کلر آب

برای خرید کلر باید در نظر داشته باشیم ، میکروارگانیسم ها را می توان در آب خام رودخانه ها، دریاچه ها و آب های ز

توسط HONARENEWS در 11 شهریور 1401

برای خرید کلر باید در نظر داشته باشیم ، میکروارگانیسم ها را می توان در آب خام رودخانه ها، دریاچه ها و آب های زیرزمینی یافت. در حالی که همه میکروارگانیسم ها برای سلامت انسان مضر نیستند، برخی از آنها ممکن است باعث بیماری در انسان شوند. به اینها پاتوژن می گویند. پاتوژن های موجود در آب می توانند از طریق سیستم توزیع آب آشامیدنی منتقل شوند و باعث ایجاد بیماری های منتقله از طریق آب در مصرف کنندگان آن شوند.

به منظور مبارزه با بیماری های منتقله از آب، از روش های مختلف ضد عفونی و خرید کلر  برای غیرفعال کردن عوامل بیماری زا استفاده می شود. در کنار سایر فرآیندهای تصفیه آب مانند انعقاد، ته نشینی، و فیلتراسیون، کلرزنی آب ایجاد می کند که برای مصرف عمومی بی خطر است.

خرید کلر یکی از روش هایی است که می توان برای ضد عفونی کردن آب از آن استفاده کرد. این روش برای اولین بار بیش از یک قرن پیش مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم استفاده می شود. این یک روش ضد عفونی شیمیایی است که از انواع مختلف کلر یا مواد حاوی کلر برای اکسیداسیون و ضدعفونی منبع آب آشامیدنی استفاده می کند.

کلر برای اولین بار در سال 1744 در سوئد کشف شد. در آن زمان، مردم معتقد بودند که بوی آب عامل انتقال بیماری است. در سال 1835، کلر برای از بین بردن بوها از آب استفاده شد، اما تا سال 1890 بود که کلر به عنوان یک ابزار موثر برای ضد عفونی کردن شناخته شد. راهی برای کاهش میزان انتقال بیماری از طریق آب. با این یافته جدید، کلرزنی در بریتانیای کبیر آغاز شد و سپس در سال 1908 به ایالات متحده و در سال 1917 به کانادا گسترش یافت. امروزه کلرزنی محبوب ترین روش ضد عفونی است و برای تصفیه آب در سراسر جهان استفاده می شود.

حجم زیادی از تحقیقات و مطالعات بسیاری برای اطمینان از موفقیت در تصفیه خانه های جدید با استفاده از خرید کلر و  به عنوان یک ضد عفونی کننده انجام شده است. مزیت اصلی کلرزنی این است که در برابر باکتری ها و ویروس ها موثر بوده است. با این حال، نمی تواند همه میکروب ها را غیرفعال کند. برخی از کیست های تک یاخته ای در برابر اثرات کلر مقاوم هستند.

در مواردی که کیست‌های تک یاخته‌ای یک نگرانی عمده نیستند، خرید کلر یک روش ضدعفونی خوب برای استفاده است، زیرا ارزان و در عین حال در ضد عفونی کردن بسیاری از آلاینده‌های احتمالاً موجود مؤثر است. اجرای فرآیند کلرزنی در مقایسه با سایر روش های تصفیه آب نیز نسبتاً آسان است. این یک روش موثر در شرایط اضطراری آب است زیرا می تواند بار اضافی از عوامل بیماری زا را نسبتاً سریع از بین ببرد. وضعیت آب اضطراری می تواند هر چیزی باشد، از خرابی فیلتر گرفته تا مخلوط کردن آب تصفیه شده و خام.

آخرین مطالب