افتتاح حساب بانکی در سوئیس. سیستم بانکی سوئیس چگونه کار می کند؟

[ad_1] سوئیس چه از نظر تاریخ و فرهنگ خود و چه وقتی از دیدگاه صرفاً مالی به آن نگاه شود ، کشوری بی نظیر است.

توسط HONARENEWS در 24 بهمن 1399
[ad_1]

سوئیس چه از نظر تاریخ و فرهنگ خود و چه وقتی از دیدگاه صرفاً مالی به آن نگاه شود ، کشوری بی نظیر است. این کشور کوچکی با کشورهای همسایه است که از سه محافل مهم فرهنگی یعنی نفوذ برخوردار است. فرانسه ، آلمان و ایتالیا. این نه عضو اتحادیه اروپا است و نه منطقه اقتصادی اروپا ، و با این حال یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا است. همه اینها به لطف سیستم بانکی بسیار پیشرفته آن است. چگونه می توانم یک حساب بانکی در سوئیس باز کنم؟ آیا کسی می تواند آن را انجام دهد؟

سیستم بانکی سوئیس چگونه کار می کند؟

سیستم بانکی کنونی در سوئیس نتیجه موقعیت جغرافیایی آن است. به هر حال ، این یک کشور کوچک است که در یک چشم انداز کوهستانی با پتانسیل کشاورزی کمی واقع شده است. علاوه بر این ، هیچ منبع طبیعی و دسترسی به دریا وجود ندارد. به ناچار ، چنین شرایطی سوئیسی ها را مجبور کرد تا در صرفه جویی در هزینه بسیار مقرون به صرفه و جدی باشند. اینها عوامل فرهنگی هستند که تأثیر مستقیمی بر شخصیت فعلی سوئیس دارند.

آغاز بانکداری در سوئیس

کار سخت همراه با یک بازار داخلی کوچک به معنای این است که این کشور به سرعت در زمینه تجارت و همکاری مالی با سایر کشورها گشوده شده است. تمایل سوئیسی ها به پس انداز به این واقعیت کمک کرد که از اوایل 16 سالگیشما آنها شروع به وام دادن به دولت های خارجی کردند.

با این حال ، لازم به ذکر است که سیستم بانکی از نظر سازمان فقط در دهه 18 شروع به توسعه می کندشما قرن است و از نزدیک با شهر ژنو ارتباط دارد. بانکداران محلی به حاکمان اروپایی ، از جمله پادشاهان فرانسه و انگلیس ، وام دادند.

با گذشت زمان ، دیگر شهرها در محیط مالی اهمیت پیدا کردند. بازل به مهمترین مرکز مالی در قرن نوزدهم تبدیل شدشما قرن. دهه 20شما دوره ای است که زوریخ بیشترین اهمیت را کسب کرده است و این تا به امروز تغییر نکرده است.

چگونه سرمایه در سوئیس ایجاد می شود؟

روند تشکیل سرمایه در سوئیس یک موضوع جداگانه است. این ارتباط نزدیک با این واقعیت دارد که مردم این کشور بسیار سخت کوش هستند و این در دقت زیاد مقامات سوئیس و همچنین حساسیت زیاد به موازین اخلاقی و اخلاقی منعکس می شود. به همین دلیل ، طی سالها ، سوئیس صنایع پیشرفته ای را توسعه داده است که در آنها به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رهبر جهانی است. نمونه های کلاسیک ، به عنوان مثال ، ساعت های سوئیسی ، شکلات یا اخیراً دستگاه های پزشکی است.

موفقیت در بازارهای خاص باعث هجوم پول به این کشور شده است. با این حال ، همانطور که نمونه های متعددی از سراسر جهان نشان می دهد ، جریان وجوه همیشه مربوط به انباشت سرمایه نیست. در مورد سوئیسی ها ، بدون روند فوق الذکر پس انداز ، که در نسبت پس انداز بیان می شود ، که بیش از 20٪ است ، یک پدیده جهانی است ، امکان پذیر نیست.

سیستم بانکی مدرن

دقت ، دقت ، تمایل به پس انداز و همچنین انطباق با استانداردها و رویه های قابل اجرا از خصوصیاتی است که بهترین موسسات مالی را مشخص می کند. سوئیسی ها این ویژگی ها را نشان می دهند و بنابراین از اعتماد بزرگ سرمایه گذاران خارجی که مایل به سرمایه گذاری خود در آنجا هستند ، برخوردار هستند. جای تعجب نیست که طی قرن ها ، سیستم بانکی به شدت در سوئیس توسعه یافته و تا به امروز یکی از بهترین سیستم های سازمان یافته در نوع خود در جهان است.

مدل بانکی در سوئیس

کل سیستم بانکی در سوئیس بر اساس مدل بانکی جهانی است. در عمل ، این بدان معنی است که هر موسسه مالی سوئیس می تواند طیف گسترده ای از خدمات بانکی را ارائه دهد. همانطور که در هر زمینه فعالیتی وجود دارد ، موسسات متخصص در انواع مختلف محصولات و بخشهای بازار نیز در بخش مالی سوئیس ظهور کرده اند. در حال حاضر ، سیستم بانکی در این کشور را می توان به دسته های زیر بانک تقسیم کرد:

banks بانک های کانتونی ،

banks بانک های بزرگ ،

banks بانک های منطقه ای و بانک های پس انداز ،

● بانک Raiffeisen ،

banks بانک های دیگر ،

● شعب بانک های خارجی ،

bank بانکداران خصوصی ،

● بانکهایی که وظایف ویژه ای را انجام می دهند.

جالب است بدانید که حدود 67٪ از سهام این بخش تنها متعلق به دو گروه بانکی است: UBS AG و Credit Suisse Group. اهمیت بسیار زیاد در سیستم بانکی سوئیس نیز با تأثیر بسیار زیادی که در بازار جهانی دارد ، همراه است. بزرگترین گروه های بانکی در سوئیس شبکه گسترده ای از شعب بانک در سراسر جهان دارند. آنها عمدتا به نهادهای خارجی ، در زمینه بانکداری سرمایه گذاری ، بانکداری خصوصی ، تجارت اوراق بهادار ، معاملات ارزی ، معاملات با فلزات گرانبها و سایر خدمات ارائه می دهند.

دامنه صلاحیت بانکهای سوئیس از نظر بازار داخلی آنها کمی متفاوت است. فعالیت های آنها محدود به بسیج پس انداز ، وام دهی به شرکت های بزرگ و م institutionsسسات دولتی ، تأمین مالی املاک و مستغلات و مدیریت دارایی است. ماهیت بخش بانکی به همان روشی است که ذهنیت سوئیس کار می کند. به زبان عام ، سوئیسی ها در خارج از کشور تجارت می کنند و سرمایه به دست آمده را در خانه جمع می کنند و سرمایه گذاری می کنند.

بزرگترین بانک های سوئیس

شایان ذکر است بزرگترین بانک های سوئیس. علاوه بر دو گروه ذکر شده در بالا ، UBS AG و Credit Suisse Group ، سومین بانک قدرتمند ، گروه معروف Raiffeisen است. با این حال ، این همه ماجرا نیست ، زیرا علاوه بر سه نهاد فوق الذکر ، 189 بانک دیگر نیز فعالیت های مالی خود را انجام می دهند ، اما سهم آنها در بخش سوئیس اندک است و فقط 13.4 درصد است. گروه سایر بانکها تحت سلطه سرمایه خارجی قرار دارند و در مجموع 122 شرکت را تحت پوشش قرار می دهند. این سهام عمدتا توسط سرمایه گذاران ایالات متحده ، کانادا ، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعلق به آنها است.

علاوه بر این ، باید تأکید کرد که تقریباً همه بانک هایی که از هر لحاظ در بازارهای بین المللی مهم هستند ، دفاتر خود را در سوئیس دارند. با این حال ، فعالیت های آنها محدود به خدمات به مشتریان خارجی و انجام فعالیت های بانکی بین المللی است. خدمات شامل فعالیت های سپرده گذاری و اعتبار به میزان کمتری است. بنابراین ، حضور آنها در بازار سوئیس بیش از سود واقعی بیش از هر چیز مورد تصور باشد ، گرچه آنها نمی توانند از عدم سودآوری چنین فعالیت هایی شکایت کنند. از این گذشته ، بخش بانکی سوئیس حدود 10٪ از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

چه کسی می تواند یک حساب بانکی در سوئیس افتتاح کند؟

بخش بانکی سوئیس بسیار پویا است. چه کسی می تواند یک حساب بانکی در سوئیس افتتاح کند؟ به طور کلی پذیرفته شده است که داشتن چنین حسابی مترادف با اعتبار و تجمل است. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، به ویژه برای افرادی که ساکن مالیات در سوئیس نیستند. از لحاظ نظری این امکان وجود دارد ، اما اگر قصد چنین کاری را دارید ، باید بدانید که برای بررسی حتی ایجاد حساب حداقل به 500000 فرانک سوئیس نیاز خواهید داشت. در بعضی از بانک ها این نیاز نصف این مقدار است. همچنین ممکن است برخی از نهادها معیارهای مالی بسیار پایین تری را اعمال کنند. در اکثر موارد ، شرایط اضافی وجود دارد که دارنده حساب باید از آنها استفاده کند ، مانند تعهد در افزایش وجوه واریز شده به حساب.

آیا امکان افتتاح حساب بانکی در سوئیس برای شخصی وجود دارد؟

به طور کلی ، جدا از الزام به داشتن مقدار کافی نقدی ، هیچ شرط اساسی برای افتتاح حساب بانکی در سوئیس وجود ندارد. با این حال ، لازم به یادآوری است که هر بانک قوانین خاص خود را دنبال می کند ، به این معنی که موسسات مختلف ممکن است معیارهای مختلفی را اتخاذ کنند. برخی از آنها در کاربردها سختگیرانه تر ، برخی دیگر از سختگیری کمتری برخوردار خواهند شد. همچنین به خاطر داشته باشید که بانک ممکن است از دریافت پول نقد از شما امتناع ورزد در صورتی که مشکوک به منشأ آن ناشی از فعالیت مجرمانه باشد.

محدودیت های قابل توجهی می تواند برای افرادی که آدرس دائمی یا حتی موقت در سوئیس ندارند ، اعمال شود. اگر از این گروه باشید ، نمی توانید در UBS Bank حساب باز کنید. از نظر تئوری ، شما بهترین شانس را در Aargauische Kantonalbank ، Credit Suisse و PostFinance دارید ، که از نظر قانونی موظف هستند اطمینان حاصل کنند که هر علاقه مند می تواند یک حساب بانکی را باز کند.

بعلاوه ، حتی با داشتن کارتهای شناسایی سوئیسی F (موقت) ، N (پناهجویان) یا S (پناهجویان) در بیشتر بانکها ، ممکن است ناخواسته باشید. چنین قوانینی ، از جمله توسط رایفایسن ، برنر کانتونالبانک و St. Galler Kantonalbank که این نوع شواهد اثبات هویت آن نیست. در سایر موسسات نیز به همین ترتیب است ، بنابراین لازم است که با پیشنهاد هرچه بیشتر آنها برای افتتاح حساب بانکی در سوئیس آشنا شوید.

چگونه می توانم یک حساب بانکی در سوئیس باز کنم؟

همچنین هر بانک ممکن است روش دیگری را برای افتتاح حساب بانکی در سوئیس تعیین کند. برخی از سازمان ها این گزینه را برای تکمیل کل مراحل آنلاین ارائه می دهند ، اگرچه این موارد نادر است. اکثر موسسات برای ارائه کلیه اسناد و مدارک لازم از شما برای بازدید از شعبه استفاده می کنند. چه مدارکی لازم است؟ این امر نیز به طور جداگانه توسط هر بانک تنظیم می شود.

روند استاندارد افتتاح حساب بانکی در سوئیس

روش اصلی افتتاح حساب بانکی در سوئیس تأیید هویت شماست. این کار معمولاً در یک شعبه برگزار می شود ، به همین دلیل بانک ها هنگام درخواست شما را ملزم به مراجعه حضوری به شعبه می کنند. اگر شهروند اتحادیه اروپا یا کشور EEA نیستید باید کارت شناسایی یا گذرنامه به همراه داشته باشید. در برخی موارد ، ممکن است یک بانک سوئیس از شما بخواهد نامه ای مرجع یا بیانیه حساب را از م institutionسسه ای که در گذشته وجوه خود را در آنجا واریز کرده اید ، ارسال کنید.

ترجمه اسناد لازم هنگام ایجاد حساب کاربری در سوئیس

وقتی تصمیم به ایجاد حساب در سوئیس گرفتید ، آماده باشید که در برخی موارد ممکن است لازم باشد اسناد خاصی را ترجمه کنید. ذکر همه آنها در اینجا دشوار است ، زیرا ممکن است بانک های مختلف به اسناد مختلفی احتیاج داشته باشند. مهمتر از همه ، زبانی است که باید چنین اسنادی ترجمه شود. این امر عمدتاً به این بستگی دارد که می خواهید کل پروسه را در کدام کانتون نهایی کنید.

از نظر تئوری ، چهار زبان رسمی در این کشور وجود دارد ، یعنی. آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و رومانشی ، اما به طور رسمی در هر کانتون استفاده نمی شود. به عنوان مثال: Uri از آلمانی استفاده می کند ، مانند Zurich و Oubalden. برن و والاس از دو زبان رسمی (آلمانی و فرانسوی) استفاده می کنند ، در حالی که در وود و ژنو فقط فرانسه به طور رسمی صحبت می شود. برای جالبتر کردن همه چیز ، در تیچینو زبان رسمی ایتالیایی است و در گریسون زبان رومانشی ، آلمانی و ایتالیایی است. بنابراین ، قبل از سفارش خدمات برای ترجمه اسناد خود ، ابتدا بررسی کنید که در کدام بانک می توانید در سوئیس حساب باز کنید ، و دوم اینکه ، تمام تشریفات را در کدام کانتون انجام دهید.

آیا قصد دارید یک حساب بانکی در سوئیس افتتاح کنید؟

سیستم بانکی سوئیس یکی از قدرتمندترین سیستم های جهان است. این واقعیت را می توان اثبات کرد که 10٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور را به عهده دارد و این کشور را در جایگاه دوم در تمام بخشهای اقتصادی قرار می دهد. داشتن حساب بانکی در سوئیس مترادف با اعتبار و تجمل است ، اما افتتاح چنین حسابی در یک بانک سوئیس ساده ترین کار نیست. اول اینکه هر بانک قوانین خاص خود را دنبال می کند و دوم اینکه شما به عنوان یک فرد غیر مقیم باید مبلغ مناسب را به صورت نقدی داشته باشید.

همچنین در زمینه ترجمه اسناد و مدارک مورد نیاز در روند فوق ، مشکلات زیادی وجود دارد. این به این دلیل است که سوئیس حداکثر 4 زبان رسمی دارد که هر کانتون معمولاً فقط از یکی از آنها به طور رسمی استفاده می کند. با این حال ، با توجه به ثبات اقتصاد محلی و سیستم بانکی ، ارزش تلاش برای افتتاح حساب بانکی در سوئیس را دارد. مخصوصاً وقتی جدی هستید که سرمایه خود را در مدرن ترین و ایمن ترین سیستم بانکی قرار دهید.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن