SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو هر زمان که افراد به جستجو میپردازند:
محصولاتی که می فروشید
خدماتی که شما ارائه می دهید
اطلاعات در مورد موضوعاتی که در آن تخصص و/یا تجربه عمیقی دارید.
هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینهسازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وبسایت است که به مشتری، مشتری یا مخاطبی تبدیل میشوند که مدام برمیگردد.
آنچه در این راهنما خواهید آموخت:
تفاوت SEO با SEM و PPC
چرا سئو مهم است
انواع و تخصص های سئو
نحوه عملکرد سئو
چگونه سئو را یاد بگیریم
سئو چه تفاوتی با SEM و PPC دارد؟
SEM و PPC دو اصطلاح رایج دیگری هستند که در اینجا در سایت موتورهای جستجو مطالب زیادی در مورد آنها خواهید خواند و در جامعه بازاریابی جستجوی بزرگتر درباره آنها خواهید شنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر دوی این اصطلاحات و نحوه ارتباط آنها با SEO، ادامه مطلب را بخوانید.
سئو در مقابل SEM
SEM مخفف بازاریابی موتور جستجو - یا همانطور که بیشتر شناخته شده است، بازاریابی جستجو است.
بازاریابی جستجو نوعی بازاریابی دیجیتال است. این یک اصطلاح جامع برای ترکیبی از فعالیتهای SEO و PPC است که به منظور هدایت ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی است.
به زبان ساده، بازاریابی جستجو فرآیند به دست آوردن ترافیک و دیده شدن از موتورهای جستجو از طریق تلاش های پولی و بدون مزد است.
بنابراین SEO و SEM چگونه با هم تفاوت دارند؟ از نظر فنی تفاوتی ندارند - سئو به سادگی نیمی از SEM است:
SEO = هدایت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو.
SEM = هدایت ترافیک ارگانیک و پولی از موتورهای جستجو.
حالا اینجاست که همه چیز کمی گیج کننده می شود.
امروزه بسیاری از افراد از SEM به جای PPC استفاده می کنند (که در بخش بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد).
به نظر می رسد این ایده سئو را زیر سوال می برد. با این حال، سئو بازاریابی است، درست مانند بازاریابی PPC.
در اینجا بهترین راه برای فکر کردن در مورد SEO و SEM وجود دارد:
تصور کنید SEM یک سکه است. سئو یک روی این سکه است. PPC در طرف مقابل است.
سئو در مقابل PPC
PPC مخفف pay-per-click است – نوعی از بازاریابی دیجیتال که در آن هر زمان که بر روی یکی از تبلیغات آنها کلیک شود، مبلغی از تبلیغ کنندگان دریافت می شود.
اساساً، تبلیغکنندگان برای کلمات کلیدی یا عباراتی که میخواهند تبلیغاتشان در نتایج موتور جستجو نمایش داده شود، پیشنهاد میدهند. هنگامی که کاربر یکی از آن کلمات یا عبارات کلیدی را جستجو می کند، تبلیغ تبلیغ کننده در بین نتایج برتر ظاهر می شود.
بنابراین، اگر بازاریابی جستجو را به عنوان یک سکه در نظر بگیریم، سئو و PPC دو روی یک سکه هستند - سئو طرف بدون پرداخت است، PPC طرف پرداختی است.
نکته کلیدی دیگر: مهم است که هرگز آن را به عنوان "SEO در مقابل PPC" در نظر نگیرید (یعنی کدام یک بهتر است) زیرا اینها کانال های مکمل هستند. این یک سوال یک یا یا نیست - همیشه هر دو را انتخاب کنید (تا زمانی که بودجه شما اجازه می دهد).
همانطور که قبلا ذکر کردیم، اصطلاحات SEM و PPC در صنعت به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، این مورد در اینجا در سرزمین موتورهای جستجو صادق نیست.
هر زمان که «SEM» را ذکر می کنیم، به این دلیل است که هم به SEO (جستجوی ارگانیک) و هم PPC (جستجوی پولی) اشاره می کنیم.
اگر کنجکاو هستید در مورد تاریخچه ای که در پس این که چگونه "SEM" به معنای "PPC" در کنار سئو شد، کنجکاو هستید، می توانید در این مقاله ها عمیق تر شوید
بهترین مشاور سئو ایران
افزایش سئو سایت
منبع
مقالات مشابه
- بین بگ خود را به ماشینی با عملکرد بالا تبدیل کنید
- این چیزی است که من درباره لوازم عکاسی می دانم
- ثبت اختراع چگونه انجام می شود و چه زمانی لازم است؟ - ترجمه وبلاگ اخبار
- تلاش کنید این 5 مشکلات در حالی که اول آغاز برج خنک کننده (به دلیل علم)
- مزایای استفاده از آموزشگاه ها برای یادگیری زبان انگلیسی
- خرید و قیمت تسمه تایم پژو 206 تیپ 5
- ثبت برند لوازم خانگی : راهنمای 0 تا 100 شرایط و مدارک
- خرید فالوور ایرانی واقعی اینستاگرام از فالووران
- معرفی وب سایت مای ممبر
- تنوع ، عدالت و شمول می تواند موضوعات واقعی در بحث ترجمه آماندا گورمن باشد