علت گرم نکردن ماکروفر ال جی چیست؟ چرا مایکروویو گرم نمیکند؟ تعمیر لوازم خانگی

موجود در دستگاه مایکروویو با ولتاژ بالایی کار می‌کند و موجب می شود کار تعمیر برای افراد عادی و بدون تخصص خطرن

توسط HONARENEWS در 29 شهریور 1401
موجود در دستگاه مایکروویو با ولتاژ بالایی کار می‌کند و موجب می شود کار تعمیر برای افراد عادی و بدون تخصص خطرناک و ریسک پذیر باشد. در نتیجه بهتر است دستگاه تان را نزد تعمیرکار برده و یا با نمایندگی اش تماس حاصل فرمایید و از آن ها راهنمایی بخواهید. همچنین ترمینال‌های خروجی را برای مشخص شدن رسانا بودن بررسی کنید در صورتی که رسانا بودند ، برد باید تعویض شود.
  • از ظروف چینی به خصوص ظروفی که دارا ی لبه های طلایی هستند در مایکروویو استفاده نکنید.
  • برای تعمیرات تخصصی اجاق گاز می توانید با شماره های بالا تماس بگیرد و یا به صورت آنلاین در خواست خود را ثبت کنید.
  • درون برخی از مایکروویو ها قطعه ای به اسم همزن اشعه است وظیفه آن به گردش در آوردن انرژی متمرکز به کمک پروانه ها می باشد.
بهتر است به منظور بررسی و رفع این مشکل مانند موارد قبل، دستگاه را باز کنید تا اگر موادی مانع از باز نشدن درب مایکروفر شده است، آن را پاک نمایید. در پایان امیدواریم این مقاله توانسته باشد به بالا رفتن اطلاعات repair microwave door شما درباره علت گرم نکردن مایکروویو مخصوصاً مایکروویو ال جی کمک کرده باشد. مهم ترین و شایع ترین علت گرم نشدن غذا خرابی لامپ مگنترون مایکروفر است. وظیفه اصلی گرم کردن غذا در مایکروفر بر عهده لامپ مگنترون است.

تکنسین های متخصص تعمیرات ماکروویو بوش

شما میتوانید با مطالعه این مقاله در ادامه مقالاتآموزش تعمیر ماکروویونسبت به دلایل خرابی مگنترون ماکروفر دید کلی به دست آورید و بدانید که چرا این وسیله مهم دچار خرابی می شود. مایکروویو به خاطر وجود امواجی که برای پخت غذا ساطع می کند، به ظروف خاصی نیاز دارد. احتمالا همه شما که از این نوع فر استفاده می کنید می دانید که ممنوعیت بزرگ برای این ظرف ها فلزی بودن است. در این شرایط بهتر است از یک تعمیرکار برای رفع مشکل باز نشدن درب مایکروفر خود کمک بگیرید. زمانی که مایکروفر روشن می شود اما نمی تواند گرمایی تولید کند احتمال دارد که مشکلی در دیود ولتاژ بالای آن به وجود آمده باشد که وظیفه تامین انرژی مگنترون را بر عهده دارد. برای رفع این مشکل باید ابتدا مایکروفر را از برق جدا کرده چرا که دیود ولتاژ بالا در قسمت داخل آن قرار گرفته است. بعد از آنکه قاب و محفظه مایکروفر را باز کردید، خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید (دشارژ کردن خازن) و دیود ولتاژ بالا را با استفاده از یک مولتی متر امتحان کنید. اگر با باز کردن درب دستگاه یا در حین کار لامپ روشن نشود نیاز به بررسی و تعمیرات مایکروویو یا سولاردام ال جی می‌باشد. برخاستن دود کردن ماکروفر ممکن است به علت وجود یک مشکل اساسی باشد که اگر مورد توجه قرار نگیرد آسیب حتمی برای ماکروفر به همراه خواهد داشت.

ایا خوردن برنج در شب باعث چاقی میشود ؟ بهترین زمان مصرف برنج

برند بیم از برندهایی بوده که مسیر موفقیت خود را در سال های متوالی طی کرده و از سال 2000 میلادی به بعد از محبوبیت بیشتری در بین مصرف کنندگان لوازم خانگی بهره مند شده است. مایکرووفر و مایکروویوهای کنوود یکی از بهترین برندها در بازار می‌باشند که در اکثر مواقع این نمایندگی تعمیر ماکروفر در اصفهان دستگاه‌ها هم با مشکل روبه رو می‌شوند. میکرو سوئیچ درب یکی از قطعات مهم دستگاه است چرا که زمانی که درب دستگاه قفل می‌شود میکرو سویئیچ متوجه شده و اجازه شروع کار دستگاه را خواهد داد. علت نچرخیدن سینی مایکروفر و مایکروویو را در این بخش برای شما توضیح می‌دهیم. همه قطعات اصلیش رو با مولتی متر چک کردم، برد هم سالمه و برق رو به پشت ترانسفورماتور میرسونه. سلام، ماکروفر پاناسونیک دارم، تایم که بهش میدم چند ثانیه ای روشن میمونه و بعد صفحه نمایش تایم کم نور میشه و دستگاه خاموش میشه. یکی از عیب‌هایی که در اکثر مایکروفر‌ها به وجود می‌آید روشن نشدن لامپ آن است که در اکثر مواقع علت آن سوختن لامپ می‌باشد که باید تعویض شود. از مجموع مشکلاتی که برای مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک اتفاق می‌افتد جرقه زدن این دستگاه است. با این حال، مراقب غذاهای سنگین‌تر و مواد یخ‌زده بزرگ باشید. قرار دادن مواد سنگین‌تر از محدوده وزنی در مایکروفر می‌تواند دستگاه را تحت‌ فشار قرار دهد و به صفحه چرخان، موتور و حتی مگنترون آسیب رساند. یکی از دلایل مراجعه کاربران به نمایندگی تعمیر ماکروفر بوتان در اصفهان، جرقه زدن ماکروفر است. از جمله این دلایل می توان به از بین رفتن رنگ بخشی از دیواره داخلی دستگاه و یا ایراد در پلاستیک پایه های داخلی اشاره کرد. برد الکترونیکی یک قطعه ای مهم و بسیار حساس در ماکروویو می باشد. برد الکترونیکی نسبت به نوسانات برق بسیار حساس می باشد و نوسانات برق می تواند باعث سوختن خازن ها و قطعات روی برد دستگاه شود. شاید فکر کنین که حرارت مجدد مایکروفر باعث خشک شدن یا بی‌کیفیت شدن نان مصرفی شما میشه. اما اگه بلد باشید که چطور نان رو توی مایکروفر گرم کنین دیگه نیازی نیست از برشته یا ترد شدن نان هراسی داشته باشید. برای گرم کردن نان در مایکروفر، مایکروویو یا سولاردم باید به چند شاخص دقت کنید. در ادامه ما به مدت زمان که مهم‌ترین عامل پخت و داغ کردن نان است، پرداخته‌ایم. تقریباً هر وسیله ای که برای طبخ غذا مورد استفاده قرار می گیرد می تواند دود تولید کند یا آتش بگیرد. به سختی کسی اجاق ها، فرها و توسترهای خود را مسئول این حوادث آشپزخانه می داند.

برخی مدل‌ها شاید لازم شود که موتور را از زیر مایکروفر قبل از بررسی کوپلر در آورید. بیشتر کوپل‌ها دارای دهانه D

یکی دیگر از دلایل محتمل برای باز نشدن درب ماکروفر، چسبیدن مواد غذایی به درب از درون دستگاه است. این علت چندان رایج نیست اما مانند موارد قبل برای رفع آن باید دستگاه باز شود تا اگر چیزی باعث باز نشدن در ماکروفر شده است پاک شود. خاموش شدن ماکروفر یا سولاردام بعد از روشن شدن و شروع به کار، پس از چند ثانیه یا چند دقیقه می‌تواند ناشی از ۸ علت باشد. برای مثال اشکال در ترموستات، ترانس های ولتاژ و صفحه کلید ماکروفر می‌تواند باعث خاموش شدن ماکروفر پس از چند ثانیه شود.

درمان خانگی سردرد پیشانی و چشم با 25 راهکار معجزه آسا و فوری

در صورتی که میکرو سوئیچ خراب شود حتی اگر درب مایکروفر و مایکروویو بسته شود هم شروع به کار نمی‌کند چرا که میکرو سوئیچ خراب است. عیب یابی مایکروفر و مایکروویو ال جی را در این بخش می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم. در صورتی که علت باز نشدن درب مایکروفر از پارگی فنر و یا شکستگی قفل باشد، باید آن ها را تعویض کنید. معمولا قلاب به لبه درب متصل می شود تا درب به هنگام انجام عملیات به راحتی باز و بسته شود. از آنجایی که قلاب درب از پلاستیک ساخته می شود، می تواند به علت ضربه خوردن و یا فشار زیاد دچار شکستگی شود.

ترانس مایکروفر «هرمس پارت»

سه دقیقه دیگر هم آن را حرارت دهید ، بعد دوباره بگذارید 6 دقیقه دیگر نیز در دستگاه بماند. درست است که مایکروویو نمی تواند سیب زمینی شما را کبابی و برشته کند اما می تواند آن را درمدت 4 دقیقه به خوبی بپزد. می توانید باقی غذاهایتان را نیز به طور همزمان در مایکروویو بپزید . با یک چنگال سیب زمینی را سوراخ کرده و به مدت دو دقیقه در دستگاه بگذارید. بعد از دو دقیقه آنها را بیرون آورده و باز به مدت 2 و یا 3 دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید . را در یک بشقاب بریزید و آنها را پخش کنید به صورتی که بهم نچسبند و برای 2 یا 3 دقیقه در مایکرویو بگذارید. هر یک دقیقه بشقاب را از دستگاه بیرون بیاورید و بشقاب را تکان دهید. به یاد داشته باشید که بعد از اینکه بشقاب را از دستگاه بیرون آوردید، اجازه بدهید مواد داخل آن برای 1 دقیقه بمانند تا سرد شوند و سپس آنها را میل کنید. موتور در قسمت تحتانی مایکروفر قرار دارد – ببینید کوبلینگ (اتصال‌دهنده) شکسته و یا ترک برداشته است. این بخش در واقع از گرم شدن بیش از حد مایکروفر جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که فیوز حرارتی خراب شود، ممکن است مایکروفر بیش از اندازه گرم شود. در صورتی که در بخش ترانس‌های ولتاژ در مایکروفر مشکلی رخ داده باشد، در نتیجه بوی سوختگی در مایکروفر احساس می‌شود. برای برطرف کردن مشکل ماکروفر سامسونگ خود برد الکترونیکی و میکروسوئیچ درب را که وظیفه اش راه انداختن موتور گردان کف ماکروفر است بررسی کنید. به سوئیچ های درب مایکروفر ها سوئیچ های اصلی اتصالی اولیه و ثانویه گفته میشود، وقتی که درب مایکروفر بسته میشود به واسطه اجزای دیگر، دستگاه شروع به کار کردن میکند و وقتی که درب آن را باز میشود برق آن را قطع میکند. از این رو در صورتی که متوجه بروز مشکل در این بخش شدید، می‌بایست با یک تعمیرکار تماس حاصل نمائید. سوختن دیود یکی از علت هایی است که سبب گرم نشدن غذا در مایکروفر می‌شود. یکی از دلایل گرم نشدن غذا در مایکروفر سوختن و یا آسیب به دیود است. ایراد در المنت، ترموستات یا برد الکتریکی ماکروویو در عملکرد گریل ماکروفر اختلال ایجاد می‌کند.

خارج شدن هوای گرم از زیر مایکروویو

به محض مشاهده چنین وضعیتی، از ادامه کار با ماکروفر صرف نظر کنید. همانند تست دیود، مولتی متر را روی حالت بیزر (بوق) قرار دهید. دقت داشته باشید که پایه مشترک، زمانی که شاسی درب باز است با یک پایه باید صدای بوق ممتد بدهد و زمانی که شاسی درب بسته است با پایه‌ی دیگر، نباید صدای بوق بدهد. حال با استفاده از یک مولتی متر و تنظیم آن روی حالت بیزر، متوجه این موضوع خواهید شد؛ به این صورت که پروب‌ها را روی دو پایه دیود قرار دهید، اگر صدای بوق مولتی متر را شنیدید به آن معنا است که دیود خراب است. برای انتخاب یک ماکروویو خوب، تنها حجم و وات بالای دستگاه ملاک انتخاب نیست بلکه انتخاب نوع آن نیز بسیار مهم است و باید موردتوجه قرار گیرد.

دلایل داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر

همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر موجود در سایت یدک تعمیر را پر کرده و منتظر تماس همکاران بخش پذیرش بمانید. اگر درب مایکروفر را باز کنید و نگاهی به جداره سمت راست آن بیندازید، اولین چیزی که می بینید صفحه نسوز میکا یا همان محافظ اشعه است. کابل برق در مورد دستگاه مایکروفر می‌تواند تعمیر ماکروفر در اصفهان ای پی سرویس به صورت دوشاخه ارت دار یا به صورت یک دو شاخه معمولی باشد. در مورد کابل دوشاخه ارت دار معمولا از یک تبدیل سه به دو شاخ کمک گرفته می شود. دقت کنید که منافذ خروجی گرمای مایکروویو را نپوشانید تا به دستگاه آسیب نرسد. هرگز ظروف دارای قطعات فلزی و یا طلا یا نقره ای را درون ماکروفر قرار ندهید. در مورد تخم مرغ قضیه جدی ه تا جایی که باعث انفجار شدید؛ باز شدن درب مایکروویو و کثیف شدن داخل اون میشه. غذایی که صاف است سریعتر از غذایی که بصورت توده بلند باشد پخته میشود. بنابراین باید غذا را پخش کنید که تا حد امکان روی ظرف غذا را نباید لایه به لایه روی هم قرار دهید. این کار باعث میشود طعم خاص غذا حفظ شود و بدین ترتیب به چاشنی کمتری نیاز داشته باشد. غذایی که صاف و پخش شده در ظرف است سریعتر از غذایی که بصورت توده بلند باشد پخته میشود. بنابراین باید غذا را پخش کنید که تا حد امکان روی غذا را نباید لایه به لایه روی هم قرار دهید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن