تعمیر گیربکس جک پرند چقدر هزینه دارد

گیربکس یا این که باکس دنده(Gearbox) خودرو شما یک سیستم مکانیکی بغرنج میباشد که همتِ نیرو را از موتور به گرایش

توسط مدیر سایت در 23 خرداد 1402

گیربکس یا این که باکس دنده(Gearbox) خودرو شما یک سیستم مکانیکی بغرنج میباشد که همتِ نیرو را از موتور به گرایش لنگ در اختیار گرفتن می‌نماید. به جهت گرما و اصطکاک ناشی از اکثری از اجزای متحرک، گیربگس به گذر زمان مجال بیش از دیگر بخش‌های خودرو وخیم می شود. تعمیرگاه گیربکس پرند از این رو، تعمیرات یا این که ردوبدل قطعات اجتناب‌ناپذیر میباشد، بدین ترتیب ایده خیر میباشد که با دیدن خلل در گیربکس سریعاً خودروی خویش را به تعمیرگاه ببرید تا تعمیرات گیربکس بر روی خودروی شما صورت پذیرد. ولی پرسشی که اکثر وقت ها از سوی صاحبان خودرو مطرح می گردد این میباشد که: «با مشاهده چه عواملی می‌قدرت پی بُرد که گیربکس نیاز به تعمیرات دارااست؟». ما در نوشته‌ی علمی تعمیرات گیربکس را با مشاهده این کارداران دور از شوخی بگیرید به تشریح دست اندرکاران مربوط به فساد گیربکس میپردازیم.

چه طور اشتباهات گیربکس را تشخیص دهیم؟

چه طور ایرادات گیربکس را تشخیص دهیم؟

تعمیر گیربکس حلزونی پرند

تشخیص ظریف اشتباهات گیربکس برای اشخاص ساده از روش دیده و گوش کاری طاقت فرسا و تاحدودی غیرممکن میباشد. می‌اقتدار اکثری از خطاها درونی خودرو را مانند کارایی تن بشر در لحاظ گرفت. برای مثال، درصورتی که معده شما سوای هشدار مبتلا درد و مسائل دیگر گردد، احتمالاً به واپسین چیزی که نوش جان کردید تامل خواهید کرد.

در مجموع، مشکلاتی که سیستم‌های مکانیکی را سرگرم می‌نمایند، معمولاً شواهد متمایزی دارا هستند‌‌(به عنوان مثال صدای مفتضح یا این که کارایی خطا خودرو) که از شرایط معمول یا این که نرمال خویش بیرون میباشند و در سود خودروی شما نیاز به تعمیرات گیربکس دارااست. این شواهد را دارای خودرو به خیر می تواند حس نماید، البته ایراد درین میباشد که وی نمی‌داند نقص‌ دقیقاً از کجاست!.

در حالتی‌که اتومبیل شما از حیث مکانیکی نقص‌ داراست، اصلی میباشد در آغاز بدانید این نقص‌ دقیقاً از کجای ماشین میباشد، آن گاه برای خودداری از تشدید اختلال، خودروی خویش را به مجاورت‌ترین تعمیرگاه ببرید. در‌این راستا، ایرادهای ذیل میتوانند نماد از وجود ایراد در گیربکس خودروی شما باشند:
جا نرفتن یا این که طاقت فرسا جا رفتن دنده

جا نرفتن یا این که طاقت فرسا جا رفتن دنده

تعمیر گیربکس خاور  پرند 608

اولی قضیه‌ای که در نوشته‌علمی تعمیرات گیربکس به آن خوا‌هیم پرداخت، جا نرفتن دنده میباشد؛ آیا تا به حالا دقت داشته‌اید که در هنگام رانندگی، برای تغییر تحول دنده در گیر خلل میشوید؟ لحظه‌ای که راننده از پارک خارج می آید و رانندگی را استارت می‌نماید، بایستی بلافاصلهً وارد دنده مطلوب خواهد شد. ولی در صورتی‌که اینگونه خلا و دنده خودرو به خیر و خوبی جا نمی‌رفت و یا این که تغییر دادن دنده با تأخیر و تولید صدا هم پا بود، می بایست بدانید این اختلال میتواند ناشی از یک‌سری گزینه اصلی باشد.

او‌لین گزینه میتواند عدم فشردن بی نقص کلاچ ماشین باشد، معمولاً در شرایطی که کلاچ را تا آخر فشار دهید، دنده شل جا خواهد رفت. البته در حالتی‌که این عمل را اجرا دادید و هنوز خلل برطرف نشده بود، بایستی سطح روغن جعه دنده‌‌(واسکازین) را ببینید. سطح روغن واسکازین نباید ذیل باشد.

موردها دیگر قادر است مشتمل بر نقص‌ در اهرم دنده، نقص‌ در سیم کلاچ‌‌(نرمی یا این که سفتی زیاد)، کل شدن دیسک ورقه کلاچ، خلل در فلایویل‌‌(جنبش دورانی رغبت لنگ را متعادل می‌نماید)، مشکل در کاغذ سلکتور‌‌(این شیت انتقال دنده را برعهده داراست) و نقص‌ در ماهک‌های دنده‌‌(وظیفه انتقال کشویی دنده را برعهده دارااست) باشند.
نشت یا این که مقداری روغن گیربکس

احتمالاً نشتی قابل تشخیص‌ترین آرم میباشد و می بایست در اسرع وقت تعمیر گردد. دقت نکردن به نشت مایعات یک کدام از متداول‌ترین علل حاد شدن گیربکس میباشد. روغن باکس‌دنده یا این که روغن واسکازین‌‌(ATF) مانند خون در شریان‌های گیربکس میباشد و تحت عنوان مایع هیدرولیک کار می‌نماید. سوای وجود روغن‌‌(یا این که در شکل معدود بودن سطح روغن)، موتور از عمل میفتد و تماماً متوقف میشود.

روغن واسکازین به رنگ قرمز‌رنگ پر‌نور میباشد و بوی شیرینی دارااست. درصورتی که روغن تیره گردد یا این که بوی سوخته‌ای بدهد، فرصت آن رسیده میباشد که روغن عوض گردد. برای رسیدگی سطح روغن گیبرکس، ماشین را پر‌نور کرده و بگذارید به اصطلاح گرم گردد، بعد از آن کاپوت را بالا بزنید و میله نشانگر را ملاحظه کنید‌‌(مطمئن باشید که خودرو روی سطح صاف و بی واسطه میباشد).

برخلاف روغن موتور، روغن واسکازین سوخته و مصرف نمی شود، بلکه بایستی در هر 50000 کیلومتر ردوبدل خواهد شد. به این ترتیب در صورتی‌که سطح روغن تحت باشد، در جایی نشتی وجود داراست که می بایست آن را برطرف نمایید. برای خودروها با دنده دستی میله نشانگر نیست، برای این خواسته بایستی به مکانیک خبره مراجعه‌کنید و یا این که در حین بده بستان روغن موتور، به مکانیک بگویید که معیار روغن گیربکس را نیز نظارت نماید.
لرزش و یا این که حس عکس العمل دو قطعه به یکدیگر

تعمیر گیربکس دستی پرند

لرزش و یا این که شم عکس العمل دو قطعه به یکدیگر

یک خودرو بایستی سوای هیچ سیرتکامل لرزش و تکانی به راحتی جنبش نماید و قرار وجود ندارد صداهایی ناشی از واکنش دو قطعه به وجود بیاید. کلیه‌ی این‌ها آرم می دهند که مشکلی در گیربکس وجود دارااست. گیربکس دستی معمولاً با تولید صدای عکس العمل دو قطعه یا این که حس ضربه در طول تغییر تحول دنده، خطاها را نماد می دهد.

در‌حالتی که واکنش دو قطعه پس از مشغول کردن کلاچ و ردوبدل دنده واقعه بیفتد، این خلل قادر است نماد آن باشد که ممکن میباشد نیاز به بده بستان یا این که تهیه کلاچ داشته باشید. این گزینه همینطور قادر است ناشی از فرسودگی یا این که فساد سيستم هم‌سرعت‌کننده‌‌(synchronizer) باشد، که بایستی ردوبدل خواهد شد.

گیربکس اتومات مقداری مختلف کار می‌نماید. به مکان ساخت صدای سرو صدا، به احتمال زیاد شم خواهید کرد که دنده جنبش میخورد‌‌(دنده وقتی‌که در دنده جای‌دارد آغاز به لرزیدن می‌نماید). هرچه ایراد بدتر گردد، نقص‌ به نصیب‌های دیگر نیز منتقل گردیده و لرزش بیشتری ساخت میگردد. لرزش دراین‌صورت ممکن میباشد ناشی از شکستگی گروه موتور، شکستگی و فساد در پلوس، چگونگی تحت و یا این که معدود بودن واحد سنجش روغن واسکازین و نقص‌ در برگه کلاچ و دیسک باشد.
صدای زاری و زوزه
صدای شیون و زوزه
Gear Box Of Sports Car

شنیدن صدای زاری یا این که زوزه(نادر یا این که زیاد) قادر است علامت از جراحت دندانه‌های دنده یا این که یاتاقان توپی دنده باشد. محتمل‌ترین منبع این جراحت، کمبود جاری‌کاری میباشد(کمبود روغن واسکازین). درصورتی که روغن روی دندانه‌های دنده خیلی نادر باشد، دندانه‌ها بر روی یکدیگر لیز میخورند و با کاهش مجدد روغن، متعاقباً اصطکاک فی مابین دو سطح طاقت فرسا سبب ساز ساخت صدا می شود. حتی در شرایطی که روغن برای یاری به جاری‌کاری جایگزین گردیده یا این که مجدد پُر خواهد شد، چرخ دنده‌های جراحت‌چشم هیچ گاه به موقعیت نخستین گشوده نمی‌گردند(بایستی بده بستان شوند).

از سایر منابع رایج صدا می‌اقتدار به خوردگی اشاره نمود. آب مو جود در روغن گیربکس می تواند به سطح فولاد چرخ دنده‌ها حمله نماید که در غایت منجربه خوردگی فولاد میشود. تغییر تحول روغن واسکازین اکثر اوقات روشی ثابت گردیده برای دوری از خوردگی میباشد. نظافت کردن دندانه‌ها و جاری‌کاری مداوم می تواند صدای زوزه گیربکس را کم کند. ولی برای بی سروصدا کردن بدون نقص صدا می بایست ایراد به‌طور تخصصی(رفتن پیش مکانیک زبده) برطرف خواهد شد.
قیام کردن بوی سوختگی

تعمیر گیربکس سی وی تی پرند

هر بوی سوختگی می بایست شما‌را نگران نماید. گرم شدن بیش تر از حد روغن واسکازین قادر است یکی دلایل شم بوی سوختگی باشد. روغن گیربکس برای پرهیز از فرسودگی و ساخت‌و‌ساز زخم، به سرازیر‌کاری‌‌(چرب کردن سطح های) و سرد نگه‌داشتن قطعات امداد می‌نماید. درصورتی که روغن حاد خواهد شد‌‌(قابل ردوبدل باشد)، سیستم خیلی گرم گردیده و منجربه ارتقا اصطکاک و شغل خورنده‌‌(ناشی از عکس العمل قطعات) و همینطور ساخت و ساز لجن و مواد زائد مازاد می شود.

چنانچه از این دستور محافظت نشود، آخر و عاقبت گیربکس به اندازه کافی به خویش جراحت میزند تا به‌طور بی نقص وخیم گردد. سود آخری این فساد، صرف هزینه زیاد جهت جایگزین کردن جعه دنده تازه میباشد. علل شایع دیگر برای بوی سوختگی، مشمول سطح تحت روغن و یا این که به کارگیری از نوع اشتباه روغن واسکازین میباشد‌‌(مارک هم دربرگیرنده این آیتم میگردد).
تحقیق لامپ نظارت موتور

تحقیق لامپ آنالیز موتور

لامپ محاسبه موتور روی داشبورد جلویی اتومبیل قراردارد که می تواند نشانه از یک خلل خاص باشد. در اکثری از بخش‌های موتورِ خودرو، سنسورهایی قرار داده گردیده‌اند که درصورت شم عمل غیرمعمول ناشی از یک مراحل خاص، به کامپیوتر هشدار داده می شود. سنسورهای مو جود در یک گیرنده می توانند خرد‌ترین فساد یا این که لرزش‌ها را تشخیص دهند.

به این ترتیب، با پر‌نور شدن لامپ تحلیل خودروی خویش، سریعاً در پی رفع ایراد باشید. درین مورد ها ضروری میباشد نگاهی به خودرو خویش بیندازید و بلافاصلهً با به کارگیری از ابزارهای تشخیص مشکل ماشین مانند دیاگ، خلل را رسیدگی فرمائید. به جهت این‎که بخش اعظمی از اشخاص، خویش به تنهایی دستگاه دیاگ در دسترس ندارند، خوب میباشد به مجاورت‌ترین تعمیرگاه رجوع و برگشت نمایند تا با تعمیرات گیربکس نقص‌ خودروی خویش را حل نمایند.
خارج پرش دنده

گیربکس تا وقتی‌که یک تغییر‌و تحول دنده به وسیله راننده به طور دستی یا این که اتومات ایفا می گردد، در یک دنده معین باقی می ماند‌‌(برای مثالً دنده 2 یا این که هر دنده دیگری). در حالتی‌که هنگام رانندگی، دنده به‌طور اتومات از مکان خویش بیرون گردد و به موقعیت خلاص درآید، می بایست بگوییم: «ایمنی خودرو شما در خطر میباشد!».

تعمیر گیربکس شورلت نوا پرند

انگیزه این خلل می تواند ساییده شدن خوردگی در خارها و BOSCH‌های داخلی دنده‌ها یا این که ساییده شدن کشویی و یا این که شُل بودن بلبرینگ‌های راز و ته گیربکس باشد. در طی مواجه شدن با این خلل، در اسرع وقت به مکانیکی مراجعه‌نمایید.
بکسواد کلاچ

بکسواد کلاچ

بکسواد کردن کلاچ علامتی میباشد که نشانه از دستی بودن گیربکس دارااست. این ایراد مشتمل بر فشار دیسک کاغذ در هنگام فشردن پدال کلاچ میباشد‌‌(سرگرم بودن کلاچ و فلاویل). در‌این حالت کلاچ هنوز در درحال حاضر چرخش میباشد و منجر میشود ردوبدل دنده به مشقت صورت بپذیرد. این نقص‌ هر توشه که سعی بر بده بستان دنده دارید با صدایی مشابه‌به عکس العمل دو قطعه به یکدیگر همدم میباشد.

در بیشتر مواقع انگیزه این دستور خستگی زیاد در پدال کلاچ میباشد. با وجود استعمال بیشتراز حد و رابطه مداوم فی مابین دیسک ورقه و پدال، به مروز مجال کلاچ با فلاویل زد خورد متعددی خواهند داشت. خوشبختانه، این ایراد نسبت‎به خطاها دیگر گیربکس به راحتی قابل تعمیر میباشد.
عده‌بندی تعمیرات گیربکس

گیربکس خودرو به عبارتی چیزی میباشد که نیرو را از موتور به چرخ‌های پاداش منتقل می‌نماید. در‌صورتی‌که باکس دنده و اجزای آن(ازجمله سنسورها و رایانه‌ها) عمل خویش را به صدق اعمال ندهند، شما به جایی نخواهید رسید(ماشین متوقف میگردد).

رعایت پیشنهاد‌های مورد نیاز در تعمیر، محافظت و اپ‌ریزی برای دوری از خطاها مربوط به گیربکس، منجر می‌گردد باکس دنده به مقطع وقتگیر‌تری قابل به کارگیری باشد و شایسته ترین علکرد خویش را نشانه دهد. در شرایطی‌که در حین فساد، ایرادهای گیربکس خویش را نادیده بگیرید، این ایرادات در زمانبر‌بازه ارتقاء مییابند و سبب میشوند هزینه‌های متعددی را متحمل گردید.

برای این مراد ضروری میباشد علم خویش را در مورد خطاها خودرو ارتقاء دهید و بتوانید با تحقیق نخستین‌ی خلل، سریعاً خلل به وجود آمده را برطرف فرمائید. پس با مشاهده دست اندرکاران بالا، تعمیرات گیربکس خودروی خویش را آغاز نمائید.

استیناف مقاله‌ها مرتبط ذیل را از دست ندهید

کارداران مخرب گیربکس‌ خود کار

تعمیرگاه گیربکس پرند

چه گونه با رعایت 5 نکته قدمت گیربکس اتومات را 2 موازی کنیم

همگی چیز در زمینه ی باکس گیربکس خودرو

شایسته ترین فرصت برای بده بستان برگه کلاچ چه وقتی میباشد

سیستم گیربکس با کلاچ دوگانه چیست و چه‌طور کار می‌نماید

ماهک گیربکس چیست و چه‌گونه فعالیت می نماید؟

منبع:https://yunusmechanic.ir/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF/

منبع  اصلی : یونس مکانیک

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن