکاییهای پرطرفدار است. این کالا دارای ساختاری عایق و نسوز بوده و همین موضوع موجب شده تا علاوهبر کاهش میزان صدای ورودی موتور به کابین، مانع از انتقال گرمای موتور نیز شود. آوانته نیز همچون زانتیا فاقد رینگ های اسپرت است و از قالپاق بهره می برد. آشنایی با انواع سیستم های هیدرولیکی کلیک کنید · راهـنمای تعمیرات تجهیزات جانبی پژو 206 کلیک کنید · دانلود کتاب تعمیرات و عیب برق ماشین زانتیا - تعمیرات خودرو - تعمیرات خودرو. مصرف سوخت این ماشین هم در بهترین حالت۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر است که زیاد به صرفه نیست. مرکز فروش چادر لیفان X60 با بهترین کیفیت و قیمت فوق العاده مناسب. ماشين آنقدرها هم مهم نيست مهم ترين عامل در يك خودرو در وهله ي اول ايمني آن است كه از اين بابت زانتيا كاملا رد شده است آن هم با 1.5 ستاره! برای مقایسه، در تست مورد نظر پژو ۲۰۶ چهار ستاره و تندر ۹۰ سه ستاره از موسسه یورو انکپ دریافت کرده اند. در برخی موارد در اثر مشکلات سیم کشی و باطری خودرو از نظر نرم افزار نیز آسیب می بینند. درسته كه مگان موتورش ضعيف تر از زانتيا هست ولي حداقل مصرفش كمتر هست و از طرف همين موسسه euroncap مورد آزمايش قرار گرفته و اگر اشتباه نكنم داراي 5 ستاره مي باشد واز طرفي موتور به روز تري هم دارد!

خودرویی که زمانی طرفدار چندانی نداشت و بیشتر برای پیرمردها مناسب بود (اصطلاح بازاریها این طور مزدا ۳۲۳ را خطاب قرار میداد)، این روزها مشتریان خاص خود را دارد و به عنوان خودرویی خوشفروش در بازار از آن یاد میشود. علاوه بر این خودروی پارس ELX موتور زانتیایی نیز از این مدل ایسیو بهره برده است. جهت پروگرام این مدل می توان صرفا می توان با قرار دادن فلش بر روی زیف اقدام نمود. سیتروئن زانتیا یکی از محبوب ترین خودروهای ایران و جزو کاراکترهای خودرویی کاریزماتیک و البته نوستالژیک در ایران محسوب میشود.نام خوش گفتار زانتیا (Xantia) از واژه یونانی Xanthos به معنای نور اقتباس شده است.زانتیا طی سال های 1374 (1993) تا 1382 (2001) بر روی خط تولید کمپانی سیتروئن قرار داشت و به طور کلی تعداد 1.2 میلیون دستگاه زانتیا توسط سیتروئن تولید شد. پس فكر كنم زانتيا اگر كمي بيشتر مورد بررسي قرار بگيره خواهيد ديد كه ترمز هاي خوبي هم در مقايسه با مگان نداره!

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن