کلمبیایی ها به چه زبانی صحبت می کنند؟

[ad_1] کلمبیایی ها به بیش از 37 زبان اصلی صحبت می کنند. با این حال ، بیشترین صحبت در کلمبیا اسپانیایی است.

توسط HONARENEWS در 12 خرداد 1400
[ad_1]

کلمبیایی ها به بیش از 37 زبان اصلی صحبت می کنند. با این حال ، بیشترین صحبت در کلمبیا اسپانیایی است. به راحتی می توان گفت کلمبیایی ها اسپانیایی صحبت می کنند. جمعیت این کشور بیش از 45 میلیون نفر است و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای آمریکای لاتین است. از این افراد ، بیش از 99٪ اسپانیایی صحبت می کنند.

وقتی در مورد آمریکای لاتین صحبت می کنیم ، زبانی که در ذهن اکثر مردم کلیک می کند لاتین یا انگلیسی است. اگرچه زبان انگلیسی در جزایر مختلف کشور دارای مقام رسمی است ، اما زبان غالب در کشور نیست. کلمبیا یک کشور آمریکای جنوبی است و دارای سرزمین های اضافی در آمریکای مرکزی است. کلمبیا از نظر قومی و زبانی جمعیت متنوعی دارد و جای تعجب نیست که آنها در مجموع به بیش از 100 زبان صحبت کنند.

آنچه امروزه اسپانیایی کلمبیا نامیده می شود ، گروهی از گویش ها است که در مناطق مختلف کلمبیا صحبت می شود. این باعث می شود اصطلاح اسپانیایی کلمبیا به جای زبانی ، جغرافیایی باشد. وقتی از اسپانیایی کلمبیا صحبت می کنیم ، مردم آن را گویش استاندارد می گویند که در بوگوتا صحبت می شود. این گویش یا گروهی از گویش ها است که به عنوان ساده ترین زبان اسپانیایی برای یادگیری و درک شناخته می شود.

اسناد ، مطالب و وب سایت خود را به بیش از 40 زبان ترجمه کنید. پرونده های خود را بارگذاری کنید یا متن خود را جای گذاری کنید و یک مترجم حرفه ای بلافاصله شروع به کار می کند. ترجمه خود را همین الان سفارش دهید

زبان رسمی کلمبیا

اسپانیایی به عنوان متداول ترین یا محبوب ترین زبان در کلمبیا ، زبان رسمی است. با این حال ، کلمبیایی ها به همان اسپانیایی صحبت نمی کنند که در اسپانیا یا سایر کشورهای اسپانیایی زبان صحبت می شود. اسپانیایی که در کلمبیا صحبت می شود گویش خاصی است که به اسپانیایی کلمبیا معروف است. گویشهای اسپانیایی منطقه ای دیگری نیز وجود دارند که در مناطق مختلف کلمبیا صحبت می شوند. اسپانیایی کلمبیایی یکی از گویش های اسپانیایی در جهان است که محبوبیت زیادی در بین زبان آموزان خارجی پیدا کرده است ، که اکنون بیشتر از هر زمان دیگری تمایل به یادگیری و بهبود زبان دارند.

اسپانیایی که در کلمبیا صحبت می شود از این نظر منحصر به فرد است که تقریباً دارای لحنی موسیقیایی و تلفظ کاملاً شفاف است. اگر لحن موسیقی نبود ، بهترین گویش اسپانیایی بود. این زبان در تمام عملکردهای رسمی کشور و بیشتر رسانه ها استفاده می شود. مناطقی از کشور با زبان رسمی غیر از اسپانیایی وجود دارد. با این حال ، زبان اسپانیایی غالب ترین و اجباری ترین درس در مدارس است. در مناطق دیگر که اسپانیایی زبان رسمی نیست ، آموزش دو زبانه اجباری است.

حقایق تاریخی در مورد زبان اسپانیایی کلمبیا

کاوشگران اسپانیایی در سال 1499 و اوایل 16 در کلمبیا اقامت گزیدندشما قرن ، آنها شروع به استعمار کشور کردند. قبل از حمله اسپانیا ، سرزمینی که اکنون کلمبیا است توسط قبایل مختلف آمریکایی اداره می شد که تمدن های خود را ایجاد می کردند و با یکدیگر تجارت می کردند. قبایل اصلی در این زمان مویسكاها بودند كه در كوههای اطراف بوگوتا مستقر بودند و تایروناها كه در كارائیب ساكن شدند. تا به امروز مردم محلی از Tyrone در پارک ملی Tyrone زندگی می کنند.

کلمبیا به نام کریستف کلمب نامگذاری شده است و از سال 1800 به شکل فعلی وجود داشته است. همانطور که این کشور اکنون است ، استعمارگران اسپانیایی آن را با ونزوئلا امروزی ، مناطقی از برزیل و آمریکای مرکزی و اکوادور مرتبط کردند و آنها را گرانادای جدید نامیدند ، که آنها از اروپا اداره می کردند.

تکامل اسپانیایی کلمبیا

حتی برای اسپانیایی های محلی دیگر کشورها ، گاهی اوقات هنگام بازدید از کلمبیا می تواند حیرت انگیز باشد. تغییرات اسپانیایی صحبت شده در این کشور می تواند شما را در یادگیری زبان اسپانیایی تجدید نظر کند. تعداد مختلف لهجه ها و روش های گفتاری وجود دارد که در هر منطقه متفاوت است. یک مثال خوب این است که در بوگوتا شکل مودبانه "usted" برای "شما" استفاده می شود ، در حالی که در کارائیب آنها "tu" را اصطلاح پیش پا افتاده تری برای "شما" استفاده می کنند. وقتی به مدلین سفر می کنید ، آنها یک سیستم سه طرفه "شما" دارند ، جایی که بین "vos" ، "usted" و "vos" آنتیاکی تبادل می کنند. برای اسپانیایی زبان ها ، به ویژه در اسپانیا ، که می تواند یک کشور اسپانیایی زبان اصلی تلقی شود ، این ممکن است برای یک زبان زیاد باشد.

اسپانیایی کلمبیایی حتی تحت تأثیر نابرابری جنسیتی قرار دارد. به عنوان مثال ، در کلمبیا ، زنان رفتاری محافظه کارانه در زبان دارند ، اما پس از مهاجرت به شهری مانند نیویورک ، مبتکر می شوند و بیشتر مستعد ابتلا به روش های منحصر به فرد صحبت در این زبان می شوند. تشبیه این امر این است که کسی که در مکانی مانند باررانکیلا زندگی می کند پس از انتقال به مکانی مانند بوگوتا می تواند شبیه به خود شود. دلیل این امر آن است که آنها ملزم به فعالیت در یک محیط اجتماعی-زبانی هستند که کاملاً متفاوت از محیطی است که از خود به جای گذاشته اند.

عبارات معروف در اسپانیایی کلمبیا

  • "هدیه پاپایا" یکی از پرطرفدارترین عبارات اسپانیایی کلمبیایی است که به معنای دادن پاپایا است. اشاره به جرم یا امنیت است. اگر به او فرصت داده شود کاری را انجام دهد ، آن را انجام می دهد. این بدان معناست که شما آنجا را ترک نمی کنید ، کیف پول خود را در مناطق شلوغ و بی خیال دراز نکشید.
  • "Que pena con usted" عبارتی است که کلمبیایی ها به عنوان عذرخواهی به کار می برند و با همان فرکانسی که من در ایالات متحده پشیمانم استفاده می کنم ، که این امر را به جای عذرخواهی صادقانه به یک عادت تبدیل می کند.
  • آیا می خواهید کسی شما را به دلیل عصبانیت تنها بگذارد؟ بگویید "لارگیت" ، به این معنی که از اینجا برو.

حقایق جالب در مورد زبان اسپانیایی

  • آیا می دانید اسپانیایی یک زبان عاشقانه محسوب می شود؟ خوب ، همه لهجه ها نیست ، اما وقتی توسط یک بومی صحبت می شود ، این عاشقانه شگفت انگیز ظاهر می شود.
  • Castellano و Espanola دو نام برای زبان اسپانیایی هستند. کدام زبان دیگر می دانید که دو نام داشته باشد؟
  • اسپانیایی سومین زبان پر کاربرد در اینترنت است.
  • اسپانیایی تنها زبان دموکراتیک در جهان قبل از دهه 18 بودشما قرن
  • به گفته کارشناسان ، یادگیری زبان اسپانیایی ، به غیر از گویش ها ، 24 هفته طول خواهد کشید.
  • اسپانیایی کلمبیا در مقایسه با سایر گویشهای اسپانیایی آسانترین زبان برای یادگیری و صحبت است. همچنین در اسپانیا بسیار واضح است و صحبت نمی شود.

امروزه اسپانیایی با بیش از 444 میلیون سخنران دومین زبان مکالمه در جهان است و پس از آن انگلیسی است. ماندارین چینی با بیش از یک میلیارد سخنران در راس است.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن