چه وقتی برای ایمپلنت دندان مناسب است و چرا ایمپلنت؟ دکتر محبی رسا

لب لبریز شدن پرسلن روکشن ایمپلنت که ترمیم آن یا در مطب توسط دندان دکتر مهم کامپوزیت انجام می شود و یا به لابرا

توسط HONARENEWS در 9 آذر 1401
لب لبریز شدن پرسلن روکشن ایمپلنت که ترمیم آن یا در مطب توسط دندان دکتر مهم کامپوزیت انجام می شود و یا به لابراتوار رسول می شود تا پرسلن بیشتر شود. فشار بروی لثه، فشار به دندان های همسایه که تا 2 ساعت سپس از تحویل روکش برطرف ایمپلنت دندان جلو می شود. بهترین هنگامی که لیزر میتواند امداد نماید از بلافاصله بعد از آن از جراحت به عصب تا 2 ماه می باشد. افرادی که دندان‌های مجاورشان به شدت پوسیده شده می باشد ممکن است از یک بریج دندانی بهره‌مند شوند که از همین دندان‌ها مراقبت کند. امروزه دارای گذشت حدود چهل سال از معالجه ایمپلنت دندانها تجربیات و دانش نو نشان داده هست که دارای بکارگیری تکنولوژی مدرن و ایمپلنتهای نسل جدید چیزی دیگر بعنوان منع معالجه ایمپلنت برای اشخاص سیگاری وجود ندارد. یک طریق جایگزین برای ایمپلنت دندان های جلو ، پروتز متحرک می باشد که فلیپر نامیده شده و فقط یک راه و روش حل موقتی محسوب می شود. به خاطر متحرک بودن غذا میل کردن مهم آن ریلکس وجود ندارد و باعث پوسیدگی دندان های کناری می شود. در این طرح معالجه نیازی به تراش دندان های همسایه نخواهد بود اما مهمترین مزیت ان مراقبت بافت استخوان و لثه به وسیله ایمپلنت می باشد که به مرور زمان مبتلا باز‌نگری نمی‌شود. در روزگار های قبلی هر گاه که شخصی دندان های جلویی خویش را از دست می داد، گزینه‌ مناسبی جز دندان تصنعی وجود نداشت. اما در دوره حاضر ایمپلنت وضعیت مضاعف خوبی را به جهت اشخاص مهیا کرده است. دسته‌بندی نشده ممکن می باشد یک سری ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود که در این وضعیت ، زمانه عمل ایمپلنت طولانی خیس خواهد بود. بیولیز اساسی سیستم فیبر نوری متصل به ابزار دستی این دستگاه، مهم پالس های اثبات مستقیما به بافت هدف اصابت می کند. صدای پالس های دستگاه به جهت گوش ها همانند آهنگ میباشد و در مقایسه اصلی صدای ارتعاش و لرزش دریل دندانپزشکی به جهت بیمار فراوان خوشایندتر است. در اکثری از موردها درصورتیکه متقاضی از دخانیات استفاده کند، دندانپزشک از معالجه خودداری خواهد کرد، چون به کارگیری از این مواد، سبب کاهش قابلیت پیروزی در معالجه خواهد شد.

ویزیت و مشاوره مجانی دندان پزشکی

جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی به جهت دندان تصنعی یا بریج باشد که به خوبی متناسب وجود ندارد و در رخ عدم وجود ریشه طبیعی دندان اذن ایجاد دندان مصنوعی یا این که جایگزینی دندان مهم پل (بریج) را نمی دهد. دندان­ها از جمله مهم‌ترین قسمت­های صورت انسان هستند که منجر زیبایی می‌شوند و مدام به فکر سلامت نگه داشتن و رفع ایرادات آن میباشند. مهم گذشت زمان و بروز پیری و کشیدن دندان­ها و عوامل دیگر ممکن میباشد دندان‌ها از بین بروند.
  • دندان قروچه به این معنی که کشیدن دندان ها برروی هم در ارتفاع روز و بیشتر زمان خواب نقش زیاد لبریز رنگی خواهد داشت.
  • اما از آنجایی که کلیدی کشیدن یا از دست دادن دندانی، حوزه‌ استخوانی زیر دندان نیز دچار بررسی و کاهش جرم می‌شود، این طرز صرفا به جهت اشخاصی مناسب می باشد که از تراکم استخوانی کافی در محل آیتم نظر بهره‌مند باشند.
  • اگر سوالی و یا نظری در همین آیتم دارید بدون شک برای ما کامنت نمایید تا بتوانیم در خدمتتون باشیم.
  • روش های متفاوتی جهت جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد که در این شیوه ها به منظور جایگزینی دندان ها از دندان های باقی مانده (پروتز ثابت) و یا از مخاط و ریج فکی (پروتز متحرک) امداد گرفته می شود.
علاوه بر همین انتهای اپیکالی تخت و صاف باعث می شود در نواحی که نزدیک به عصب تحتانی به عنوان مثال در فک پایین هستیم سبب ساز آزردگی یا این که آسیب به عصب نشود و همینطور زمان قراردهی باعث جراحت به بافت قابل انعطاف نگردد. انتهای اپیکالی هر بدنه ایمپلنت بایستی به جای این که نوک تیز باشد و منجر زخم به استخوان گردد، تخت و صاف باشد. اساسی همین کار کل ارتفاع ایمپلنت در طرح تقابل اهمیت جاذبه یا این که استریم کمپانی خواهد کرد. همین فرمان به این دلیل است که ایمپلنت خریداری شده خاص بیمار می باشد و قابلیت و امکان گذاشتن آن برای بیمار دیگر وجود ندارد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب نمیباشد و ناموفق خواهد بود

اگرچه عمده مشکلاتی که به وجود می آیند وقتی به موقع تشخیص دیتا شوند خط مش حل سادگی دارند. همینطور ممکن میباشد عوارضی وجود داشته باشد که موءثر بودن آنها را به خطر انداخته و در شکل عدم معالجه به موقع باعث به رد ایمپلنت های دندانی شود. دندانپزشک در نخست موقعیت استخوان های فکی شما را در لحاظ می گیرد. در صورتی که واجد موقعیت کاشت دندان باشید، می توانید دندان هایتان را ایمپلنت کنید. کاشت دندان اصلی بیهوشی انجام نمی شود البته در شرایط پیچیده، گهگاه دندانپزشک بدون چاره می شود همین فعالیت را کلیدی بیهوشی انجام دهد. در افراد ناتوان خیالی و عصبی، معمولا کاشت دندان اساسی بیهوشی رخ می گیرد تا در حین جراحی، اختلالی تولید نشود.

درصد موفقیت ایمپلنت چه میزان است؟

اگر از داروهای ضد بارداری به کار گیری می‌کنید، لطفاً دندانپزشک را آگاه نمایید چون ممکن هست تداخل ساخت کند. مایعات مغذی بنوشید و غذاهای جامد قابل انعطاف مانند سوپ، ماست، بستنی، ژله، سیب زمینی له شده، پودینگ، ماهی ریش ریش شده و غیره هزینه ایمپلنت دندان بخورید، تا حداقل 3 روز پس از جراحی. زمانی دهان شما کار کشته به تحمل غذای جامد باشد، می‌توانید به رژیم غذایی عادی خویش برگردید. موقعیت طبیعی پس از جراحی شامل کمی احساس درد، حساسیت به لمس، سفتی عضلات، کبودی شکل و یا این که تورم است.

عوارض طبیعی سپس از روکش ایمپلنت

به علت مصرف مواد دارویی امکان داراست آلرژی به آن‌ها رخ دهد که در این شکل تنها بایستی به دندان دکتر معالج مراجعه نمایید. چنانچه خونریزی ضعیفی وجود دارااست ، برای کمتر آن می توانید از گاز استریل یاری بگیرید . گاز استریل رو بر روی محل ایمپلنت قرار دهید و بر روی آن فشار دهید تا خونریزی کمتر پیدا کند. در صورتی که گوشه ای از ایمپلنت شما به علت لق شدن به زمین خورد ، قطعه را نگهدارید و به پیش دکتر مراجعه کنید.

۱۸ دانش‌آموز یک عدد از هنرستان‌های قم مبتلا مسمومیت شدند

رعایت بهداشت دهان و دندان به‌عنوان مراقبت‌های سپس از کاشت ایمپلنت دندان ضروری است. به این ترتیب شست و شوی منطقه بخیه حیاتی سرنگ حاوی دهانشویه، راهی برای مراقبت‌های بعد از آن از ایمپلنت در جهت محافظت بخیه‌ها است. ولی در مسواک زدن بایستی دقت شود که به لثه‌ی آسیب‌دیده یا این که اجزای ایمپلنت یا بخیه‌ها فشار وارد نشود. تراز اول برای کاشت دندان، کشیدن و برداشتن دندان آسیب‌دیده و پوسیده است. همین عمل می بایست بوسیله متخصص ایمپلنت انجام شود تا استخوان‌های فک، تا حد ممکن سالم نگه داشته شوند. سپس از کشیدن دندان، محل آن می بایست به طور ظریف تحلیل شود تا در شکل وجود نقص و مشکل احتمالی، شناسایی و برطرف شود. در صورتی که متوجه خونریزی غیر طبیعی، درد غیر قابل کنترل و یا علایم عفونت شدید فوراً کلیدی دندانپزشک تماس بگیرید. ولی توصیه اکید ما این هست هیچ وقت سراغ ایمپلنت های خیلی ارزان اصلی مارک های ناشناخته نروید، زیرا شک و تردید نکنید که تقلبی می باشند و به کارگیری از آنها، زخم های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. ارزش ایمپلنت دندان در ایران در سال 1401 بسته به جور مارک و تکنولوژی ساخت آن از محدوده 8 میلیون تومان به بالا می باشد. برای دور اندیشی از هزینه دقیق کاشت ایمپلنت دندان کلیدی مطب دکتر ابراهیم گل تماس بگیرید. قسمتی که باطن استخوان فک قرار می گیرد که اصطلاحاً فیکسچر نامیده میشود و چکیده تاجی که بالای لثه قرار می گیرد اباتمنت نامیده می شود. کودکانی که در سن تحت دندان‌های دائمی خود را از دست می‌دهند، آن گاه از وصال به سن پرورش می‌توانند، کاشت دندان انجام دهند. کاشت دندان مستمند رعایت بهداشت می‌باشد و حتما می بایست آن را رعایت کرد. درصورتیکه دندان موقت روی ایمپلنت شما گذاشته شده است، تا هنگامی که اخبار اجتماعی ایمپلنت کاملاً بهبود نیابد، روی این دندان گاز نگیرید و آن را نجوید. اگر ایمپلنت پس از زمان بهبودی، شل شود ممکن می باشد در خطر از فی مابین رفتن قرار گیرد. ایمپلنت‌های دندانی ممکن است قبل از این که فراهم باشند ذیل فشار و عمل جویدن در دهان جایگذاری شوند.

ساعات کار کلینیک

علاوه بر نیاز به تعویض ایمپلنت دندانی، ممکن می باشد نیاز باشد دندان‌های مجاور هم کشیده شوند. در شکل تداوم عفونت و عدم معالجه آن، ممکن است نیاز باشد بخشی از استخوان فک برداشته شود. عفونت‌ها عموما در نتیجه‌ی باکتری به‌وجود می‌آیند، که درست پس از جراحی یا حتی یک سال پس از آن در اطراف ایمپلنت دندان گسترش می‌یابد. این روند بهبود استخوان فک که تجدید یا ترمیم استخوان فک هم اسم دارد، از طریق پیوند استخوان به فک انجام می شود. این فرآیند ترمیم و بنا استخوان فک ممکن می باشد در بین ۲ تا ۴ ماه به درازا بکشد. اهمیت لینک استخوان، حفره دندانی برای انجام ایمپلنت مهیا میشود. این هزینه شامل پودر استخوان و ممبران هست که احتمال نیاز به آن در همین پروسه درمانی قلیل نیست. حتی در شکل تامین وضعیت فوق مریض می بایست بداند که ممکن هست پس از بیرون کردن دندان قابلیت و امکان ایمپلنت نباشد و تنها لینک و پیوند استخوان در محل انجام شود.

کلینیک دندانپزشکی Dencare

اما بسیاری از بیماران ترجیح می دهند کاشت ایمپلنت را دارای یک فک شروع کرده و در صورت رضایت روند معالجه را برای دندانهای دیگر ادامه خواهند داد. مهم این وجود دندانپزشکان غالبا توصیه می نمایند به جهت صرف دوران کمتر و هزینه کاهش همین فرآیند همزمان با هم انجام شود. علاوه بر این همزمانی فرآیند درمان، موجب تقسیم بندی ایده آل تر فضا و قرینه سازی بهتر خواهد شد. این احتمال وجود دارااست که ماه‌ها ارتفاع بکشد تا استخوان پیوندی به میزان استخوان تازه بزرگ شود تا بتواند از کاشت دندان حمایت کند. گاهی، ممکن می باشد تنها پیوند جزئی استخوان نیاز باشد که می تواند همراه کلیدی جراحی کاشت انجام گیرد. ماندگاری طولانیاگر نمی دانید ایمپلنت های دندانی چه میزان استمرار می آورند، همین یک عدد از مهمترین مزایای ایمپلنت های دندانی است. صرفا کاری که می بایست انجام بدهید این است که بهداشت دهن و دندان خود را حفظ کنید و به جهت معاینات معمول دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورتی که استخوان فک شما به اندازه به اندازه چگالی نداشته نباشد یا این که خیلی نرم باشد، ممکن است قبل از انجام فعالیت جراحی ایمپلنت دندان به پیوند استخوان احتیاج پیدا کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن