استراتژیهای سئو برای محتوای Self-Supervised Learning

آموزش جامع سئو محتوا

این فرآیند به ما اطلاعات مفیدی می‌دهد که می‌توانیم از آن‌ها برای بهبود سئو، تولید محتوا و تبلیغات سایت خود استفاده کنیم. تصاویر، ویدیوها و دیگر محتوای چندرسانه‌ای نقش مهمی در سرگرم‌کردن محتوای شما و نگهداشتن کاربران در صفحه ایفا می‌کنند. تلاش کنید از چند تصویر، اسکرین‌شات و حداقل یک ویدیوی مرتبط در زمان تولید محتوا در محتوا استفاده کنید. فراموش نکنید که حتما حجم فایل‌های تصویری را قبل از بارگذاری با استفاده از ابزارهایی کاهش حجم کم کنید که تأثیر بدی روی بارگذاری وب‌سایت نداشته باشند. علاوه بر این نکته، حتما تصاویر و اسکرین‌شات‌ها را با استفاده از کلمه کلیدی اصلی در قسمت «متن جایگزین» (Alt Text) بهینه‌سازی کنید.

نقشه سایت یک فهرست ساختار یافته از تمام صفحات یک وب‌ سایت است که برای جستجو توسط موتورهای جستجو در دسترس است. اگر از مرحله ی اول یادتون باشه کلمات کلیدی که برای حوزه آموزش سئو در سرچ باکس دیدیم، تقریبا با این کلمات یکی هستن. به عنوان مثال همین کلمه ای که شما سرچ کردید و وارد این صفحه شدید کلمه کلیدی آموزش سئو. ما می‌توانیم از انواع مختلف کلمات کلیدی مانند کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی بدنه، کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی محلی استفاده کنیم. یادگیری و اعمال روش‌های مؤثر سئو می‌تواند به مشاغل کمک کند تا براحتی مخاطب خود را پیدا کنند و در معرض دید آن‌ها قرار بگیرند. با توجه به افزایش استفاده از موبایل برای جستجو، سایت شما باید برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده باشد.

در این کار، مدل با یک نسخه اصلاح شده از داده های ورودی ارائه می شود و لازم است نسخه اصلی و اصلاح نشده را پیش بینی کند. با حل این کار بهانه ای، مدل به طور ضمنی یاد می گیرد که ساختار و الگوهای اساسی در داده ها را درک کند. رویکردهای سنتی یادگیری ماشینی به شدت به داده های برچسب گذاری شده متکی هستند، جایی که هر نقطه داده با برچسب یا دسته خاصی مرتبط است. مرحله‌ی اول یادگیری یک مدل زبانی با ظرفیت بالا با استفاده از مجموعه‌ی بزرگی از داده‌های متنی است. سپس، یک جاسازی یادگرفته‌شده را به هر توکن اضافه می‌کنیم که نشان می‌دهد به جمله‌ی A تعلق دارد یا جمله‌ی B.

برای بهینه‌سازی تصاویر، می‌توانید از ابزارهای آنلاین یا افزونه‌های فشرده‌سازی استفاده کنید که بدون افت کیفیت، حجم فایل‌ها را کاهش می‌دهند. این یعنی بیشتر وب‌ سایت‌ ها به‌ جای نسخه دسکتاپ، از طریق نسخه موبایل بررسی و ایندکس می‌شوند. همچنین، گوگل در مرورگر خود (Chrome) سایت‌ هایی که SSL ندارند را به‌عنوان “غیر ایمن” نشان می‌دهد، که می‌تواند باعث کاهش کلیک‌ها و نرخ پرش (Bounce Rate) شود. امیدوارم که این فصل رو هم به خوبی درک کرده باشین و با تمرکز کامل فصل بعدی که درباره بهینه سازی یک محتواست رو شروع کنید. این بخش به معنی فیلتر کردن نتایجی که فقط کلمه کلیدی دقیق یا اصلی را دارند استفاده میشود.

پیشنهاد ما حداکثر ۶۵ کاراکتر است که مطمئن شوید موتورهای جستجو تمام بخش‌های آن را به کاربر نمایش می‌دهند. نگارش اشتباه و غیراصولی عنوان سئو می‌تواند به قیمت رتبه‌بندی بد و کاهش ترافیک تمام شود. در مقابل به‌کارگیری درست عنوان سئو نه‌تنها رتبه‌بندی صفحه را بهبود می‌دهد بلکه در سودآوری شما نیز تأثیر مثبت دارد. با همین روش مشابه تعداد تصاویر، ویدیوها و لینک‌های داخلی و خارجی را افزایش دهید. از قصد کاربر برای جستجو، نوع محتوا و واریانت‌های کلمات کلیدی برای اجرای بهتر فرایند تولید و نگارش محتوا استفاده کنید. نتایج حاصل از این مقایسه را حتما برای تولید محتوا مورد استفاده قرار دهید.

بلکه باید به دنبال ایجاد ترکیبی طبیعی و متنوع از انواع انکر تکست باشید. باید توجه داشت که الگوریتم پیج‌ رنک با متریک قدیمی گوگل که برای نمایش رتبه صفحات از 0 تا 10 استفاده می‌شد، متفاوت است. یادتان باشد، در حالی که متریک پیج‌ رنک حذف شده، اما الگوریتم پیج‌ رنک همچنان بخشی از سیستم رتبه‌ بندی گوگل است. مزیت اصلی قطعه‌ های برجسته این است که می‌توانند محتوای شما را حتی در موقعیت‌های پایین‌تر از رتبه اول جستجو، برجسته کنند و به شما کمک کنند از رقبایتان پیشی بگیرید. یک نکته مهم دیگه ای هم داخل تصویر بالا وجود داره اونم اینه که گوگل فهمیده که برای پاسخ این سوال، کاربر به عکس رنگ پریدگی هم نیاز داره پس اونم علاوه بر مواردی که لیست کرده بهش نشون داده. یکی از مهمترین بخش های آموزش سئو قسمت عنوان نویسی و توضیحات متاست، پس این بخش را با دقت بیشتری دنبال کنین.

استفاده از مدل «محتوای خوشه‌ای» (Content Cluster) در این مرحله به دسته‌بندی اصولی موضوعات انتخابی کمک بسیاری می‌کند. ابزار Answer The Public «+» و «تکمیل خودکار گوگل» نیز می‌توانند در پیدا کردن موضوعات تولید محتوا به شما ایده بدهند. برای مثال اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، تصویر زیر ایده‌های بسیاری برای موضوع تولید محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد. شناخت انواع مختلف سئوی محتوا به ما در تدوین بهتر استراتژی سئو کمک می‌کند بنابراین قبل از بیان مراحل استراتژی نگاهی به مهم‌ترین و متداول‌ترین انواع سئوی محتوا خواهیم داشت. گوگل از سال ۲۰۲۱ الگوریتم Mobile First Indexing را در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند که طبق آن ابتدا نسخه موبایلی وب‌سایت مورد خزش و نمایه‌گذاری قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل در اولویت رتبه‌بندی بالاتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرند.

یادگیری خود نظارتی مفهومی جذاب است که در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توجه زیادی را به خود جلب کرده است. همانطور که این رشته به تکامل خود ادامه می دهد، می توانیم انتظار داشته باشیم که یادگیری خود نظارتی نقش مهمی در ارتقای قابلیت های هوش مصنوعی و سیستم های یادگیری ماشین ایفا کند. در حوزه‌ی پزشکی، آموزش مدل‌های یادگیری عمیق به دلیل محدود بودن داده‌های برچسب‌گذاری‌شده و ماهیت زمان‌بر و گران‌قیمت بودن تفسیر چنین داده‌هایی، همیشه کاری دشوار بوده است. ما در پی ام سئو با مهارت‌ های تخصصی پدرام ظفریان در آموزش سئو، استراتژی محتوا، تحلیل بازار، و بهینه‌ سازی نرخ تبدیل، بیش از یک مشاوره معمولی هستیم. ما پلی بین دانش تکنیکی و بینش استراتژیک هستیم که می‌تواند تأثیر واقعی بر روی رشد آنلاین شما داشته باشد.

با ارائه این منابع و دستورالعمل ها و آموزش سئو محتوا به سازندگان محتوا، می توانید به آنها کمک کنید تا محتوای با کیفیت بالا تولید کنند که با تصویر و پیام برند هماهنگ باشد. بک‌لینک‌ها دومین فاکتور مهم رتبه‌بندی موتورهای جستجو بعد از محتوای باکیفیت هستند. بهینه‌سازی محتوا برای بک‌لینک به معنی ایجاد محتوا با استفاده از عناصری است که به جذب و دریافت بک‌لینک باکیفیت کمک کند. سئو خارجی همه اقداماتی را شامل می‌شود که در خارج از وب‌سایت برای بهبود رتبه آن در صفحه نتایج انجام می‌دهیم. اقدامات سئو خارجی تا حد زیادی با روابط عمومی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین اقداماتی را که باید در سئو خارجی انجام دهیم، بررسی می‌کنیم.

با استفاده صحیح از لینک‌های داخلی، می‌توانید نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش داده و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. استفاده از تگ‌های H1، H2 و H3 یکی از اصول مهم سئو داخلی است که به بهبود ساختار محتوای شما و افزایش قابلیت خوانایی آن کمک می‌کند. تگ H1 باید فقط یک بار و برای عنوان اصلی صفحه استفاده شود و شامل کلمه کلیدی اصلی باشد تا موتور های جستجو موضوع اصلی صفحه را شناسایی کنند. تگ‌های H2 و H3 برای زیر عنوان‌ ها و بخش‌های فرعی محتوا استفاده می‌شوند و به سازماندهی بهتر مطالب کمک می‌کنند. این تگ‌ها باید به‌طور منطقی و سلسله‌مراتبی به کار گرفته شوند و حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند. استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ نه تنها به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، بلکه موتور های جستجو نیز می‌توانند به‌طور موثرتری محتوای صفحه را کراول و ایندکس کنند.

نمی‌توان آن‌ها را با حدس زدن پیدا کرد و باید از طریق ابزارهای موجود، کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. قبل از تولید محتوا، نگاهی به نتایج جستجو در گوگل بیندازید تا بفهمید کاربران بیشتر به دنبال چه نوع محتوایی هستند و سپس محتوای مناسب با آن نیت را بنویسید. ارائه آموزش های مداوم و دوره های آموزش سئو برای به روز نگه داشتن اعضای تیم با جدیدترین روندها و بهترین شیوه های سئو بسیار لازم است. یک تیم آگاه، کلید ساخت یک برنامه موفق سئو و تولید محتوای با کیفیت است. تولیدکنندگان محتوا باید محتوای با کیفیت و کاربرمحور تولید کنند تا در نتایج جستجو قابل مشاهده و مرتبط باقی بمانند. E-E-A-T (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) در اکثر وب سایت ها اهمیت زیادی دارد.

با بهینه‌سازی تصاویر، می‌توانید رتبه‌بندی سایت خود را در نتایج جستجو بهبود داده و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید. در دنیای دیجیتال امروزی، جایی که کاربران به طور فزاینده‌ای از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات استفاده می‌کنند، تولید محتوای بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو به یک ضرورت تبدیل شده است. این نوع محتوا، با بهره‌گیری از تکنیک‌های سئو، به گونه‌ای طراحی می‌شود تا در صدر نتایج جستجو قرار گیرد و به وب‌سایت شما ترافیک هدفمندی هدایت کند. این محتوا با انجام تحقیقات دقیق بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما و مخاطبانتان شکل می‌گیرد. محتوای باکیفیت، ارزشمند و منحصر به فرد، کلید اصلی موفقیت در دنیای سئو است. محتوایی که به سوالات مخاطبان پاسخ دهد، نیازهای آن‌ها را برآورده کند و اطلاعات مفیدی در اختیارشان قرار دهد، نه تنها توسط موتورهای جستجو بلکه توسط کاربران نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بسیاری از مردم این دو اصطلاح را اشتباه می‌گیرند و آن‌ها را به جای هم استفاده می‌کنند. برای حل این مشکل، محققان در حال کار بر روی تکنیک‌های یادگیری خود-نظارتی (SSL) با قابلت ثبت تفاوت‌های ظریف در داده‌ها هستند. شما با اولویت بندی کردن کارها می‌دانید که برای به حداکثر رساندن هزینه ها و سرمایه گذاری خود و انجام کارآمد این کار، چه محتوایی را باید بنویسید. بعد از تجزیه و تحلیل محتوای خود، نوبت به نقشه برای عملی کردن استراتژی می‌رسد. هرگونه تلاش آشکار برای دستکاری متن انکر تکست ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و منجر به اعمال جریمه شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمایی‌ های گوگل در مورد جریمه‌ ها مراجعه کنید.

با این حال، روش‌های یادگیری بدون ناظر در خوشه‌بندی و کاهش بعد خوب هستند، در حالی که یادگیری خود-نظارتی روشی مستمسک برای انجام کارهای رگرسیون و طبقه‌بندی است. یادگیری تقویتی روشی است که برای آموزش عامل‌های هوش مصنوعی برای یادگیری رفتار محیطی در زمینه‌های خاص، با استفاده از سیاست بازخورد پاداش استفاده می‌شود. یکی از اولویت‌های اصلی محققان هوش مصنوعی، توسعه مکانیسم‌های خودآموزی با داده‌های بدون ساختار است که می‌تواند تحقیق و توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی عمومی را با هزینه‌ی کم مقیاس کند. در این مقاله، یادگیری خود-نظارتی (Self-Supervised Learning) یا SSL را بررسی خواهیم کرد؛ که امروزه یک موضوع تحقیقاتی داغ در حوزه ی یادگیری ماشین است. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا درک کلی از تصویر و آنچه که به دنبالش هستید داشته باشید و در نتیجه باعث می‌شود روند کاری شما به صورت بهتری پیش برود. بهتر است بر اساس جهت گیری محتوا و چشم انداز رقابتی کلمه کلیدی اولیه، یک مقاله به فرم “چطور؟” با اصطلاحات غیر فنی تولید کنیم که به افرادی که تازه به این حوزه وارد شده اند کمک کنیم.

همچنین، کادر “سوالات متداول” یا People Also Ask در نتایج جستجو منبعی عالی برای یافتن این کلمات کلیدی است. قطعه ویژه، که گاهی به آن “جایگاه صفر” نیز گفته می‌شود، یک نتیجه برجسته در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) است که در بالای لیست نتایج استاندارد نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال من دامنه وب سایت پی ام سئو رو بهش دادم و تمامی صفحات منو از نظر سازگاری با موبایل بررسی کرد. اولین مزیت SSL، امنیت اطلاعات است که باعث اعتماد بیشتر کاربران می‌شود. این اعتماد می‌تواند نرخ تبدیل و تعامل کاربران را افزایش دهد که به‌طور غیر مستقیم بر سئو تأثیر مثبت دارد.

وب‌سایت با طراحی «واکنش‌گرا یا ریسپانسیو» (Responsive) به‌صورت خودکار تنظیماتی را برای «ناوبری» (Navigation) و خوانش بهتر بخش‌های مختلف خود بر اساس اندازه صفحه نمایش دستگاه نمایش‌دهنده اعمال می‌کند. در این صورت کاربران از طریق دستگاه‌های موبایلی نیز دسترسی راحتی به بخش‌های مختلف وب‌سایت خواهند داشت. با یک برنامه‌ریزی منظم می‌توانیم سئو را به‌صورت هدفمندتر و دقیق‌تری انجام دهیم و با بررسی نتایج حاصل، ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف وب‌سایت، برای موارد نیازمند به بهبود برنامه‌ریزی کنیم. موتور‌های جستجو این روزا در زندگی اکثر ما نقش پر رنگی پیدا کرده است به طوری که جواب خیلی از سوالات و مسائل روز مره را در آن جستجو می‌کنیم . موتور‌های جستجو بر اساس الگوریتم‌های خود اطلاعاتی که بررسی کرده را رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

این کانال که توسط لوک دوراند اداره می‌شود، ویدیوهای هفتگی درباره همه جنبه‌های سئو به اشتراک می‌گذارد. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا می‌کنید. برای تحلیل رقبا، می‌توانید از ابزارهای سئو مثل semrush و ahref کمک بگیرید؛ منتهی این ابزارها پولی هستند و باید برای استفاده، اشتراک‌شان را تهیه کنید که البته به نظر من ارزش هزینه کردن را دارد. برای اینکه نه خودتان، نه اعضای تیم‌تان گیج و سردرگم نشوید، بهترین کار این است که هدف‌تان را در قالب و چارچوب اسمارت (SMART) تعریف کنید. برای همین است که می‌گویم استراتژی داشتن کمک‌تان می‌کند هدف‌ و مسیر رسیدن به آن را بشناسید و هزینه و زمان‌تان را در جای درست خرج کنید. «استراتژی سئو» از آن دست کلمات قلمبه‌سلمبه‌‌ای است که شاید حتی شنیدن اسمش هم ترس به جان آدم بیندازد، ولی حقیقتاً آنقدری که فکر می‌کنید با چیز عجیب و پیچیده‌ای طرف نیستید.

ترکیب این دو استراتژی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را بهتر ایندکس کنند و رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود دهند. به بهینه‌ سازی محتوا و عناصر موجود در صفحات وب می‌پردازد، از جمله استفاده از کلمات کلیدی، بهینه‌ سازی تگ‌ های عنوان و توضیحات متا، ساختاردهی محتوا با تیترهای مناسب (H1، H2)، لینک‌های داخلی، و بهبود تجربه کاربری. با این حال، نقشه سایت می‌تواند اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی “lastmod” که تاریخ آخرین به‌روزرسانی صفحات را نشان می‌دهد، فراهم کند. این ویژگی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند آیا نیاز به خزیدن مجدد یک صفحه خاص دارند یا خیر. محتوایی سئوپسند است که آگاهی‌بخش باشد و اطلاعات به‌دردبخور در اختیار خواننده قرار دهد.

همچنین به هر منبع خارجی قابل‌اعتمادی که درستی محتوای شما را اثبات و آن را معتبر می‌کند حتما لینک خارجی ایجاد کنید. گوگل و دیگر موتورهای جستجو از متن درون پیوند یکتا برای تعیین کردن و فهم موضوع صفحه استفاده می‌کنند. البته نباید در انجام این کار زیاده‌روی کنید و فقط کافی‌ست از فرمول «کلمه کلیدی اصلی + یک یا دو کلمه قبل یا بعد از آن» پیروی کنید. فراموش نکنید که پیوند یکتا را تا جای امکان توصیفی، ساده و کوتاه نگه دارید. عنوان سئو یکی از مهم‌ترین معیارهای تعیین موضوع صفحه در نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو است.

حتماً می‌پرسید از کجا بفهمیم مخاطب چه نیاز و دغدغه‌ای دارد که برایش محتوا تولید کنیم؟ جواب ساده‌ست؛ با کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی. موتورهای جستجو نیز از عنوان سئو به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. این موضوع به این معناست که عنوان‌های سئو باید به طور همزمان توصیفی و ترغیب‌کننده باشند. با تلاش‌های مستمر در این زمینه، یادگیری خود نظارتی این پتانسیل را دارد که روش یادگیری ماشین‌ها را متحول کند و راه را برای سیستم‌های هوشمندتر و سازگارتر هموار کند. یکی از مزایای کلیدی یادگیری خود نظارتی، توانایی آن در یادگیری از مقادیر زیادی داده بدون برچسب است که به راحتی در دسترس هستند. علاوه بر این، یادگیری خود نظارتی اغلب به مقادیر زیادی داده بدون برچسب نیاز دارد.

در مقایسه با دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی محتوایی یا همان کانتنت مارکتینگ که در زبان فارسی به تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی معروف است بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در سال‌های اخیر، مفهوم سئو در ایران تحولی پیدا کرده و به یکی از عناصر اساسی و جدا نشدنی هر وب‌سایت تبدیل شده است. این تغییرات نشان داده‌اند که محتوا نقش کلیدی و مهم‌ترین ابزار در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. محتواهای سبز محتواهایی هستند که همیشه و در هر زمانی برای مخاطب کاربردی و مفید می‌مانند. یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید از تکنیک به روزرسانی استفاده کنید، محتوای همیشه سبز است. برای آشنایی بیشتر با بحث سئو و بهینه‌سازی سایت حتماً به صفحه آموزش‌ سئو ما سر بزنید و از منابع رایگان استفاده کنید.

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در دنیای دیجیتال است. با توجه به تعداد بسیار زیاد سایت‌ها و رقابت فشرده برای جلب توجه کاربران، تسلط بر تکنیک‌های سئو ضروری است. در این مقاله، به بررسی 12 قدم اساسی برای بهبود سئو محتوا خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را به بهترین شکل ممکن در موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. در مورد نحوه ایندکس و رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو مطلع باشید. موتورهای جستجو محتوایی را که به خوبی در مورد آن تحقیق شده و معتبر است و به طور منظم به روزرسانی شده و کاربرپسند است، اولویت می دهند. درک این موضوع به شما کمک می کند تا برنامه محتوای سئو خود را تدوین کنید.

این یعنی مرورگر کاربر، بخشی از اطلاعات وب‌سایت را در حافظه محلی خود ذخیره می‌کند تا در بازدیدهای بعدی، نیازی به بارگذاری مجدد این اطلاعات از سرور نباشد و سایت سریع‌تر باز شود. میزبانی وب (هاست) شما یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت تأثیر می‌گذارد. اما نکته مهمی که باید به اون توجه ویژه ای داشته باشین، سرعت بارگذاری صفحات در موبایل است که تأثیر قابل توجهی بر سئو داره. اگر نمی‌دانید چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنید و وب‌ سایت شما بر روی وردپرس اجرا می‌شود، توصیه می‌کنیم از افزونه Yoast SEO برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا به راحتی یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

بنابراین، انتخاب یک هاست با کیفیت و سرعت بالا، اولین گام در بهبود عملکرد وب‌ سایت شماست. با من همراه باشین تا در ادامه این آموزش بهترین روش های بالا بردن سرعت بارگذاری یک صفحه رو بهتون معرفی کنم. به عنوان مثال برای آزمایش این ابزارها من وب سایت خودمون رو داخل pagespeed گوگل قرار دادم و نتیجه شد تصویر پایین. برای اطلاع گوگل از نقشه سایت خود، می‌توانید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. مانند تصویر بالا به Google Search Console بروید و در بخش “Sitemaps”، نقشه سایت خود را در قسمت “Add a new sitemap” وارد کنید تا گوگل بتواند آن را بررسی و ایندکس کند. در حالی که همه سایت‌ها به نقشه سایت نیاز ندارند، داشتن آن همیشه مفید است و هیچ ضرری ندارد.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها به‌عنوان یکی از روش‌های افزایش آگاهی و شناخت برند به حساب می‌آید بلکه می‌توانیم از آن برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو نیز استفاده کنیم. توضیح متای صفحه اطلاعات بیشتری در مورد موضوع صفحه در اختیار موتورهای جستجو و کاربران قرار می‌دهد. ممکن است متادیتا به اندازه گذشته در رتبه‌بندی اهمیت نداشته باشد اما هنوز هم باید مورد توجه قرار بگیرد. حالا که کلمات کلیدی را پیدا کرده‌اید و مخاطب هدف را می‌شناسید، بهتر است نگاهی هم به محتوای وب‌سایت‌های رقیب و جایگاه آن‌ها در صفحه نتایج گوگل داشته باشد. صفحه نتایج موتور جستجو بخشی با عنوان «سوالات متداول» (People Also Ask) برای اکثر کلمات کلیدی ارائه می‌کند. این بخش مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالات مخاطب را در مورد موضوع ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال، در پردازش زبان طبیعی، اگر چند کلمه را داشته باشیم، با استفاده از یادگیری خود-نظارتی می‌توانیم بقیه‌ی جمله را کامل کنیم. به طور مشابه، در یک ویدیو، می‌توانیم فریم‌های گذشته یا آینده را بر اساس داده‌های ویدیویی موجود پیش‌بینی کنیم. یادگیری خود-نظارتی از ساختار داده‌ها برای استفاده از انواع سیگنال‌های نظارتی در مجموعه داده‌های بزرگ استفاده می‌کند؛ و همه‌ی این‌ها بدون تکیه‌ بر برچسب‌ها انجام می‌شود. در این فرآیند، مسئله‌ی بدون ناظر با تولید خودکار برچسب‌ها به یک مسئله‌ی نظارت‌شده تبدیل می‌شود. برای استفاده از حجم عظیمی از داده‌های بدون برچسب، تعیین اهداف یادگیری مناسب برای نظارت با استفاده از خود داده‌ها بسیار مهم است.

پس از انتخاب بخش query یا همان کلمه کلیدی، شما دو بخش filter , compare رو میبنید. من در این آموزش از بخش compare یا همان مقایسه عبور میکنیم و به سراغ بخش فیلتر ها میروم. بعد از انجام این مراحل روی قسمت new که در تصویر بالا هم میبینید کلیک می کنید، حالا برای پیدا کردن کلمه کلیدی هدفتون باید روی اولین بخش یعنی query کلیک کنید. اما یک نکته مهم هم قبل از زدن دکمه نمایش کیوردها هست که باید بدونی اونم اینه که باید در قسمت تعداد کیوردها گزینه زیاد رو فعال کنی و موتور جستجو رو هم روی گوگل تنظیم کن. حالا دلیلش چی میتونه باشه؟ دلیل اینه که این کلمات عباراتی هستند که هم مرتبط بودن و هم هدف کاربر ها در اون حوزه ی خاص به همین دلیل نتایجش با اون قسمت سرچ باکس یکی میشه. در واقع این قسمت یکی دیگه از راه های پیدا کردن کلمات مرتبط با حوزه خودتونه بیشتر برای افرادی که ایده ای برای تولید محتوا ندارن میتونه عالی باشه.

انجام موفقیت‌آمیز سئو شامل به‌کارگیری استراتژی‌های سئوی داخلی بر اساس کلمات کلیدی مبتنی بر قصد کاربر و استراتژی‌های سئوی خارجی با تمرکز روی دریافت بک لینک از دیگر وب‌سایت‌ها است. برای ایجاد محتوای user-friendly، باید به جنبه  های مختلفی از تجربه کاربری توجه داشته باشید. این شامل استفاده از عناوین و پاراگراف  های کوتاه، طراحی قابل فهم و جذاب، و ساختاردهی واضح محتوا است. همچنین، باید به سرعت بارگذاری صفحات، دسترسی آسان به محتوا و استفاده از گرافیک  های جذاب توجه کنید. محتوای شما باید به گونه  ای باشد که کاربران به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند و از آن استفاده کنند.

هریک از موضوعاتی که در این مرحله برای تولید محتوا انتخاب می‌کنید در واقع «محتوای اصلی» (Pillar Content) است که در مراحل بعد در مورد آن توضیح می‌دهیم. بنابراین این تعریف‌ها سئو محتوا یعنی تولید و بهینه‌سازی محتوا به‌نحوی که با معیارهای موتورهای جستجو هم‌خوانی کامل داشته باشد و در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود. یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین موتور‌های جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را بین کاربران ایرانی دارد. لینک های عمیق، پیوندهایی هستند که به صفحات خاص یا به اصلاح صفحات لندینگ در سایت شما اشاره می کنند، نه فقط صفحه اصلی. این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا مستقیماً به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند.

با بهینه‌سازی سایت خود برای موبایل، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهید و می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی موبایل بهبود دهید، که در نهایت منجر به جذب ترافیک بیشتر و افزایش نرخ تبدیل خواهد شد. در اینجا ما سه ابزار ضروری سئو را معرفی میکنیم که از پیش نیاز‌های یادگیری سئو هستند. برای بهینه  سازی محتوای خود برای SGE، باید به اصول سئو توجه ویژه  ای داشته باشید و محتوای شما باید هم از نظر کیفیت و هم از نظر ساختار به  طور دقیق طراحی شده باشد. مهم  ترین نکات شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد محتوای مفید و معتبر بر اساس اصول EEAT (تخصص، اعتبار و اعتماد)، و طراحی تجربه کاربری بهینه (user-friendly) است. همچنین، باید به نحوه پردازش محتوا توسط هوش مصنوعی توجه کنید و محتوای خود را به  گونه  ای ایجاد کنید که برای الگوریتم  های مولد به  راحتی قابل فهم باشد. تحقیق عبارت یا کلمات کلیدی فرآیندی است که در آن ما به دنبال عبارت‌ها یا کلماتی هستیم که کاربران موتورهای جستجو برای یافتن محتوای مرتبط با موضوع مورد نظرشان استفاده می‌کنند.

تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای با کیفیت و بهینه‌سازی عنوان و متا توضیحات، تنها برخی از این قدم‌ها هستند که می‌توانند تفاوت بزرگی در رتبه‌بندی سایت شما ایجاد کنند. هر کدام از این مراحل نیازمند دقت و توجه به جزئیات است تا نتیجه مطلوب حاصل شود. علاوه بر این، استفاده از لینک‌های داخلی، بهینه‌سازی URL و بهبود سرعت سایت نیز می‌توانند تاثیر بسزایی در افزایش ترافیک و بهبود تجربه کاربری داشته باشند. استراتژی سئو برنامه‌ای برای بهینه‌سازی محتوا است که با هدف افزایش شانس ظاهر شدن وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو تدوین می‌کنیم. تدوین استراتژی سئو با افزایش تمرکز در زمان تولید محتوا، خیالمان را از تولید محتوای واقعا مفید و کاربردی برای کاربران راحت می‌کند. در این مطلب از «مجله فرادرس» تدوین استراتژی سئو برای بهتر دیده شدن محتوای وب‌سایت را با تمرکز بر اصول بازاریابی محتوایی از صفر تا صد یاد می‌گیریم.

اسپارک‌تورو شبکه‌های اجتماعی اصلی را رصد می‌کند و شما را از رصد مدام راحت می‌کند. برای جدیدترین اخبار، مستقیماً به صفحه روندهای آن بروید و نگاهی به فید آن بکنید. به مطالب مفید یک کنفرانس بزرگ سئو علاقه دارید، اما نمی‌توانید به آن بروید؟ بسیاری از سخنرانان سئو بعد از هر رویداد، اسلایدهای خود را در اسلاید شیر آپلود می‌کنند. Buzzsumo یک نرم‌افزار است که عملکرد محتوا را تحلیل می‌کند، به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی. حساب توییتر این نرم افزار نکاتی درباره جنبه‌های مختلف بازاریابی به اشتراک می‌گذارد.

نیاز بازار کار به تولیدکنندگان محتوا هر روز بیشتر می‌شود و با توجه به حجم تولیدکنندگان موفق محتوا درآمد یک نویسنده و تولیدکننده محتوای یونیک و ارزشمند می‌تواند هر روز بیشتر و بیشتر شود. چون گوگل و دیگر موتورهای جستجو از پیوند یکتا برای فهم موضوع صفحه استفاده می‌کنند، به‌کار بردن کلمه کلیدی در آن از کارهای مهم در بهینه‌کردن URL است. پیوند یکتا بهتر است تا جای امکان ساده، توصیفی و کوتاه باشد و از فرمول «کلمه کلیدی اصلی + یک یا دو کلمه قبل یا بعد از آن» برای نگارش آن پیروی کنید. در پایان این مرحله فهرستی از کلمات کلیدی کوتاه در اختیار دارید که در کسب و کار شما زیاد مورد جستجو قرار می‌گیرند. می‌توانید این کلمات کلیدی را در فهرست بر اساس حجم یا میزان جستجو دسته‌بندی کنید.

همچنین میزان ترافیک اصلی محتوایی که به تبدیل منجر نشده بود را هم مشخص کنید. اگر حجم ترافیک این محتوا بی تناسب با لیدها رشد یا کاهش داشت، در این صورت باید محتوایی که تبدیل خوبی داشتند یا نداشتند را عمیق تر بررسی کرده و بعد روش کارتان را به تناسب آن تغییر دهید. به طور مثال هدف کسب و کاری مانند نمایشگاه خودرو این است که افراد را به نمایشگاه بیاورد  تا خرید کنند. صرفا باید سوالات متداولی که افراد در مورد روند خرید خودرو دارند پاسخ داده شود و از المان‌های قابل درک استفاده شود تا اطمینان بیشتر افراد را حاصل کند و نشان دهند که برخورد بسیار مناسبی با مشتریان دارند. سئو داخلی و تکنیکال دو بخش اساسی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو هستند. برای یافتن کلمات کلیدی که پتانسیل نمایش در قطعه‌های ویژه دارند، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

استراتژی سئو با تولید و انتشار محتوا تمام نمی‌شود و لازم است با استراتژی‌های سئو خارجی و فنی عملکرد خوب محتوا را تکمیل کنیم. مقدمه محتوا را جذاب بنویسید و تلاش کنید خوانندگان را به ادامه مطالعه ترغیب کنید. برای بهینه‌سازی محتوا از کلمه کلیدی حداقل یکبار در ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه اول محتوا استفاده کنید. واریانت‌های کلمه کلیدی را می‌توانید از طریق بخش جستجوهای مرتبط گوگل پیدا کنید. استفاده از کلمه کلیدی حداقل یکبار در ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه پایانی توصیه می‌شود. محتوا را برای کاربر تولید کنید اما مطمئن شوید که در آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می‌کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را تشخیص دهند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/