آیا "مهارت های اجتماعی و عاطفی" و "ویژگی های شخصیتی" کاملاً متفاوت ، متفاوت اما مشابه یا یکسان هستند؟

[ad_1] از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی محققان و دست ا

توسط HONARENEWS در 19 بهمن 1399
[ad_1]

از پیسانا فراری - سفیر cApStAn در دهکده جهانی

محققان و دست اندرکاران حوزه یادگیری اجتماعی و عاطفی (SEL) از ویژگی های درون فردی و بین فردی به عنوان "مهارت های اجتماعی و عاطفی" (مهارت های SE) یاد می کنند ، در حالی که افراد در زمینه روانشناسی شخصی آنها را "ویژگی های شخصیتی" می نامند. کیت والتون ، محقق اصلی در مرکز آموزش های اجتماعی ، عاطفی و دانشگاهی ، می گوید: این اصطلاحات اغلب توسط افراد غیر روحانی به جای یکدیگر استفاده می شود. در مقاله اخیر در مورد آموزش ماوی این مسئله باعث می شود که "مهارت های اجتماعی و عاطفی" و "ویژگی های شخصیتی" حداقل بسیار شبیه باشند ، اما یک تمایز ظریف اما اصلی وجود دارد ، این راهی است که فرد می تواند یک ویژگی را نسبت به یک مهارت درک کند. یک صفت به یک روند اشاره دارد ، در حالی که یک مهارت می تواند به عنوان یک توانایی دیده شود. با این حال ، یک فرد معمولاً می تواند از نظر اجتماعی درونگرا باشد (ویژگی) ، اما توانایی شرکت در کار تیمی را در صورت لزوم (مهارت) دارد. والتون می گوید ، هدف SEL تأمین مهارت های لازم برای ارتقا the پرونده و رفتارهای سازگارانه برای اطمینان از موفقیت در یک شرایط به افراد است. در پایان ، این دو زمینه اساساً یکسان هستند ، اما به سادگی متفاوت مشخص شده اند. بنابراین ، ACT برای سازماندهی مهارت های SE در چارچوب کلی خود و همچنین در م assessmentلفه ارزیابی Mosaic M یادگیری اجتماعی هیجانی ACT® ، از مدل ویژگی های شخصیتی Big Five استفاده می کند (به بخش زیر مراجعه کنید §).

منابع

سیب و پرتقال؟ دو نخود در غلاف؟ سیب زمینی سیب زمینی؟ مقایسه مهارتهای اجتماعی و هیجانی و ویژگیهای شخصیتی ، ”دکتر کیت والتون ، 16 دسامبر 2020.

پانویسها و منابع

§ در مقاله ، والتون ویژگی های شخصیتی پنج بزرگ مورد استفاده در روانشناسی (وظیفه شناسی ، همدلی ، ثبات عاطفی ، گشودگی به تجربه ، برون گرایی) را با مهارت های اساسی SI مقایسه می کند و دریافت که: هر دو قابل توسعه هستند (شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویژگی های شخصیتی می تواند در طول زندگی تغییر کند) ، به روشی مشابه تعریف می شود (توسط OECD و در ادبیات) ، مربوط به همان نتایج است (موفقیت علمی) ، ریشه در مناطق مشابه مغز دارد (به عنوان مثال "دانه های شن و ماسه ")" "مربوط به مناطق خاصی از قشر پیشانی است که برای حسن نیت نیز ثبت شده است) و از نظر مفهومی و تجربی مرتب شده اند. بسیاری از تیم های محققان می گویند که ساخت و سازها در دو زمینه اساساً یکسان هستند ، اما به سادگی برچسب های متفاوت دارند.

اعتبار عکس لیست های مارکوس / Unsplash


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب