چند گویش اسپانیایی در جهان وجود دارد؟

[ad_1] اسپانیایی چهارمین زبان غالب و یکی از بیشترین زبانهای جهان است. این یک زبان عاشقانه است ، همانطور که

توسط HONARENEWS در 18 دی 1399
[ad_1]

اسپانیایی چهارمین زبان غالب و یکی از بیشترین زبانهای جهان است. این یک زبان عاشقانه است ، همانطور که بسیاری از مردم آن را می نامند و به عنوان زبان اول بیش از 360 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می کنند. بیشتر مردم تصور می کنند که اسپانیا بیشترین جمعیت اسپانیایی تبار را در جهان دارد ، زیرا این زبان رسمی آنها است. با این حال، این درست نیست. این ممکن است زبان آنها باشد ، اما آنها بیشترین سخنران را ندارند. در آغاز 21خیابان در قرن گذشته ، مکزیک بیشترین تعداد اسپانیایی زبان را داشت و پس از آن کلمبیا ، آرژانتین ، ایالات متحده و اسپانیا قرار داشتند. همه این کشورها و بسیاری از کشورهای دیگر به زبان اسپانیایی صحبت می کنند ، اما از نظر تلفظ و دستور زبان یکسان نیستند. بیشتر این کشورها به زبان اسپانیایی به گونه ای صحبت می کنند که گویش نامیده می شود.

اسپانیایی دارای بسیاری از گویش ها در سراسر جهان است. بیشتر گویش ها نتیجه زبان اسپانیایی است که تحت تأثیر زبان دیگری است.

اسپانیایی چگونه پخش می شود؟

اسپانیایی زبان رسمی 18 کشور است. تعداد تقریبی سخنرانان اسپانیایی مکزیک 110 میلیون ، کلمبیا 41 میلیون ، آرژانتین ، 40 میلیون ، اسپانیا حدود 38 میلیون ، پرو 26 میلیون ، ونزوئلا 27 میلیون ، بولیوی ، کوبا و بسیاری دیگر با کمتر از ده میلیون نفر است آیا شما صحبت می کنید این تعداد سخنرانان در هر کشور برای سخنرانان است ، جایی که اسپانیایی زبان اول و دوم آنها است. هر روز مطالب و مشاغل زیادی برای ترجمه حرفه ای انگلیسی به اسپانیایی وجود دارد.

اسناد ، مطالب و وب سایت خود را به بیش از 40 زبان ترجمه کنید. پرونده های خود را بارگذاری کنید یا متن خود را جای گذاری کنید و یک مترجم حرفه ای بلافاصله شروع به کار می کند. ترجمه خود را همین الان سفارش دهید

کشورهای اسپانیایی زبان

این عدد توضیح می دهد که چگونه اسپانیایی می تواند لهجه های زیادی داشته باشد. در هر یک از کشورهایی که در بالا ذکر شد و بسیاری از کشورهایی که ذکر نشده اند ، اسپانیایی تنها زبان تأثیرگذاری نیست.

گویش ها به دلیل تفاوت در گفتار و دستور زبان شناخته می شوند. این اساساً همان چیزی است که باعث ایجاد یک گویش می شود. این تفاوت در تلفظ ، صوت و اصطلاحات و همچنین کلماتی است که در یک شاخه از زبان وجود دارد و در بعضی دیگر نیست یا وجود آن در بعضی شاخه ها است و در بعضی دیگر وجود ندارد.

زبان اسپانیایی یکی از غنی ترین زبان های تاریخ است که دوره ها و قاره ها را در بر می گیرد. این یک نقطه شروع خوب برای مطالعه منشا این گویش ها و همچنین توزیع گویش های ذکر شده است. در زیر برخی از گویشهای اسپانیایی که امروزه در جهان وجود دارد ، نحوه صحبت و کجا صحبت می شود.

کاستیلین

این زبان رسمی اسپانیا است. این در شمال و مرکز اسپانیا صحبت می شود ، و این محبوب ترین گویش در اسپانیا است. این زبان از همه گویش های جهان به طور گسترده ای شناخته شده و صحبت می شود. با این گویش صرف فعل های مختلف در مقایسه با یک زبان در سایر کشورهای اسپانیایی زبان وجود دارد. گویش کاستلی از فعل شکل vostros استفاده می کند.

گویش کاستیل نیز از زیردستان ناقص استفاده می کند. آنها از آن برای صحبت در مورد ناامنی استفاده می کنند.

با اطمینان می توان گویش کاستلیایی را گفت که همه زبان اسپانیایی از آنجا آغاز شده است. بیشتر مردم آن را به عنوان زبان اصلی اسپانیایی می دانند.

مناطق لهجه های اسپانیایی

اندلسی

از شمال اسپانیا به جنوب اسپانیا حرکت می کنیم ، جایی که اندلس گویشی است که در این منطقه صحبت می شود. بعد از کاستیلین دومین گویش پرطرفدار است ، اما تفاوت چشمگیری با آن دارد. تفاوت از گویش اسپانیایی شمالی در تفاوت ceceo / seseo ، آرزوی صامت در پایان برخی از کلمات ، کشش صامت های "d" و "r" و بی صدا شدن صامت های نهایی است. با تمام این ترکیبات ، در مقایسه با سایر گویش ها صدای آرامتر و جریان آزاد حاصل می شود.

کارائیب اسپانیایی

این یک گویش اسپانیایی است که در کشورهایی مانند کوبا ، جمهوری دومنیکن و پورتوریکو صحبت می شود. اگرچه ممکن است گویشهای دیگری بین آنها تعبیه شده باشد ، اسپانیایی زبانان همه کشورها را با هم متحد می کنند و آنها را اسپانیایی کارائیب می نامند. اگر توجه داشته باشید ، در بسیاری از این کشورها دانشجویان جاه طلب زیادی وجود ندارند که برای یادگیری زبان اسپانیایی عجله داشته باشند. شناخته شده است که این گویش یکی از سریعترین صحبت ها است.

یک مثال خوب این است که چگونه اسپانیایی های کارائیب زبان حرف "d" را در انتهای بسیاری از کلمات حذف می کنند. آنها به جای تلفظ کلمه میتادا ، اسطوره می گویند. آنها همچنین تمایل دارند که صدا را در وسط و انتهای کلمات حذف کنند.

در پورتوریکو ، اسپانیایی آنها منحصر به فرد است زیرا به شدت تحت تأثیر ایالات متحده است. به دلیل این تأثیر ، پورتوریکیایی ها صدای انگلیسی "r" را مانند انگلیسی زبانان تأکید می کنند.

برای دومینیکن ها درک آنها در مقایسه با سایر زبانان بومی دشوارترین است. این فقط به دلیل قطع کلمات است ، جایی که آنها قطعات بسیار زیبا یک کلمه هستند ، که درک آن را دشوار می کند. به عنوان مثال ، آنها به جای "esta" می گویند "ta".

آمریکای مرکزی یا گویشهای مکزیکی

به نظر می رسد تعجب آور باشد ، مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در جهان است. این باعث شد او قلب سینمای اسپانیا و همچنین رسانه ها باشد.

خبر خوب با گویش آنها این است که یادگیری و فهمیدن ، و همچنین صحبت کردن ساده ترین آن است. زبان های یادگیری برای یادگیری زبان اسپانیایی بیش از هر یک از این گویش ها مناسب ترند. این گویش ها تلفظ واضحی دارند و معمولاً کلمات را قطع نمی کنند ، همانطور که در گویش های دیگر مشاهده کردیم.

مکزیک بخاطر استفاده گسترده از اصطلاحات مختلف در مکالمات عادی خود مشهور است. با این حال ، به دلیل اینکه آنها به ندرت کلمات را می برند و بسیار واضح صحبت می کنند ، آنها به راحتی کلمات جدید را انتخاب می کنند ، که این باعث گسترش بیشتر گویش می شود. این گویش در کلمبیا ، مکزیک ، پرو ، بولیوی و بیشتر آمریکای جنوبی و مرکزی به طور گسترده ای صحبت می شود. این گویش را بیشتر آمریکای لاتین می نامند تا از اسپانیایی متمایز کند که عمدتا در اسپانیا صحبت می شود. آنها گویش های نزدیک به هم هستند اما تلفظ و دستور زبان آنها متفاوت است.

Rioplatense

حوضه رودخانه بین اروگوئه و آرژانتین ، مانند هر دو کشور ، جایی است که این گویش غالب است. تفاوت اصلی یا مهمترین این گویش با سایر گویشهای اسپانیایی ، لحن گوینده است. او به شدت تحت تأثیر ایتالیایی بود که بسیار به اسپانیایی نزدیک است ، به همین دلیل این گویش بیشتر از اسپانیایی ایتالیایی به نظر می رسد.

قناری

این گویشی است که بیشتر در جزایر قناری اسپانیا شناخته می شود و تقریباً مشابه اسپانیایی کارائیب است. این گویش به خوبی با تلفظ حرف "h" و حروف بی صدا لغزنده "s" مشخص می شود. این گویش به دلیل تأثیر شدید پرتغالی به نظر می رسد. همه اینها به تلاش پرتغال برای استعمار کل جزایر برمی گردد.

لانیتو

این گویش ترکیبی از اسپانیایی اندلسی و انگلیسی انگلیسی است. این گویش بیشتر در جبل الطارق ، قلمرو خارج از کشور انگلیس صحبت می شود. به لطف این ، ترکیب بی نظیر این دو زبان ظاهر شد. این گویش همچنین به شدت تحت تأثیر دسته دیگری از زبانهای مدیترانه ای است. این زبان ترکیبی عجیب است ، اما تاکنون یکی از جالب ترین آنهاست. اگرچه یادگیری و درک آن آسان تر است ، اما بعید است بتوانید آزادانه با افرادی که به یک زبان صحبت می کنند ارتباط برقرار کنید ، اما درک چگونگی صحبت به همان شیوه می تواند کمی دلهره آور باشد.

Equatogyne اسپانیایی

این تنها کشور آفریقایی است که اسپانیایی زبان رسمی است. گینه استوایی بیشترین اسپانیایی را در مقایسه با سایر کشورهای آفریقا دارد. گویش آنها گویشی از اسپانیایی در کشور است. اکثر مردم تعجب می کنند که چگونه این گویش اسپانیایی در یک کشور آفریقایی در زیر صحرا ایجاد شده است. خوب ، این گویش نتیجه تأثیر مهاجران محلی و آلمانی است.

لهجه اسپانیایی در آمریکای مرکزی

آمریکای مرکزی از کشورهای اسپانیایی زبان هندوراس ، گواتمالا ، کاستاریکا ، پاناما ، السالوادور و نیکاراگوئه تشکیل شده است. هر یک از این کشورها گویشهای خاص خود را دارند ، اما همجواری آنها با آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی نقش بسزایی دارد. در گواتمالا ، اسپانیایی آنها به مکزیکی نزدیکتر است ، در حالی که اسپانیایی پاناما با اسپانیایی کلمبیا رابطه نزدیک دارد.

بیشتر کشورهای فوق مانند السالوادور ، نیکاراگوئه ، کاستاریکا و هندوراس از Vos به جای tu آرژانتین استفاده می کنند.

کشورهای گویش اسپانیایی در آمریکای مرکزی

گویش اسپانیایی شیلی

درست مثل اسپانیایی کارائیب ، اسپانیایی شیلی نیز خاص و بسیار دشوارتر است.

ویژگی منحصر به فرد گویش شیلی این است که آنها "ch" را "sh" تلفظ می کنند ، که باعث می شود شیلی "shi-le" را تلفظ کند. آنها همچنین به دلیل قطع کلمات معروف هستند. تمام کلماتی که به یک مصوت ختم می شوند و پس از "do" یا "da" حذف می شوند "d" را حذف می کنند. به عنوان مثال ، کلماتی مانند "fundido" مانند "fundio" صدا می کنند ، در حالی که "fracas ado" مانند "fracasao" به نظر می رسد. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم گویش اسپانیایی شیلی تفاوت تفاوت لهجه دوم تا واکه لاس است ، زیرا این معنی کل کلمه را تغییر می دهد.

مورچیان

در قسمت جنوب شرقی اسپانیا یک منطقه خودمختار از جامعه مورسیا وجود دارد. آنها به گویش مورسی صحبت می کنند و در بقیه جهان به خوبی گسترش نیافته است. این یکی از کوچکترین گویشهای زبان اسپانیایی و یکی از دشوارترین و منحصر به فردترین گویشهای شناخته شده امروزی است. هنوز هم یک معما است که چگونه این افراد هرگز تحت تأثیر گویش های دیگر قرار نگرفته اند. با این حال ، این افراد تنها هستند که برای زبان و فرهنگ خود ارزش قائل هستند ، تغییر یا تأثیرگذاری بر آنها را دشوار می کند زیرا آنها به راحتی با افراد دیگر ادغام نمی شوند.

گویشهای دیگر زبان اسپانیایی توسط گروه های مختلف زبان در اسپانیا ایجاد شده است. اینها شامل زبان باسک است ، زبان یک جامعه خودمختار اسپانیایی در پیرنه. گالیسیایی ، که در شمال غربی اسپانیا صحبت می شود ، که یک زبان تحت تأثیر پرتغالی است ، Extremaduran به سه زبان صحبت می شود در جامعه خودمختار Extremadura در غرب اسپانیا ، و کاتالان زبان رسمی در آندورا است ، که در مناطق کوچک شمال اسپانیا صحبت می شود.

زبان اسپانیایی یکی از متنوع ترین زبانها در جهان است. این لهجه های منحصر به فرد بسیاری دارد که هر یک از آنها ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. موارد فوق فقط برخی از رایج ترین گویش های اسپانیایی در جهان امروز است. تعداد گویشهای اسپانیایی را نمی توان مشخص کرد زیرا یک زبان چرخان محسوب می شود. این زبانی است که به راحتی تحت تأثیر زبان های دیگر قرار می گیرد ، به همین دلیل تعداد بی شماری از گویش های دیگر را ایجاد می کند که ممکن است ما در مورد آن شناختی نداشته باشیم.

قبل از تصمیم به یادگیری زبان اسپانیایی ، خوب است لهجه ای را که یاد می گیرید درک کنید. یادگیری و درک برخی از آنها آسان است ، در حالی که بعضی دیگر کمی دشوار است. برای یادگیری لهجه برای یادگیری ، یکی را انتخاب کنید که بیشترین بلندگو را داشته باشد. بهترین گویش اصلی یا اصلی اسپانیایی است که در اسپانیا و همچنین در ایالات متحده صحبت می شود. همه گویش های دیگر نمی توانند ریشه در این گویش ها داشته باشند ، که یادگیری و درک آن را سرگرم کننده می کند.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن