چین چه چیزهایی را بیشتر وارد می کند؟

بر مبنا گزارش های اظهار شده در این حوزه در اکنون حاضر بخش اعظمی از شرکت های فرآوری ضایعات دامی به صادرات اشکال

توسط HONARENEWS در 1 دی 1401
بر مبنا گزارش های اظهار شده در این حوزه در اکنون حاضر بخش اعظمی از شرکت های فرآوری ضایعات دامی به صادرات اشکال محموله های آلایش غیر خوراکی که از دام های سبک و سنگین فرآوری شده اند به کشورهای ﺁسیایی خصوصا چین سرگرم می باشند. از هر فرصتی برای حضور در نمایشگاههای در میان المللی چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در چین یا بقیه کشورها که دارای ارتباط هستند نظیر هنگ کنگ، تایوان و … استعمال کنید. کانال سازی کرده و به معرفی محصولات خود بپردازید و دارای خریداران چینی رابطه بگیرید. جمعیت این مملکت گران قدر چیزی قریب به یک هفتم جمعیت تمام جهان میباشد و فرهنگ‌ها و اقلیت‌های مذهبی با ویژگی‌های اجتماعی گوناگون در همین سرزمین کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این جمعیت دوچندان یکی از از پایه‌های توان این مرز و بوم را تشکیل می‌دهد؛ به طوری که انگار جهانی کاملاً منقطع از کشورهای غربی در آن جریان دارد. این کشورها به‌طور فزاینده‌ای زنگ خطر را به درجات مختلف در آیتم برنامه‌های موذیانه چین برای حمله به تایوان مطرح کرده‌اند و همین احتمال به‌طور جدی وجود دارااست که حمله چین به تایوان را محکوم نمایند و تحریم‌هایی را بر واردات از چین اعمال کنند. بدین ترتیب در رخ حمله چین، اقتصاد صادرات کالا این مملکت بلافاصله زیر اثر گذاری قرار خواهد گرفت. در سال ۲۰۲۲، تهاجم روسیه به اوکراین باعث تشدید سریع‌ترین موقعیت حکومت‌داری اقتصادی شد که تا به اکنون شاهد آن بوده‌ایم. تحریم های هماهنگ غرب روسیه را منزوی کرده و دسترسی آن را به فناوری های پیشرفته محدود کرده است. دسته‌بندی نشده پس از اخذ کد ثبت سفارش، مرحله اظهار نامه انجام می‌شود، فرآیند ترخیص محصول از مرحله کامل شدن اظهارنامه وارداتی و پس از تصویب آن در سیستم گمرک شروع می‌شود. در این مرحله نوع کالا، مدل، ارزش، وزن کالا، نماد تجاری و بقیه مشخصات متاع آیتم بررسی قرار می‌گیرد. همین که چه میزان سرمایه برای واردات کالا از چین مورد نیاز است، بستگی به دسته کالایی دارااست که شما می‌خواهید وارد کنید. بعضا از کالاها را می‌توان اهمیت سرمایه دستکم 10 میلیون تومان به شکل اکثر وارد کرد در حالی که ممکن است به جهت ورود یک عدد از بعضی کالاها پولی در حدود 100 میلیون تومان و یا این که حتی بخش اعظم گزینه نیاز باشد.

ابراز رغبت جدی فرانسوی‌ها برای همکاری اصلی ایران

به این خاطر بازار لوازم‌خانگی از لوازم‌خانگی مهم برندهای معروف و باکیفیت لوازم‌خانگی خالی شده است. در همین بین افرادی وجود دارا‌هستند که به لوازم‌خانگی اهمیت برندهای داخلی اعتقادوباور و اطمینانی ندارند و ترجیح می­دهند که لوازم‌خانگی خارجی تهیه کنند. باتوجه‌به همین حالت واردات لوازم‌خانگی چینی می­تواند بازار فروش لطف داشته باشد و بهترین فرصت را برای به دست آوردن سودهای کلان به شما بدهد. شما می­توانید حساس واردکردن لوازم‌خانگی ارزان‌قیمت چینی که بتواند از لحاظ کیفیت حیث خریداران و مصرف­کنندگان را جلب کند و فروش آن به سود زیادی دست پیدا کنید. غرفه سازی نمایشگاه به چه دلایلی انجام می پذیرد پیش از حضور در نمایشگاه حتمی هست به باز‌نگری و قابلیت سنجی مبادرت نمایید. همین کاربه ادله آشنایی مخاطبین بازار هدف، رقیبان، دوران برگزاری و...به طور حتم درنتیجه اثر گذاری مثبت خواهد داشت.
  • همچنین انجام تشریفات انتقال اهمیت هر کدام از این شیوه‌ها، یک عدد دیگر از سرویس ها شرکت بازرگانی در چین است.
  • اگر شما نیز جزئی این مدل اشخاص هستید و می خواهید برای اولین توشه مبادرت به همین تجارت کنید بی تردید کارایی کنید از مشاورینی که در این زمینه تخصص و تجربه ی ضروری را دارا‌هستند یاری بگیرید.
  • بدین باعث هم در تراز کشور، هم در تراز رهبری حزبی و دولتی، اهمیت مشکلات تئوریک مواجه گردید.
  • البته احتمالا بعضی از اشخاص مناسب بودن کالای چینی را دلیلی بر بی کیفیت بودن این مدل از کالاها دانسته و بدین ترتیب از خرید آن اجتناب می کنند.
همانطور که می دانید یراق آلات قطعات و وسایلی میباشند که در جهت ساخت بسیاری از وسایل و یا این که کامل شدن آن ها کاربرد دارند. یراق آلات اول توشه وقتی که ذوب فلزات به دست انسان آغاز شد پا به میدان تولید گذاشت. مهم وجود یراق آلات در صنایعی نظیر کابینت سازی به نوع ای هست که فارغ از حضور یراق آلات تولید و ساخت قابلیت پذیر نیست. حالا که اهمیت وجود یراق آلات و کاربرد آن ها بر شما روشن شد متوجه می گردید که استدعا برای خرید یراق آلات همیشه بسیار میباشد و محدود به فصل و یا دوران خاصی نیست. البته دقت داشته باشید که در صورتی واردات یراق آلات می تواند پرسود باشد که هزینه های واردات شما معقول و به حد متعارف باشد. در صورتی که بازرگانان در عبور از پروسه واردات به صدق عمل نکنند و مهم گزینش های نادرست در مسیر واردات سبب ارتقاء هزینه واردات شوند.

ثبات و عدم تغییر تحول در قانون­های تجاری چین

واردات چادر از چین، ‌ واردات جوراب از چین، واردات لباس نوپا از چین، ‌واردات روسری از چین و واردات شال از چین به‌عنوان پوشاک هم می­تواند تجارتی پرسود به‌حساب بیاید. اینکه کدام اینکوترمز به‌صورت توافقی میان مشتری و فروشنده به جهت معامله در نظر گرفته شود می‌تواند تأثیر بسزایی در هزینه کارگو داشته باشد. هزینه حمل جنس از انبار فروشنده تا فرودگاه و همگی هزینه­های تشریفات گمرکی مرز و بوم مبدأ از جمله هزینه­هایی است که در هر اینکوترمز متفاوت می باشد و در هر اینکوترمز بر عهده یکی از طرفین است. به جهت مثال در اینکوترمز خرید EWX این هزینه‌ها کاملاً به عهده مشتری است؛ براین اساس ارتقاء هزینه­های حمل­ونقل که به استدلال تعهدات موجود در اینکوترمز انتخابی به وجود می‌آید. همان‌طور که گفته شد روابط فی مابین دو کشور فراوان حسنه و دوستانه است این ارتباط ها صمیمانه باعث شده که پرواز­های مستقیمی از تهران به پکن و برعکس انجام شود. همین پرواز­های مستقیم هزینه و مشکلات و ریسک کمتری نسبت به پرواز­های غیرمستقیم دارااست و می­تواند حمل­ونقل هوایی را برای واردات محصولات چینی به ایران به یکی از بهترین راه­ها تبدیل کند.

حمل هوایی، دریایی یا ریلی

نرخ دلایل گمرکی مهم اعتنا به مدل کالاهایی که وارد می‌کنید، متعدد است. یک عدد از مهم‌ترین بخش‌های دارای ربط با دست‌کم سرمایه برای واردات از چین به کشور‌ایران متعلق به تامین هزینه‌های حمل و نقل فرآورده است. واردات متاع از نحوه حمل و نقل و باربری ساده به طور قابل توجهی ارزان‌تر از بقیه روش‌ها است. چین مهم بزرگ‌ترین نیروی دریایی دنیا میباشد که ۷۴۲ کشتی دارد، در حالی که تایوان فقط ۹۶ شناور دارد. در صورتی که چینی‌ها خیالشان از طرف شما به عنوان یک تأمین‌کننده استوار که بها مهربانی را هم ارائه می‌کنید، راحت شود بایستی بگوییم که دست برد حیاتی شماست زیرا آنان برای یک ارتباط تجاری قوی و بلندمدت اکثر ازآنچه که فکر کنید، قیمت قائل‌اند. هنگامی که شما ایده کسی را رد می‌کنید، این خطر وجود دارااست که همین به عنوان رد آن شخص تفسیر شود. متأسفانه کشور ایران در سال ۲۰۱۹ صرفا توانسته است ۹٫۶۱ میلیارد دلار که بخش اعظم آن مواد نفتی، پتروشیمی و مواد ناپخته را به چین صادر کند. (در جدول گنجایش خالی به معنا این هست که این گنجایش توسط بقیه کشورها مالامال نشده میباشد و فورا می‌تواند به‌وسیله تاجر اهل ایران لبریز شود چون کشور ایران در این گروها، مزیت رقابتی دارد). شایان ذکر است، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نیمه‌رسانا احتمالاً ضربه خواهند خورد چون فروش آنان به چین میان ۱۳ تا ۳۰ درصد تمام فروش است. اصلی همین حال، صادرات کلی تراشه ایالات متحده به چین کاهش قابل توجهی را تجربه نخواهد کرد. به نوبه خود، بخش اعظمی از چینی‌ها ایجاد ارتباط را در حق تقدم قرار می‌دهند، به‌ویژه در حوزه تجاری. چینی‌ها به خاطر مراقبت چهره، به‌ندرت به پیشنهادات ارائه شده پاسخ منفی می‌دهند، حتی اگر اهمیت آن موافق نباشند؛ بنابراین، روی نکته ها تردید تمرکز کنید. از نزدیک به آنچه می‌گویند گوش کنید، البته به چیزهایی را نیز که اظهار نمی‌کنند اهمیت توجه دقت کنید و شعور خویش را دوباره باز‌نگری کنید.

نحوه ی ترخیص فرآورده از چین و پرداختی های گمرکی

در سه ماهه اولیه سال جاری چینی‌ها یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار جنس از کشور ایران وارد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ کاهش ۱۹ درصدی داشته است. همه تجار و بازرگانان در جهان، بی تردید از افراد ثروتمند و مهم پشتوانه مالی توانمند نیستند. در این میان افرادی هم وجود دارا هستند که هم به فعالیت واردات علاقه‌مندند و از طرفی سرمایه متعددی ندارند. اهمیت دقت به اینکه در چین گروه گسترده‌ای از تامین‌کنندگان حضور دارند و هر کدام به دنبال به دست آوردن بازار هستند، می‌تواند اصلی سرمایه ناچیز هم از این مملکت کالا وارد کرد. گهگاه هم ممکن هست یک شخص واردکننده با تولیدکننده‌ای در چین آشنا شود که با کمی چانه‌زنی بها آخری کالاها را حتی کمتر از تعرفه تعیین شده قرارداد ببندد. اکنون در همین فی مابین شخص بازرگان و واردکننده محصول می‌تواند آن محصولات تا ۱۰ برابر بخش اعظم در بازار آزاد بفروشد و از همین رویه یک تجارت سودآور را تجربه کند.

راه های واردات از چین

بسیاری از برندهای دارای شهرت غربی محصولات اهمیت کیفیت خود را در چین ساخت و عرضه می‌کنند. در دو دهه اخیر به موازات پرورش خیره کننده اقتصاد چین، همین کشور به یکی از از اصلی‌ترین مرکزها تامین متاع در کشور ایران بدل شده‌ است. به این دلیل، بخش اعظمی از تجار و شرکت‌های بازرگانی کوچک و بزرگ داخلی، به دنبال مراودات تجاری حساس تولیدکنندگان چینی می‌باشند. پس از آن‌که آمریکا هشت میهن که نام چین هم در بین آنان بود را به مدت شش ماه از اجرای تحریم‌های نفتی علیه کشور‌ایران معاف کرد، واردات نفت چین از ایران دوباره سیر صعودی به خویش گرفت البته همین رجوع فرآیند با ارتقا صادرات چین به کشور ایران یار نشد. دشواری‌های بانکی ناشی از تغییر سیاست بانک کانلون چین –که در دور گذشته تحریم‌ها تسویه معاملات اساسی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت البته حالا مسیر متمایز را در پیش گرفته است- احتمالاً مهم‌ترین برهان کاهش صادرات چین به جمهوری اسلامی ایران بوده است. حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار فرآورده در سال ۹۹ وارد کشور ایران شده است و کمی بیشتر از این عدد هم از کشور‌ایران به چین صادر شده است. در همین سال، جمع صادرات و واردات کشور‌ایران و آلمان، حدود یک میلیارد و 200 میلیون یورو بیشتر از جمع صادرات و واردات میان کشور ایران و ایتالیا (668 میلیون یورو) و بیش از حدود یک میلیارد 700 میلیون یورو بیشتر از میانگین حجم تجاری ایران اصلی اتحادیه اروپا بود. عدم استقبال سرمایه گذاران کشورهای صنعتی پیشرفته خارجی، "دنگ" را وادار کرد تا موضوع فضای به دست آوردن و فعالیت و مقررات بازدارنده را جدی بگیرد و از قوانین و مقررات ابهام زدائی کند. در ژانویه 1982 سیاست های جدیدی به اجرا گذارده شد که جایگزین مقررات قابل تعبیر و دست و پا گیر پیشین شدند، به ویژه در راستا مقررات ورود و خروج به بازار و بازنگری در مقررات استخدام و اخراج کارگران و تعیین دستمزدها. در همین راستا، مالیات بر درآمد سرمایه گذاری های مشترک در رقم 15 درصد تثبیت شد (در حالی که مالیات بر درآمد کمپانی ها در "سرزمین اصلی" 33 % بود). سرمایه گذاری های مشترک همچنین از پرداخت مالیات های محلی معاف بودند و می توانستند فارغ از هیچ عوارضی محصولات تولیدی خود را صادر کنند. اکنون دولت چین به دنبال برقراری تعادل اقتصادی میباشد پرورش سرمایه‌گذاری‌های نو را محدود و به سمت مصرف متمرکز شود. تغییر و تحول از اقتصاد سنتی مهم کارگری و حقوق و دستمزد کم به سمت تولید اهمیت ارزش افزوده بالا و حرفه آوری، موجب پرورش طبقه میانگین ​​روبه‌رشد چین شده است که تقاضای مصرف طیف وسیعی از محصولات را ارتقا داده است. واردات گلس موبایل از چین یکی از پر سود ترین وارداتی که در زمینه لوازم جانبی موبایل انجام می شود به حساب می آید. گلس موبایل، از لوازم جانبی ضروری به حساب می آید که جهت حفاظت از صفحه سناریو موبایل های هوشمند آیتم استفاده قرار می گیرد. در مرز و بوم چین نیز مثل سایر نقاط دنیا افراد مسلمان وجود دارا‌هستند که همین مسئله نیز یکی دیگر از دلایلی می باشد که صادرات چین را افزایش دیتا می باشد . در آن سو، در تجارت اروپا اصلی ایران، صادرات مواد غذایی و حتی در یه خرده پایین، صادرات نفت و گاز و سوخت‌های معدنی از ایران به اروپا عمده شده است. منظور از شرکت بازرگانی در چین، شرکت‌های ایرانی یا این که حتی چینی معتبری هستند که در مرز و بوم ما نمایندگی دارند. بسیاری از مراحل یک واردات امن، مطمئن و بهینه را می‌توانید حیاتی همکاری همین شرکت‌های بازرگانی باتجربه، به آسانی انجام دهید. در صورتی که شما فاقد تجربه گذشته و یا این که امکانات لازم به جهت واردات و صادرات به چین باشید، عاقلانه‌ترین منش گزینش یک شرکت بازرگانی در چین و بهره گرفتن از سرویس ها همین کمپانی است. لبریز بیراه نمیباشد که همه‌ی کشورهای عالم از جمله جمهوری اسلامی ایران قصد دارند سهمی در همین دریای اقتصادی داشته باشند. اما متاسفانه ناآشنایی وارد کنندگان اهل ایران و گاهی منفعت ‌طلبی بعضی از افراد، سبب بدنام شدن کالاهای چینی در کشور ایران شده است. مرز و بوم چین، دومین اقتصاد تبارک جهان و یکی از بزرگترین ایجاد کنندگان متاع در عالم محسوب می‌شود. مطمینا شما نیز متوجه پرورش روز افزون تجارت الکترونیک شده‌اید و ممکن می باشد به این ادله هم به این کاغذ مراجعه کرده‌اید. شما می‌توانید اهمیت سرمایه اندک از چین محصول وارد نمایید و اساسی به عبارتی کالاهای خریداری تجارت الکترونیک شرکت صادرات و واردات خویش را راه‌اندازی کنید. واردات کالا از چین دارای روند بسیار حساسی میباشد که به جهت انجام آن بایستی آشنایی کافی حساس قوانین و مقررات دارای ارتباط با واردات کالا داشته باشید، فراوان دقت نمایید و مهم برنامه ریزی پیش بروید. ممکن است به دنبال یافتن تأمین‌ کنندگانی باشید که کالای ارزان‌تر ساخت می‌کنند، یا به دنبال واردات محصولاتی باشید که هنوز در سرزمین در دسترس نیستند. انواع کمپانی بازرگانی در چین می‌تواند به وکالت از سوی شما اقدام به عقد قرارداد تجاری مهم ایجاد کننده چینی نماید. ممکن هست شما مایل باشید از ابتدا، شخصا در تمامی فرایند تعیین و مصاحبه با تولیدکننده حضور داشته باشید. در این صورتة کمپانی بازرگانی در چین بعد از آن از مرجع یابی و معرفی به شما، شرایط حضور‌تان را به جهت بازدید از امکانات فروشنده متاع آماده می‌نماید. در ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1397) دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خروج کشورش از برجام را اعلام و دستور رجوع تحریم‌های یکجانبه در مقابل جمهوری اسلامی ایران طی یک ضرب‌الاجل شش‌ماهه را صادر کرد. برگشت تحریم‌های ثانویه آمریکا برعلیه ایران، موانع تازه‌ای را پیش روی شرکای تجاری کشور‌ایران قرار داد. طبق گزارش‌ها، تنش‌های اقتصادی در بین امریکا و چین، در هفتم سپتامبر ارتقاء یافت؛ هنگامی که دونالد ترامپ از اعمال تعرفه‌های جدید 25 درصدی بر 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین خبر داد. حساس وجود سودآور بودن تجارت دارای چینی‌ها، آشنا نبودن اهمیت ریزه‌کاری‌های دادوستد حیاتی چین می‌تواند برای صاحبان سرمایه و واردکنندگان، مخاطرات و ریسک بالایی به همراه داشته باشد. به همین استدلال میباشد که همکاری و استعمال از تجارب یک شرکت بازرگانی در چین، که آیتم وثوق شما باشد، بهترین راهکار برای ورود به عرصه واردات از مرز و بوم چین است. استدلال مهم دیگر در محاسبه قیمت ارسال بار از چین، کمپانی های حمل فی مابین المللی هستند.

آژانس های منبع یابی و یا کارگزاران خرید از چین

در سکو دوم سنگ معدن، سرباره و خاکستر وارداتی (با 41.4 % افزایش) و به دنبال آن در سکو سوم سوخت‌های معدنی از پاراگراف نفت (با 33.7 درصد افزایش) قرار دارد. بعضا از تحلیل‌گرها عامل همین بی‌علاقه‌گی به فرهنگ و تمدن چینی رو توی جذاب نبودن هنر و فرهنگ وتمدن چینی می‌بینن. برخی دیگه میگن دولت به قدری بر روی محتواهای فرهنگی چک کردن و دخالت می‌کنه که جایی به جهت تولید محتوای خلاقانه و جالب نیست. تنها 25 % از مردم در آمریکای لاتین و 34 درصد از آفریقایی‌ها لحاظ مثبتی در مورد موسیقی، فیلم یا این که سریال چینی دارند، در حالی که اکثر از نصفشون طرفدار محصولات فرهنگی آمریکا هستند. خبری که موجب افزایش نگرانی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در سراسر عالم شده است. چرا که تسری تعطیلی به دست آوردن و کارها در شانگهای به پکن می‌تواند به کمتر تامین مواد اول و کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز اکثری از صنایع عالم از گزاره اتومبیل و الکترونیک سبب ساز شود. در واقع نمی قدرت ادعا کرد که بهترین کالاها جهت وارد کردن از چین کدام کالاها هستند. چرا که در در گزینه واردات و فروش و سودآوری کالاها در بازارهای داخلی مسائل فراوانی وجود داراست که موجب تغییر تحول در درصد سود بازرگانان و وارد کنندگان می شود. البته ممکن میباشد داشتن کانال توزیع کار کشته و منظم برای یک کالاموجب شود، محصولی که از نظر دیگران اهمیت سود چندان به جهت واردات ندارد بتواند شما را به سود غیر قابل تصوری برساند.
آخرین مطالب