رابیتس چیست و چرا از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود؟ آداک فلز ایرانیان

قبل از آبکاری قطعات اضطراری میباشد هرگونه زنگ و متاع خوردگی سطحی تماما پاک شوند چون وجود آن ها روند آبکاری و ک

توسط HONARENEWS در 28 آبان 1401
قبل از آبکاری قطعات اضطراری میباشد هرگونه زنگ و متاع خوردگی سطحی تماما پاک شوند چون وجود آن ها روند آبکاری و کیفیت روکش را دگرگون می سازد. لایه های اکسیدی سست یا این که شکننده محبوس شده در بین روکش و فلز شالوده سبب می شود که چسبندگی روکش در آن محل قلیل شده و احتمال از فی مابین رفتن آن در هنگام بهره برداری اکثر گردد. در موقع آبکاری نقاط خورده شده پذیرای روکش نبوده و عریان باقی می مانند. ساخت شوره سپید بر سطح ورق گالوانیزه از عیوب رایجی میباشد که در حالت انبار کردن در محفظه مرطوب، سوای گردش هوای آزاد، اتفاق می افتد و به ظواهر ورق و پوشش کرومات لطمه وارد می کند. تشکیل شوره سپید منجر به ارتقاء مصرف لایه روی و عدم تشکیل لایه محافظ خوردگی می شود و در سرانجام مقاومت به خوردگی را کمتر می دهد. در ادامه به تحلیل همین موضوع و راه و روش های پرهیز از آن خواهیم پرداخت. دسته‌بندی نشده اما همانطور که گفته شد، ممکن می باشد پایین وضعیت خاصی همین محصول در گیر مشکلاتی از جمله شوره‌زدن و یا خوردگی شود. این کمپانی دارای هدف ساخت اشکال ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی و ورق استیل در سال 1372 احداث گردید. ورق گالوانیزه هفت الماس حیاتی ضخامت 0.3 الی 2 میلی‌متر و عرض 1000 و 1250 میلی‌متر می باشد. پروسه دیگری که دارای آن ورق سیاه را گالوانیزه می کنند الکترولیز است. امروزه علاوه بر کمپانی های یاد شده کمپانی روی اندود کاوه، شرکت فولاد دشتستان و شرکت شهریار تبریز به کلوب ایجاد کننده های ملی همین متاع پیوسته اند. یکی از دیگه از روش‌ های گالوانیزه نمودن ورق‌های فولادی، گالوانیزه کردن به طرز پاشیدن و اسپری نمودن هست. بعد ورق آهنی حرارت داده میشه تا فلز بر روی بر تراز فلز آهنی بچسبه و در غایت به ورق گالوانیزه تبدیل بشه. محصولات کششی عمیق با استحکام کمتر، گیرایی عالی، قابلیت خمش عالی و انعطاف پذیری خوب برای صورت دهی قطعات پیچیده نظیر قطعات ماشین می باشد. همچنین محصولات کششی زیاد عمیق هم کلیدی استحکام کمتر، کشش و انعطاف پذیری خوب و امکان خمش خوب می باشند. از کابردهای آن نیز می قدرت به کاربردهای اهمیت گیرایی بالا مانند قطعات صنعتی اشاره کرد. در این فرآیند، حوضچه روی وجود ندارد، بلکه از یک جریان الکتریکی در یک محلول الکترولیتی به کارگیری می ‌شود که در آن یون ‌های بر روی به فلز شالوده انتقال می‌ یابند. در همین روش، به طریق الکتریکی یون ‌های بر روی که اصلی بار مثبت هستند به فلز روی تبدیل می ‌شوند و بر بر روی فلز اساس که اهمیت توشه مثبت می باشد ته‌ نشین خواهد شد.

استاندارد ایجاد ورق گالوانیزه

ورق‌های فولادی گالوانیزه ، تداوم ، استحکام و مقاومت بهینه‌ای دارا هستند و به جهت تولید سقف و پروفیل‌های ثانویه به کار برده می‌شوند. کمپانی تهران گالوانیزه جوان در مرداد ماه سال 1384 بوسیله آقای هوشمند لواسانی تاسیس شد. تجربه سالها حضور ایشان در بازار تهران و مدیریت دفتر کار بازرگانی لواسانی دارای خوشنامی از سال 1364 تا 1384 موجب شوید تا مارکت فروش گسترده و سراسری در توزیع ورق گالوانیزه ساخت و در اختیار داشته باشد. نکته‌ای که باید بگیم همین می باشد که بر روی ورق‌های گالوانیزه که عملیات پاشش فلز روی انجام شده، میشه از گونه های رنگ‌های کوره ای به کار گیری کرد.
  • این زنگ زدن سبب می‌­شود که یک لایه قرمز‌رنگ قهوه ای نارنجی روی فلز بنشیند و کارآیی آن را از فی مابین چیره شود .برای همین فراوان حائز اهمیت میباشد تا وسایل آهنی و فولادی از زنگ زدگی زدوده شود.
  • افراد فعال در میدان خرید کردن و فروش آهن، لوله، میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و… باید در لحاظ داشته باشند که شناخت مشخصات ورق گالوانیزه (یا سایر آهن آلات گالوانیزه شده) قطعاً به جهت آنها موثر خواهد بود.
  • گام بعدی گالوانیزه کردن ورق های فولادی می باشد که به چهار روش انجام می شود و در ادامه به آن ها خوا هیم پرداخت.
این ورق‌ها قابلیت و امکان رنگ آمیزی دارای گونه های رنگ‌ها را دارند که البته همین قابلیت و امکان منجر افزایش مقاومت ورق یا این که قطعه در برابر خوردگی می‌شود. زنگ زدن ورق‌های گالوانیزه موجب زخم به آنان شده و سازنده می بایست هزینه مجددی را به جهت تعمیر و یا ردوبدل بپردازد. به خواسته مقاومت در برابر زنگ زدگی فولاد، آن را حیاتی آلیاژ دیگری نظیر روی مخلوط می کنند تا با ایجاد یک لایه حفاظتی از محصولات فلزی در برابر باران یا آب و یا هر محیط خورنده، حفظ نمایند. گالوانیزه گرم نوعی پوشش دهی بر روی هست که کلیدی عبور ورق فولادی از داخل یک حمام مذاب کلیدی دمایی حدود 860 جايگاه فارنهایت شکل می­گیرد. روی مایع به آهن موجود در فولاد پیوند خورده و یک لایه محافظتی در دو طرف ورق ساخت می­کند. سپس ورق فولادی را می­چرخانند تا پوشش بر روی پوسته پوسته نشود و چسبندگی بهتری به تراز ورق داشته باشد.

انواع فرایندهای گالوانیزه

یعنی غلظت آن ها در میان ۱٠ تا ۱۵ % بوده و نباید از ۱۵ % عمده شود. مزیت ورق های فولادی نسبت به دیگر ورق های برشی و شیت، در شکل رول و کلاف بودن آن می باشد و این صورت ظاهری باعث شده تا عرضه همین کالا تا حد قابل توجهی بالاتر از دیگر ورق های فلزی باشد. چنین ورق هایی مثال های متنوعی دارد که اهمیت به کارگیری از مواد نخستین متعدد به طریق های گوناگونی تهیه و تنظیم و نامگذاری می شوند. دلیل دارای دیگر برای ارتقاء مقاومت این ورق در برابر حرارت، روش ایجاد آن میباشد که می‌تواند به شکل نورد سرد یا این که گرم باشد.

خبر خوش دار وامدار نو خرید اسباب خانگی رسید | پرداخت مدیون ۳۰ تا ۱۰۰ میلیونی خرید لوازم خانگی ایرانی

ورق گالوانیزه پس از مراحل تولید، وارد مرحله‌ی در اختیار گرفتن میزان مرغوب بودن می‌شود و در صورتی که از همین لحاظ مشکلی نداشته باشد، وارد فرآیند بسته‌بندی خواهد شد. در همین مرحله، غالبا از تسمه فولادی، تسمه گالوانیزه، ورق‌های کاغذی، مقوا و پالت‌های چوبی برای بسته‌بندی کردن ورق‌ها به کارگیری می‌شود. ورق روغنی از مهم‌ترین محصولات فولادی آیتم استعمال در صنعت خودروسازی به شمار می­رود با توجه به این که صنعت خودروسازی در هم اکنون حرکت است. و از خودرو­های سنتی به سمت خودرو­های جدید در صنعت خودروسازی هستیم؛ کماکان فولاد؛ ماده اولیه آیتم نیاز محیطی و مهمی برای صنعت ماشین به شمار می­رود. زنگ زدگی آهن به دو نوع زنگ زدگی مخرب و زنگ زدگی استوار تقسیم می­شود. مدل استوار آن در واقع نوعی زنگ زدگی می باشد که منجر ساخت یک لایه روی فلز شده و از خورده شدن قسمت­های زیرین آن پرهیز می­کند.

روش Hot-Dip Galvanizing

استفاده از ورق­ های گالوانیزه روغنی یا چرب تعیین بسیار مناسب برای دوری از زنگ زدگی فلز ورق می ­باشد. در همین نوشته تصمیم داریم به بررسی بخش اعظم ورق گالوانیزه و ورق­ های روغنی بپرداریم. تا انتهای مقاله ” چرا بعضا از ورق های گالوانیزه به نقل از خبرگذاری چرب می باشند؟ ” اهمیت ما همراه باشد. بنابر آنچه گفته شد تفاوت فراوان محسوسی بین ورق سیاه معمولی یا این که همان ورق نورد گرم و ورق گالوانیزه تماشا می گردد. ورق گالوانیزه مهم همین کلیه محاسن بخش اعظمی از استعمال صنعتی را از آن خود نموده است.

بدنه ماشین از چه فلزی می باشد ؟

برای مثال گارد ریل‌هایی که در خیابان‌ها و جاده‌ها مشاهده می‌کنید به وسیله ورق گالوانیزه می‌سازند. در مورد گل ورق و میزان آن و تاثیر بر کیفیت متاع نظرات مختلفی وجود دارد که در پستی جداگانه صحبت خواهد شد. ورق سیاه اصلی ضخامت ۱۵ میل به بالا هم تنها به شکل شیت در بازار ارائه می شود.

انواع خوردگی کدامند؟

ورق های گالوانیزه آهنی یا این که فولادی در هر حالت آب و هوایی قابل استعمال است، درصورتیکه توجه کرده باشید در بخشها مرطوب و که میزان رطوبت بالایی دارا هستند یا بارندگی های شدید در آن حوزه‌ رخ می گیرد. کلیه محصولات گالوانیزه زیر استاندارد جهانی ایجاد می شوند در سرانجام هم استحکام و مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و خوردگی دارا هستند و نیز استمرار و طول عمر آن ها بالاست. به طور میانگین ورق های گالوانیزه می توانند ۲۰ تا ۳۰ سال قدمت موءثر داشته باشند سوای این‌که در برابر عوامل محیطی و آسیب های مکانیکی و خوردگی مبتلا فساد یا این که سایش شوند. قدمت ورق های گالوانیزه اصفهان ۳۰ – ۲۰ سال است ولی در صورتی که در محفظه های مرطوب نباشند، اکثر هم قدمت می کنند. رنگ کردن ورق های گالوانیزه طول عمر و به عبارتی مقاومت به خوردگی آن ها را ارتقاء می دهد. در صورت بازدید گل های درشت و کدر بر روی سطح جنس این ورق نامرغوب است. از کاربردهای استفاده از پالت چوبی به جهت بسته‌بندی ورق گالوانیزه می‌توان به راحت‌تر شدن جابه‌جایی و سهولت در صادرات کالا اشاره کرد. به این جهت می ‌توان درساخت ساختمان ها در بخشها مرطوب به ویژه استان های شمالی کشورمان و علی الخصوص در ساخت سقف های شیروانی از ورق های گالوانیزه به کار گیری نمود. همینطور در سقف های شیروانی ساختمان ها در سایر نقاط مملکت و همینطور سقف کارخانه ها نیز این ورق ها کاربردهای فراوانی دارند. طرز شات بلاست یک عدد دیگر از روش­های ساب پاشی می­باشد که عملکردی مشابه به سند بلاست دارد. در این نحوه ساچمه­ های فلزی آیتم به کار گیری قرار می­گیرد و همچنین شات بلاست نسبت به سن پلاس مهاجمی خیس و گستره کاربری بیشتری دارد. همچنین مقدار فلز روی ریخته شده بر بر روی ورق های فولادی می تواند تاثیر متعددی در قیمت کالا داشته باشد. میزان روی طولانی تر شده بر روی فلزات در یک مقطع ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرم بر متر مربع قرار دارد. ورق سیاه از شیوه مراحل نورد گرم و ورق گالوانیزه از طرز فرآیند نورد سرد تولید می شوند.

نحوه تشخیص کیفیت ورق گالوانیزه

آسرون از سال ۱۳۷۴ تا امروز در بازار آهن و فولاد درگیر به عمل است. ما در تعدادی سال قبلی دارای شروع فروش آنلاین آهن، پا به عرصه جدیدی گذاشتیم که هدف از آن، افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مشتریانمان در اقصی نقاط جمهوری اسلامی ایران است. اعتماد، تضمین میزان مرغوب بودن و صداقت از اصول اخلاقی و حرفه‌ای ما در کار است. مطمئن‌ترین خرید کردن مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را حیاتی آسرون تجربه کنید. در این نوشتار برگزیدگان کشورهای ایجاد کننده ورق گالوانیزه را بیان می کنیم. به طور کلی هزینه ساخت و نگهداری ورق گالوانیزه نسبت به بقیه ورق های فولادی کاهش است براین اساس طبیعی ست که خواهان بیشتری هم داشته باشد. آنچه که بها ورق گالوانیزه 0.6 میل را در همین بازار دستخوش تغییرات جدی می نماید میزان عرضه و تقاضای همین ورق ها می باشد. کلیدی توجه به کاربردهایی که از ورق گالوانیزه 0.6 میل قیمت ورق گالوانیزه رنگی گفته شد طبیعتا در بعضی از فصول سال مقدار عرضه و تقاضای این متاع کمتر یا این که بخش اعظم خواهد بود. به عنوان نمونه سر رسیدن فصل سوزوسرما و کمتر تعداد ساخت و سازهای ساختمان یا ساخت تغییر و تحول و تحول در پروژه های صنعتی کلیه می تواند در میزان عرضه و تقاضای ورق گالوانیزه 0.6 میل تاثیر گذار باشد. امری بدیهی و طبیعی ست که با کم شدن استدعا و بالا رفتن عرضه بها همین جنس در بازار کاهش پیدا کند.

ورق گالوانیزه 0.6 میل

این مقاطع فولادی به دلیل داشتن پوششی از متاع فلز روی بر سطح خود، به گالوانیزه معروف‌ هستند، ورق گالوانیزه یکی از از معروفترین و پرکاربردترین اشکال ورق در صنعت های پهناور است. اکثر صنایع ساخت کننده محصولات الکترونیکی ، شرکت های لوازم خانگی، صنعت های خودروسازی و ... برای طراحی و ایجاد محصولات خویش به اشکال ورق های گالوانیزه در بعد ها و اندازه های مختلف، نیاز دارند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن