رونویسی در برابر رونویسی - چه تفاوتی دارد؟ چگونه می توان به راحتی روی رونویسی کار کرد؟

[ad_1] ترجمه می تواند متفاوت باشد: گاهی اوقات متنی دریافت می کنید که فقط باید آن را به زبان دیگری ترجمه کنید

توسط HONARENEWS در 19 دی 1399
[ad_1]

ترجمه می تواند متفاوت باشد: گاهی اوقات متنی دریافت می کنید که فقط باید آن را به زبان دیگری ترجمه کنید ، بار دیگر یک ضبط (صدا یا فیلم). این واقعیت که شما مجبورید این ترجمه را به صورت کتبی ارائه دهید کار را آسان نمی کند. بازنویسی آنچه را که به صورت دستی گوش می دهید طولانی می شود. چگونه می توان رونویسی را به روشی مناسب تهیه کرد؟ تفاوت رونویسی با رونویسی چیست؟

رونویسی و رونویسی - تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

سوال این است که چه موقع شما واقعاً رونویسی را انجام می دهید و چه موقع آوانویسی را انجام می دهید؟ از نظر نتیجه نهایی ، این دو فعالیت تفاوت چشمگیری دارند. رونویسی در درجه اول بازتاب تلفظ یک زبان است و استفاده از آن آسان تر است. از طرف دیگر ، آوانگاری یک روش کاملاً علمی است و طبق فرض های وی ، هر حرف به زبان خارجی معادل هر زبان دیگری است.

این روابط با مثال رونویسی و رونویسی سیریلیک به راحتی قابل درک است. بیایید حرف "L" را بگیریم. اگر رونویسی همیشه برای نشان دادن تلفظ و علامت گذاری اصوات باشد ، بسته به جمله ، این حرف ممکن است در انگلیسی به صورت "L" یا "W" نوشته شود. با این حال ، در مورد آوانویسی ، قوانین محدود کننده بیشتری وجود دارد و فرض بر این است که حرف "L" ، صرف نظر از تلفظ واقعی ، همیشه باید به عنوان "L" ترجمه شود.

معنای محاوره ای رونویسی

در زبان روزمره ، اغلب از رونویسی به عنوان فعالیت رونویسی ضبط های صوتی یاد می شود. به عنوان مثال ، این می تواند سناریوهای مبتنی بر مصاحبه یا پخش رادیویی باشد. موارد فوق معمولاً با فعالیتی بسیار پرزحمت همراه است ، خصوصاً اگر مستعد دیکته نباشید.

چگونه می توان به راحتی روی رونویسی کار کرد؟

توسعه پویا فن آوری ها ، از جمله سیستم های تشخیص گفتار ، پدیده های شناخته شده رونویسی را تا حد زیادی تسهیل می کند. از دید شخصی که باید محتوای صوتی را به متن نوشتاری منتقل کند ، استفاده از این نوع راه حل های مدرن باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که کارایی کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. حداقل چند روش برای رونویسی سریع و راحت وجود دارد.

نرم افزاری برای انتقال جریانهای صوتی بین برنامه ها

یکی از راحت ترین روش ها استفاده از نرم افزار برای انتقال جریان های صوتی بین برنامه ها به همراه ویژگی ورودی صوتی در Google Docs است. مزیت بزرگ این راه حل تعداد نامحدود زبانهایی است که می تواند برای رونویسی استفاده شود. این امر به این دلیل است که عملکرد ورودی صوتی ذکر شده تقریباً از همه زبانهای مورد استفاده در جهان پشتیبانی می کند.

چگونه می توان رونویسی را مانند بالا تهیه کرد؟ اولین گامی که باید بردارید ، بارگیری نرم افزار جریان صوتی بین برنامه ها مانند VB-Audio Virtual Cable است. پس از نصب ، یک درایور جدید در صفحه کنترل صدا ظاهر می شود: ورودی CABLE (کابل مجازی VB-Audio). اگر می خواهید روی تعرق کار کنید ، پشتیبانی صوتی را برای این درایور انتخاب کنید.

اکنون می توانید Google Docs (یا ویرایشگر متن دیگری با ورودی صوتی پشتیبانی شده) را باز کرده ، "Tools" و "Voice input" را انتخاب کنید. سپس فقط باید زبانی را که صدا در آن ضبط شده را انتخاب کنید ، روی "کلیک کنید تا صحبت کنید" کلیک کنید و فایل صوتی را در هر پخش کننده پخش کنید. شما آماده ای! محتویات پرونده در سند شما ثبت می شود.

توصیف - نرم افزار رونویسی

با این حال ، راه حل فوق اشکالات زیادی دارد و همیشه قادر به تشخیص کلمات شنیده شده در ضبط نیست. شرح به طور قابل توجهی کارآمدتر است و همانطور که سازندگان آن ادعا می کنند ، رونویسی خودکار انجام شده توسط این ابزار توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می شود. با این حال ، یک اشکال بزرگ دارد: Descript فقط می تواند ضبط های صوتی انگلیسی را مدیریت کند. متأسفانه ، گزینه تشخیص گفتار به زبانهای دیگر را ندارد.

در این مرحله ، لازم به ذکر است که Descript استفاده بسیار بیشتری از رونویسی خودکار را ارائه می دهد. سازندگان آن همچنین آن را به بسیاری از ویژگی های مفید دیگر مانند ویرایش فایل های ویدئویی ، ضبط و انتشار پادکست ها یا به اشتراک گذاری پروژه های خود با سایر کاربران Descript مجهز کرده اند. علاوه بر این ، ویژگی های اصلی در گزینه رایگان موجود است. دسترسی به سایر ویژگی ها حق بیمه است و هزینه های آن اعمال می شود.

چگونه می توانم با استفاده از Descript روی رونویسی کار کنم؟

خود رونویسی با استفاده از Descript بسیار آسان است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که حساب خود را در www.descript.com ثبت کنید. پس از فعال شدن ، دو روش برای استفاده از این ابزار وجود دارد: یا آنلاین با رفتن به وب سایت بالا ، یا آفلاین با بارگیری برنامه در رایانه. رابط نرم افزار در هر دو حالت یکسان به نظر می رسد.

پس از ورود به Descript ، باید یک پروژه جدید ایجاد کنید. برای انجام این کار ، بر روی "+ پروژه جدید" (№ 1. در تصویر) کلیک کنید. یک پنجره lightbox ظاهر می شود که می توانید پروژه خود را نام ببرید و آن را به پوشه مناسب دستگاه مجازی خود اختصاص دهید. همچنین می توانید تعیین کنید چه کسی به این پروژه خاص دسترسی دارد. این به ویژه هنگام کار در یک تیم و به اشتراک گذاری دستگاه خود با کاربران مختلف بسیار مفید است. پس از مشخص کردن تمام پارامترها ، روی "ایجاد" کلیک کنید.

پس از ایجاد پروژه ، به پنجره بارگذاری پرونده بروید. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید: یا با کشیدن یک فایل از دیسک ، کلیک روی "انتخاب پرونده ..." یا انتخاب یک مکان صوتی روی دیسک خود. پس از بارگذاری صحیح پرونده ، نام آن در لیست پرونده های موجود در نمای اصلی در سمت راست نشان داده می شود. ماوس را بر روی نام فایل حرکت دهید ، پیکان را گسترش دهید و بازنویسی پرونده را انتخاب کنید.

فیلدی با پارامترهای رونویسی در پانل سمت چپ ظاهر می شود. اگر بیش از یک بلندگو در ضبط وجود دارد ، گزینه "شناسایی چندین بلندگو" را علامت بزنید (№ 1. در تصویر صفحه). در اینجا همچنین یک لیست کشویی پیدا می کنید ، پس از گسترش آن انواع مختلف رونویسی را مشاهده می کنید: خودکار ، دستکش سفید و همچنین وارد کردن متن. اولین گزینه رونویسی خودکار پیش فرض است که می توانید هر ماه یکبار با برنامه رایگان انجام دهید. از طرف دیگر ، White Glove یک راه حل حرفه ای است که توسط Descript ارائه می شود که در آن نسخه برداری خودکار توسط انسان بررسی می شود. وارد کردن رونوشت برای شما مناسب است اگر قبلاً نسخه متن داشته اید و می خواهید آن را ویرایش کنید.

چگونه متن ترجمه را تهیه کنیم؟

هر کدام از روش های رونویسی خودکار را که انتخاب کنید ، نتیجه محتویات ضبط شده به عنوان متن خواهد بود. با این حال ، این پایان کار با متن نیست ، به ویژه هنگامی که در فکر سفارش دادن خدمات رونویسی هستید. باید بخاطر بسپارید که اگرچه اتوماسیون مزایای خود را دارد ، علیرغم پیشرفت روزافزون فن آوری ها ، هنوز هم ضبط دقیقاً همانطور که گویندگان می گویند ضبط نمی شود. نقش شما این است که مطمئن شوید رونویسی در واقع با آنچه در ضبط شنیده می شود مطابقت دارد. اگر بخواهید بر اساس چنین رونویسی مقاله واقعی برای وبلاگ یا وب سایت خود تهیه کنید ، کمی بیشتر کار خواهد شد. در این حالت ، وظیفه اضافی شما این است که به درستی سند را قالب بندی کنید ، عناوینی به آن اضافه کنید ، اصلاحات لازم را در متن ایجاد کرده و سایر فعالیت هایی را انجام دهید که رونویسی را به مقاله ای تبدیل می کند که برای خواننده جذاب باشد.

رونویسی و رونویسی - چه نکاتی را باید بخاطر بسپارید؟

شایان ذکر است که رونویسی و رونویسی ، اگرچه مشابه هستند ، در واقع به معنای دو فعالیت متفاوت است. رونویسی ساده تر است و شامل ضبط ضبط به عنوان متن است تا نحوه تلفظ صدا را منعکس کند. معمولاً به معنای ضبط ساده مطالب ضبط شده است. از طرف دیگر ، نویسه نویسی مبتنی بر یک روش علمی است که توسط یک سیستم کدگذاری پشتیبانی می شود که در آن هر حرف معادل آن به هر زبان دیگری است. بنابراین ، در حالی که رونویسی تلفظ کلمات خارجی را تسهیل می کند ، نویسه نویسی امکان خواندن جملاتی را که به طور حروف الفبا خارجی نوشته شده اند ، فراهم می کند.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن