اجاق گاز رومیزی را چطور استفاده کنیم ؟

اجاق گاز رومیزی را چطور استفاده کنیم ؟ خرید اجاق گاز رومیزی برای خرید اجاق گاز رومیزی و یا خرید اجاق گاز

توسط HONARENEWS در 6 تیر 1401

اجاق گاز رومیزی را چطور استفاده کنیم ؟

خرید اجاق گاز رومیزی

خرید اجاق گاز رومیزی

برای خرید اجاق گاز رومیزی و یا خرید اجاق گاز صفحه ای توکار برای آشپزخانه می توانید از انواع برند های اجاق گاز خرید کنید در ادامه چند برند معتبر اجاق گاز ایرانی را خدمتتون معرفی میکنیم :
معرفی چند برند اجاق گاز صفحه ای ایرانی

·         گاز رومیزی اخوان

·         اجاق گاز اسنوا

·         اجاق گاز سینجر

·         اجاق گاز آلتون

·         گاز رومیزی استیل البرز

·         گاز رومیزی داتیس

·         گاز رومیزی ایلیا استیل

·         گاز رومیزی کن

·         گاز رومیزی بیمکث

·         گاز رومیزی جیلارد

اجاق گاز رومیزی ایرانی

معرفی چند برند اجاق گاز رومیزی خارجی

·         اجاق گاز لوفرا

·         اجاق گاز تکنو

·         اجاق گاز بوش

·         اجاق گاز لنو

·         اجاق گاز فاستر

اجاق گاز رومیزی صفحه ای

قیمت اجاق گاز رومیزی ایرانی

قیمت اجاق گاز رومیزی ایرانی با توجه به نوع برند و کیفیت کار کاملا متفاوت است . مثلا قیمت گاز رومیزی تک شعله با قیمت اجاق گاز دو شعله و قیمت اجاق گاز سه شعله به مراتب متفاوت است و هر چه تعداد شعله بالاتر برود قیمت گرانتر است و اگر دنبال اجاق گاز ارزان قیمت هستیند اجاق گاز تک شعله ارزان قیمت ترین مدل است.

قیمت اجاق گاز رومیزی

خرید اجاق گاز برقی یا رومیزی گازی؟

قیمت اجاق گاز با برند رابطه مستقیم دارد و هم چنین موقع خرید اجاق گاز برقی باید دقیت کنید که اجاق گاز رومیزی ارزان تر از اجاق برقی است. مثلا قیمت اجاق گاز استیل البرز نسبت به قیمت اجاق گاز رهام گرانتر است ولی قیمت اجاق گاز های ایرانی نسبت به اجاق گاز های خارجی ارزان تر است . قیمت گاز صفحه ای ایرانی شاید کیفیت بهتری داشته باشد ولی به هر حال اجاق گاز های وارداتی از آخرین تکنولوژی ها استفاده می کنند و به مراتب قیمت اجاق گاز های وارداتی بالاتر است.

قیمت اجاق گاز طرح فر

قیمت اجاق گاز طرح فر

لازم به ذکر است قیمت اجاق گاز طرح فر ارزان تر از اجاق گاز های فر دار است . قیمت اجاق گاز رومیزی نیز نسبت به اجاق گاز طرح فر بالاتر است . اجاق گاز تکنو طرح فر به نسبت قیمت گاز تک شعله گاز برقی و اجاق گاز طرح فر تاکنو گاز قیمت بالاتر است و اجاق گاز طرح فر اخوان و اجاق گاز برقی اخوان موجود در بازار شاید قیمت ارزانترین گاز رومیزی را داشته باشد ولی اجاق گاز رومیزی دست دوم اگر بخواهید بخرید از دیوار شیپور یا سایت های دیگر می توانید خیلی ارزان تر خرید کنید ولی اگر دنبال خرید اجاق گاز از سایت اسنپ کالا و یا کالا118 هستید بهترین خرید را می توانید داشته باشد .

اجاق گاز رومیزی

روش استفاده از اجاق گاز رومیزی

قبل از کار کردن با اجاق گاز رومیزی باید بررسی کنید که سرشعله‌ها و درپوش‌های مشعل قابل اشتعال کاملاً قرار گرفته باشند  علائم اطراف دکمه روی اجاق گاز میزان شدت شعله را نشان می‌دهند و دکمه مشعل را برای کار کردن کنترل می‌کند.

گاز رومیزی

اجاق گاز دکمه مشعل را که می خواهید روشن کنید را فشار دهید و بعد از احتراق و روشن شدن آن را به بالاترین موقعیت فریم برسانید دکمه را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا سیستم ایمنی گاز روشن شود آن را به سطح شعله مورد نظر بچرخانید و رها کنید.  

 اگر دستگیره را بدون فشار دادن دکمه بچرخانید، اجاق گاز مشتعل و روشن نمی‌شود و جریان گاز فعال نمی‌شود، این یک ویژگی ایمنی است که مانع از استفاده کودکان از اجاق گازمی‌شود. اجاق گازهای رومیزی ما مجهز به سیستم ایمنی گاز در برابر خطر خاموش شدن در اثر شرایط ناخواسته مانند باد یا سرریز غذا، این سیستم با خاموش شدن شعله جریان گاز را قطع می کند و از انتشار گاز به جو جلوگیری می کند.

گاز صفحه ای

خطرات احتمالی در صورت وقوع یک تا دو دقیقه صبر کنید تا اجاق گاز مجدداً راه اندازی شود ، دکمه را به حالت خاموش حرکت دهید و دوباره شروع به کار کنید ، دکمه را به مدت 5 تا 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا سیستم ایمنی قطع گاز   دوباره درگیر شود تا بسته شود. 

خرید اینترنتی اجاق گاز رومیزی

با خرید اجاق گاز رومیزی از سایت کالا118 می توانید شعله اجاق گاز را در موقعیت خاموش قرار دهید تا بازدهی بالایی از اجاق گاز حاصل شود، لطفاً مشعل قابل اشتعال را متناسب با اندازه پایه انتخاب کنید و تابه را روی مشعل وسط قرار دهید مشعلهای با قطر متوسط و کوچک نزیک به دستگیره ها هستند.  مشعل های با قطر بزرگ در دورترین موقعیت از دستگیره ها از ظروف بزرگ در مشعل های نزدیک دکمه استفاده نکنید تا دکمه ها آسیب نبینند از ضربه زدن و کشیدن ظروف پخت و پز جلوگیری کنید تا از تغییر شکل در اجاق گاز جلوگیری شود،

شعله ایده آل برای اجاق گاز آبی است اگر شعله زرد اجاق گاز را خاموش کنید و مطمئن شوید که مشعل ها کاملاً در جای خود قرار دارند اگر مشکل ادامه داشت با ارائه دهنده خدمات پس از فروش خود تماس بگیرید تا سازگاری گاز سطح شیشه ای که سرشعله ها دارای یک  شیشه با ضخامت شش تا هشت میلی متر که تا 300 درجه سانتیگراد را تحمل می کند و با تکنولوژی تمپر تولید می شود از ظروفی مانند تابه که بیش از حد گرما را در سطح زیرین منعکس می کند استفاده نکنید.

گاز رومیزی

اگر اجاق گاز را خاموش کنید، می توانید در پایان پخت غذای خود را روی اجاق نگه دارید تا از حرارت باقیمانده روی گریل برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید تابه ای با کف صاف انتخاب کنید و با درب بسته از آن استفاده کنید

سطح اجاق گاز رومیزی ر چند روز یکبار تمیز کنید

اجاق گاز باید قبل از تمیز کردن در حالت بسته باشد، اگر برای مدت طولانی تمیز نشود، پاک کردن آن بسیار دشوار خواهد بود، به همین دلیل توصیه می کنیم سطح اجاق گاز را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید   برای تمیز کردن عمومی.  اجازه دهید سطح اجاق گاز خنک شود، اما باید قبل از خنک شدن کامل اجاق گاز، مواد غذایی را که روی سطح ریخته شده پاک کنید، از پودر ساینده جرم گیر یا کرم پاک کننده اجاق گازات اسیدی استفاده نکنید.

برس های سخت ساینده یا اسفنج ها یا خراش های فلزی برای جلوگیری از آسیب رساندن به اجاق گاز باید از پارچه نرم برای تمام سطوح استفاده کنید از پارچه های کهنه با مواد شوینده استفاده نکنید لکه های خشک سوخته را با کاردک شیشه ای پاک کنید وقتی سطح اجاق داغ است اسکراپر توپی را پاک می کند.

اجاق گاز رومیزی شیک

  سرسخت ترین بقایای مواد غذایی خشک شده روی اجاق های سرامیکی بدون خراشیدگی در خانه شما باید سوهان را با زاویه 30 درجه روی سطح بمالید  

 برای تمیز کردن اجاق گاز رومیزی ابتدا درپوش ها و گریل های قابل اشتعال را که روی هاپ قرار دارند بردارید و می توانید گریل ها را تمیز کنید.  و سر مشعل ها با ماده چربی گیرشعله گیره را در ماشین ظرفشویی نشویید در غیر این صورت ممکن است رنگ آن تیره شود، می توانید مشعل ها را با کمک برس تمیز کنید تا آب داغ باز شود و  شمع‌ها و ترموکوپل‌ها را با برس بدون فلز برای قطعات شیشه و لعاب تمیز کنید، کرم تمیزکننده سطح شیشه را روی سطح تمیز کنید.  با یک حرکت دایره‌ای می‌توانید سطح را با روی دیگر پارچه تمیز کنید  روی سطوح فولادی اسپری تمیزکننده سطوح استیل ضد زنگ بزنید و برای لکه‌های سخت روی سطوح فولادی با یک پارچه نرم تمیز کنید. قطعات آزمایشی را به طور کامل تمیز کنید و مطمئن شوید که کاملاً در جای خود قرار دارند   

گاز رومیزی ایرانی

گاز رومیزی اجاق گاز گاز صفحه ای اخوان گاز اخوان اجاق گاز طرح فر گاز فردار اجاق گاز اخوان قیمت گاز فردار قیمت اجاق گاز فردار قیمت گاز رومیزی اخوان گاز طرح فر گاز اسنوا اجاق گاز فردار گاز صفحه ای استیل البرز اجاق گاز آلتون قیمت اجاق گاز اسنوا گاز رومیزی بوش اجاق گاز صفحه ای قیمت گاز صفحه ای اخوان بهترین اجاق گاز فردار تعمیر اجاق گاز گاز صفحه ای بوش اجاق گاز بوش اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت قیمت گاز طرح فر ارزانترین اجاق گاز فردار قیمت گاز صفحه ای لمسی اجاق گاز پیلوت قیمت اجاق گاز فردار اخوان نمایندگی گاز اخوان گاز پیلوت اجاق گاز فردار سینجر قیمت اجاق گاز بوش گاز لوفرا اجاق گاز فردار اسنوا قیمت فرگاز اجاق گاز طرح فر اخوان گاز رومیزی استیل اجاق گاز رومیزی اخوان گاز تکنو گاز فر گاز داتیس قیمت ترموکوپل اجاق گاز گاز فردار اسنوا گاز صفحه ای داتیس فرگاز اسنوا اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت سه شعله گاز فردار اخوان قیمت شیشه گاز صفحه ای قیمت گاز صفحه ای بوش

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن